April 2012 mama's!! Deel 2!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Ankje, 1 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    hey hey,

net terug van de vk!
    in 4 weken tijd ben ik 4 kilo aangekomen.. was wel ff schrikken ahaha.. maar de vk vond dat dus te veel en nu moet ik volgende week voor een lunchtest en maandag voor een groeiecho..
    hoop niet dat het diabetes is.. want ik zie echt wel op tegen een dieet..
    ik heb net de kaart van mn zoontje erbij gepakt en rond dezelfde tijd woog ik wel hetzelfde.. maar toen heb ik ook vaker een lunchtest moeten doen en een echo gehad omdat hij wat zwaarder was..

ik ben dus benieuwd komende week wat t is..

@chelleke.. hoe groot was jou baarmoeder in cm en wat was de stand?

2. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    buikfoto vandaag genomen!

3. MM1981

MM1981 Bekend lid

30 dec 2010
    668
    0
    0
    Mooie buik!

4. evan

evan Actief lid

14 jul 2011
    327
    0
    0
    NULL
    noord holland
    Wauw mooie buik moesch !

Wat is een lunchtest ?

Meiden wil jullie even bedanken voor het helpen herinneren van het aanvragen van het kraampakket ! nooit meer aangedacht ....
    Wij zijn ook bezig met de kaartjes uitzoeken, tjonge wat is dat moeilijk ! vooral omdat we nog niet weten of we een jongen/meisje krijgen...

Ik ga proberen mijn kamertje te plaatsen.

5. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    @ MoesCH: de grootte ( lengte) van mijn baarmoeder was geloof ik 30cm... ( heb kaart boven liggen) Liggen weet ik niet.. niks over gehoord...

6. evan

evan Actief lid

14 jul 2011
    327
    0
    0
    NULL
    noord holland
    Ons kamertje....

7. MM1981

MM1981 Bekend lid

30 dec 2010
    668
    0
    0
    Wat een mooi kamertje. Wat ziet dat er ontzettend lief uit!

8. evan

evan Actief lid

14 jul 2011
    327
    0
    0
    NULL
    noord holland
    De lamp heb ik zelf gemaakt :)

9. evan

evan Actief lid

14 jul 2011
    327
    0
    0
    NULL
    noord holland
    ben nu zo lekker bezig!
    dus ook nog een buik foto... deze is van vandaag.

10. vriendlief

vriendlief Fanatiek lid

25 apr 2009
    1.982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    juultje nannycare matje is een sensor matje die bewegingen van je baby waarneemt en alarm gaat af wanneer niks word waargenomen.....dut voor wiegendood!

Moesch mooie foto's!

11. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten

Zo…..wat een dag vandaag (ja tis mijn eigen schuld).
    Het was erg druk, maar wel erg leuk. De kinderen hebben zich erg goed vermaakt en waren ook erg lief.

Nog even naar de stad geweest en de markt stond er niet. Dat kon ik ook wel nagaan met deze storm.
    Heb nog een leuk pakje gekocht voor onze buurmeisje met super leuk slofjes en een rompertje.

Kwam de buurman nog even tegen buiten. Kon hem dus even feliciteren.
    Had ook aangegeven dat ik juist niet langs kwam omdat ze het al zo druk hebben.
    Met Sterre gaat het goed. Alleen met haar voeding niet echt, maar wordt nu bijgevoed dus zal nu goed moeten gaan.

Met de buurvrouw gaat het super goed.

Ook voor dit meisje ga ik weer een geboortelap borduren.

Heb ff geen zin om te reageren sorry.
    Maar zag wel super mooie foto's voorbij komen!

12. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    evan mooi kamertje en mooi buikje!
    Bij een lunchtest word je geprikt op suikers na het ontbijt en na de lunch.

@chelleke 30cm is idd wel groter dan de mijne.. de mijne heeft ze gemeten op 25cm.. ik heb begrepen dat je daar dan 4 bij moet tellen.. dus dan zou de mijne ongeveer op 29 weken zitten denk ik.. ook wat groter..

13. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.195
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    MoesCH: mooie buikfoto. Hopelijk is je suikertest goed!

Evan: schattig kamertje en ook al zo'n mooie buik!

Naomi: beterschap het houdt maar niet op bij jullie

Ankje: lekkere drukke maar leuke dag heb je gehad. Ben je thuismoeder als ik vragen mag?

Ik heb alleen lekker vanochtend gewerkt. Vanmiddag gezellig bij mijn moeder op visite en daar mee gegeten. Nu zit ik gebroken op de bank. Man heeft avonddienst dus duik zo lekker met warme kruik mijn bedje in. In ene weer een periode van moeheid herkenbaar?

14. zonnestraal1981

zonnestraal1981 Actief lid

14 jun 2011
    141
    0
    16
    NULL
    NULL
    moesch: mooie buikfoto,
    Evan: wat een mooi kamertje. en ook een moooie buikfoto
    wij zijn nog druk bezig met het kamertje.. Ik zal proberen het weekend even een buikfoto te plaatsen.
    Ik moet volgende week donderdag weer voor controle naar de vk.
    Hoeveel mag je nu dan ongeveer gegroeid zijn?

ga nu zo lekker mijn bedje op zoeken.
    morgen met 2 vriendinnen high teaen in Sneek, erg veel zin in.

15. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Juultje, wat vervelend die jeuk! Hier ook slechte nachten hoor..erg vermoeiend!
    Goede keuze om je gedeeltelijk ziek te melden denk ik.
    Ik had niks op papier van de gyn, maar mocht wel bij de arbo arts aangeven dat hij kon bellen als er iets was, of als hij vragen had.
    Vind trouwens dat jouw ziekmelding ook wel degelijk met zw te maken heeft...je bent inmiddels bijna 28 weken, lijkt me logisch dat het daardoor zwaarder wordt en je dus aan jezelf moet denken.

Gewicht, ben gestart op 57, nu 69 dus al 12kg..

Linnie, spannend, maandag weer een echo! Alvast veel succes!

Tamtam, fijn dat je alles qua spuiten enz onder controle hebt!

Chelleke, ben benieuwd naar de groeiecho en wat eruit komt.

MM1981, zw diabetes? Balen! Hopelijk blijft alles goed gaan en red je je een beetje met het dieet enz.
    Balen dat je nu naar het ziekenhuis moet voor de bevalling...maarja idd, als het beste is voor jou en jullie kindje...

Naomi, hoe gaat het daar? Al een beetje opgeknapt?

Moesch, mooie buik! Hopelijk zijn de echo en de test goed, en is er niks van diabetes aan de hand!

Evan, hier ook bezig met het geboortekaartje. Lastig he? Vooral idd omdat we er 2 moeten hebben. Hebben inmiddels een erg leuk jongenskaartje, maarja meisjeskaartje nog niet gevonden.
    Mooi kamertje hoor!

Vruchtje..hier ook bij vlagen die vermoeidheid. Gisteren ook om 21.00 al in dromenland..geef er maar aan toe, wakker blijven lukt dan toch niet.

Hier:
    Erg druk momenteel. Gisteren eerst voor controle bij de gyn geweest. Alles was goed. Erg druk kindje, mooie harttonen en zoals ik al verwachte ligt hij/zij steeds dwars in mn buik, en dan rechts de voetjes. Wordt daar nu soms al bond en blauw geschopt..
    Moet nu (voor het lijstje:)) 2 februari om 11.00 weer terug komen. Helaas is mn eigen gyn er niet, dus een andere (minder leuke) maarja, is niet anders.
    Daarna met mn moeder de stad in geweest shoppen voor zus en Lars. Erg leuke dingen geshopt! Al die kleine, stoere kleertjes enz.
    Ook nog 2x op bezoek geweest, en tussendoor bij ouders gegeten.
    Was dus om 20.15 thuis en echt helemaal kapot..dus ben lekker mn bedje in gegaan.
    Vandaag iets rustiger. Ochtend lekker thuis, middag even huis versieren bij mn zus en daarna op bezoek. Als het goed is komen ze morgen thuis, dus dat is wel fijn.
    Lars doet het trouwens super. Slaapt veel, drinkt goed zn flesje en lijkt erg tevreden.
    Finn vind het babytje ook echt super.

16. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    mogguh

allemaal goed geslapen?

Heb net even gekeken en toen ik van de week ben geweest was ik 26w6d en was mijn baarmoeder 27cm.

17. MM1981

MM1981 Bekend lid

30 dec 2010
    668
    0
    0
    Ook aan mij vertelde de vk over +4-regel. Lente van je baarmoeder in cm + 4 moet ongeveer overeenkomen met het aantal weken dat je zwanger bent.

Ik zit inmiddels op 10kg extra, maar groeide de afgelopen tijd erg hard. Ben benieuwd hoeveel ik nog ga aankomen met het koolhydraatarm dieet. Ik lees op het forum van veel vrouwen met zw-diabetes dat ze afvielen.

@evan; Zo! Erg creatief geweest. Leuk hoor, die lamp!

@2012mama: Wat fijn dat de controle goed was. Ik ben een beetje een newbe in het ziekenhuis: Beval je als je onder toezicht staat van een gynaecoloog ook op een andere afdeling? En hoe zorg je ervoor in het ziekenhuis dat ze rekening houden met jouw wensen? Ik had een heel fijne verloskundigenpraktijk. Helaas in het ziekenhuis kregen we een arts in opleiding. Ze was erg chaotisch. Ik heb nog zoveel vragen... hopelijk heb ik ed volgende keer dus wel iemand anders.

We hebben zelf al ontzettend veel tweedehands spulletjes gekregen, maar kon mezelf gisteren toch niet inhouden op het internet. Het is dan toch ook wel heel leuk om zelf iets uit te zoeken.

Heb een leuk slaapzakje gekocht:
    Green Baby sleep gown bruin  - Hip|Eco|Fairtrade|Uniek|Babykleding|Kinderkleding|Biologisch

En een omslagdoek. Deze, maar dan in het blauw:
    Green Baby omslagdoek violet  - Hip|Eco|Fairtrade|Uniek|Babykleding|Kinderkleding|Biologisch

18. MM1981

MM1981 Bekend lid

30 dec 2010
    668
    0
    0
    Ohh! Lekker ontspannen. Heel veel plezier, zonnestraal!

19. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Anoniempjuh Goeiemorgen!! Hier wel goed geslapen hoor!! Jij ook???
    En nog wat leuks te doen vandaag??

Bij mij hebben ze de grootte van de baarmoeder niet gemeten :(
    Ze voelt wel en zegt dan dat het goed is??
    Bij jou neomi wel??, we zitten bij dezelfde toch :p

Ziet er leuk uit dat slaapzakje en omslagdoek mm1981. Blijft verleidelijk he dat shoppen.
    Vraag me alleen af,, heb zelf al staan kwijlen bij een mooie slaapzak maar zou niet weten welke maat ik moet pakken want in het begin gebruik je die niet toch?

Moesch, mooie buik hoor!!!! :D

2012mama drukke dagen heb je :) Fijn dat alles goed gaat met je neefje en de mama!!

Evan, mooi kamertje!! Lieve kleurtjes!! Ook je buik ziet er goed uit :D

20. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    @mm1981: wat shit dat je zwangerschapsdiabetes hebt :( bah, moet je nog meer rekening houden met je eten... succes! wel fijn dat de kleine mooi groeit en niet te groot of te klein is :)

@chelleke: oh das wel relaxt, dat dat bij jullie automatisch gaat! spannend he, dinsdag. ik zal voor je duimen hoor!

@anoniempjuh: oh wat fijn dat jouw vk zo goed meewerkte dan!! naja ik hoor om me heen steeds: als jij aangeeft dat je niet meer zo veel kunt werken, wie zijn zij dan om te zeggen dat dat wel kan? en ja... dat is ook zo... en ik betaal ook altijd trouw mee aan de zvw, dus waarom zou ik er dan geen gebruik van mogen maken terwijl anderen dat wel doen... we zullen zien :)

@naomi: hoe gaat t nu meid? voel je je al wat beter En isabel?

@moesch: nou ja zeg... wat verschilt dat dan ook per vk zeg! ik was in 3 weken 3 kg aangekomen en dat was geen probleem zei ze, het ging meer om het totaal wat je tot nu toe aangekomen bent, als dat niet buiten proporties veel is dan is er niks aan de hand zegt ze. Wat balen dat ze bij jou direct over diabetes praat.. ga je je direct zorgen maken. was je baarmoeder ook te groot dan of het kindje? anders heeft ze toch geen reden om direct te denken aan diabetes?? Edit: ik lees verderop dat je iets voor zou lopen.. sterkte meid! en wat een prachtige buik heb je!

@evan: direct het pakket aangevraagd? ;) mooi kamertje hoor, knus! leuk ook, zo'n schommelstoel!!! lijkt me heerlijk om met de beeb in te zitten schommelen! en die lamp! wow! heel tof :D doe je ook bestellingen? ;) mooi buikje ook!

@vriendlief: oooh nice, dat matje wil ik wel!! is die dan gratis???? wanneer kun je die aanvragen dan, na de geboorte denk ik he?

@ankje: fijn dat alles goed gaat met de buurtjes :) leuke reden om weer even wat babyshopping te doen dus hihi wat is een geboortelap?

@vruchtje: gezellig gehad bij je moeder? woont ze vlak bij je? die periode van vermoeidheid herken ik... t ging de afgelopen 2 a 3 maanden heel goed en nu ineens weer heel moe steeds! hoort erbij geloof ik, laatste trimester staat weer in het teken van moe zijn ;)

@zonnestraal: veel plezier in Sneek!!!! het verschilt trouwens per persoon hoeveel je aan komt, dus daar kun je van tevoren niks over zeggen, hoeveel je MAG aankomen... het gaat erom dat het geleidelijk gaat en dat je niet ineens heel erg veel aan komt. niet te druk om maken, zeggen ze hier ook steeds tegen mij ;)

@2012mama: ah bedankt voor je ondersteunende woorden :) misschien kan ik dat tegen de arbo arts zeggen: vraag maar op het forum ;) hihi wat fijn dat jouw gyn ook zo meewerkte! wat leuk dat je geshopt hebt voor je neefje!!! gaat het nu bij jezelf ook heel erg kriebelen als je die kleine dan ziet en vast hebt? fijn dat alles goed met ze gaat, lekker meegenieten!!!

@sab: bij mij heeft ze ook gevoeld en gemeten, maar verder ook niet meer gezegd dan dat het goed is. Denk dat ze het alleen noemen als het niet goed is ofzo...

Deel Deze Pagina