Jeetje Sjors wat een eikels zeg!! pfft Ik zou zeker vandaag nogmaals een heeel boos telefoontje doen naar daar:x
Ohhh sjors echt....... dat is te schandalig voor woorden....... geloof maar dat als het morgen over gemaakt wordt je nog kunt wachten tot maandag of dinsdag eer je het hebt...... @ Naomi en Sab: gezellig zo'n mini meeting hahaha jammer dat ik zo ver weg woon anders had ik dat ook erg leuk gevonden..... @ juultje: hoe is t met je lieverd??? manlief vroeg net nog, hoe is t eigenlijk met dat meisje dat naar het ziekenhuis moest??? t komt m toch wel dichterbij nu hoor @namen: onze naam hadden we al klaar de dag voor de 20-weken echo..... t was de enige naam die we hadden voor een meisje omdat we overtuigd waren van een jongen...... we vinden de naam nog steeds leuk en spreken dan ook niet meer over de baby, maar noemen haar al bij de naam.... en nog steeds blijft de naam dan leuk!!!!! Ik kijk ook niet meer naar andere namen en omdat we via de echo nogmaals bevestigd hebben gekregen dat t een meisje is kijken we ook niet meer naar jongens namen..... manlief was er in het begin nog niet over uit of hij nu 1 of 2 kindjes zou willen ( als we die mogen krijgen heet dat he) maar hij praat nu al telkens over "de tweede". Gelukkig zijn we er wel over eens dat we er zeker 3 jaar tussen willen laten......
@Naomi, dat ga ik dus ook zeker doen ! Dit was de druppel en hun weten niet geheel hoe het zit en zal ze dat laten weten ook straks en dat is niet meer op een vriendelijke manier ! @Chelleke, ja als het al morgen word overgemaakt heb ik het inderdaad niet eerder dan maandag. Nu is dat opzich geen ramp maar het gaat hier nu om principe en natuurlijk dat het morgen dan wel gebeurt ! @sab, dat hele boze telefoontje gaat er komen!
Hoi meiden, ik reageer later wat meer, maar ben erg geschrokken vandaag. Voelde al weinig leven meer gisteravond en vanochtend helemaal niets, ook niet na wat bewegen en dan rustig zitten. Om 12.30 uur de verloskundige gebeld, om 1 uur kon ik terecht. Vriend heeft me opgehaald, hij was op het werk. Gelukkig met de doptone meteen hartslag gevonden. Toch heeft de verloskundige me doorgestuurd naar het UMCG voor een hartfilmpje en echo. Lig je daar 30 minuten aan de monitor, voel je dan ineens wel beweging. Gelukkig maar! Ze hebben geen rare dingen gevonden, niet op het hartfilmpje en ook niet tijdens de echo. Kan zijn dat ze in een andere positie is gedraaid waardoor ik het tijdelijk minder voel. Maar ze waren wel blij dat ik aan de bel heb getrokken (doe ik normaal niet zo snel) voor het geval er wel iets aan de hand was geweest. Ben nu zo opgelucht!! Vond het trouwens zo ontzettend goed geregeld. Vanuit de verloskundige praktijk een brief meegekregen, doorgelopen naar het UMCG en hoefde niet eens te wachten bij de afdeling, ik werd meteen geholpen. Echt een fijn gevoel. Vandaag doe ik het lekker rustig aan. Ankje, heb je al gefeliciteerd op Facebook, maar ik wens je nogmaals een hele fijne dag toe met je meisje. Sjors, ik hoop echt dat het voorschot er is morgen. Dit weet ik zo uit m'n hoofd, sorry. Moet eerst maar eens even ontbijten, want dat is er door de zorgen nog niet van gekomen. Dikke knuffel allemaal! En bedankt voor de leuke reacties op de kaartjes die ik heb gemaakt.
@naomi: wow, dat doen ze snel in een kwartier! mag ik vragen wat jullie betalen voor de boekhouder? Het kost ons 320 ex. btw, dus komt rond de 350 euro. vind het een beste smak geld en ik vraag me af of ze er zo veel extra uit weten te trekken. Nou ja als dat niet zo blijkt te zijn doen we het gewoon niet weer @sjors: wanneer komt jullie kamertje dan meid? Hoop voor je dat het gauw zo ver is en dan kun jij ook lekker gaan wassen en kasten inruimen enzo hihi oeh klinkt wel interessant, gesprek met de kraamzorg! Weet je ook al welke kraamhulp je krijgt, of kunnen ze dat van tevoren niet zeggen? pfff wat een ingewikkeld verhaal over bloed zeg... ik heb mn vraag hier ook op het forum bij de verloskundige neergelegd en zij gaf aan dat het ziekenhuis altijd als je toch in het ziekenhuis gaat bevallen bloed afneemt om je rhesusfactor en antistoffen te checken, ook al is het bij de verloskundige al bekend. naja het maakt me ook allemaal niet uit hoe het in elkaar zit met die antistoffen enzo, en prikken in mn been ben ik nu ook wel gewend (longrijpingsmedicatie was ook met prikken in mn been). ik zie t allemaal wel. maar lief van je dat je het hebt uitgelegd oooooh dat meen je niet dat ze nog niet hebben overgemaakt.. wat een pokkebedrijf :x pffff @chelleke:WOOOOOOOOOOOOOT gaan ze nu bij jullie ook al lopen ouwehoeren met geld? wat is dat toch als je zwanger bent, het is alsof instanties het ruiken en dan expres even moeilijk gaan doen ofzo.. pff.... hopelijk komt het gauw goed chel. Wel fijn dat julllie niet in de problemen komen zonder dat geld. Is je verwarming inmiddels weer aan? wat lief dat je man naar me vroeg hihi t gaat wel goed hoor! kan steeds weer een beetje meer en voel me qua energie ook beter! @zonnestraal: wat leuk dat jullie de box op gaan halen! en wat tof, een schommelstoel!!!!! Ga je die op de babykamer zetten? Lijkt me zo leuk, zo'n stoel en dan lekker met de beeb erop zitten, maar helaas is ons kamertje daar te klein voor als je de pretecho gehad hebt, kom je dan foto's showen, of houden jullie die voor jullie zelf? spannend hoor @2012mama: fijn dat je je beter voelt Is je zus alweer thuis met de baby of zijn ze nog in het ziekenhuis? leuk dat je er zo vaak heen gaat lekker naar Turkije!!!!!! JALOERS!!! hoe lang gaan jullie? heerlijk vooruitzicht zeg!! @anoniempjuh: pfoe wat een verschil in prijzen zeg! ik zou wel even goed nagaan of de aanbieders betrouwbaar zijn en of er niet nog achteraf weer kosten bij komen. Maar wel tof trouwens, om de tuin te laten doen! wil je allemaal betegeld hebben of ook wel groen in de tuin? ik heb je gordijntjes gezien of fb, ze zijn gaaaaaf! leuk hoor @sab: WOW wat gaaf wat jullie gemaakt hebben!! vooral dat wandbord of hoe zoiets ook heet. wat tof zeg!!! Wat heeft je moeder gemaakt en wat heb jij gedaan dan? ga je nog meer maken of ben je klaar met creabea'en? @moesch: lastig he, kiezen.... ach ja aan de andere kant: het is maar een tas maar jij bent er ook nog niet over uit dus welke het wordt? Welke tas van LIEF had je op het oog dan, of niet een specifieke? @josephine: luiertas hoeft ook niet zo veel te kosten hoor, je hebt ook zat leuke tassen van rond de 20 euro. ik ben alleen helemaal verliefd op alles van LIEF en als ik het geld ervoor heb MOET ik het hebben (nou is dat nu wel even de vraag, want ik krijg nu geen loon betaald en ik heb nog niets gehoord over mijn uitkering) WOW wat een mooie kaartjes heb je ontworpen. Creatieveling! gaaf hoor! vind ook de verwijzing en het gebaar naar je moeder heel mooi!! Goed van Tijmen dat hij een beetje op je rem trapt qua werken! Jij bent er volgens mij ook wel een die maar door blijft gaan en door blijft gaan. Goed om jezelf en je beebje denken meis! Jeetje wat schrikken dat je haar niet meer voelde! gatsiedarrie! was je heel druk geweest ofzo? kan zijn dat ze daarop reageert door minder van zich te laten horen... fijn he, om dan op zo'n apparaat toch de beweging te kunnen zien! @Ankje: gefeliciteerd met Jonna! was je man nou nog vrij vanmiddag? jullie kleine meisje heeft wel een leuke interne klok zeg, wat een tijden waarop ze wakker wordt! pffff... ga je dan 's middags altijd nog even met haar slapen als de nacht kort was?
@Juultje, Dat zou inderdaad ook kunnen ja Moet je je ook niet druk om maken meid enne fijn dat jij het fijn vond dat ik het uitgelegd heb Ons kamertje komt 2 februari, kan dan eindelijk beginnen met inrichten en wassen Kan niet wachten haha. Ik kon ze net nog niet bereiken maar bel om kwart voor 5 weer en dan zullen ze is horen hoe een zwangere tekeer kan gaan Zoals je aan Chelleke ook al schreef, volgens mij doen ze dit expres bij zwangeren...stelletje *****
Hier vandaag druk geweest met de babywasjes kleertjes zijn nu allemaal gewassen (nou ja, laatste beetje zit in de wasmachine) en opgehangen. zo schattig al dat kleine spul aan de droogrekken *zwijmel* ik schrok me een ongeluk vandaag. Kreeg een brief van het uwv dat ik ziek was gemeld door mijn werkgever (het bedrijf waar ik voor werk), maar dat ik geen recht heb op een ziektewetuitkering omdat ik daar per 31-10 niet meer voor verzekerd ben! Ik zag het al helemaal gebeuren.... oooojeee... dus gebeld met uwv, bleek dat ik inderdaad niet verzekerd ben, omdat ik niet in loondienst ben van het bedrijf, ik verdien mijn geld niet bij hun, maar bij de budgethouders (pgb) waar ik voor werk. Ik heb 7 cliënten en dus 7 zorgovereenkomsten die lopen via de SVB. Dus ik vroeg of die mw kon zien of de ziekmeldingen bij die budgethouders al wel binnen waren, want daar zou ik toch wel een uitkering voor moeten krijgen. Zegt die vrouw dat ik geen uitkering van hun krijg, maar dat de SVB mijn loon gewoon door moet betalen dus ik mijn supervisor gebeld, die vond het maar raar, want ze had net een brief van de svb binnen van 1 budgethouder waarin de svb schrijft dat met het bijgaande formulier een uitkering bij het uwv aangevraagd wordt... pffff... het uwv maakt er ook een zooitje van hoor! ik ben nu alleen wel heel erg benieuwd wanneer ik bericht krijg over mijn uitkering. Ik krijg per 5 januari geen loon meer, dus vanaf nu komt er niks meer binnen totdat het uwv mijn uitkering gaat betalen. En dan is het nog maar de vraag hoe veel ze gaan betalen... pff ik HAAT onzekerheid!
@Juul, Heb je tegen die mevr. gezegd bij het Uwv dat je in de ziektewet zit vanwege de zwangerschap ? Zo nee dan denkt zij dat het svb gaat betalen ( wat volgens mij ook zo hoort ) Als het svb dat niet heeft gemeld dan is dat bij hun niet bekend. Normaal gesproken betaald het Uwv alleen ziektewet als je uitdienst bent en ziek bent, maar als het om de zwangerschap gaat horen zij jouw 100% uit te betalen. Hier hetzelfde verhaal waar dit hele gedoe om is ontstaan. Maar als ik jouw was zal ik dat is effe navragen. Ik heb dus vanaf 1 oktober tot nu maar 900 euro ww gekregen en de rest ziektewet nog helemaal niets. Ben er helemaal klaar mee, zit er echt doorheen..bel ik net op zegt die vent dat er vandaag niemand aanwezig is bij de fin. administratie...Arghhhhhh &@*!(!@ terwijl ze vanmiddag hadden gezegd tegen de receptioniste dat ze aan het rekenen waren en me vandaag zouden terug bellen.Dit is toch belachelijk. Zou ik wat kunnen doen tegen dit bedrijf ? iemand ideeen ?
@Josephine, zeker schrikken! Gelukkig zo snel en fijn geholpen! @Leukenamensite: Daar staan lijsten en als je éénmaal een begin hebt kun je de naam invoeren, komt de betekenis naar voren, statistieken hoeveel babys deze naam hebben gekregen de afgelopen jaren, reacties van mensen die deze naam hebben en reacties van overigen! echt superleuk om te lezen! @Sjors, wat vreselijk irritant @Juultje hopelijk is voor jou de oplossing er sneller Zodirect lekker bij ouders hapje eten, dan naar ZW zwemmen en daarna lekker bij ouders slapen. @Evan, jij vanavond toch eerste ZW Gym? Veel plezier!
@Juul, ik zeg wel zo mooi tegen je dat het bij mij ook zo begon, maar het waren wel andere omstandigheden hoor. Het uwv vond dat ik niet ziek was ten gevolge van de zwangerschap daarom betaalden ze niet. Daar is bij jouw natuurlijk geen sprake van ! Dus het komt vast snel goed. Neem aan dat als jouw werkgever je ziekmelding vanwege zwangerschap aanvraagt bij het uwv dat ze gaan betalen.
@Juultje: wauw 350!!!! hier komt hij aan huis en we betalen voor ons beide samen 75,-....... 75,- haal je er best snel uit maar 350,- is echt heel veel! misschien is het hier zwart dat weet ik niet hihihi. @sjors: AAAARGH wat een eikels zeg!!!! ik zou niet weten wat je tegen zo een bedrijf kan doen... het enigste wat ik kan verzinnen is een klacht indienen bij het bedrijf. wordt het niet via de gemeente geregeld en bekostigd want dan zou je bij de gemeente een klacht in kunnen dienen bij het bedrijf. is het UWV toch? @josephine: oei dat is schrikken geweest meid! gelukkig was alles gewoon in orde!!!! het kan inderdaad dat ze gedraaid is en dat je daarom minder voelde, dat hoor je wel vaker. goed dat je gebeld hebt in ieder geval, zeiden ze hier vorig jaar. liever 10x teveel dan 1x te weinig... zo hier helemaal uitgeteld op de bank nu hihih. mn moeder kwam een kast opruimen hier, wat heeft geleid tot vele andere kasten extra boven om alles goed opgeruimd te krijgen hihihi. we zijn nog niet helemaal klaar mag dat komt nog wel, ook de kledingkast wordt binnenkort een keer gedaan want pffffff die is overvol!
@Naomi, Nee het is een bemiddelingsbureau dat werkt voor mijn ex werkgever. Zij regelen alles qua ziektewet etc voor hun. Maar bedankt voor het meedenken
hmmm daar heb ik geen ervaring mee weet alleen dat UWV ook niet alles is! maar een klacht indienen kan altijd he, of ze er wat mee doen is de 2e vraag maar ja dan doe je iets. hier vanmiddag ook even mn hormonen eruit gegooid via de telefoon hihii. we zijn van VGZ naar het zilveren kruis overgestapt, nu had VGZ de premies van januari afgeschreven terwijl we daar dus niet meer zaten... dus we hadden het geld weer terug laten storten hihi. krijgen we vandaag een brief met acceptgiro dat ze het bedrag niet van onze rekening kregen en we dat nog over moesten maken. dus ik gelijk gebeld, gezegd dat we overgestapt waren en we dus ECHT NIET de premie van januari gaan betalen want we zitten daar niet meer. wat gedoe in de pc daar en we mogen de brief als niet verzonden beschouwen, staan wel goed uitgeschreven gelukkig. was wel ff pissig, als ze hun werk nu eens goed doen en op tijd dan heb je dit probleem niet.... mijn ouders hebben het geld niet terug laten storten maar denk maar niet dat ze het van het VGZ zelf terug zullen krijgen, dus zit hun ook te pushen dat ze daar wel op moeten letten, is toch een paar honderd euro wat anders zo weg wordt gehaald!
@Naomi, Haha je lekker laten gaan aan de tel hoor ! Weet hoe het is haha. Dit gebeurde bij ons ook toen wij waren overgestapt van het zilveren kruis naar anderzorg, en dat hebben we ook gewoon terug gestort en kregen we ook 2 brieven dat we het moesten betalen. Nou dacht het dus niet
@sjors: hihi ja die hormonen zijn soms wel erg fijn! anders had ik het netjes en beleefd gedaan en nu heb ik wat meer ballen ze was ook een beetje overrompeld door mn felle verhaal hhiih tja moeten jullie je werk maar beter doen. hier eindelijk een plaatje gevonden voor op het schildersdoek ga troetelbeertje met regenboog en wolk op het doek (40x50) schilderen en die komt op de babykamer!!
@sjors: nee, dat heb ik er niet bij gezegd, maar dat maakt ook niet uit. Want als je een overeenkomst hebt via de svb krijg je altijd je uitkering van het uwv! ongeacht of je zwanger bent of niet. maargoed, het zal vast wel goed komen hou alleen niet zo van afwachten aaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhh dat meen je niet sjors. Wat een volk daar zeg, echt waardeloos. ik zou even wachten tot je je geld echt hebt en dan een flinke klacht indienen. Of misschien kun je je werkgever vragen of zij iets voor je kunnen betekenen in het contact met het bedrijf? wat belachelijk zeg! @naomi: bij ons is het denk ik duurder omdat mijn man zzp'er is en we dus gedeeltelijk zakelijk aangifte moeten doen... anders zo ik ook niet weten waarom het zo duur moet zijn hahaha pfff lekker bezig bij vgz. dan hebben ze zelf de administratie niet helemaal goed op orde dus. slim dat je het terug hebt laten boeken. moeten je ouders idd ook doen!!!! zo.. ik ga zo eindelijk weer een keer naar zwangerschapsyoga! tis al 4 weken geleden (2 weken vakantie en toen 2 weken niet geweest ivm harde buiken). vind het wel spannend, hoop dat mn buik zich rustig houdt
@sab88.. jawel oililly tas is erg leuk en handig hoor! maar ik wil gewoon een andere.. heb die al n hele tijd gehad voor mn zoontje! @ sjors nee hee.. wat een gekloot daar!! @juultje, ik wou deze van lief! http://www.lieflifestyle.nl/media/catalog/product/cache/1/image/321x458/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/L/5/L509715-701_kleur230.jpg
@ Naomi en Juul: wij betalen zelfs maar 50 euro voor ons tweetjes... heb toevallig daarstraks de goede man gebeld aangaande het zonder reden stopzetten van de hypotheekrenteaftrek..... hij vond het ook belachelijk maar gaat het voor ons meteen met de aangifte van 2011 in orde maken gelukkig..... al die K&^T instanties moeten ons wel hebben he de laatste weken... alsof ze het idd op de april mamma's voorzien hebben....... om knettergek van te worden. @ Juul: jup verwarming doet t gelukkig weer, morgen komt hij de verwarmingen boven nog vervangen en dan is het echt gedaan met de koude dagen gelukkig ga ik morgen na t werk eff lekker op visite bij mijn kersverse zwangere vriendinnetje..... @ Sjors: ik ben misschien nieuwsgierig, maar welk kamertje hebben jullie gekozen??? heb je er een foto van? @ Naomi: wel ja bij jou ook gezeik om geld..... lang leve de economische crisis, ze moeten echt overal gewoon proberen centen vanaf te halen he.... @ josephine: oei das idd even schrikken... gelukkig is alles goed.... misschien toch een teken dat je een stapje terug moet doen en het wat rustiger aan moet gaan doen... je werkt immers nog erg veel he... @ linnie; lekker eten bij ouders.... heb ik ook weer zin in,... hopelijk heeft het gesmaakt