@Juultje, Hier ook hoor, ik wil wel maar vriendlief vind het een beetje eng idee nu we verder zijn..hihi. Tot voor 2 weken terug geen last van gehad, maar nu ik meer overal last van krijg vind hij het niet meer zo'n fijn idee haha. @Ano, Wat ontzettend vervelend meid ! Vk of huisarts vragen hoe of wat ? Hoop dat je wat kan slapen ! @Chelleke en Ankje, Mooie buik hoor ! @Voelen, Ik voelde elke dag heel veel, werd gewoon in elkaar geslagen/geschopt hih. Maar sinds gisteravond is het heel weinig geworden....vanaf dat ik in bed lag, terwijl hij dan normaal begint met op hol slaan. Nog wel beweging gevoeld maar echt veel minder hard en minder veel dan normaal. Weet iemand of dit normaal is...maak me er wel een beetje zorgen over Hier zo naar een mini meeting met een paar meiden van het maart mama's forum Ben erg benieuwd ! Word vast heel gezellig Fijne dag meiden
@ano: het lijken heerlijke zakken ja! en je kunt ze lang gebruiken!! hier lag isabel al heel snel in de wipper... maar ligt er ook beetje aan welke je hebt, bij sommige duurt het wat langer voor ze erin kunnen. hier is libido ook nooit hoog hoor dus je bent niet de engiste ik houd helemaal niet van al dat gepluk en gedoe aan mn lijf hihi. en sochtends al helemaal niet dan moet ie echt van me afblijven!
Hellow ladies. Wat zijn jullie een kletskousen geweest deze ochtend @ Sex: Euuhmmm... sinds ik weet dat ik zwanger ben was het ook meteen gedaan. Omdat ik de eerste weken van de zwangerschap ( t/m wk 11) dagelijks bloedverlies had durfden we gewoon niet en dat is ook daarna gewoon zo gebleven... Nu ben ik nooit zo'n hoogvlieger geweest op dat gebied omdat wij ruim een jaar hebben moeten timen en dan gaat t plezier er gauw van af. Hoop wel dat het straks weer een keer terug komt na de bevalling en dat we gewoon weer ervan kunnen genieten ipv dat het een verplicht nummertje moet zijn..... @ sneeuw: hier vanmorgen ook wit en flink ook!!!! de honden waren door het dolle heen..... heerlijk!!!! alleen wordt er bij ons in DL zeeeeeeeer slecht gestrooid dus het eerste stuk tot aan de grens was voornamelijk schaatsen en schuiven met de auto..... Eenmaal in NL was de weg meteen vrij..... @ vandaag: Ik ga niet te veel doen... heb alles klaar op de babykamer, alleen de gordijnen en de schilderijtjes nog.... straks komt onze belastingadviseur om al de papieren opnieuw in te vullen voor de hypotheekrenteaftrek opnieuw aan te vragen ( lang leve de belastingdienst) en vanavond gaan we op visite bij vrienden.... morgen een vrij dagje en morgenavond lekker met de PV van het werk kienen..... das altijd lachen gieren brullen en geloof me er zijn echt flinke prijzen te verdienen... hoofdprijs is 250,- laten we hopen dat ik die win.... zou leuk zijn voor onze kleine meid haar spaarpot
Geweldig om te lezen over dat sexen met partner. Hier moet ie 's ochtends ook absoluut niet aan me zitten. Hier een klein deugnietje dat niet wil slapen en alleen maar lig te tellen (7, 8, 9, 10, 11, 12, 13) en de zingen (ieja deja, van papagaaitje leef je nog)
haha, gezellig hoor dat gezang. Maar slapen zou natuurlijk ook fijn zijn.. We zijn weer goedgekeurd door de verloskundige. Bloeddruk netjes, 130/56, hoogte van de baarmoeder in cm is nu 28 cm en in weken 1/2 NX (bij 30 weken), kindje ligt al mooi ondersteboven. HB was nu een beetje gestegen gelukkig, van 6 naar 6,5. De benauwdheid hoort er een beetje bij, vanwege meer bloed en hart dat harder moet werken. So far so good. fysio draagt me over naar iemand die net cursus heeft gehad, misschien dat zij nog weer nieuwe ideeen heeft. Want man o man, die 'massages' zijn echt NIET prettig, autsj.
@naomi: oooh gelukkig, je man hoeft niet droog te staan dus en 'sochtends.. nee daar hou ik ook niet van. helemaal niet als ik net wakker ben. ik moet op zn minst eerst douchen en tanden poetsen hahaha @maud: hoor je wel vaker he, dat mannen het dan toch een beetje eng vinden. het idee dat de baby er iets van zou merken ofzo. vind ik wel schattig @anoniempjuh: ik hou wel van details hoor wel goed van je dat je m wel tevreden probeert te houden, dat lukt mij dus echt niet he. als ik geen zin heb heb ik geen zin en dan kan ik zelfs niks voor hem betekenen Beetje ego hihi. zou toch maar gewoon je rustmomentje pakken hoor, als je kunt! straks is de mogelijkheid voorbij en zul je zien dat je denkt: shit, was ik nou toch maar...... @sjors: ahh jij ook al zo'n bezorgde vriend. haal je hem dan wel over of laat je het erbij? hmm raar dat je INEENS minder voelt. is het echt beduidend anders dan anderd? En voel je minder stevige bewegingen of is het minder in hoeveelheid? Als de bewegingen minder stevig zijn hoef je je geen zorgen te maken, je kindje krijgt minder ruimte dus kunnen de bewegingen zachter zijn, maar als je de beeb minder vaak voelt is het wel opvallend. Ben je misschien druk geweest? of gestresst? als je je zorgen maakt moet je de vk bellen hoor! Wat gezellig, zo'n meeting! veel plezier @chelleke: jeetje meid, wist helemaal niet dat jullie 'zo lang' bezig waren geweest voor een beebje. kan me voorstellen dat het dan een beetje een verplichting wordt op een gegeven moment en dat de lol er dan wat vanaf gaat. En als je bloed verliest kan ik me voorstellen dat je het een eng idee vind om te sexen. hoop voor je/jullie dat het straks weer normaal is en dat jullie er weer fijn van kunnen genieten. Hier wist ik niet wat me overkwam toen ik stopte met de nuvaring. ik had tijdens het gebruik van de pil en later de nuvaring echt zo GEEN zin in seks. Ben zelfs naar een seksuoloog geweest. Was al bang dat het heel lang zou gaan duren voor ik zwanger zou worden, omdat ik bijna nooit zin had (of eigenlijk gewoon nooit), maar toen de hormonen eenmaal uitgewerkt waren was het weer alsof we net bij elkaar waren (en we zijn inmiddels 8 jaar samen). was voor ons dus geen verplichting om te sexen om zwanger te worden, meer een excuus hihi. Ik wil dus straks na de zwangerschap ook echt GEEN hormonen meer in mijn lijf stoppen, we zoeken wel een andere manier van anticonceptie, maar geen rommel meer in mijn lijf. zo fijn om te merken dat alles het weer gewoon doet Vanmiddag bij de verpleegkundig consulente geweest en veel info gekregen over wanneer we naar het ziekenhuis moeten voor de bevalling, hoe het in zijn werk gaat en wat er gebeurt na de bevalling. Moet waarschijnlijk 48 uur blijven na de bevalling, zodat de kleine goed geobserveerd kan worden. we kunnen verblijven in een kraamsuite (2 persoonskamer waar je anders ligt met een andere patient) waar wij samen met de beeb kunnen verblijven en er voor ons gezorgd wordt. Vind het zo'n fijn idee dat mijn man dan fijn bij ons kan zijn en niet naar huis hoeft! Kunnen we alles zelf doen! Wel een eigen bijdrage van 59 euro per nacht, maar dat interesseert me niet. Ook veel info en foldertjes over borstvoeding woensdagavond is er een info avond in het ziekenhuis over bevallen thuis en in het ziekenhuis, heb ons op de valreep nog even op kunnen geven (kon tot vanmiddag 15:00). Dan is er ook de mogelijkheid om in de verloskamer te kijken (hoewel ik daar al gelegen heb laatst) en op de kinderafdeling/kraamafdeling. Ben erg benieuwd! controle bij de gyn was kort, maar goed. Had nu een vrouwelijke arts en een co-assistent (jongen). Die vrouw had ik ook aan mijn bed toen ik opgenomen was maar toen was het heel kort en zakelijk. vond haar nu wel aardig. volgende controle is weer bij haar. wel prettig, vind haar fijner dan de mannelijke gynaecologen. geen echo deze keer, wel uitgebreid voelen (co assistent ook) en zat qua groei op 32 weken (een weekje voor dus), beebje ligt nog steeds met zijn hoofdje beneden. Hartje bonkte weer mooi Mijn urine wordt bij 35 weken nog een keer op kweek gezet om te kijken hoe het met de streptokokken is. vorige keer was er bloed geprikt en urine getest op eiwitten. bloedgroep was nog steeds a positief (joh) en ik had heel erg weinig eiwit in mijn urine, dus ik moet meer eiwitten nemen. Nierfunctie was goed.
Hmm.. aan seks moet ik op dit moment ook niet denken. Maar goed, hij wil wel heul graag want hij vindt die buik ubersexy en heel mooi. Gelukkig zijn er meerdere wegen die naar rome leiden en vindt hij het niet erg dat het daadwerkelijke seksen er nu niet in zit. Hij geniet intens van de smeermomenten (ik smeer nogal driftig met olie ) en ach.. ik ben ook de beroerdste niet
@ juul: ja, in totaal hebben wij er 19 maanden over gedaan om zwanger te mogen worden, ruim 1.5 jaar dus.... klinkt niet lang als je soms anderen hoort die er 2 of 3 jaar over hebben gedaan, maar geloof me.... het was een hel... gelukkig was het "probleem" heel eenvoudig te omzeilen,maar goed om daar achter te komen heb ik een HSG nodig gehad, een laparoscopie (= kijkoperatie) en gemiddeld 3x per week echo's bij de gyn... en dan iedere keer voor die echo's verplicht sexen, maar dan ook weer niet langer dan 12 uur tussen de sex en de controle bij de gyn...... dan is het dus echt niet leuk meer op een gegeven moment.... baalde er 's morgens al van dat we 's avonds weer moesten en ik was dan ook heel de dag niet te genieten....
Ah gatsie chel wat naar mag ik vragen wat het probleem dan was waardoor het zo lang niet lukte? wel fijn dat het uiteindelijk raak was en je nu met een dikke buik rond mag lopen betekent dit trouwens dat als je meer kindjes wilt het weer op dezelfde manier moet of kan het zijn dat het straks wel vanzelf en misschien in 1 keer lukt?
@ juul. Ik had vijandig BM-slijmvlies waardoor het de zaadcellen meteen doodde en dus niets doorliet... de kans dat dit na een zwangerschap veranderd is aanwezig.... dus wie weet lukt het dan wel spontaan. Zo niet dan gaan we gewoon weer voor de IUI... tis niet leuk, maar tis niet anders.. xxx
oke.. maar is dat dan iets wat direct opgepakt kan worden zodra jullie voor een 2e willen gaan? of moet je eerst weer bepaalde tijd zelf proberen? Was het met iui direct raak?
Meiden heb wel beetje meegelezen via iPhone maar niet makkelijk reageren.. Zitten nu in de auto richting Duitsland (goede dag zoeken we uit) en zitten 2 dagen op beurzen en daarna als we zin hebben paar daagjes Praag. Dus als ik de komende dagen niet zo actief ben ik leef nog hoor!!!
Oeh leuk zo'n tripje sab! wat voor beurzen gaan jullie bezoeken? of is het werk? veel plezier/succes. hopelijk geen overlast van de sneeuw. be safe!
@chelleke: pff 19 maanden... lijkt me ook echt vreselijk!! gelukkig was er makkelijk een oplossing voor het probleem, en ik hoop voor je dat het na de bevalling veranderd en je gewoon normaal zwanger mag raken @sab: heel veel plezier en doe voorzichtig!! ik wil 7 februari nog wel langs kunnen komen en dan liever niet in het zkh hier net wat buikfotos gemaakt, zo nog samen met mn man en dan zal ik leuke hier plaatsen
@ sneeuw hier helemaal niks... de honden en katten zijn wel extra dol door de kou.. kat gisteravond met een strotouwtje zien spelen jammer genoeg de camera niet bij de hand.. @sex ehhh dat doen we nog steeds wel hoor, wel veeel minder... morgen 3D echo whoehoe!! heb er vet veel zin in. vriendlief heeft vandaag telefoon gehad, maandag beginnen met zijn nieuwe werk!!! pfff vannacht slecht geslapen, kleine hield me wakker, normaal slaap ik er doorheen, maar dat wou vannacht niet best lukken... dus nu wel een beetje duf.. ben nog in enorme twijfel, of ik nog wel of niet naar de 9 maanden beurs wil.. heb er wel zin in.. maar thja weet t nog niet... ligt ook niet naast de deur, is ook 3 uur rijden met auto...
Oeh fidel, die twijfel ken ik. Zou samen met een vriendin naar de huishoudbeurs EN 9maandenbeurs, maar hoe dat nu zou moeten... spannend!! 3d echo! leuk hoor, hoop dat jullie kleintje er mooi voor ligt!!kom je foto's showen?
Mooie buik hoor naomi ! @Juultje, Ik heb net de vk gebeld en gevraagd hoe of wat..ik heb hem wel 10x gevoeld vandaag maar omdat het anders is ik toch even wou weten wat zij vond..en ze vertelde me dat ze wel 10x perdag aan houden, maar als ik me echt zorgen maakte ik wel naar het ziekenhuis mocht voor een hartfilmpje. Nu twijfelde ik nog steeds en heb gezegd dat ik vanavond/vanacht nog af zou wachten en als het morgen niet anders is ik dat toch wel wil..dit vond ze prima dus hoop dat het morgen anders is en anders maar naar het ziekenhuis toe voor de zekerheid Sorry voor mn korte reactie, ben de rest alweer kwijt !
Mooie buik naomi!! sjors wat goed dat je toch gebeld hebt! Wel vreemd dat ze zegt dat je 10 x aan moet houden. dat verschilt toch per kindje? die van ons voel ik veeeel vaker. jij die van jullie misschien ook? kan wel zijn dat je de beeb nu minder voelt omdat je misschien wat gespannen bent. heb je een bad? ga daar anders even lekker in, even ontspannen. als je je vannacht of morgen nog zorgen maakt zou ik echt bellen hoor! dan leggen ze je aan de ctg en wordt elke beweging geregistreerd. dikke kans dat je beeb gewoon volop beweegt maar dat je t niet voelt