ik herken het heel erg chelleke, ik heb zelf adhd en kan geen moment stilzitten. maar soms moet je wel. als je merkt dat je harde buiken krijgt van bepaalde inspanningen moet je die activiteiten echt even op een lager tempo doen. je kunt beter iets meer tijd ergens voor nemen en gen harde buiken krijgen dan overal doorheen stuiteren en vervolgens rust moeten nemen vanwege harde buiken. gelukkig maar, dat je harde buiken meevallen! 10 seconden is inderdaadniet veel, fijn ik begreep dat een gewone harde buik wel tot een minuut kan duren, dus 10 seconden is heel netjes! beginnende weeen voelen ook echt anders hoor, kneiterhard wordt je buik dan en bij mij zag je hem helemaal strak staan, zelfs door mn kleding heen. dus niet teveel zorgen maken en gewoon in het vervolg alles op en wat lager tempo!!
[FONT="][/FONT] Zo....ben een tijdje niet geweest....eerst ff bijlezen [FONT="][/FONT] [FONT="]@ vruchtje:[/FONT] [FONT="]Natuurlijk mag je dat vragen. Ik ben geen huismoeder. Ik werk nog 3 dagen in de week en mijn man 5 dagen.[/FONT] [FONT="] [/FONT] [FONT="]@ Zonnestraal:[/FONT][FONT="][/FONT] [FONT="]Weet jij al of je zwanger bent van een jongen of een meisje? Heb je namelijk nog niet in de lijst staan.[/FONT] [FONT="] [/FONT] [FONT="]@ 2012mama:[/FONT][FONT="][/FONT] [FONT="]Super dat het goed was bij de gyn.[/FONT] [FONT="] [/FONT] [FONT="]@ MM:[/FONT][FONT="][/FONT] [FONT="]Leuke spulletjes heb je gekocht![/FONT] [FONT="] [/FONT] [FONT="]@ Juultje:[/FONT][FONT="][/FONT] [FONT="]Een geboortelap is een borduurstukje alleen dan voor babys die net zijn geboren. Daar komt dus ook de naam, datum, gewicht enzo op te staan.[/FONT] [FONT="]Ik heb het toen ook gemaakt voor hun overleden meisje. En nu ga ik het ook maken voor die buurmeisje![/FONT] [FONT="]Dit gaat hem worden (natuurlijk de roze versie)[/FONT] [FONT="]http://www.bobbins.nl/images/products/sized/VV2002-70.042.jpg[/FONT] [FONT="] [/FONT] [FONT="]Mooie echo foto zeg!!! En dat neusje!!! Wat lief!!!!!![/FONT] [FONT="] [/FONT] [FONT="]Jeetje Juul!!!![/FONT] [FONT="]Wat lees ik nu dan .[/FONT] [FONT="]Mijn god zeg, wat schrikken zeg. Gelukkig hebben de weeënremmers hun werk goed gedaan, want je kleintje moet nog lekker blijven zitten hoor.[/FONT] [FONT="]Heel veel sterkte! Denk aan je lieverd.[/FONT] [FONT="] [/FONT] [FONT="]@ Josephine:[/FONT][FONT="][/FONT] [FONT="]Wat leuk dat jij ook borduurt![/FONT] [FONT="]Ik heb al heel veel hangen hier in huis. Borduur al jaren. [/FONT] [FONT="]Zelf ga ik geen geboortelap maken voor onze kleine, die maakt mijn moeder. Mijn moeder heeft er ook een gemaakt voor Jonna.[/FONT] [FONT="]Zal de fotos eens even opsnorren. Kom er nog op terug.[/FONT] [FONT="] [/FONT] [FONT="]Goeie echo foto!![/FONT] [FONT="] [/FONT] [FONT="]@ Buddy - vriedlief:[/FONT][FONT="][/FONT] [FONT="]Wil er met alle liefde één voor je maken hoor!! [/FONT]
Gisteren was mijn stiefzusje hier. Die wilde graag bij ons slapen om met Jonna te spelen. We zijn gisteren middag naar Ballorig geweest. Was dikke pret! Daarna lekker naar de pannenkoekenboot (altijd lekker). 's Avonds gingen Jonna en Sanne lekker samen in bad. Sanne heeft thuis geen bad....dus dat was genieten. Ik ging weer naar beneden (Sanne kan goed alleen met Jonna is bad. Ze is 12). Roept Sanne me dat Jonna moet plassen. Toen ik boven kwam stond Jonna al in bad en zei nog eens....plassen. Dus eruit getild en op het potje gezet. En ja hoor! Kwam weer een flinke plas. Dit keer voelde ze het dus aan komen....echt vet goed! Jonna gaat ook 's ochtends gelijk op het potje en ze doet eigenlijk altijd wel een plasje. Grote meid hebben we toch ook. Vanmorgen lekker lang nu kunnen rusten in bed. Sanne en Jonna ging heerlijk spelen. Ook bij ons op de slaapkamer lekker een tent gemaakt. Nu is Sanne weer naar huis en Jonna ligt al een half uurtje te slapen. Morgen nog lekker vrij. Morgen komt mijn moeder even op visite.
[FONT="]Uitje April mamas 2012[/FONT] [FONT="][/FONT][FONT="][/FONT] [FONT="]Dit zijn de mensen die Zaterdag 11 Februari kunnen: [/FONT][FONT="]Ankje[/FONT][FONT="] Anoniempjuh Sjors22 Vriendlief Linnie1984[/FONT] [FONT="]Josephine76[/FONT][FONT="][/FONT] [FONT="]Moestra [/FONT][FONT="](onder voorbehoud)[/FONT] [FONT="]JuultjeT [/FONT][FONT="](onder voorbehoud)[/FONT] [FONT="] [/FONT] [FONT="] [/FONT] [FONT="] [/FONT] [FONT="] [/FONT] [FONT="]Afsprakenlijst April 2012 mamas[/FONT] [FONT="][/FONT] [FONT="]Di. 10-01-2012[/FONT] [FONT="]----- Vruchtje24: Gyn.[/FONT] [FONT="]Wo. 11-01-2012[/FONT] [FONT="]------ [/FONT][FONT="]Kernesia[/FONT][FONT="]: controle VK[/FONT] [FONT="]Do. 12-01-2012[/FONT] [FONT="]------ Zonnestraal1981: controle VK[/FONT] [FONT="]Za. 14-01-2012[/FONT] [FONT="]------ Girafje75: 3D/4D echo[/FONT] [FONT="]------ Troela85: 3D echo[/FONT] [FONT="]Ma. 16-01-2012[/FONT] [FONT="]------ Girafje75: bloedprikken resusfactor kindje[/FONT] [FONT="]------ Delfino: Gyn. Krijgt te horen of terug mag naar VK[/FONT] [FONT="]09:30 Naomi123: controle VK[/FONT] [FONT="]Di. 17-01-2012[/FONT] [FONT="]------ Girafje75: kolposcopie pap3b[/FONT] [FONT="]09:45 Ankje: 30 weken echo (groei echo)[/FONT] [FONT="]Di. 24-01-2012[/FONT] [FONT="]14:30 Troela85: Intake gesprek kraamzorg[/FONT][FONT="][/FONT] [FONT="]Ma. 30-01-2012[/FONT] [FONT="]10:30 2012mama: 30 weken echo[/FONT] [FONT="]Di. 31-01-2012[/FONT][FONT="][/FONT] [FONT="]------ Lyza: controle VK[/FONT] [FONT="]Do. 02-02-2012[/FONT][FONT="][/FONT] [FONT="]11:00 2012mama: controle Gyn.[/FONT]
Hier een rustig dagje. Finn is lekker met zn autos en treintjes aan het spelen, en ik ben schaatsen aan het kijken...heerlijk. Net even de traktatie gemaakt die mn neefje op het kdv gaat geven omdat hij een broertje heeft gekregen...lange vingers gedipt in chocola en dan met muisjes.. Straks die dus nog even naar mn zus brengen, maar ga pas einde van de middag.
Juul: Meid, dat is even schrikken geweest! Gelukkig gaat het nu goed en wordt je in de gaten gehouden. Helaas niet de omgeving die je wil, maar dit gaat nu even voor he. Hopelijk mag je na volgende week vrijdag naar huis en blijft je hummeltje nog een poos zitten. Rustig aan. knuffel
@ juultje kan me goed voorstellen dat je meteen weer in de stress schoot ! vervelend hoor, maar gelukkig ben je op de goede plek. @chelleke ik vind het ook zo moeilijk om rustig aan te doen, zie nog zo veel om heen wat nog even moet gebeuren (in mijn ogen dan he') maar goed die ramen lappen kan altijd nog wel... wanneer ik het aan mijn buik/rug voel dat ik teveel heb gedaan ga ik zitten, maar dan is het eigenlijk al een beetje te laat... ben geschrokken van juul dus ga er goed om denken, jij ook doen hoor ! beetje gekke vraag, maar ben benieuwd of jullie het herkennen. mijn buik voelt zo koud aan wanneer ik mn hand op de blote huid leg. wanneer ik aan mijn zij of rug voel zijn deze normaal op temperatuur ?! en dit terwijl ik 4 lagen kleding over mijn buik draag ! nou ben ik wel een koukleum maar mijn handen gloeien en verder heb ik het niet koud....
wbt harde buiken.. hier ook last van chelleke.. meestal als ik veel buk of hurk.. moet wel met een kleintje en vaak speelgoed opruimen enzo haha.. maar als ik er een voel dan ga ik gelijk ff zitten en meestal trekt ie al snel weer weg.. vaochtend wat buikpijn gehad en ben ff gaan liggen op de bank.. na 10 min ofzo was t weer over.. we moeten gewoon rustig aan doen! het huishouden loopt niet weg, al is t wel moeilijk om t te laten liggen mijn man heeft vandaag de boom geverfd voor tegen de muur.. alvast een begin haha want we kunnen de muren helaas nog niet verven.. maar zo heb ik wel het idee dat we er toch mee begonnen zijn haha
@ juultje: Meid.... volgens mj hebben wij elkaar echt uitgekozen als buddy omdat het zo moest zijn...... ook ik heb ADHD dus vandaar dat het voor ons moeilijk is om een stap terug te doen en aan de rem te trekken...... Maar goed, ik lees hier van meerderen dat ze er last van hebben dus het zal toch niet echt aan ons liggen hahahaha..... Gelukkig gaat het wat beter met je en heeft het kaarsje wat geholpen.... ik blijf aan je denken en voor je duimen.... @ all: ik ben wel blij te lezen dat er inderdaad meerderen zijn die in de zelfde maten last hebben van harde buiken, het zal dus waarschijnlijk ook wel een beetje bij de termijn horen...... Kom op dames.... het laatste trimester is in zicht of inmiddels al begonnen.... nog even volhouden tot ons kleintje in onze armen mag liggen
Ankje & Moesch fijn te lezen dat jullie het ook hebben ! Ga het toch eens vragen of de vk er een verklaring voor heeft... zo ja dan plaats ik deze natuurlijk !
hier ook veel harde buiken, veel meer als bij Isabel vorig jaar... hier houden ze wel een minuut aan en sommige zijn onprettig, ook last van menstruatiekrampen soms... misschien is ze al aan het indalen want zo voelt het namelijk wel! wil sowieso mn urine laten controleren binnenkort, even kijken of het geen blaasontsteking is die het veroorzaakt.
@juultje: fijn om te lezen dat de weeënremmers werken!! hier EHBO aan het kijken (eerste hulp bij opvoeden) die moeder laat haar kinderen zeep eten om respect te krijgen als ze iets zeggen wat haar niet aanstaat!!!!!! vind het echt schandalig dat doe je toch niet... dan zit er echt een steekje los hoor.
Hoe is het met je juultje? Moesch: ik.wil ook zelf een boom maken. Eerst met behang, maar de boom wordt nu op een muur gedaan die al structuurverf heeft. Dus wort ook verven. Mama's met harde buiken....heel veel sterkte. Luister goed naar je lichaam en doe niet te veel.
@Harde buiken, hier meestal ook minuut of wat langer maar trekken daarna wel weg. Heb het ook pas sinds de laatste dagen voornamelijk.. Wel vervelend gevoel maar niet echt pijnlijk. Ben ook blij te lezen dat meer dat hebben (niet omdat het zo leuk is maar omdat het er toch wel bij schijnt te horen) Over een koude buik heb ik een x iets gelezen maar weet toch niet meer wat hahahaha. Weet wel dat meer mensen er last van hebben. Volgens mij was het iets er mee te maken dat het toch een soort uitsteeksel is ofzo Leuk die bomen meiden, hebben jullie ook foto's??? Mij lijkt het ook onwijs leuk maar op 1 of andere manier weet ik dan niet hoe ik het graag zou willen hebben Hier wordt eindelijk iets in het kamertje gedaan. Paps is vandaag een groot gedeelte van de spullen naar de garage komen doen en leeggehaald. En mijn moeder en ik hebben de voorraadkast en andere plekken in huis uitgemest Heb nog heel wat te gaan maar wat zijn we goed opgeschoten Woensdag wordt het kamertje geverfd!!! Ow en vanochtend weer eens heerlijk met mijn paardje gekroeld wordt ik ook altijd zo vrolijk van!! Juul, hoe gaat het met je??? En hoe is het ziekenhuiseten, beetje te doen? Als ik dicht bij je had gewoond had ik wat lekkers komen brengen
@ankje.. we hebben m niet zelf gemaakt, helaas zijn we niet zo handig haha.. ik heb m door een mevrouw laten maken.. hij was niet eens zo duur.. alleen moesten we m wel zelf verven en oppimpen! is aardig gelukt! @sab ik zal morgen, als ik tijd heb, een foto van de boom plaatsen! moet naar het ziekenhuis voor de lunchtest en daarna naar de vk voor groeiecho en in de middag nog werken, dus druk dagje.. als t morgen niet lukt dan plaats ik m dinsdag wel!
@juultje: fijn te horen dat je goed de nacht door bent gekomen. Hopelijk mag je vrijdag gewoon naar huis. Wel vervelend dat je zo rot slaapt daar, maar de gezondheid van je ventje gaat boven alles. Een dikke knuffel. Ook ik heb wel last van harde buiken. Ze komen ook gewoon op momenten dat ik wel heel rustig ben. Ze gaan gelukkig altijd snel weg en doen totaal geen pijn, ik voel alleen maar dat mijn buik onder spanning komt te staan. @evan: heb vandaag een paar keer gevoeld en ook bij mij is de buik behoorlijk koud. Aangezien meer meiden dit hebben zal het wel normaal zijn. Heb trouwens de laatste tijd mooie foto's voorbij zien komen van 3d echo's, die waren veel beter gelukt dan de mijne, eigenwijze uk die het is.... Begin hier nu wat meer last van mijn rug te krijgen. Ik doe veelal staand werk en ondanks dat het zittend wel kan ben ik toch gauw geneigd weer te gaan staan omdat dat makkelijker is. Vergelijk het maar met werken aan het aanrecht, kan ook wel zittend, maar is niet handig.
Kernesia, goed naar je lichaam luisteren hoor!! Misschien toch af en toe wat meer rust tussendoor pakken? Moesch, succes morgen met de lunchtest en groeiecho! wel fijn weer ff naar de kleine uk kijken. Ik dacht dat groeiecho's altijd later pas waren rond de 28/30 weken?