April 2012 mama's!! Deel 2!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Ankje, 1 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    [FONT=&quot]@ Juultje:[/FONT]
    [FONT=&quot]Fijn dat je beter hebt geslapen vannacht. Succes met het vertellen![/FONT]
    [FONT=&quot] [/FONT]
    [FONT=&quot]@ Vruchtje:[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
    [FONT=&quot]Sterkte meid! Hopelijk helpt de fysio je.[/FONT]
    [FONT=&quot] [/FONT]
    [FONT=&quot]@ Girafje:[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
    [FONT=&quot]Ja…heb haar ook een tijdje niet gezien.[/FONT]
    [FONT=&quot]Ben je er nog ???[/FONT]
    [FONT=&quot] [/FONT]
    [FONT=&quot]@ Maud:[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
    [FONT=&quot]Ook ff schrikken voor jou zeg! Gelukkig is het loosalarm (maar wel goed dat je hebt gebeld!!!)[/FONT]
    [FONT=&quot] [/FONT]
    [FONT=&quot]@ Moesch:[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
    [FONT=&quot]Succes met de suikertest![/FONT]
    [FONT=&quot]En wat is die boom mooi geworden!!!![/FONT]

2. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    [FONT=&quot]Afsprakenlijst April 2012 mama’s[/FONT] [FONT=&quot][/FONT]
    [FONT=&quot]Di. 10-01-2012[/FONT]
    [FONT=&quot]----- Vruchtje24: Gyn.[/FONT]
    [FONT=&quot]Wo. 11-01-2012[/FONT]
    [FONT=&quot]------ [/FONT][FONT=&quot]Kernesia[/FONT][FONT=&quot]: controle VK[/FONT]
    [FONT=&quot]Do. 12-01-2012[/FONT]
    [FONT=&quot]------ Zonnestraal1981: controle VK[/FONT]
    [FONT=&quot]Za. 14-01-2012[/FONT]
    [FONT=&quot]------ Girafje75: 3D/4D echo[/FONT]
    [FONT=&quot]------ Troela85: 3D echo[/FONT]
    [FONT=&quot]Ma. 16-01-2012[/FONT]
    [FONT=&quot]------ Girafje75: bloedprikken resusfactor kindje[/FONT]
    [FONT=&quot]------ Delfino: Gyn. Krijgt te horen of terug mag naar VK[/FONT]
    [FONT=&quot]09:30 Naomi123: controle VK[/FONT]
    [FONT=&quot]Di. 17-01-2012[/FONT]
    [FONT=&quot]------ Girafje75: kolposcopie pap3b[/FONT]
    [FONT=&quot]09:45 Ankje: 30 weken echo (groei echo)[/FONT]
    [FONT=&quot]Ma 23-01-2012[/FONT]
    [FONT=&quot]------ Zonnestraal1981:3D echo[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
    [FONT=&quot]Di. 24-01-2012[/FONT]
    [FONT=&quot]14:30 Troela85: Intake gesprek kraamzorg[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
    [FONT=&quot]Ma. 30-01-2012[/FONT]
    [FONT=&quot]10:30 2012mama: 30 weken echo[/FONT]
    [FONT=&quot]Di. 31-01-2012[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
    [FONT=&quot]------ Lyza: controle VK[/FONT]
    [FONT=&quot]Do. 02-02-2012[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
    [FONT=&quot]11:00 2012mama: controle Gyn.[/FONT]

3. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    @ Ankje: nog even voor op het lijstje... sorry ben heel slecht bezig ermee hahaha
    morgen om 13:45u groei-echo Zh
    25-01 10:00u controle VK

4. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Moesch...echt heel mooi!
    Unox..vervelend dat je hb zo laag is..hopelijk stijgt het met staaltabletten...

5. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    moesch wauw wat mooi heb je dat helemaal zelf gedaan???heel gaaf hoor!!!geen idee hoe je zoiets zou moeten doen haha.

juultje fijn dat het weer wat rustiger is, vandaag het infuus eraf he?

chelleke logisch dat de spanningen wat komen nu, tis ook niet niks allemaal, mijn duimen draaien dat alles gewoon goed is...!

2012mama mooie buik hoor!!!!

ff ego hoor
    pffff ben net terug van ff winkelen, maar wat is dat toch een ramp met Neomi, wordt er echt niet goed van...
    de buggy lag nog in Jef zijn auto, dus dacht laat ik r lopen en neem een karretje mee voor als ze lastig wordt.
    Moest naar gamma, praxis, Jysk en kwantum.
    Man man man ze zit overal aan als ik dan zeg nee doet ze het toch, nou na 3x een tik op de vingers, nog een tik, dan geeft zij even een kreet dat ze het er niet mee eens is, dus hoppa in de kar, nou en dan brullen brullen en eruit kllimmen....schaam me gewoon kapot.
    Weet zeker dat de mensen denken goh daar heb je weer zo'n jong moedertje die d'r kind niet onder controle heeft....
    bij de yisk had ik geen karretje, dus nah til d'r op toen ze niet luisterde, nou dan is t schoppen en loswurmen, en vervolgens als je ze neerzet in mekaar zakken dat ze op de grond ligt....
    Ben d'r zo klaar mee, hoe moet ik dat straks doen als er nog een baby bij is???????

iemand tips?????

6. Josephine76

Josephine76 Actief lid

31 aug 2011
    376
    0
    0
    Webdesign en tatoeëren
    Groningen
    Juultje, ik houd je goed in de gaten via Facebook. :) Ik ben blij te horen dat het allemaal wat beter lijkt te gaan. Zo gaat het weer de goede kant op! En baaaah, wat ik zag, dat vroege warme eten haha, kan me zo voorstellen dat je er op dat moment niet klaar voor bent. Gelukkig was het wel lekker. :) Dikke knuffel, zet 'em op!

Moesch, prachtig die boom!!! Echt heel mooi gedaan. Dat staat vast prachtig tegen die donkergrijze muur. Je hebt zometeen een echo? Veel plezier en succes!!

2012Mama, mooi buikje heb je!

Chelleke, het is hopelijk allemaal goed morgen. Probeer je er niet te druk over te maken, dan voel je jezelf minder lekker. Sterkte meid!

Unox, hopelijk voel jij je snel wat beter met die tabletten en doe rustig aan.

Dat geldt voor iedereen die een beetje aan het sukkelen is momenteel, goed op onszelf letten en rustig aan doen. Je ziet nu echt dat meer van ons beginnen te kwakkelen hè, laten we het allemaal nog even volhouden meiden. Moet ik eerlijk bekennen dat ik vanochtend ook al een paar uur plat op bed heb gelegen. :( Heb m'n werk even geïnformeerd dat ik het vandaag wat minder trek. Rugpijn, kramp onder in m'n buik (vanochtend op de fiets naar de verloskundige, toen begon dat), maar het gaat nu ietsje beter. Ben wel ontzettend moe nog steeds!

Maar over de verloskundige gesproken, alles was goed in orde. Bloeddruk was nog steeds mooi laag: 100/50. Het hartje klopte nog steeds heerlijk stevig en met mooie regelmaat. Ik schijn hoog en smal te dragen, onze meid zit vrij hoog... ik dacht al, bij m'n navel wordt het gewoon steeds boller! Dat klopt dus haha. Navel staat nog niet op ploppen, dus vooralsnog moet mijn vriend de Kabouter Plopdans doen bij de bevalling (weddenschap).

Oh ja, nieuwe afspraak bij de verloskundige is op 30 januari om 9.30u. (Dank je wel Ankje!)

Babyuitzet: via Marktplaats heb ik een hele mooi combiset gekocht, een paarse Quinny Speedi SX. Heeft iemand van jullie die ook? Nu las ik gisteren (eigenlijk te laat) dat de rugleuning van de Quinny Speedi wandelwagens niet helemaal rechtop kunnen. Is wel te verhelpen, maar ik vroeg me nu af of iemand van jullie ook ervaring met deze wagen heeft.

Oké ik ga er weer even vandoor, ben gewoon zo moe. Fijne dag allemaal!

7. Kernesia

Kernesia Actief lid

18 jul 2011
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    @2012mama: mooie buikfoto hoor.

@unox: hoop dat je je snel weer beter voelt. Ik heb begrepen dat die staalpillen je darmen verstoppen, dus zou de Roosvice laxo ook maar even bij de hand houden als ik jou was.

@moesch: die boom is mooi geworden zeg.

@ano: vervelend zeg dat Neomi zo dwars is. Helaas heb ik nog geen ervaring dus heb ook geen tips voor je.

8. sab1988

sab1988 Niet meer actief

2012mama moooie buik :D Begint nu wel serieus te groeien he, athans zo voelt het bij mij wel :p

Unox, hopelijk gaat het snel weer wat beter met je, pak wel optijd je rust hoor!

Moesch, ik vind je boom echt super!! Dat vogelhuisje zat dat erbij of heb je dat appart gekocht :p? Ik vind vogelhuisjes echt geweldig maar weet niet of dat wel in mijn kamertje gaat passen kwa stijl enzo :)

Chelleke, Succes morgen!! Probeer jezelf niet gek te maken al is dat natuurlijk makkelijker gezegt dan gedaan!

Josephine, goed dat je zelf optijd aangeeft als het niet gaat! Je bent iniedergeval weer goedgekeurd bij de verloskundige hihi!
    En goed geshopt zo te lezen :D altijd leukkk!!

Anoniempjuh, wat vervelend dat je niet rustig met haar kan gaan shoppen zeg. Ik heb echt geen idee wat je hiermee aanmoet. Ik zou zeggen haar ''slechte'' gedrag negeren maar geen idee of dat kan en zin heeft. (nogal lekker makkelijk praten voor een buitenstaander)
    Owww en zeker niks van andere mensen aantrekken hoor meid, laat ze maar denken. Denk dat veel kinderen zo een periode meemaken.

Ik ga zo maar eens iets te eten zoeken hier hihi,
    Voor de meiden die zich niet zo goed voelen een helee dikke knuffel!!

9. Unox

Unox Fanatiek lid

28 feb 2011
    1.205
    1
    38
    Gelderland
    Moesch; mooie boom is dat! Ik wil zoiets gaan maken als we ooit gaan verhuizen. De kamer die we nu hebben is maar piepklein en komt zo'n boom niet mooi tot zijn recht.

Heb net een paar uur geslapen en dat is wel even lekker. Hopen maar dat ik vannacht nog wat slaap.

Lief heeft minder goed nieuws gehad; de ingangsdatum van zijn contract is verschoven naar eind deze maand. Dat betekent dat er nog steeds geen salaris van zijn kant binnenkomt en we balen daar enorm van. De grootste uitgaven hebben we gehad enzo, maar ook mijn salaris houdt niet over deze maand. En hoe meer uren ik nu maak, hoe hoger straks mijn 'zwangerschapsuitkering' wordt. Beetje balen dus dat ik me nog zo rot voel ook. Maar goed; nog even door bikkelen. Hij neemt dan maar het hele huishouden op zich, hoef ik me daar niet druk om te maken.

10. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Wat balen van het contract van je man Unox. Zit je inderdaad niet op te wachten.
    let wel opjezelf ook he!! Al snap ik heel goed dat je nu meer uren wilt maken..

11. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Dat is balen Unox... vooral dat jij nu zo veel moet werken, en dat terwijl je het nu eigenlijk alleen maar rustiger aan zou moeten doen.... denk aan je zelf en je kleine ventje...... dikke knuffel

@ Juultje: alles wel goed daar??? al de hele dag niets gehoord...

12. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Unox, balen van dat contract zeg..even een tegenvaller. Hopelijk is de maand snel om:)

Ano, heel herkenbaar. Vind het ook verschrikkelijk om Finn "los" mee in de winkel te nemen. Kan hem nog amper tillen, is vaak dwars en zit overal aan...dus dan is de lol er snel af.
    Heb dus ook niet echt tips, ja een buggy, maar goed..dat kan natuurlijk niet altijd. Hopelijk wordt het snel beter.
    Ik wil straks wel een buggyboard achter mn kinderwagen...hopelijk dat het helpt!

13. Unox

Unox Fanatiek lid

28 feb 2011
    1.205
    1
    38
    Gelderland
    ik wil iig mijn uren die ik nu draai houden en niet minderen. maar ja, dat moet dan wel kunnen ivm mijn gezondheid natuurlijk. gelukkig zijn mijn werkgevers coulant.

14. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    bedankt voor de leuke reacties op de boom:p
    @sab vogelhuisje zat er bij!

vanmiddag echo gehad.. gaat goed met kindje, nog steeds een meisje:p

buikje liep 2 weken voor op schema.. hoofdje netjes op schema en beentjes 2,5 week achter op schema..

maak me best zorgen over de korte beentjes.. vk zei dat ik me geen zorgen moest maken maar doe het toch.. als je googled op kort bovenbeen echo kom je namelijk allemaal erge dingen tegen...
    al was mijn zoontje ook maar een kort mannetje met zijn 49cm.. als ik t me goed herinner had hij ook kortere beentjes op de echo.. maar weet niet meer of dat ook 2 weken verschil was!

heb met 30 weken weer een groeiecho..

15. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    @ MoesCH: wat was de grootte van jouw buik ook al weer op de Vk kaart?
    de mijne 30cm 1/2NX....... was wel wat groot volgens de Vk hier op de site, maar in combinatie met mijn goede suikers ( die ik op het werk had geprikt) vermoedde ze gewoon een groeispurt....
    Morgen zullen we t weten pffffffffffff.... stress.....

16. vriendlief

vriendlief Fanatiek lid

25 apr 2009
    1.982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    ik houd me aanbevolen;)

17. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Dames, het kan trouwens zijn dat ik morgenavond laat ( na half 9) pas laat weten hoe het in het ziekenhuis was... ik moet namelijk meteen na de groei-echo en het gesprek met de gyn, naar het werk om collega in te werken... laten we maar uitgaan van positief nieuws..... al vind ik het altijd zo moeilijk om optimistisch te blijven... zullen we het maar zien als een "extra" echo

18. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    chelleke sorry!!! ik heb gereageerd op je smsje maar zag net dat ie niet verzonden is :(. er is niks aan de hand hier hoor, alleen vanmorgen druk met dingetjes regelen via mail voor mn verlof enzo (moest ik zelf aanvragen, maar moest e boel nu doorsturen naar mn supervisor) en daarna steeds visite en telefoontjes e.d.

uwv belde vanmiddag ook over mijn ziekmelding, toen ik vertelde dat ik in het zkh lig en waarom concludeerde de mevrouw zelf al dat ik niet meer mocht werken, dus dat is nu ook geregeld.

ben nu best wel een beetje moe dus ik ga lekker gtst terugkijken via internet en ik hoop dat manlief zo nog even komt (die moest lesgeven van 15:30 tot 20:30 en hij moet nog eten, dus weet niet of hij nog komt).

ik hoop dat ik morgen even tijd heb om weer te komen kletsen.

oja, mn infuus gaat er morgen om 8 uur vanaf, duimen dat het goed gaat!!!

19. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    nog ff gauw: chelleke succes morgen meid!! duim voor je dat alles goed is!

20. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Aahhh Juul, jij bent echt een lieverd... gelukkig maar dat alles goed is... vond het al vreemd niks te lezen van je...
    Fijn dat morgenvroeg het infuus eruit mag...
    Hopelijk mag je dan ook lekker naar huis....
    Ik zal morgen wel wat laten weten ok? mocht ik niet meer thuis komen ivm het werk van te voren sms ik je wel eff, kun je als je tijd hebt hier even posten hahahaha...
    Nou meid kom op... hopelijk is dit je laatste nacht en kun je daarna lekker in je eigen bedje gaan slapen...... doe rustig aan he;)
    Dikke kus

Deel Deze Pagina