ja maar waar laat je die kruik dan? die past toch niet in de maxi cosi? als je beebje genoeg kleertjes aan heeft en een jasje/vestje en een omslagdoek of deken dan is het wel warm genoeg denk ik... tenzij je een half uur buiten moet lopen ofzo, maar ik neem aan dat je met de auto gaat en die bij het ziekenhuis parkeert...
Ja dat neem ik toch ook aan .... ik vraag t wel even na, vind t een beetje vreemd eigenlijk.... zal eens kijken wat andere kraambureaus hier in de buurt zeggen
@Fidel, Dankje meid ! Gaat helemaal goed komen dat shoppen ! Veel plezier op de nieuwjaarsreceptie ! @Juultje, Ja eindelijk is het dan zover Kan nu eindelijk alles voor de kleine man halen en alles voor elkaar maken ! Eindelijk rust in mijn hoofd krijgen en natuurlijke het leukste doen..shoppen Wat vervelend zeg dat je oma van je vriend ( toch ? ) zo dement is en er zelf niet eens bij wil zijn..erg zielig vind ik dat altijd. Het is zeker een heel verschil met jouw oma zeg ! Maar helaas hebben we het niet voor het zeggen en is het fijn dat het ook anders kan @Groeiecho, Ik krijg ook geen 30 weken echo, doen ze nog niet bij elke vk vertelde mijn vk. Vind het wel jammer want had het wel erg leuk gevonden om nog een laatste x te spieken voordat het zover is @Vluchttas, Die ga ik van de week ook maar is klaar maken denk ik Is er weer iets gedaan wat van mijn lijstje afgestreept kan worden @Bevalling, Gaan jullie ook een bevalplan opstellen ? en zo ja waar denk je dan allemaal aan..misschien stomme vraag maar weet niet wat ik er allemaal in zou moeten zetten. ( als ik m ga maken, want twijfel nog ) @2012mama, vervelend van de stroom uitval..maar gelukkig doet alles het weer ! @Chelleke, jij ook al zo heftig aan het schoonmaken ! Heerlijk he ! Ik moet er nog achter komen of het ledikantje makkelijk op te maken is, maar ging er al niet vanuit Volgens mij ben ik daar al een uur mee bezig Hier vandaag een rustig dagje tot nu toe. Gisteravond bij vrienden geweest, maar toch te laat geworden..Afgelopen twee dagen al niet helemaal geweldig dus was niet zo'n goed idee. Overal in een keer last van terwijl ik dat eerder helemaal niet had. Nu gaat het nog wel, en hoop dat dat ook zo blijft want wil nog van alles gaan doen vanaf morgen Fijne dag meiden !
Goede morgen. Kon vanmorgen lekker uitslapen! Heb uitgeslapen tot half 11! Dat is lang geleden zeg. Gisteren een drukke maar ontzettend gezellige dag gehad. Jonna heeft nog wat kleertjes en kleurboek met potloden gekregen voor haar verjaardag. Wat een verwennerij weer hihihi. s Avonds naar een verjaardag geweest. Jonna wilde daar eerst niet slapen. Jeroen een paar keer bij haar geweest, daarna ik een paar keer want mama moest komen. Ze kroop helemaal tegen mij aan en kon haar later neerleggen. Ze was nog wel wakker en greep mijn vinger, zo van dan heb ik je vast en kan je niet weg hahaha. Toen sliep ze heerlijk. Vanmorgen was Jonna om half 8 wakker. Heerlijk dus. Vanmiddag gaan we lekker even naar Ikea om ideeën op te doen voor gordijnen beneden. We zijn de lamellen zat (we missen er ook al een aantal). Ook willen we kijken voor een dekbed voor Jonna, en misschien een grodijntje voor in de babykamer. Juultje Wat een verschil kan het zijn met omas he. Heb het zelf gelukkig nog niet meegemaakt met dementie, maar het lijkt me verschrikkelijk! 2012mama Wat spannend morgen met de 30 weken echo!!! Ik moet nog ff wachten tot de 14e. Juultje Flanellen luiers hebben wij bij Jonna nooit gebruikt. Ik gebruikte gewoon normale handoeken om haar mee af te drogen. Ik neem wel een kruikje mee. Weet niet wat het weer gaat doen (April doet wat ie wil he). Chelleke Zon bedzeil heb ik ook gehad, maar werd helemaal gek van het gekraak! Wij hebben toen bij de Hema een moltonhoeslaken gekocht. Dat is gewoon een katoenen hoeslaken met aan de onderkant plastic (maar dat kraakt niet en voelt ook niet plastic achtig!)
Juultje, bij de gyn van mij is het standaard om die 30 weken echo te krijgen. Misschien ook omdat het een keizersnee word? Mijn gyn kijkt trouwens altijd via de echo met controles. Dat is dan inderdaad wel heel kort en zakelijk. Morgen hebben we de echo bij een echoscopist en zal die dus iets uitgebreider zijn denk ik. Chelleke, kruik mee naar het ziekenhuis hoeft (volgens mij) echt niet. Je mag officieel niet eens een kruikje leggen bij je kindje als je naar buiten gaat,en in het ziekenhuis hebben ze gewoon kruikjes die je eventueel kan gebruiken. Volgens mij geld dit ook voor omslagdoeken hoor, die kan je ook gewoon van het zh lenen, en in de auto heeft je meisje die toch niet om. Spelden ook nog nooit van gehoord dat je die mee moet nemen Ankje, ja die molton hoeslakens had ik ook van gehoord. Kan je ook bij de action halen volgens mij. Veel plezier bij de ikea...leuk, ik wil ook!!!
ik heb van mijn werk ook wat safetexen meegenomen hahaha dus die leg ik ook in mijn bed.... zie btw bij andere kraambureaus ook op de lijst niet staan dat die kruik mee moet dus ik vraag te ff en anders neem ik ze niet mee hahaha btw voor de geïnteresseerden: ik ben weer op facebook heb me maar weer eens de moeite genomen om even bij te lezen enz
Welkom terug op fb! Ik zelf heb ook niet gehoord dat je een kruik mee moet nemen. Maar misschien wel handig mocht het erg koud zijn (maar dat kan de man ook meenemen als je wordt opgehaald uit het zkh). Ligt er ook een beetje aan of de kleine goed de temperatuur kan houden he (al vraag ik me af of je wel naar huis mag als dat niet zo is).
Chelleke en ik waren ff lekker bezig op fb met buikfoto's Zou hem hier ook ff showen (jij ook he chelleke!!) Dit is mijn buik nu met 28 +5 Bekijk bijlage 219069
hey meiden ehh volgens mij had ik van de week een buikfoto geplaatst toch??weet het niet meer hahaha. meenemen ziekenhuis:kruik, nou neem ik echt niet mee!!lijkt me overbodig. als je kindje kleertjes aanheeft, jasje aan en dan in de voetenzak in de maxicosi is dat echt wel warm genoeg! spelden, ook niet van gehoord, en met die luiers bedoelen ze denk ik gewoon de hydrofiuelluiers??? chelleke en ankje mooie buiken zeg, ankje die van jouw groeid ook flink nu he? bevallingsplan:eerste keer niet gedaan, nu ga ik t wel doen. alleen doen ze dat pas besrpeken met 37weken, vind ik laat maar goed. ik wil er iig in hebben dat als het mogelijk is en ik vraag erom ik direct iets voor de pijn wil hebben, niet dat het weer gerekt wordt en ik na de 5cm niks meer mag hebben!!!! mama2012 haha hier sochtends ook altijd eerst de tv aan slecht he ahhahaha.tja hou ervan ff rustig wakker te worden hoor!!! hier:vanmorgen ff bij prentala geweest, zo;'n doomoo zitzak gekocht, van 125,- nu 100,- dus datr scheeld weer!en nog een nieuw aankleedkussen en 2 shirtjes. altijd leuk ff shoppen haha. ow hier ook echo met 33weken, is standaard(2 jaar terug bij neomi nog niet) maar omdat er toch vaak stuitliggingen en te kleine kindjes over het hoofd worden gezien doen ze het bij ons nu stnadaard!
@ Ano: ik vond het ook een beetje voerbodig die kruik maar t staat op mijn lijstje van de kraamzorg dat die mee moet naar eht Zh dus vandaar, maar ik vraag t ook nog even na aan de Vk hoor... Wat betreft voetenzak voor maxicosi..... ik heb er alleen eentje voor in de wandelwagen, is dat het zelfde??/ ik wilde eigenlijk een fleece dekentje meenemen naar het ziekenhuis zodat ik haar daar lekker mee kan instoppen... en natuurlijk een lekker jasje en kleertjes....
zwaai zwaai even globaal bijgelezen maar ben alles alweer kwijt denk ik kan alleen nog iets over de vluchttas herinneren. heb hem nog niet gemaakt, rond de 34 weken vind ik tijd genoeg. ga wel minder mee nemen als vorige keer in ieder geval hihih had vorige keer echt veeeeeel te veel bij. nu hoop ik dat we die tas gewoon niet nodig hebben en we lekker thuis kunnen bevallen. zag een kruik voorbij komen maar dat vind ik een beetje raar.... waar ga je dat ding laten? gewoon romper, kleertjes, mutsje, sokjes, jas en een deken. wat we hier vorig jaar deden (was natuurlijk 2 januari) was zo een celstofmatje tussen isabel en de deken dat isoleert lekker goed. kind had echt geen kou hoor hihih.
Mooie buikjes Chelleke en Ankje. kruik, voor zover ik weet mag je buiten geen kruikje bij je kindje leggen, omdat deze dan te snel kan afkoelen, waardoor je kindje dan ook snel afkoelt ipv warm blijft... Chelleke, die voetenzak van de wandelwagen is wel een andere, die past niet in de maxicosi denk ik. Maar een fleecedekentje of een wrapper oid blijft je meisje ook wel warm mee hoor
Ik haak vanaf hier even in hopelijk vergeven jullie me dat. Ik zag wel mooie buikjes voorbij komen Ankje en Chelleke. 2012mama: veel plezier morgen met je echo. Wij mogen a.s. dinsdag. Druk weekend achter de rug vandaag naar speelparadijs geweest met groepje. Het was hartstikke gezellig en de kleine man had de tijd van zijn leven. Vanavond op tijd mijn bedje in want merk dat ik erg moe ben. Morgen weer aan het werk bah bah.
We hebben het vanmiddag super gezellig gehad. Lekker naar de Ikea geweest. Jonna had ook een mooie lounch bank gezien en ging daar pontificaal op liggen met haar woef woef hahaha. De tv aan de overkant stond ook aan (op tennis). Mensen moesten zo hard lachen om haar hahahahaha. We hebben een witte klamboe gekocht voor de babykamer. Ook hebben we een effen roze gordijn gekocht die ik zelf nog op lengte moet maken en strijken. Staat echt super! Ben normaal niet van het roze, maar vind paars met lime groen en roze toch wel geweldig mooi. Ook heb ik wat kleine spiegeltjes gekocht (bloemetjes) voor op Jonnas kast. We hebben geen leuke gordijnen kunnen vinden voor beneden in de woonkamer. s Avonds bij mijn vader gegeten. Was weer dikke pret met mijn vader en Jonna. Jonna ligt net een uurtje op bed (was weer een latertje). Morgen lekker vrij, en als het mooi weer is ff kijken of we samen gaan fietsen. Chelleke Oops .sorry Misschien hebben jullie het berichtje gelezen als je de zw.pagina op komt over een moeder met een kindje van 2 die vandaag haar man is verloren aan kanker. Dat is ook een Jan. 2010 mama. Ik vind het verschrikkelijk voor haar. Het idee alleen al zeg. Heb een ontzettende brok in mijn keel. Echt erg om je man te moeten verliezen. 12 Dagen geleden plaatste ze hier een berichtje dat er kanker was ontdekt bij haar man en erg agressief. En vannacht is hij rustig ingeslapen. Phoe! Wat snel zeg.
Hallo allemaal eindelijk weer eens een reactie van mij... heb een beetje een dipje erg moe zere rug gevoelige buik en vanmorgen de dag begonnen op het toilet pfff ineens een vlaag misselijkheid en alles kwam eruit.... viel mee want ik had nog niets gegeten. dat was dan ook het enige voordeel. Maar nu nog meer ellende :x vanmorgen tijdens het plassen voelde het heel gevoelig daar beneden. Tot mijn grote schrik heb ik een spatader ontdekt ! Tijdens het staan voelt het heel zwaar aan maar ook tijdens het zitten op het toilet komt er veel druk op. HELP !!! Herkent iemand dit ? op het internet lees je over dit gênante probleem niet veel... Moest dit eff kwijt sorry voor de onsmakelijke details...
Goede morgen allemaal! Dit is nog eens leuk wakker worden...de straat is wit! Er ligt niet veel, maar het begin is er. Vandaag een vrije dag dus lekker genieten van mijn kleine meid. @Evan: Niet bang zijn hoor. Dit hoort er helaas allemaal bij. Ook hier is het gevoelig aan de onderkant. Als ik ga zitten op de wc dan voel ik ook enorme druk (lijkt net of het kind loopt te drukken, maar dat is niet zo). Maar zou het wel ff aangeven van die spataderen (gewoon voor de zekerheid). @ Buddy's (Vriendlief & Sab) Hoe gaat het met jullie?
Ankje, leuk, dat jullie gordijnen voor de babykamer hebben gevonden. De kleurencombi klinkt erg leuk! Ja, verschrikkelijk dat nieuws over die papa...je moet er toch echt niet aan denken! Vruchtje...jullie alvast voor morgen veel plezier! Evan, nee, heb geen ervaring met spataders. Hopelijk heb en krijg je er niet teveel last van. Hier straks Finn even bij mn moeder brengen en dan richting zieknhuis...toch weer spannend en leuk, even gluren in mn buik! Daarna gaan we Finn weer ophalen en dan richting mn vriends nieuwe werk om daar de nieuwe leaseauto op te halen. En dan ook nog het plan om even boodschappen te doen, dus heerlijk druk dagje. Denk dat ik pas einde van de middag/begin van de avond even verslag kom doen van mn echo
Goedemorgen, ook hier in een witte wereld wakker geworden @Ankje bedankt voor je woorden fijn te weten dat je niet de enige bent. Volgende week moet ik weer naar de verloskundige en zal het ook zeker bij haar aangeven. @2012mama veel gluurplezier, leuk je kleintje weer even te zien !