Hier in het ziekenhuis is het in principe zo dat als je onder controle bij de gyn staat, je gewoon op de verloskamers bevalt onder toeziend oog van een verloskundige van het ziekenhuis. Mochten er dan problemen oid komen komt de gyn erbij, en neemt hij het over. Ik krijg een geplande keizersnee, dus heb verder niets met verloskamers en verloskundigen meer te maken... Is er bij jullie in het ziekenhuis niet een voorlichtingsvond waar je naartoe kunt? Hier is het de 16e en daar gaan wij wel heen, puur omdat ik het vorige keer ook zeer informatief vond, ook voor ons met geplande keizersnee. Werd bijvoorbeeld ook veel aandacht aan de kraamafdeling ed besteed.
hier weer terug van de gyn. ik moest bloed laten prikken en krijg dinsdag over een week de uitslagen.. heb een soort lotion gekregen met antibiotica erin voor de acne in mijn gezicht en op mijn rug. hoop dt het helpt. Het zijn dikke harde bulten, dat schijnt met hormonen te maken te hebben. Verder ook een echo gehad (yay! had ik niet verwcht!). Kleine man is zo eigenwijs... vanmiddag hebben we de 3D echo, maar ik denk dat we daar weinig gaan zien! meneer ligt in de breedte met zijn rugje voorlangs, hoofdje rechts. zijn gezichtje naar binnen... de gyn kreeg hem echt niet goed in beeld... nou ja... zijn geslacht is hij blijkbaar wel echt trots op want er kwam wederom een piemeltje in beeld, VOLOP ook! hij zal er wel blij mee zijn dat is overigens ook het enige dat we op foto mee hebben gekregen hahahahaha leuk voor in een fotolijstje op de kast
Juul wat leuk dat je echo hebt gehad, en vanmiddag weer 1!! Hopelijk ligt de kleine man dan beter,, miss ff springen hahaha
Juultje, hopelijk helpt het tegen de jeuk! Wat een eigenwijs mannetje hebben jullie Ben benieuwd of hij vanmiddag wat meer van zichzelf laat zien!
pfft moet hier vandaag allemaal stomme dingen doen. Me autospiegel regelen en met verzekering. Achterstallige huishouding incl. wassen, strijken en ook nog eens verschillende dingen goed schoonmaken aangezien dat door drukte in onze winkel ook achterligt. Ik moet de boekhouding afronden, en heb helemaal NERGENS geen in in!! Het enige wat ik wil is bij me vriend zijn die de komende 2 weken nog in China zit!!! Zo dat lucht op!!!
Balen sab, hopelijk zijn die 2 weken snel weer om! Tot die tijd maar zoveel mogelijk (leuke) afleiding zoeken!
Hier nog een zieke. Ik ben flink verkouden en hoest als een zeehond. Ik hoop maar dat 't gauw overwaait.. @Buik: De laatste keer dat ik geweest ben was met 24+4 weken en mijn buik was toen 24 cm. Bescheiden, ze ze toen. Ben benieuwd wat het maandag wordt... Ze gaan maandag bij de controle die bloedgroepbepaling (van de baby) doen ivm Rhesus C negatief bij mij en ik geloof dat ze ook HB mee zouden prikken. De laatste keer lag deze op 6,7. Precies de ondergrens voor zwangeren dus.. hoera (not). ik ben dus maar weer braaf aan de roosvicee Ferro.
goedemiddag, Long time no c.. ben echt al eeeuuwween niet meer op de laptop geweest. Doe veel via mn telefoon maar dan is dit forum niet makkelijk bij te houden.. ik hoop wat vaker online te zijn maar het is druk druk druk hahaha Hoe is het met iedereen?!! Ik vroeg me af of er iemand is die een goede uitzetlijst heeft? Ik zie veel dingen online en vraag me af of dat nog wel up to date is. Misschien dat iemand ervaring heeft en een mooie lijst zodat ik ook de laatste dingetjes allemaal heb!
Pffff, ik loop weer zo achter! Komt omdat ik een aantal dagen in de week bijna niet achter de computer zit, maar alles doe vanaf m'n telefoon... en het forum leest niet zo gemakkelijk op m'n mobiel. Toch weer een poging tot bijlezen gedaan (laptop lekker even beneden neergezet). Sab, wat balen van die autospiegel! Asociaal tegenwoordig, de mensen. Niet even een briefje achterlaten. Kleine moeite met de verzekering lijkt me? Gooi alles er maar uit op het forum hoor, dat lucht inderdaad op. Snap goed dat je nu niet alleen wilt zijn. Dikke knuffel! Moesch, grote buik of niet... als jullie kindje maar gezond op de wereld komt toch? Volgens mij is een zwangere buik bijna nooit goed... of te klein, of te groot... of je groeit in de breedte etc. Lekker laten praten. Rare man trouwens die bij jullie de boel kwam checken. Hopelijk kan alles gemaakt worden zoals jullie het willen. En foto's nemen van de zeep? Serieus bewijsmateriaal hoor. Hebben jullie vochtverhogende zeep? Haha! Hoop niet dat het zwangerschapsdiabetes is. Wat is een lunchtest precies? Mooie buikfoto!! Naomi, jij hebt je kraampakket al binnen dus! Ik moet 'm nog aanvragen, nieuwe verzekering. Leuk dat zo'n boekje erbij zat! Vervelend dat je meisje weer ziek was, gelukkig lijkt het nu beter te gaan met haar. Beterschap gewenst aan jezelf trouwens... buikgriep, hè bah! Juultje, succes bij de arts! Hopelijk niets ernstigs wat betreft de jeuk enzo. Kennisje van mij had ook jeuk en haar kindje moest iets vroeger worden gehaald, maar dat had betrekking op haar lever inderdaad (die werkte niet goed genoeg voor twee?). Jeuk kan ook duiden op strekkende huid geloof ik. Ik hoop dat het iets onschuldigs is. Geweldig grappig om te lezen van jullie mannetje met z'n alles in de lucht, hahahaha. Dat je maar zeker ervan bent dat het een jochie is! Hihihi! Ik las het op Facebook, moest zo lachen! Hopelijk kun je wat meer dan z'n geslacht zien op de 3D echo vanmiddag haha! Spannend trouwens, huis kopen! Hebben jullie al een idee waar jullie willen wonen? 2012mama, had je al gefeliciteerd op FB dacht ik, maar nogmaals, gefelicteerd met je kleine neefje!!! Kan me zo goed voorstellen dat als je zo'n kleintje in je armen hebt, dat je niet kan wachten tot je eigen er is. Ik kijk er ook heel erg naar uit. Vriendlief, fijn dat alles goed was bij de verloskundige! Maareh, 2 placenta's? Ik heb iets eerder gemist denk ik. Chelleke, hopelijk is alles goed met je kleine en haar omgeving en de waardes in je bloed. Zou misschien best iets te maken kunnen hebben met de grootte van je vriend en je eigen kleine gestel... wie weet. Vruchtje, kun je nu lekker van je weekend genieten? Beetje bijkomen, ook belangrijk. Anoniempjuh, bij jou ook alles goed bij de verloskundige dus, fijn zo! Klinkt leuk wat je gekocht hebt en wil eigenlijk ook wel even spieken bij de Blokker hehe. Helaas moet ik van mezelf even op budget tot aan 15 januari... daarna mag ik weer wat aanschaffen. Even op de centen letten. Linnie, welke zwangerschapsgym doe je? Klinkt wel leuk met bewegen op muziek. Ik hoop dat alles goed is met jullie kleine meid a.s. maandag! Tamtam, goed nieuws wat betreft je suiker dus, geen insuline bijspuiten voorlopig. Hopelijk blijft het goed gaan. Ankje, jij borduurt ook geboortelappen? Leuk!! Heb je foto's van wat je al gemaakt hebt misschien? Ik ben zelf ook met een ontwerp bezig voor de kleine. Fijn dat het goed gaat met kindje en buurvrouw. Hopelijk komt het ook goed met haar voeding. MM1981, jij ook de beste wensen. Mag tot 6 januari toch? Wel vervelend nieuws van zwangerschapsdiabetes. Ik hoop dat het nieuwe eetpatroon een beetje vol te houden is. Veel sterkte en succes! Evan, wat een lief kamertje zeg... heel mooi en smaakvol! Mooi vormgegeven bedje! Prachtig buikje erbij, helemaal goed! Zonnestraal, veel plezier met je high-tea in Sneek!! Unox, jij ook veel beterschap gewenst!! Gisteren een drukke dag. 's Ochtends eerst een dame van De Kraamvogel op bezoek gehad, intake kraamzorg. Ik heb blijkbaar echt een goede verzekering nu. Ik heb recht op 69 uur kraamzorg, volledig vergoed. Ook de poliklinische ziekenhuisbevalling wordt volledig vergoed en zo zijn er nog meer extraatjes waarvan ik gebruik mag maken zei ze. Fijn om te horen! 's Middags de 3D echo, wat geweldig leuk om te zien! Hier is een fotootje van onze kleine meid (ze was nog steeds een meisje!): 's Avonds dat ledikantje opgehaald in Tjuchem (via marktplaats). Was nog mooier dan op de foto en we kregen gratis een babybad op standaard erbij, die wilden ze ook graag kwijt. We zijn er blij mee, ook al hadden we al een Tummytub... wie weet komt het nog uit. Wat betreft aankopen voor de baby, even een pas op de plaats nu. We hebben afgelopen week de verbouwing gehad dat we meteen hebben betaald aan de verbouwers... dat was een flink bedrag, maar nu zitten onze huizen wel aan elkaar, hebben we één grote woning! Gisteren dat ledikantje dus gehaald en morgen ga ik nog kijken naar een combi-kinderwagen (paars/zilver Quinny Speedi SX). Nu belde m'n vader op dat kennissen van hem nog een kinderwagen hadden staan die nooit was gebruikt, dus voordat we naar die paarse gaan kijken, gaan we eerst nog even bij die kennissen langs. En dat moet het voorlopig even zijn. Na de 15e kunnen we weer verder onze babyspulletjes gaan aanvullen. Gewicht: Bah bah, vanochtend eens gewogen... ik ben 12 kilo aangekomen. De feestdagen hebben ook niet geholpen geef ik eerlijk toe. Nu terug naar gezonde dingetjes en minder zoetigheid. En het ging in het begin nog zo lekker langzaam, dat aankomen. Ik moet weer terug naar m'n oude eetpatroon. Navel: Nog geen geplopte navel en mijn vriend en ik hebben een weddenschap. Hij zegt dat mijn navel 100% gaat ploppen en ik denk van niet, heb echt een hele diepe navel. Als m'n navel met de bevalling niet geplopt is, dan gaat hij de kabouter Plop dans doen om m'n weeën te verlichten haha. Als het wel plopt, nou ja... dan krijgt hij een dochter hahahaha... nee, daar heb ik nog geen uitspraak over gedaan. Anders doe ik wel eventjes een kaboutermuts op. Even ter afsluiting, hoe mijn dag begon vandaag. Ik zal kopiëren wat ik vanochtend om kwart voor 6 op m'n Facebook heb geschreven... En dan sta je om half zes buiten in de kou in je slaapshirt en een handdoekje om je middel en een vastslapende Tijmen boven! Oorzaak: De Dikke Bonte (buurtkat/nemesis) wegjagen omdat die zo verschrikkelijk mauwde... waait de deur dicht!!! Missie: Tijmen wakker krijgen. Aan alle kanten van het huis geroepen naar boven, op alle deuren gebonkt. Uiteindelijk bedacht dat ik beter net als Boris (ons katje) kan doen als hij naar binnen wil... via het laddertje het platte dak op en daar bij het achterste raam boven gaan roepen. Laddertje op... in handdoekje... blote voeten... dikke buik. Was vast heel grappig om te zien. Na 10 minuten kou heb ik Tijmen wakker, maar die snapte niet waar m'n stem vandaan kwam. Ik als een gek van dat dak af. Resultaat, slappe lach op de vroege vrijdagochtend. We vermoeden dat dit het gewiekste evil plan was van De Dikke Bonte. Hij luist je erin waar je bij staat. We blijven op onze hoede. Een heerlijk begin van de dag. Dat was 'm weer voor vandaag... ben nooit kort van stof geweest. Fijne dag allemaal meiden!
@josephine: super leuk die echofoto hahaha lol heb enorm moeten lachen om je verhaal!! hier zijn we weer beter
hier ook geruster het weekend in. Kon het toch niet laten om op het werk vandaag mijn bloedsuikers te controleren. na ontbijt 4.8 voor lunch ( na hele hoop tussendoortjes) 5.6 10 minuten na een glas sterke ranja was hij 10.7, maar drie kwartier later was hij gewoon weer keurig 6.2... Volgens mij niets mis mee toch???? (even voor de verpleegkundigen of ervaringsdeskundigen onder ons hahahaha)
Ik heb zelf een suikertest moeten doen. Dus nuchter naar het ziekenhuis, bloed prikken, vervolgens suikerdrankje drinken, twee uur wachten en weer prikken. Beide waardes moeten onder de 7.8 blijven. Dat bij jou ziet er dus keurig uit. Bij mij hebben ze nu nog wel een andere Hb-waarde geprikt (niet van ijzer) als een indicator voor de hoeveelheid glucosepieken. Ook mijn schildklier is nog even onder de loep genomen. Weet jij waar ze bij jou allemaal op gaan testen?
Dikke knuffel! Echt even zo'n baaldag zo te lezen, en dan ook nog eens in je up! Wat voor winkel hebben jullie?
Hoi Dames, Heb even bijgelezen, maar is teveel om te reageren. Wat een mooie foto's heb ik langs zien komen, Mooie buikjes en kamertjes. Echt heel mooi. En wat een mooie 3d foto van jou josephine. Super!!! Hier erg druk gehad deze week met werken. Vandag dagje vrij gehad en een lekker geluncht en even gewinkeld met een vriendin. Nog een mutsje en slofjes gekocht. Krijg echt koopdrang. Heerlijk om alles aan te vullen. Ik heb toch nog zitten duppen wat ik wil met borstvoeding. En merk gewoon dat ik zo mijn twijfels heb aangezien het toch wel wat inhoudt. Ik wil niet kolven, maar daar ontkom je gewoon niet aan. Ondanks dat ik de kleine het beste wil geven sta ik er niet achter. Voel me bijna schuldig. Maar heb er voor gekozen om flesvoeding te gaan geven. Zijn hier meer dames die bewust kiezen voor flesvoeding of er niet over uit zijn? Josephine: ik zou je kraampakket wel zo snel mogelijk bestellen. Zorgverzekering adviseert me dit begin van het jaar meteen te doen aangezien ze dit vaak voor een bepaalde periode geven en anders niet meer. Voor 7 maanden zwangerschap volgens mij. Verder begint het bij mij onder mij borstbeen een beetje beurs te voelen. Heb niet zo'n groot bovenlijf en mijn buik komt al echt onder mijn borsten zeg maar. Nog even en ik moet mijn vriend mijn sokken aan laten doen voordat hij gaat werken hahaha. Dat gaat steeds moeilijker. Vanavond even lekker niksen, Ben er aan toe Dan moet ik weer 4 dgn volop werken helaas. Heb nog een aantal drukke weken voor de boeg, maar dan mag ik ook af gaan tellen. Voor de dames die niet fit zijn. Heel veel beterschap. Laat je maar lekker verzorgen.
vanmiddag gezellig met 2 vriendinnen te high tea geweest. Straks met mijn man op kraambezoek bij vrienden van ons die hebben woensdag een dochtertje gekregen via een keizersnee. En de rest van de avond een beetje luieren voor de tv, en dan morgen weer werken.
juultje: ja na de geboorte kan je die pas aanvragen....ik heb vorig jaar gekeken en toen was hij gratis.....ligt eraan hoeveel sterren je ehbt natuurlijk! ANkje: oooo leuk ik houd me ook aanbevolen voor een geboorte lapje hoor
josepihine: haha wat een giller! stomme kat ook hihi....de buren zullen wel gedacht hebben..... mooie foto ook van de echo! 2 placenta's: ja die heb ik dus! Ik moet met 30 weken een echo o mte kijken of er geen bloedtoevoer voor de uitgang ligt anders moet ik met een keizersnee bevallen en laat ik dat absoluut NIET willen! Verder weet ik niet zo goed wat het in houd. De vk maakt zich geen zorgen denk ik al ging ze het wel even met de gyn overleggen :S. Ach ikzie het wel!
Ik kom even onze kleine man showen! hij heeft toch nog een beetje van zijn gezichtje laten zien hield wel steeds zijn arm voorlangs, of handje op zijn hoofd, of hij sleepte de navelstreng er voor... hij houdt gewoon echt niet van foto's! gek kind Bekijk bijlage 212736 Hier heeft ie echt mijn mond!!!! Bekijk bijlage 212737 Hier lijkt ie meer op papa! Alle organen werden ook nog even gecheckt, alles dik in orde ze ging ook nog zijn hoofdje en buikje meten, die groottes liepen voor op mijn termijn (buikomtrek 28w3d, hoofdomtrek 29w1d), maar de lengte van zijn bovenbeen (die bepalend is voor de lengtegroei) klopte wel met mijn termijn.. en kereltje weegt nu al 1220 gram!!!! ik lees overal dat de kleine bij mijn termijn nog geen kilo zou wegen mijn moeder vond het geweldig om mee te maken! mijn vader wilde niet mee, die vond dat het een verrassing moest blijven tot de geboorte, maar toen we thuis kwamen met de foto's wilde hij toch wel kijken