April 2012 mama's!! Deel 2!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Ankje, 1 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Chelleke: Jonna was 4660 gram met haar geboorte en heeft een paar weken maat 1 van newborn van pampers aan gehad. En je gebruikt ze vaak hoor!
    Zou dus zeker 2 pakken van newborn maat 1 meenemen. Is die bijna op....dan haal het gewoon bij toch.

Ano: Wat raar dat ze dat nooit zo tegen je hebben gezegd zeg! Dat zou je toch wel verwachten als ze zich daar zorgen om maken.
    Gelukkig ga je al snel naar de fisio, dus kan je het gelijk aangeven. Zou anders het cb gewoon even bellen.

2. Sjors22

Sjors22 Bekend lid

17 nov 2010
    875
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    @ano, Wat raar dat ze dat niet eerder hebben gezegd, maar gelukkig binnenkort naar de fysio. Fijn dat het met Neomi helemaal goed gaat :) ALtijd leuk om te horen.
    Wanneer willen jullie ongeveer de tuin laten doen ? nu direct als je tevreden bent over de mensen ? En hoe beviel de 1e man die is geweest ?

@Ankje, wat goed allemaal van Jonna en fijn dat het cb verder te spreken was :) Ze is nog in de groei dus dat ze wat zwaarder is gaat er ook wel weer af toch ? Ze moeten toch niet té moeilijk gaan doen...

3. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    ja als ze het zo serieus neerzetten verwacht je dat ze het ook al wel een keer hadden kunnen zeggen.
    ik hebe r zelf wel ens een opmerking over gemaakt, maar hun hebben nooit serieus iets gezegd, nou ja maandag maar eens kijken wat de fisio zegt.

tuin:die eerste kwam goed betrouwbaar over maar die vraagt 3600,- we hoper dat het voor wat minder kan.
    Ja in princiepe kunnen ze mteen beginnen wat ons betreft haha, maja moeten natuurlijk wel tegels komen en het weer moet ook meezitten...
    ben benieuwd...pfff die buik van mij mag echt wat zakken, voel me nog steeds niet top, niet leuk....

4. troela85

troela85 Bekend lid

1 mrt 2011
    949
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo, daar ben ik weer.
    Ik ga verder vanaf pagina 299 :D

@Tamtam: om gek van te worden he dat gedoe met UWV. Misschien is het bij jou wel zo opgelost, dus laten we nog maar even van het goede uitgaan. Maar kan me voorstellen dat de moed je al in de schoenen zakt.

Naar mijn idee loopt dit wel altijd met gezeik. Heb er nog geen positief verhaal over gelezen. Wat een getreuzel zeg (zachte uitgedrukt)

@Sab: leuk leuk, lekker aan het rommelen met de kamer. Is heerlijk als je dadelijk alles op zijn plek hebt. Ben benieuwd.

@Sjors: ik zeg maar niks meer over het uwv..... Ik lees het alweer. ZUCHT.......Hopen op goed nieuws morgen. Wel goed dat je je niet van de wijs laat brengen.
    Ik zie niet op tegen de kraamzorg. Het enige is dat ik wel iemand moet hebben die me op mijn plaats wijst omdat ik zo’n muts ben die voor een de koffie zet ipv andersom. Denk wel dat ik er lekker van ga genieten. Even laten verwennen.

@Ano: mooie buik hoor. Haha dooske, zit je dan met je sterren. Ach je zal er vast een plekje voor kunnen vinden. En anders kun je nog ooit de creabea uithangen voor iets anders. Komt vast wel weer eens van pas.
    Nog een trotse moeder lees ik. Wat fijn dat neomi het zo goed doet. Idd raar dat je over de beentjes niet eerder iets hebt gehoord. Even afwachten wat de fysio zegt idd.
    Hoe was het bij de eerste gedaan die naar de tuin is komen kijken? O lees het al. Phoeh wat een bult geld he. Zit je kleintje hoog in je buik? Ik merk dat als ik zittend voorover hang, dan drukt het tegen mijn ribben aan en dat is niet fijn.
    Hopelijk is het morgen letterlijk en figuurlijk wat gezakt.

@Fidel: fijn dat de testuitslag goed was. En wat super dat het contract rond is. Doet vreugdedansje!!!

@Juultje: je bent idd lekker op tijd. Maar je weet maar nooit he. Over de inhoud moet ik me nog verdiepen. Dat doe ik lekker als ik over 3 wkn verlof krijg. De pampers heb ik de vorige keer ook in de aanbieding gekocht. Gewoon 3 pakken. Mijn schoonzus gebruikt nu kruidvat en is erg tevreden.

@Ankje: wat leuk om te lezen en voor jou om te zien en horen dat Jonna het zo goed doet. Elk stapje verder is weer iets om trots op te zijn. Goed zeg.

@Chel: ik zou de kleinste panpers inslaan. Zijn er zo doorheen!!!

Vraagje:
    Wij willen een babyfoon met camera. Iemand tips voor een goede???
    Wel een die betrouwbaar is en je niet andermans signalen er doorheen krijgt. En natuurlijk een goed duidelijk beeld.

Ik kom net van kraamvisite. Scheetje van no geen maand oud. Wat is het toch mooi om te zien. heerlijk. Kan gewoon niet wachten tot ons hummeltje is geboren.

Ik kruip nu lekker mijn bed in. Hopelijk slaap ik vannacht een keer goed. Rotrug!!
    Morgen intakegesprek met de kraamzorg om 11.15 be benieuwd.

5. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten

Pffff….
    Ik snap mannen ook niet meer hoor.

De laatste paar keer dat ik er ’s nachts uit ging zei Jeroen tegen mij dat ik hem maar flink wakker moest maken (wat ik normaal wel eens doe). Maar hij slaapt altijd weer in en heeft totaal niet in de gaten dat ik tegen hem praat. Ik moest hem dan maar er gewoon uit schoppen.

Vannacht werd Jonna dus om 4 uur wakker, en riep gelijk om Jeroen (de laatste 2 weken is het echt papa op en papa na). Heb het een half uurtje aangekeken omdat ze zo nu en dan stil was.
    Maar nee, ze gilde op een gegeven moment echt om Jeroen.
    Ik hem dus wakker gemaakt en gezegd dat zijn dochter om hem riep. Hij zei jah is goed…en draaide zich om! Dus ik zei heel rustig….had je me gehoord? Jah zei hij en sliep verder.
    Pffff. Nou laat maar…. Ik ga er zelf wel uit!! Grrrr. Wordt ie boos, omdat ik zeurde en we het wel even aan konden kijken. Dat had ik dus al gedaan.

Zit dus vanaf half 5 met Jonna beneden, want ze was al klaar wakker en kletste de oren van mijn kop af. Hahahaha.

Het is en blijft een probleem ’s nachts met Jeroen. Wordt lachen als die 2e meid er is. Had hem al gewaarschuwd, maar denk dat ik weer diegene ben die er altijd uit moet ’s nachts.

Sjors
    Natuurlijk gaat het er weer af. Ze gaat nu de lengte in. Ik heb vanaf het begin al ‘problemen’ met het cb.
    Jonna zat al vanaf haar geboorte op de bovenste lijn en het is ook een lekkere flinke meid.
    En nu zat ze iets boven de lijn… maar ze is gezond en dat telt voor mij het hardst.
    Ik heb liever een flinke meid die weinig tot niet ziek is, dan een heel klein tenger meisje dat om de klip klap ziek is en niet wil eten hoor.

Ano
    Spannend met je tuin zeg!
    Rustig aan doen met je buik hoor. Knufff.

Troela
    Heb geen ervaring met babyfoon met camera.
    Leuk zo’n kleintje he. Ik kan ook niet wachten tot die van ons er is.

6. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Ankje, wat vervelend dat Jonna zo ontzettend vroeg wakker is iedere keer...
    HIer is Finn ook weleens vroeg, maar dan komt hij altijd naar ons toe lopen en bij ons in bed. Als het voor 6u is laat ik het licht uit en gaan we nog even slapen (nouja, dommelen, knuffelen enz..) en na 6umag de tv bij ons aan. Dan kijkt Finn nog uurtje tv en ga ik er daarna met hem uit.
    Hier ook een man die er slecht uitkomt en ook echt niks hoort...maar ach, ben dan vaak zelf al zo wakker dat ik dan maar ga.

Troela, hier ook geen babyfoon. We hebben een simpele maar gebruiken hem echt nooit..

Hier lekker rustig wakker worden. Vriendlief heeft vandaag zn laatste werkdag bij zn oude werk, dan een paar dagen vrij en dan woensdag bij zn nieuwe werk beginnen...

7. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    @juultje er staat geen einddatum op t contract, gaat wel via een uitzendbureau, maar gaat om een langdurig contract. dus wohoe, hij wilde er vanmorgen ook niet uit ( ik moet werkeh bhel) hij zegt nog even genieten van me laatste vrije dagen, waars. 6 feb beginnen.

@luiers ehhh er was afgelopen jaar bij de kv, een kortingsactie bij elke besteding, met inlevering van een bon kreeg je een pakje new born kado... heb toekomstige oma's inkopen laten doen van sep tm dec.... dus stik erin, nouhja makkelijk ook voor mij en me zus en de toekomst...

moet vliegen ben laat

8. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    mogguh

en nog beroerd, pfffflag in bed gister en echt me buik werd uit elkaar getrapt, kon er ook nog wel bij.
    hij trapt echt zo veel en zo hard, hoop dat het straks wel een beetje rustig kindje is....
    maar dus nog niet helemaal lekker,heb niet gespuugd ofzo, maar voel me dus weeeig....heel irritant....

ankje, jeee das vroeg zeg, pffff wordt al moe als ik eraan denk.
    als neomi wel eens rond half 7 wakker wordt vind ik dat al vroeg, gelukkig was t vandaag 7.45...fijne dag en die manne, ja ken het helemaal., lekker irritant he.

troela, wij hebben de luvion babyfoon met camera.
    2 jaar terug gekocht toen was het de beste.
    hij was laatst in de folder van babydump dacht ik 139,-
    hij doet het super en heb nog nooit storing oid gehad, we willen er nu een 2e camera bijhalen.
    ow en ik gebruik hem heeeeel veel.echt met ieder slaapje haha.

nou zo om 9.00 nummer 2 voor de tuin, eerst nog maar eens even naar de wc haha, want die darmen gaan ook niet helemaal lekker...bah bah bah

9. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Luiers: ik gebruik voornamelijk die die in de aanbieding zijn. Vind zelf huggies en ah erg fijne luiers, dus als die in de aanbieding zijn hebben we die...
    Heb zelf niks met pampers. Op het kdv van Finn gebruiken ze ze wel, maar vind ze altijd zo stinken...

10. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Ano, wat naar dat je je nog steeds niet goed voelt zeg :( bahh
    De kleine is je dus flink aan het pesten!
    Ben benieuwd nummer 2 voor je tuin, hopelijk is snel het weer goed dat als je iemand gevonden hebt dat die snel aan de slag kan!!
    Oww, enne dat van de wc herken ik wel :(

Fidel succes met werken!! Fijn dat je man zijn contract getekend heeft!!
    Hij kan lekker nog een paar daagjes rusten (en jou met alles helpen!!!!)

Ankje, oei dat was al vroeg uit bed zeg,, ga je vanmiddag nog ff terug liggen dan??
    En je man heeft waarschijnlijk niet eens door dat hij zo reageerd snachts, misschien een luidspreker tegen ze oor houden :)

Troela, ook ik wil graag een babyfoon met camera, heb me er alleen nog niet in verdiept!
    Vind het wel een fijn idee te kunnen gluren hihi.

Zal zo es uit mijn bed komen en de gordijnen gaan wassen en ramen zemen :)
    Ow en ff me frustratie over me valkparkieten, weet niet waar ze last van hebben maar lopen heel de dag te jengelen pffft
    Misschien vinden ze de kleur van de muur niet mooi???;)

11. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    @ankje.. mijn man slaapt ook heel vast.. dus die hoort ook niets haha.. maar als ik echt moe ben maak ik hem wakker en gaat ie er wel uit..
    gelukkig slaapt ons zoontje goed door en als ie eens wakker word.. kruipt ie bij ons in bed en slapen we verder!

luiers: hier voor mijn zoontje altijd pampers gebruikt.. nu sinds 2 weken overgegaan op kruidvat luiers.. op zich wel goed alleen krijgt hij er wel snel luieruitslag van.. dat hadden we bij pampers niet, daar bij had hij zelden uitslag..
    we gaan binnenkort beginnen met zindelijkheidstraining..
    maar voor de baby nemen we wel weer pampers.

12. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    Ik ga zo teruglezen en reageren, ff ego ;)

Vanmorgen naar de vk geweest. Weer goedgekeurd. bloeddruk 129/73 en HB 7. hoewel ik het vreemd vond dat ik t.o.v. de vorige controle op onze eigen weegschaal 400 gr was aangekomen en op hun weegschaal 1,8 kg das een beetje een raar verschil... Zit nu in totaal op +10 kg..... helaas vanaf nu geen bezoekjes vk meer aangezien ik naar de gyn moet voor controle 'mag' ik niet meer naar de vk vind ik echt wel jammer. maarja, niks aan te doen.

daarna naar een 'mannetje' gereden om naar de auto te laten kijken, ruitenwissers deden het al 2 weken niet meer (erg handig als het regent hihi), blijkt het motortje kapot te zijn ik zag bui alweer hangen, duur grapje. en jawel, nieuw motortje ging 170 euro kosten! dat kon er nog wel even bij nu ik geen geld binnen krijg gelukkig kregen we van het mannetje de tip van een website waar 2ehands onderdelen worden aangeboden, nu zijn we voor 42 euro klaar. pfieuw, opluchting!

oeh en ik kreeg een brief van wij jonge ouders, dat ik de blije door nog niet had opgehaald en dat met de brief alsnog kon doen. Das toch wel lief van ze, ik heb die doos allang hahaha

13. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    @troela: vervelend hoor dat het niet lekker gaat met slapen.. weet ook niet zo goed wat je er dan nog aan zou kunnen doen als een kussen niet helpt. hoe lig je dan met zo'n kussen? je kunt m tussen je benen en voor je langs leggen zodat je er tegenaan ligt, maar je kunt m ook achterlangs leggen zodat je rug gesteund wordt... allebei al geprobeerd?
    sorry heb geen tips voor je wb babyfoon. wij willen (nog) geen babyfoon. vind het maar onzin. ik ga net zo lief af en toe ff onderaan de trap staan luisteren of hij huilt. heb er altijd zo'n hekel aan als ik bij mensen met kinderen ben en je hoort het kind krijsen, zit je gezellig met zn allen naar een huilende baby te luisteren... en dan laten ze het alsnog liggen, dan denk ik: waar is zo'n babyfoon dan goed voor? nu hoor je dat het huilt en doe je alsnog niks, dus waar is die babyfoon dan goed voor?

@sjors: oei, ik herken het niet dat ik het lastig vind om anderen in huis te hebeben, heb ik geen ervaring mee namelijk, maar wel shit dat jij daar last van hebt :( moeilijk, als je dingen niet uit handen kunt geven. hoop dat je er straks toch wel een beetje van kunt genieten hoor, het is toch fijn dat je een paar dagen alle tijd voor jezelf en je kindje hebt en dat je je niet druk hoeft te maken over het huishouden!

@ankje: fijn dat het zo goed gaat met Jonna! kleine meisjes worden groot he :) wel vervelend dat ze steeds zo vreselijk vroeg wakker is, pffff... helpt het niet om zo'n slaaptrainer te gebruiken? zo'n lampje is dat en dan mag ze pas het bed uit als het lampje aan is of als het figuur zijn oogjes open heeft... werkt bij de kinderen van mijn broer erg goed!

@chelleke: zou idd gewoon maat 1 pampers halen. of je moet verwachten dat je een 10 ponder krijgt, maar dat zal vast niet.

@anoniempjuh: bah wat vervelend dat je je zo beroerd voelt :( hopelijk gaat je kindje gauw wat lager zwemmen zodat je wat meer ruimte krijgt. heb je ook veel last van maagzuur?
    wat super dat neomi het zo goed doet! idd wel vreemd dat ze nooit eerder wat hebben gezegd over haar beentjes. zien jullie het zelf ook? ben benieuwd wat de fysio erover zegt..

@2012mama: lekker dat je vriend een paar dagen vrij is! lekker samen lang weekend :D

@fidel: die kortingsactie bij kruidvat was alleen maar met officiele bonnen toch? ik had zo'n bon van internet (via het forum hier) heel vaak uitgeprint, heb verschillende keren geprobeerd luiers mee te krijgen, maar dat deden ze mooi niet. mocht alleen met de ' glimmende' bonnetjes, niet met zelf uitgeprinte.

14. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @juultje: dat is inderdaad aardig van ze;) hier nog steeds geen bericht gehad van de blije doos..... mijn zus heeft hem al lang en is 4 weken minder ver, die administratie daar klopt echt niet!

fijn dat alles goed was bij de vk!!

hier zometeen lekker een dagje shoppen in belgië :D hopelijk kunnen we nog wat leuks vinden ;)

15. ons2wonder84

ons2wonder84 Actief lid

5 jan 2011
    212
    0
    0
    zuid holland
    hallo allemaal, hoe gaat het met julie? Met mijn gaat het alleen ben moe en word snel moe lichaam moet nog op enery komen ben af en toe misselijk maar gelukig niet spugen , me zoontje is ook ziek heeft diaree en spugt ook gisteren nacht was het een oorlog zoon begon te spugen en ik uit bed gesprongen om te kijken en ja ik begon toen ik hem zag ook ow gelukig dat manliefje er was heeft de bed ,en alles opgeruimd zo gevoelig ben ik gelukig gaat het nu goed groetjes

16. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    ik was er ook via het forum opgekomen en heb ook alleen de uitgeprinte versie ingeleverd.. geen probleem!! zijn de pakjes eens gaan tellen... 25 pakjes whahaha beetje veel...

vanavond tupperware party bij mijn schoonzusje, stiekum weinig zin.. maar zal wel even gezellig zijn, ben alleen bekaf, gisteren te laat op bed, film avatar afgekeken, had hem nog niet gezien, vond het echt een enorme goeie film!!

17. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    grrrrrrrrrrrr heel verhaal getypt en nu is alles weg...........

Nou gaat ie weer, maar dan verkort....

Vanmorgen de pampers gekocht... hadden nog 2 pakken maat 1 en 1 pak maat 2 liggen dus maar snel ingeslagen.... zo leuk die kleine dingetjes he:)

Ben ook begonnen met het wassen van alle kleertjes lakentjes dekentjes etc.... veeeeeeeeel werk maar zoooo leuk als je alles aan de wijslijn ziet hangen.... hoop morgen klaar te zijn met wassen... begin iig vanavond al met strijken:) Lekker op een stoeltje voor de tv met mijn strijkijzer.... heerlijk... vind dat serieus leuk werk..... en aan het eind van het weekend wanneer alles gewassen is heb ik eindelijk rust hahaha weer een taak van mijn lijstje afstrepen van alles wat ik nog moet... pfffff

@ Naomi: en lekker geshopt??? nog wat leuks gevonden?

@ Ankje: jeej meid wat was jij er vroeg uit zeg.... pfff denk je wel nog een beetje aan je zelf??? volgende keer zou ik manlief er letterlijk uitstampen hahaha

@ Juul: Balen zeg dat je niet meer onder controle mag zijn van de vk... is toch altijd iets persoonlijker dan de gyn he.... maar goed alles voor de kleine man.... hij is t belangrijkst he

@ Fidel: ik had me idd ook voorgenomen zoveel mogelijk luiers in te slaan toen bij die actie, maar helaas.... ben het vergeten... ze schijnen best goed te zijn dus ik ga ook een pakje halen om uit te proberen...

@ Ano: meid... jij blijft ook sukkelen he.... hopelijk voel je je snel beter.... doe rustig aan.

@ Troela: ik heb helaas ook geen ervaring met een babyfoon met camera.... kan je dus niet verder helpen... wellicht kun je eens kijken welke de consumentenbond aanraad??

@ Sab: vandaag lekker gepoetst thuis???? wel beetje rustig aan doen he.... ramen wassen is best wel veel en zwaar werk... ( tenzij je kleine ramen hebt) mijn vk adviseerde mij dan ook echt de ramen in etappes te wassen...... Maar ook ik was eigenwijs....;)

18. Maud85

Maud85 Actief lid

14 aug 2011
    343
    0
    16
    Even ego: lees net de gewijzigde arbeidsvoorwaarden van mijn werkgever. Zwangerschapsverlof gaat per 2012 van 16 weken naar 20 weken! Jippie!

19. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    Chelleke heb je een kruidvat klantenpas? dan kun je namelijk op internet activeren dat je zwanger bent en krijg je een soort kadotas. een kleine shopper met een flesje, bodylotion en een pak luiers :) kun je ze gratis uitproberen :)

oooohhh maud wat lekker!!!! 20 weken, wow!!! wat een luxe!

20. Unox

Unox Fanatiek lid

28 feb 2011
    1.205
    1
    38
    Gelderland
    Ik ben de hele dag (en afgelopen nacht) hartstikke benauwd geweest. het lijkt wel een soort hyperventilatie ofzo. Tintelende armen en soms ook benen, omdraaien in bed doet pijn ivm bekken, lig gestut met allemaal kussentjes omdat ik NIET overweg kan met het voedingskussen in bed en als klap op de vuurpijl krijg ik die geldzorgen maar niet uit mijn hoofd.

Afgelopen nacht dus precies een uur of 3 geslapen. Vandaag ziek gemeld, maandag even horen bij de VK wat ik zelf nog kan doen. Ik weet et ondertussen niet meer. Die ademtechnieken ken ik en pas ik toe en dat helpt maar even. Een buikademing heb ik van mezelf, daar ben ik in getraind.

Grr.. soms... zou ik willen dat de baby er al was. Puur omdat ik mijn eigen lijf weer terug wil. maar goed, nog maximaal 12 weekjes en dan is het zover :)

Deel Deze Pagina