April 2012 mama's!! Deel 2!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Ankje, 1 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    ja klopt Naomi, qua prijs scheelt het aardig.
    Kruidvat luiers kosten voor 56 stuks 7,49
    C1000 luiers 9,49 (of iets in die richting)
    pampers 11,49

maargoed nu de pampers in de aanbieding waren kostten ze dus maar 7,66 per pak. Dan heb ik voor die paar cent meer (t.o.v. kruidvat luiers) liever pampers :D

2. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    wb billendoekjes: de pampersdoekjes zijn bij etos ook in de aanbieding, zo'n doos vol. Ik heb alleen hier op het forum de tip gelezen om eerst eens wat verschillende doekjes uit te proberen alvorens groot in te slaan hihi. Heb een proefverpakking van pampers (zaten in 1 van die kado dozen) en gisteren zo'n box van zwitsal gekocht met 1 pak doekjes erin, misschien dat ik straks nog een keer die van etos ofzo wil proberen. Moet ook een beetje kijken wat prettig werkt en waar ons kindje tegen kan natuurlijk.. das t nadeel van een 1e kindje.. dan moet je alles nog uitvinden:D

3. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    ja dat is ook zo!! wij gebruiken ook weleens pampers hoor ;) inderdaad als er een goede actie is.

4. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    oh ik zie net dat kruidvat ook luiers heeft van 3-6 kg waar 80 stuks in een verpakking zitten, die kost 9,99. das dan toch aanzienlijk goedkoper ja...

heb wel bij kruidvat zo'n pak gratis gekregen een keer, dus als ze goed bevallen ga ik die misschien ook wel gebruiken. We'll see.

sorry zal nu ophouden te spammen hier hihi

5. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    @juultje: met een 2e kindje moet je als nog kijken waar het wel en niet tegen kan dus dat blijf je houden hihi.

wij hebben hier nu zwitsal en gaan de pampersdoekjes halen bij de etos. die van kv eigen merk vind ik niet lekker maar dat is de geur hihi. aldi werkt ook prima vind ik. vind alles goed werken eigenlijk... vind er minder verschil in zitten dan in luiers. alleen de geur natuurlijk. natusan is erg neutraal is ook lekker. ik ga er gewoon vanuit dat dit kindje ook overal tegen kan, anders merken we dat snel genoeg.

6. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    hier vorige keer echt de kleinste maat luiers moeten hebben de eerste week want isabel woog nog net geen 3kg en had zo een smal kontje en spillebeentjes hihi. neem nu ook vanaf 3kg hoor, zijn ze te groot dan halen we wel kleinere...

7. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    ja maar ik bedoel ook meer welke luiers niet doorlekken enzo en ik heb wel eens gehoord dat pampers erg kunnen stinken bijvoorbeeld :(
    als je eenmaal weet welke luiers goed werken dan ben je klaar.

en billendoekjes... heb begrepen dat de ene heel droog zijn en de andere juist kletsnat en er zit natuurlijk parfum in en als je kindje daar niet tegen kan moet je dus doekjes zoeken zonder parfum e.d. maargoed dat geldt idd ook bij een tweede of derde of vierde enz kindje.

8. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    hmmm hier nog geen droge doekjes tegen gekomen en heb er al veel geprobeerd:p

wel een tip: leg de verpakkingen op zn kop anders loopt de olie/lotion naar beneden en dan heb je wel droge doekjes boven en erg natte doekjes onder.

de luiers is inderdaad kijken wat goed bij je kindje en jezelf past!!

9. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    was naomi te vroeg geboren dan? of was ze gewoon een kleintje?

stomme is dat die van pampers duurder zijn als je die van 3-6 kg koopt (48 luiers voor 11,49) en die van kruidvat worden in verhouding goedkoper (80 voor 9,99)

10. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    ow moet er 1 uit bed gaan vissen. vertikt het weer eens te gaan slapen.....

ik kom vanavond weer even ;)

11. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    @juultje: isabel was gewoon zo dun ;) is met 39.5 weken geboren hihi en maar 2980 gram hihih. ga haar nnu snel halen!

12. Sjors22

Sjors22 Bekend lid

17 nov 2010
    875
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    @Ano, Ik hoor in totaal 2500,- te krijgen, heb nu 500,- gehad.
    Het voorschot wat gedaan zou moeten worden is 1500,- dus krijg ik nog 1000,- nu en als er dan uiteindelijk uitkomt wie er officieel moet betalen dan komt de overige 1000,-. Snap je het nog haha..
    Hele mooie buik heb je meid, ben er echt jaloers op..! hihi :D
    Ohh..je bent echt beetje te enthousiast geweest hahaha ben benieuwd wat je er mee gaat doen hihi..

@Juultje, Ben heel benieuwd wat je vk morgen verteld..nu wil ik het ook wel weten hihi. Ja ik heb dat ook gelezen dus misschien is het dan inderdaad wel zo :) uhhm nee geen voorkeur aangegeven en weet nog niet wie mijn kraamverzorgster word..krijg rond de de 34 a 35 weken een brief met wie het word en komt dan 2 a 3 weken voor de tijd langs om kennis te maken :) Ben wel heel nieuwsgierig wat voor persoon het is haha. Heb jij een voorkeur gegeven ?
    Haha je zeurt niet hoor, snap wel wat je bedoeld en graag gedaan :) 8 kilo is niet veel, maar kan nog komen he..mijn moeder kwam in de laatste 2 maand 10 kilo aan en daarvoor maar 2 dus het is allemaal mogelijk hihi.
    Ze willen die 1000,- nu niet betalen..die 1000,- waar ik hierna nog recht op heb zal nog wel even duren :p en zijn ze nog niet mee bezig. Ik hoor het te krijgen maar wanneer is inderdaad een hele goeie vraag...en geld stinkt zeker haha.
    Ik hoop ook dat jij snel je geld krijgt en wel fijn dat je van die andere client nu ook verlof en ziektewet krijgt !

@Fidel, gefeliciteerd !! super joh en fijn dat de suikertest tot zover goed is :)

@Chelleke, wat balen van die lamp meid, hij is echt heel erg leuk. Hoop dat je ergens iets vergelijkbaars kan vinden of dat je het kan laten maken ergens zoals ano ook zei.

@Luiers, ik wil denk ik de kruidvat luiers gaan gebruiken..maar heb ook iets met merk en kwaliteit, al zeggen heel veel mensen dat de luiers van de kruidvat ook heel goed zijn. Ik zie nog wel even :)

@Werkgever, vanmiddag gebeld en ze wouden het bij de 500,- laten omdat ik toch al wel weer werk had en niet meer nodig zou hebben.... @*$(@*@? nou ik ben nog nooit zo uit mn slof geschoten.. kunnen hun ook al in mijn portemonee kijken en ik heb helemaal geen werk ik krijg "wel" 70% WW. Hem dat duidelijk gemaakt en verteld dat ik te horen kreeg dat zij verplicht waren dit te betalen en dat ik er anders een jurist ga bij halen om te zorgen dat ik dit ga krijgen. Hij snapte er half wat van, of hij deed alsof..wat ik eerder denk maar na lang aan de tel. te hebben gezeten zou hij het gaan overleggen met de directie of het mogelijk was meer te gaan betalen. Dit krijg ik morgen voor het einde van de dag te horen ( ben benieuwd...) Dus weer afwachten...

13. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    @sjors: wij hebben geen voorkeur voor een persoon aangegeven, wel dat we iemand willen met humor, niet zo'n saaie muts die alleen maar serieus aan het werk is. ben benieuwd!! wij krijgen idd ook een brief over een week of 4 met de gegevens van de kraamverzorgster :)

pffffffffffffffffffff wat een zakkenwasser. hij ging overleggen of het mogelijk is? whahaha wat heb je gezegd: overleggen jullie maar lekker, je hebt geen keuze? wat een achterlijk bedrijf. Nu ben je denk ik ook wel blij dat je daar niet meer werkt of niet?

14. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    @sjors: jeetje meid wat een mensen daar zeg!!! je hoort dat geld gewoon te krijgen, is het niet goedaardig dan kwaadaardig hoor.

15. troela85

troela85 Bekend lid

1 mrt 2011
    949
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi kletskousen,

Ben tot halverwege pagina 199 gekomen om te reageren, maar moet nu helaas weg. Zal de rest vanavond of morgen doen.
    Knuffel allemaal.

@Juultje: ik slaap nu wisselend op zij en rug. Maar over het algemeen op mijn zij, want vind op de rug niet fijn. Maar omdat niks fijn ligt blijf ik eigenlijk maar wat aan het draaien. Heb idd al voedingskussen etc geprobeerd, maar het wil niet lekker liggen bij mij helaas.
    Herken de extra dorst niet. Al drink ik nu wel meer dan voorheen, puur om genoeg vocht binnen te krijgen. Dronk eerst namelijk veeeeel te weinig.

@CHel: mooi buikje. Fijn he als mensen een leuke opmerking maken over je buik. Ach en wat betreft die opmerking of je kont. Je weet wie het zegt he.... Mannen zucht.....
    Vet eten kan ik vanaf blijven, maar ben wel een echte zoetekauw geworden. Dit ben ik normaal helemaaaal niet.
    He dat is minder leuk van je hond. Hopelijk valt het allemaal mee.
    Ik vind de lamp heel schattig, maar mijn mening kun je voor dat geld zo’n leuke eigen lamp laten ontwerpen met roze/wit/zilver. Dan heb je naar mijn idee meer waard en iets origineels voor je geld. Maar dat moet je natuurlijk willen en leuk vinden.

@Onswonder: Kan me voorstellen dat je het zkh beu bent en dat je je gezinnetje vreselijk mist. Niks is zo fijn als in je eigen huis. Wel fijn dat het infuus er uit mag. Gaat het goed zonder infuus?
    Yeaahhhh, lees dat je naar huis mag. Super!!!!! Neem dan ook lekker de rust meid....

@Ano: Nu je het zegt, idd niks meer gehoord van giraffe!!!
    Erg leuk die spulletje zeg!!!

@Linc: was je ons kwijt dan??? Leuk om te lezen dat je ook al volop bezig bent met van alles. De moeheid begint hier idd ook wel weer terug te komen. Merk dat het toch allemaal zwaarder wordt nu.

@Fidel: wat super dat je vriend waarschijnlijk weer werk heeft. Weer een zorg minder.

@2012mama: mooie buik hoor.

16. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    thnx meiden!!

ik heb altijd luiers van pampers gehad, zijn idd tijden geweest dat ze naar urine roken, maar dat zijn van die fases en heb je met allemaal wel denk ik.
    Op de creche gebruiken ze die van het kruidvat, heb ze nu ook gekocht, en eigenlijk bevallen die ook heel goed.verdere ervaring heb ik niet.

doekjes:altijd van zwitsal, die ruiken t lekkerste vind ik hahaha

zo nu ff eten

17. Sjors22

Sjors22 Bekend lid

17 nov 2010
    875
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    @Juultje, Ja dat is inderdaad wel fijn ja iemand met humor, ik heb eigenlijk niks aangegeven en dacht ik zie wel wat voor een persoon wij krijgen...vind het hele idee echt helemaal niks, maar het is niet anders haha. Vind het nogal lastig om onbekende mensen in huis te hebben en dingen te doen die ik zelf altijd doe. Ik wil nu al niets uit handen geven en dan moet ik wel, maar geeft nog geen fijn gevoel. Hopelijk wen ik er gauw aan. Probeer nu positief te denken het is maar een week haha en van 8:00 tot 14:00 en dan is ze weer weg haha..ben echt erg...

Herkent iemand dit ? of ben ik nou zo vreemd haha.

Ja ze kunnen overleggen wat ze willen maar zijn het wel verplicht..dan nog is het de vraag gaan ze er in mee anders moet ik weer een hele procedure door, door een advocaat te regelen waar eigenlijk geen geld voor is.

@Naomi, Het gaat nu zeker kwaadschiks :p tenminste vanmiddag wel..en nu nog afwachten waar ze morgen mee aankomen :)

@Ano, Eetse !!

18. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten

Hallootjes!
    Heb weer even tijd om iets van me te laten horen. Lees alleen even niet bij (zijn zo'n 12 pagina's)

Vanochtend met Jonna naar het cb geweest.
    Ze deed het super! Ze ging heel stil op de weegschaal staan, en ze ging heel goed rechtop tegen de muur staan om te meten.
    Het gewicht is aan de hoge kant (dat wisten we al hahahaha). We moeten strenger worden met ‘slechte’ dingen geven. Moet daarvoor over 6 maanden terug komen, om dan weer te wegen.
    Haar ontwikkeling was erg goed! Ze zat boven het gemiddelde. Vooral met op het potje plassen vonden ze super! Ook het praten vonden ze super goed.
    Kortom! Moeders helemaal blij.

Vanmiddag zijn we met z’n 2en even naar de stad geweest. Heb wat kleertjes voor haar gekocht.
    Maar wat een pokkeweertje zeg! Bah!!

Vanmiddag wilde ze niet slapen, dus lekker op tijd naar bed.

Ow! Jonna zegt nu steeds vaker ‘dank je’ (kakyou) en alsjeblieft (afeblief)!!!!
    Ook ben ik sinds deze week flink aan de gang met het drinken uit een gewone beker. Ze doet het super goed!!! Echt helemaal trots.

19. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Morgen ook maar even de pampers halen bij het kruitvat....
    Ik zat te denken... zal ik 1 pak halen van 2-5 kg en 2 pakken van 3-6 kg??? wat zouden jullie doen....
    Weet natuurlijk niet of wij een grote of kleine meid krijgen en 1 pak van 2-5 kg is in principe nooit weg toch???

20. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    chelleke ik had toen wel 3 pakken van maatje 1 dacht ik, een gemiddelde baby is 3-4kg, voor ze op die 5kg zitten duurd wel fftjes.
    en in het begin gaan er heel wat luiers door per dag!!!

ankje goed zeg dat ze zo tevreden waren over Joenna!!!hier drinkt ze nu een maandje of wat uit een gewone beker, meestal gaat t goed, maar laatst had ze de beker in de ene handvervolgesn kijkt ze de andere kant op en tegelijk kiepert ze zo die beker onderste boven haha, suffie!!!

hier:zo Neomi ligt lekker op bed.
    pfff voel me nog steeds blehhh.
    volgens de vk kan t komen doordat de baby misschien hoog ligt en tegen mijn maag drukt, heb er namelijk regelmatig last van!!
    Gister rapport gehad van de creche van neomi, alles was goed tot heel goed, leuk dus!!wel stond erbij dat ze zich zorgen maakte over de stand van haar beentjes??!!vind ik een beetje raar want ze hebben er nooit wat van gezegd...
    maar goed toevallig heb ik voor maandag al een afspraak bij de kinderfisio om het eens na te laten kijken, ben wel benieuwd moet ik zeggen, nu helemaal!!!

ow morgenochtend komt er iemand voor de tuin, dat is de 2e!!

xxx

Deel Deze Pagina