Moesch: Fijn dat alles goed was bij VK. Probeer je geen zorgen te maken als de VK ook zegt dat het niet nodig is. Soms kan het ook verschillend groeien en is het straks misschien weer ingelopen. chelleke: succes morgen met de uitslag. Geen stress komt vast goed juultje: fijn dat infuus er morgen uit mag Unox: balen joh! Hier naar de fysio geweest en heeft aardig geholpen. Het blijkt toch ook vanuit bekken te komen. Nu heeft ze een bekkenband aangeraden. Morgen maar even kopen.
dat hoop ik echt, mn man zij ook al dat ik me geen zorgen moest maken, maar merk wel dat ik er toch mee zit.. hoop dat de groeiecho met 30 wkn prima in orde is..
CHelleke, succes in het ziekenhuis straks..ben erg benieuwd naar de uitslag! Juultje, fijn dat dat infuus uit je arm gaat. Hopelijk blijft het rustig in je buik! Moesch...de vk heeft vast gelijk..wanneer hebben jullie de groeiecho? Hier: ipv gisteren ga ik zometeen even de stad in voor mn zus. Daarna even naar Lars, en hem een flesje geven Vanmiddag komt mn moeder om verder te gaan met Finns slaapkamer. Drukke dag dus...maar komt vast goed, en morgen weer lekker rustig dus dat scheelt!
@Chelleke, succes met de groeiecho! Komt vast goed! @Juultje, hopelijk gaat het goed zonder infuus en kan je lekker weer naar huis. @Grootte buik: wat betekent 1/2 NX en 2 NX?
Lees net in mijn onderschrift dat m'n baarmoeder met 27 weken minstens 7 cm boven de navel moet komen. Maar de VK heeft gisteren gemeten en zei dat hij pas 3 cm boven de navel uitkwam? Ik weet niet hoeveel cm de baarmoeder in totaal is, dat heeft ze niet gemeten. Hoeveel cm komt hij bij jullie boven de navel uit?
HEY MEIDEN bedankt voor de reacties!! 2012mama jij herkent het dus helaas wel?ja ik doe d;r nu ook altijd in de buggy allen die lag nog in mijn mans auto vandaar. en tja als de baby er straks is kan dat ook niet meer. doe er dan ook zo'n plankje achter, maar ja, als ze niet wil staan laat ze d'r eigen wel vallen, dus geen idee hoe dat dan weer moet... veel plezier zo met flesje geven en vanmiddag met je moeder!! buik:wat is nx???ik hoor jullie daarover waar ken t niet.. bij mij staat bij 26,6:26cm en 1/4nx. chellek veel succes vandaag meid!!!! juultje en infuus er al af?nou hoop dat dat gewoon allemaal goed gaat!!! zo ff aankjleden en werken van 9.30 tot 12.00 dan middag herlijk vrij en neomo op het kdv!! xxx
Mooie foto Evan! Beebje kijkt heel vredig Ano, heb net even gegoogled en volgens mij betekent NX de afstand van je navel tot je ribbenboog (waar zit die precies). Maar ik weet niet wat het dan betekent als er 1/4 staat? Dat je baarmoeder al op een kwart is qua hoogte tussen navel en ribbenboog?
@ Juultje: Fijn dat het infuus er morgen uit mag. @ grote baarmoeder: Ik heb geen idee, maar de VK zei de laatste keer wel dat hij mooi gemiddeld was. @ Anoniempje: Vervelend zeg dat je dochter zo dwars is ik heb helaas ook geen tips voor je. @ Evan: Mooi he zo'n echo @ Chelleke: succes straks @ Moesch: Probeer je niet te druk te maken, maar dat is niet altijd even makkelijk @ Unox: Balen zeg van het geld. @ Vruchtje: Fijn dat de fysio heeft geholpen. Hier gaat het redelijk. Gisteren wilde ik proberen om met mijn medicijnen te minderen dus ik had die avond er voor niks genomen, nou gisterenmorgen was het weer spugendus dat doen we nog maar niet. Net een aangetekende brief van mijn werk gekregen dat mijn contract niet verlengt wordt en dus 14 Februari afloopt, maar daar was ik al van uit gegaan. 22 Februari ga ik ook met verlof. Vandaag niet echt plannen vanmiddag ff brood naar de hertjes brengen verder rustig dagje.
En Juul, infuus er al uit?? Spannend meis! Evan, Super mooie 3d foto, kindje ziet er tevreden uit zo bij mama in de buik Chelleke succes vandaag met de groeiecho, hoelaat heb je hem?? 2012mama,leukk flesje geven hihi. En dan te weten dat je zelf over 3 maanden ook zo een kleine hebt Ik ga vandaag lekker (weer) shoppen met me schoonzus. We gaan babywinkels in Belgie af!!! Onderandere de baby2000 en dreambaby en wie weet wat we nog tegen komen Dus ik spring zo snel in de douche Meiden fijne dag vandaag!! Knuffel voor de meiden die dat goed kunnen gebruiken nu!
Voor de dames die willen weten wat ze bedoelen met 1/2NX, ik heb het ook gevraagd: http://www.zwangerschapspagina.nl/stel-vraag-de-verloskundige/327228-betekenen-de-volgende-metingen.html @all: heb om 13:45u groei-echo en om 14:00u het gesprek met de VK in het ziekenhuis over de uitslag van de groeiecho. ik heb met Juultje afgesproken, omdat ik daarna meteen moet werken dat ik haar even een sms'je stuur met de uitslag en dat zij het hier alvast post, ik ben namelijk pas om half 9 thuis vanavond... pffff, de zenuwen gieren door mijn lijf en dan heb ik ook nog eens mijn schoonmoeder bij me i.p.v. mijn vent.......
Goedemorgen meiden ! Zo ook weer is effe een x hier weet allang niet meer wat jullie allemaal hebben geschreven, maar ga het vanaf nu weer bijhouden ! @Evan, Super mooie echo !! geniet ervan ! @grootte baarmoeder, op mijn kaart staat N+2 of nu van afgelopen controle n+4, dit houd in dat mijn baarmoeder 4 vingers boven de navel ligt. Je ribbenboog zit boven aan je buik in het midden en loopt dan zo in een boog onder je borsten langs ( dacht ik ) 7 cm met 27 weken is wel erg veel, met bijna 26 weken lag hij bij mij 2 vingers boven de navel en dit was goed. Het is bij iedereen verschillend, zolang de vk er niks over zegt is het goed toch Ik denk dat die nx een soortgelijke iets is, dus als er staat 1/4 nx houd dit waarschijnlijk in zoals maud ook zei dat je baarmoeder nu een kwart boven je navel ligt. @2012mama, Leuk een flesje geven ! en veel plezier met je moeder vanmiddag ! @Ano, wat vervelend dat je niet leuk kunt shoppen met je meisje erbij Hoop dat ze dan wat beter mee werkt als de kleine er is ! @Tamtam, wat balen van je spugen weer zeg ! en je contract word niet verlengd ? dat is balen meid ! Hoop dat je na je bevalling snel weer wat anders kan vinden...maar dat is voor later ! Eerst maar eens lekker genieten van je kleine @Vruchtje, Fijn dat je fysio heeft geholpen ! Hoop dat het nu beter blijft gaan. @Moesch, Je moet je niet druk maken meid en vooral als de vk zegt dat het niet erg is. Hier lopen de beentjes ( leuk gezegd ) ook iets achter, maar ze zei er al duidelijk bij dat dit normaal was omdat wij zelf ook klein zijn. ( vriend is 1.74 en ik 1.68 ) @Chelleke, Veel succes vandaag, ben erg benieuwd ! Verder ben ik het kwijt @ego, hier weer een stuk beter we kunnen de babykamer gewoon kopen !! hebben een extratje gehad en kunnen nu alles halen voor de kleine. Ben zo ontzettend blij hiermee..maakte me elke dag zorgen over geld en of ik alles wel voor de kleine kon kopen en nu valt er zo'n last van mn schouders. Het jaar is goed begonnen en misschien word het nog wel beter want krijg als het goed is vandaag te horen of het uwv of het bemiddelingsbureau gaat betalen en dat zou geweldig zijn natuurlijk. Nou meiden een fijne dag !
@Juultje, vergeet jouw gewoon helemaal ( had al wel gereageerd op facebook ) hoop dat als het infuus eruit is je buikje lekker rustig blijft en je kleine nog lekker blijft zitten ! @Chelleke, waarom gaat je ventje niet mee ? ( als ik vragen mag ) Snap dat je zenuwachtig bent meid, maar probeer je niet al te druk te maken het is vast allemaal goed meid ! @Sab, Leuk hoor ! heel veel plezier samen met je schoonzus !
@ Sjorsmdat ze vandaag de verwarmingen komen lassen. normaal zouden we dat omzetten, maar die goeie man kan dan pas over 3 weken weer en dat duurt me echt te lang..... btw: net telefoon gehad van groene kruis kraamzorg ze komen toch een intake doen aan huis gelukkig maar.... morgen tussen 09:00u en 13:00u komen ze
hoe gaat t vandaag met juultje en haar mannetje in buik? @chelleke, succes vandaag! ik zou me niet zoveel zorgen maken aangezien je suikerwaardes er goed uit zien! je baby heeft vast een groeispurt gehad! @tamtam hier word contract ook niet verlengd.. na verlof gewoon rustig op zoek naar iets anders! @sjors22.. ik ben zelf 1.73 en mn man iets van 1.80.. maar volgens mijn schoonmoeder was mijn man vroeger een kort kindje.. ons zoontje was ook maar 49 cm bij geboorte.. dus ik hoop dat t niets is!
Update: vanmorgen ging het infuus eraf. Alles leek goed te gaan. Helaas kreeg ik om kwart over 10 toch weer regelmatig harde buiken. Hup, aan de ctg. Half uur later gynaecoloog aan mijn bed voor een inwendige echo. GELUKKIG zit de boel van binnen nog mooi dicht. Wel is uit de urine kweek gebleken dat ik een blaasontsteking heb (en waarom zagen ze dat zaterdag bij de huisartsenpost niet???), maar ook een streptokokkenbacterie van binnen én in mijn urine. Dat betekent dat ik nu antibiotica (via infuus ) ga krijgen en toch nog weeenremmers in de vorm van tabletjes. En ongeacht wat er gaat gebeuren moet ik in het ziekenhuis bevallen, omdat ik voor de bevalling antibiotica moet krijgen om te voorkomen dat ons kereltje ook streptokokken krijgt
@juultje: jeetje meid ze kunnen uit de sneltest op blaasontsteking niet altijd de juiste diagnose stellen daarom is hij waarschijnlijk op kweek gezet. ze bacterien groeien en groeien dan maar en dan wordt het wel zichtbaar in je urine daarom hebben ze het zaterdag niet gezien waarschijnlijk! wel balen van de streptokokken maar gelukkig kun je er AB voor krijgen. ik duim voor je dat deze goed aanslaat en het allemaal over gaat! wilde je eigenlijk thuis bevallen? dan is het even balen dat je nu in het zkh MOET bevallen maar het is wel het beste voor jou en je kindje moet je maar denken!
hier net intake van de kraamzorg gehad (telefonisch). erg leuk gesprek gehad, maar wist het natuurlijk allemaal nog krijg 54 uur kraamzorg, 5 uur meer als standaard omdat isabel nog zo jong is. heb ook aangegeven dat stagaire mag, is er mooi iemand extra voor isabel hihi. en tijdens de bevalling boeit het me toch niet wie er aan bed staan dus een persoon meer of minder zie ik niet