Chel: gefeliciteerd met je vader. 54 alweer, zeg je!!! die van is 60 dus je hebt nog een jonge vader hoor. Ik hoef me nooit te wegen bij de vk en ze vraagt er ook niet naar. heb de vorige keer gevraagd of het nodig was dat bij te houden, maar ze zei tegen me dat ze dit in het begin alleen willen weten om de bmi te weten. mijn startgewicht was 59, ik zit nu op 68,5 Kg. Vannacht weer erg slecht geslapen. Wordt echt gek van mijn rug. pffff
Ik vul 'm ook even aan: 25 januari 10:00 - Juultje - intake kraamzorg 27 januari 9:30 - Juultje - controle verloskundige 30 januari 13:15 - Juultje - verpleegkundig consulente, uitleg over ziekenhuisbevalling 30 januari 14:00 - Juultje - controle gynaecoloog 9 februari - MM1981 - diabetes carroussel 14 februari - MM1981 - groeiecho
@gewicht. Ik ben nu 3 weken niets meer aangekomen. Maar heeft te maken met koolhydraatarm dieet. De teller is dus blijven steken op +10 . Ben begonnen met een BMI van 24,5. Ik vond dit wel interessante linkjes: Gewicht tijdens de zwangerschap | Mens en Gezondheid: Zwangerschap Ideale gewichtstoename tijdens de zwangerschap : de ikbenzwanger calculator
En ikke ook: 25 januari 10:00 - Juultje - intake kraamzorg 27 januari 9:30 - Juultje - controle verloskundige 30 januari 13:15 - Juultje - verpleegkundig consulente, uitleg over ziekenhuisbevalling 30 januari 14:00 - Juultje - controle gynaecoloog 7 februari 11:00 - Chelleke84 - controle groei-echo 9 februari - MM1981 - diabetes carroussel 13 februari 10:30 - Chelleke84 - controle VK 14 februari - MM1981 - groeiecho
@onswonder: hoe gaat het nu met je? is al duidelijk hoe lang je nog moet blijven? sterkte! @vruchtje: dankje haha gelukkig ben ik dus niet de enige die zich HUGE voelt hmm jullie zitten ook niet heel goedkoop met de kaartjes dus. Als wij er 75 bestellen (maar het worden er waarschijnlijk 55) kost het ons 196 euro inclusief btw, maar het gaat ons dan daadwerkelijk 165 kosten, omdat we de btw terug kunnen vragen. Komen postzegels dus nog bovenop, maar we doen lang niet alle kaartjes via de post. Ons kaartje is ontworpen door een vriend van ons (grafisch vormgever, eigen bedrijf), het ontwerpen doet hij gratis voor ons, dus we betalen alleen de papier- en drukkosten. voor dit geld hebben we dan wel de allerbeste kwaliteit. Als we het ontwerpen moesten betalen waren we nog ongeveer 100 euro extra kwijt. Denk dat het maar net is wat je het waard vind. Niet iedereen vind het geboortekaartje belangrijk. Ik vind het zelf heel leuk dat we een persoonlijk ontwerp hebben, een uniek kaartje voor ons unieke kindje. Dat is me wel zo veel geld waard. Ik weet dat je bij kaartje2go bijv voor minder dan 100 euro kaartjes kunt bestellen, maarja dan heb je een ontwerp dat al heel vaak gebruikt is. @anoniempjuh: dankje lieverd. Ik vind jouw buik ook zo mooi!!! Jij draagt ook naar voren toch? Heb je je knutseldingetjes al binnen? ben benieuwd zo leukkkk!!!Nog steeds verkouden dus? bah hoe was het bij de vk? of ben je nog niet geweest? @vriendlief: dankje meid! @sab: precies, tis even wat werk, maar dan kun je straks wel weer genieten van frisse muren en frisse kleurtjes @naomi: hoe is de ontbijttest gegaan? direct de uitslag gekregen? @complimentjes: jeetje, krijg hier een hele hoop complimenten, op fb ook, waarom face2face dan niet als ik me weer vadsig voel hoef ik alleen maar ff hier een foto te posten en dan voel ik me weer strak jullie zijn lief! x
@maud: dankje en WOOOOWW wat heb je die mobiel leuk gemaakt!!!! gaaf hoor!!! veel plezier bij wibra @chelleke: dankkkkk wanneer doe jij weer es een buikfoto? is alweer even geleden! hint hint hint! ik zie nu inderdaad zelf ook dat mijn buik best laag zit. ik begon heel hoog en heb er verder eigenlijk niet meer zo op gelet. Wel heb ik het idee dat ons kereltje nu ook lager zit, dus misschien dat mijn buik daarom ook lager dikker is... gaaf he als je zelf kunt voelen waar en hoe je kindje ligt!!! tof als de vk daar de tijd met je voor neemt @troela: whahahahahaha ja die ken ik, geweldig! wat een dozen... maar wat raar dat je gewicht bij de vk niet bijgehouden wordt! je bmi is idd belangrijk om te weten aan het begin, maar je groei moet ook bijgehouden worden, omdat sommige complicaties als symptoom ook snelle gewichtsgroei hebben, dus dan kan het op tijd gesignaleerd worden. wel goed dat je het zelf bijhoudt. Als je ineens opvallend veel groeit kun je het dan alsnog aangeven wat balen dat je zo slecht geslapen hebt. Slaap je op je rug? Misschien helpt het om op je zij te slapen met een (voedings)kussen tussen je benen... @moesch: he he, eindelijk!! maar zelf iemand ingehuurd? moet je het dan ook zelf betalen??????? @mm1981: zie, we maken gewoon een nieuw lijstje nice work! dat gaat netjes met je gewicht dus!! fijn dat het dieet helpt! was dat ook vanwege zw.diabetes?
@ Juultje...... ben wel erg nieuwsgierig naar jullie kaartje vind je het niet een geweldig idee om als buddy zijnde ook een kaartje te sturen hahahaha wij hebben trouwens 75 kaartjes besteld en deze kosten incl. drukken 151,50 excl postzegels... en dan kost ons kaartje maar 1,22 per stuk dus je bent al gauw meer dan 100 á 150 euro kwijt hoor.... en btw Juultje: jij bent echt niet fatsig hoor... je bent een mooie zwangere en daar mag je trots op zijn XXX
hier vanmorgen intake gehad met de kraamzorg, Monique Boer. De intake was met iemand anders dan wie daadwerkelijk de kraamverzorgster wordt. maar wel een ontzettend leuke vrouw. We kunnen goed kletsen hahhaa.. we hebben aangegeven dat we iemand willen die niet rookt en iemand die vrolijk is/humor heeft. Niet zo'n saaie muts die alleen haar werk doet, maar een met wie we een geintje kunnen maken. Vinden we errrrrg belangrijk! En heb aangegeven dat een stagiaire ook welkom is, ze moeten het toch ergens leren, toch?! en een paar extra handen kunnen vast geen kwaad ohhhh en en en er was 1 client van mij bij wie mijn contract in december gestopt was omdat de indicatie afliep, pas als er een nieuwe indicatie is kon mn contract verlengd worden en dat is nu eindelijk gebeurd. Dus vandaag is ook van die cliënt mijn ziekmelding en aanvraag zwangerschapsverlof de deur uit! das wel even een opluchting! en nu hopen dat ik heeel snel wat hoor van het uwv en dat ze me centjes komen brengen
@chelleke: ik heb je gesmst buddy! en neeeeeeeee ik ga nu ons kaartje nog niet showen hihi ik weet wel dat ik niet vadsig ben, maar soms heb ik even zo'n moment... dan zit mijn buik al de hele dag in de weg of dan mis ik mijn gewone spijkerbroeken en dan probeer ik voor de zoveelste keer van de bank af te komen op een hele sexy manier *ahum* en dan voel ik me een 10tonner. en als er dan ook de hele dag of week alleen maar mensen zijn die constateren dat je een dikke buik hebt, zonder daar even bij te zeggen dat het mooi is (verder ben ik niet veeleisend hoor hahaha) dan heb ik t even gehad en vind ik mezelf vadsig.
Speciaal voor Juul..... kwaliteit is overigens niet geweldig... lang leve de oude gsm's hahahaha hier 30 weken en 3 dgn Bekijk bijlage 217951 Bekijk bijlage 217952
@vriendlief: nee ik moet hem doen vanwege overgewicht en mn zus omdat haar dochter een goede 8 pond was bij de geboorte. @chelleke en juultje: ik krijg de uitslag niet gelijk met de volgende controle bij de vk dus 9 februari dan krijg ik de uitslag ook pas. mocht het nu echt vreselijk te hoog zijn hoor je het wel binnen zeer korte tijd maar daar ga ik niet vanuit.
chelleke woooooooowww! mooi hoor! idd beetje op gelijke hoogte @naomi oh nog even afwachten dus. duim voor je dat het goed is!!
@ juul ja he... wij lijken wel in steeds meer opzichten op elkaar nietwaar??? Btw ik groeide vanmorgen ook wel een beetje toen de Vk zei dat ik echt wel een mooie gave buik had en dat je van de achterkant nog niet ziet dat ik zwanger ben ( heb lange smalle baarmoeder)..... ik helemaal happy zegt manlief.... nou ik zie het toch anders wel aan je dikke kont...... en bedankt whahahahaha
Nou idd Chelleke! word er een beetje bang van hihi nee vind het wel leuk, zo veel herkenning! wat lief dat je vk dat zei! En je man.. hahahahahahaha... knuppel! wat zei je: in mijn kont groeien haar hersenen? volgens mij heb jij best een bescheiden bips toch?
hahahaha, nou ik moet zeggen dat ik wel begin uit te dijen maar ja hey... mag het hahahaha manlief is gewoon jaloers... hij heeft namelijk geen achterwerk Zo..... ik ga eff uurtje plat ben zooooooooo moe.Tot strakjes allemaal xxxxx
oh en meiden... hebben jullie ook zo'n onstopbare dorst? ik heb vooral 's avonds echt het gevoel dat ik de kraan wel leeg kan drinken! ik hou bij het voedingscentrum een eetdagboek bij om te zien of ik wel voldoende vitaminen enzo binnen krijg, vul ook mn drinken in en ik zit elke dag ruim over de 2 liter heen, toch heb ik de hele tijd de neiging om te drinken... iemand die dit herkent?
LOL... wat kunnen mannen toch opbeurende opmerkingen maken Juultje, klopt. dieet is vanwege de zw. diabetes. Een heel gedoe nog, maar elk nadeel heeft ook z'n voordeel: We hebben wel een aantal extra echo's voor de boeg.
hahaha Chelleke; mijn antwoord is altijd dat ik die kont nodig heb omdat ik anders omduvel (niet zwanger: cupmaat 75G, nu zwanger 75H) Qua grootte lijken we op elkaar.