@ 2012mama: Gefeliciteerd met je neefje fijn dat alles goed gaat met moeder en kind @ Linnie: Verzuimbeheer reageerde goed moet nu 31 Januari weer bellen. Ga volgende week nog bij mijn werk langs want moet iets bespreken over mijn contract die loopt 14 Februari af en ik kan ook niet blijven ivm de verhoging van de kosten van de opvang, dus ik hoop dat ze mijn contract niet verlengen, want als ik ontslag moet nemen dan krijg ik geen WW uitkering. @ Verlof: Ik ga 22 februari met verlof. @ Gewicht: Ik zit ook al op + 12, maar bij Danian was ik ook 20 kilo aangekomen, dus sta er niet van te kijken. @ kraampakket: Hier ook nog niet binnen wel aangevraagd @ chelleke: goed dat ze alles gaan testen. Net mijn diabetes verpleegkundige weer gebeld en het gaat goed hoef nu nog geen insuline bij te spuiten. Moet nu 2 keer in de week een curve bij houden om het in de gaten te houden en moet dan de 19e weer bellen, dus een hele opluchting. Straks komen mijn ouders langs om nog gelukkig nieuwjaar te wensen en de rest van de dag geen plannen moet alleen in huis het een en ander doen.
Wat een nacht vandaag zeg! Het waaide zo ontzettend erg en met hagel dat Jonna om 1 uur wakker schrok. Echt heel zielig. We hebben haar mee in bed genomen en ze is na een tijdje in slaap gevallen. Jeroen heeft haar al slapend weer in haar bedje gelegd en ze sliep tot half 8. Vandaag mijn nichtje hier. Mijn schoonzus had een probleempje met oppas. Straks ff naar de markt om te kijken voor iets leuks voor onze kleine buurmeisje. Ook komt de zoon van mijn vriendin ff langs vanmiddag om met mijn nichtje te spelen. Sab Wat een idioot om dan zo door te rijden zeg! Je bent toch verzekerd .mensen hebben tegenwoordig geen fatsoen meer he. 2012mama Gefeliciteerd met je neefje! Naomi Ach .Isabel weer zeg! Beterschap!!! Babs Hey! Alles goed met je? Hier zijn er geen erge dingen gebeurt. Iedereen is nog lekker zwanger en gezond.
Even een vraag aan de meiden hier die (gedeeltelijk) in de ziektewet zitten: hadden jullie een verklaring nodig van je verloskundige of gynaecoloog voor de arbo arts? mijn supervisor gaf namelijk aan dat als ik gedeeltelijk ziekgemeld wordt (wat nu voor 2 clienten al is gebeurd vandaag) dat ik aan de arbo arts moet laten zien dat dit het advies is van een arts of verloskundige. ik heb de verloskundige gebeld en dit voorgelegd, maar zij gaf aan dat zij in principe geen officieel advies geven om minder te gaan werken of te stoppen, volgens haar moest ik dat gewoon met de arbo arts overleggen...
@2012 mama.. fijn dat alles goed gaat met je zus en de kleine! ik zal vandaag een foto maken van mn buik haha.. ik vind m zelf niet heel groot.. denk normaal.. maar hoor van iedereen om me heen dat mn buik erg groot is!
ik reageer straks even uitgebreid hoor zit met lichte buikgriep dus heb een abbo op de wc.... @linnie: dank je! we betalen voor het kaartje, envelop en sluitzegel 1,24 per stuk dus helemaal niet veel! is wel via een drukker en niet via internet. hier gaat het nu weer goed met Isabel, ik snap er niets van!! vandaag toch de prikken maar niet laten geven, want misschien wringt er nog wel iets.
Ook ik heb zo juist mijn kraampakket binnen gekregen idd boekje van Pauline oud en opbergbox erbij.... Nu komt t toch wel heel snel dichtbij. Binnenkort denk ik ook wel de intake van de kraamzorg.... @ NAomi: oh nu jij weer.... t houd niet op bij jullie he @ Juultje: ach lieverd.... wat balen dat je zo'n jeuk hebt. Heb je al eens menthol zalf of poeder geprobeerd... werkte bij mij heel goed, ik heb gelukkig nu nergens meer last van. De verloskundige heeft het vermoeden van een (te) groot kindje omdat mijn baarmoeder erg hoog lag en eigenlijk veel groter leek te zijn dan hij op deze termijn zou moeten zijn. Of de baby daadwerkelijk te groot is weten ze nog niet, dat moet de groei-echo dinsdag uitwijzen. het kan ook liggen aan het feit dat ik een grote partner heb en omdat ik zelf vrij klein ben dat het kindje in mijn buik gewoon groot is voor mijn lijf. maar dan zou de suiker etc wel allemaal goed moeten zijn. Het kan ook zijn dat ik een lange smalle baarmoeder heb waardoor hij nu gewoon groter lijkt of dat de kleine inderdaad een groeispurt heeft gemaakt, of de VK niet goed heeft gemeten...... het zijn veel mogelijkheden die mee kunnen spelen, dus we gaan maar uit van de beste optie...al zal welke uitslag dan ook de consequentie meer voor mij zijn op dit moment dan voor de kleine dus dat stelt me geruster.....
Juultje....bij zilverenkruis kun je na de geboorte ook gratis zo'n nannycare matje aanvragen......ga ik zeker doen!
he getsie naomi, het is nu wel tijd dat jullie allemaal beter worden hoor! vreemd dat Isabel nu nergens meer last van heeft zou het toch maar goed in de gaten houden. Kan ze anders niet een paar nachtjes bij opa's en oma's slape zodat zij uit de ziektekiemen is en jij de kans hebt om goed uit te zieken? Leuk Chelleke, dat je het kraampakket hebt! bij welke verzekeraar zit je? gelukkig maar, dat er een boel opties zijn wb de grootte van jullie kindje. Ik hoop dat er niks aan de hand blijkt te zijn. ik heb niks op mn huid gesmeerd, dan moet ik namelijk mijn hele lijf in gaan smeren met dat spul... plus dat ik een gevoelige huid heb en ik bang ben dat ik de reactie alleen maar erger maak. Ik wacht even af wat de gynaecoloog morgen zegt. Jij zit ook in de ziektewet toch? Moest jij een verklaring van je verloskundige aan de arbo arts geven? @vriendlief: wat is dat, een nannycare matje? nooit van gehoord... maar als het gratis is wil ik het natuurlijk hebben
juultje, bij neomi ben ik met 32weken voor 50% de ziektewet ingegaan, ik heb toen van mijn vk een briefje gegeven dat ze mij dat advies gaven oid, dit hadden ze een aantal weken ervoor zelfs al zelf aangeboden, beetje flauw eigenlijk dat jou vk daar dan zo moelijk over doet!!!
vanmorgen nog wat leuke dingetjes bij blokker gehaald, voor wie er van houd: ze hebben nu een hoop qua hartjes en sterren, witte houten foto lijstjes met grijs geblokt strikje, en fotolijstjes om te hangen, erg leuk!!! babs hoe is het met je meid?jaa wat gaat het hard he, hier gaat alles goed met alle meiden gelukkig!!!
@anoniempjuh: misschien heeft het te maken met de reden van ziekmelding? Had je echt een medische reden (BI, hoge bloeddruk o.i.d.?) bij mij gaat het er eigenlijk voornamelijk om dat ik het qua energie gewoon niet meer trek en dat mijn werk te veel spanning oplevert. normaalgesproken kan ik die spanning goed aan en geeft het juist een soort kick, maar nu voelt het niet goed. Naja en nu de jeuk erbij natuurlijk, concentratie van niks en slecht slapen door de jeuk.. zou ook eigenlijk niet weten wat een verloskundige dan in een brief moet schrijven aan een arbo arts wat ik zelf niet kan vertellen....
Dames, Mag het nog???? Ik wens jullie allemaal het beste voor 2012: Dat er maar prachtige, gezonde kindertjes aan mogen komen! Ik ben de afgelopen tijd *heel* moe geweest en slaap nog steeds erg vroeg en veel. Afgelopen maandag heb ik gehoord dat ik zwangerschapsdiabetes heb. Dat was wel even slikken. Gisteren ben ik bij de gynaecoloog geweest en de medische molen is gestart. Ons kindje ligt wel perfect op groei, dus dat is heel fijn. Nu zorgen dat het zo blijft. Vervelende is voor mij dat ik al een tarwevrij dieet heb... en nu dus nog eens koolhydraatarm. Hopelijk kan ik snel bij de diëtist terecht, want teveel is niet goed... maar te weinig natuurlijk ook niet. Mag overigens -voor de lijstjes - niet meer thuisbevallen. Dat vind ik jammer... maar 't komt zoals 't komt. Zolang het maar goed gaat met Ukkie en mijzelf.
Het kan te maken hebben met het advies aan het UWV om een uitkering toe te kennen aan je werkgever. Als je vk 'm niet geeft, zou ik eens gaan babbelen met de huisarts. Misschien is die wat toeschietelijker.
@ Juul: ik heb helemaal geen verklaring moeten inleveren, omdat het bij ons standaard is dat je van de groep af gaat wanneer je zwanger bent, mocht er geen plek zijn elders op een groep waar geen agressie is, dan ga je noodgedwongen de ziektewet in. = protocol bij ons, vandaar dat ik t misschien niet hoef.... vreemd dat ze zo moeilijk doen zeg...
MM1981: bij mij hebben ze ook het vermoeden van zwangerschapsdiabetes. Dit doordat mijn baarmoeder 5 weken voor ligt op groei.... hopelijk de kleine niet want dan mag ik ook op dieet....... Dinsdag krijg ik de uitslag.... ik ben wel moe, dat wel, maar heb voldoende energie om mijn dag goed door te komen en ga doorgaans tussen 10 en 11 naar bed... we zullen dinsdag zien....
Juultje nee hoor, niks geen specifieke redenen, het werd me gewoon te zwaar that's it. En mijn werkgever vroeg toen om die verklaring om aan het uwv te geven, meer om hun aanvraag te versterken zeg maar. Vk had het al aangeboden dus die maakte daar geen probleem van. Tis natuurlijk ook maar een kleine moeite neem ik aan, nou succes!
Spannend! Heb je ook zo'n suikerdrankje moeten drinken? Bij mij was overigens de uitslag heel snel binnen. Vorige week donderdag geprikt, maandag's al de uitslag. Ik hoop dus dat je al eerder kan bellen voor de uitslag. Ik moet ook op dieet en moet glycose curves gaan bijhouden. Omdat ik al een tarwe-allergie heb, eet ik al best koolhydraatarm... maar de chocola ging er de laatste tijd in als zoete koek. Ik was de Amy Winehouse van de chocoladekransjes. Echt een suikerjunk. Nu heb ik op advies van de vk al een paar dagen niet gesnoept, en ga ik geloof ik cold turkey. Het behandelplan bestaat uit: - bloedafname voor schildklierwaardes / waarde glucosepieken - dieet - glucosecurves bijhouden - extra echo's - extra controles bij de gynaecoloog - eventueel controles bij de oogarts - bevallen in het ziekenhuis Ik hen nu hele trits aan vervolgafspraken staan. Ben heel blij dat Ukkie oké is, maar om nou van een roze wolk te spreken: Nee.
@MM1981: hahaha dat chocolade eten, dat herken ik wel verder moet ik zeggen dat ik vrij weinig last heb van andere symptomen.... ik moet wel vaker naar de wc, maar dat komt omdat ik veel druk voel op mijn blaas ( door de kleine) het zijn dan ook maar vaak kleine beetjes. Getest op blaasontsteking en er was wel iets te zien, maar niet noemenswaardig.... Ik hoop echt dat ik het niet heb, heb eea erover gelezen... pffffff op zich niet schadelijk idd voor de kleine als je er op tijd bij bent, maar voor je zelf zeker geen pretje... Ik moet dinsdag bloedprikken voordat ik de groeiecho krijg, zou dan ws meteen de uitslag krijgen van de gyn...... we zullen zien.... spannend....
sorry meiden, lees vandaag niet meer bij. heb zelf een buikgriepje te pakken en isabel dus nog niet lekker dus het gaat hem niet worden vandaag. hopelijk voelen we ons snel beter en kan ik weer normaal mee gaan kletsen!