@straie buik nog steeds vrij, borsten had ik allang voor de zwangerschap... ach t hoort erbij... en ben toch meer zwempak ganger dan bikini!!! vandaag de 3D echo gehad, bij de eigen vk, kreeg er meteen de controle van volgende week bij in + groeiecho. dus 0.7 kg gegroeid, bloeddruk 110/70, suikeruitslag nuchter 4.7 na drankje 6.1, dus heel netjes. resus-factor was positief, dus meteen een spuit in me been gehad.. stelde niks voor... en toen dus de 3D!!! zo gaaf, had voor het deluxe pakket gekozen en omdat ze meteen de groei opmeette, staat dat ook allemaal op dvd en cdrom met foto's. ook het geslacht nog gecontroleerd en ze had het goed met de 20 weken echo!!! blijft hier nog even geheim. wel een klein eigenwijs frummel hoor, lag veel en vaak met t handje voor het gezichtje, echt t karakter van papa whahahaha even spammen hoor Bekijk bijlage 219809 Bekijk bijlage 219810
Ankje: wat vervelend die nare dromen en ook nog eens buik/bekkenpijn. fidel: mooie 3D foto's. Fijn dat alles verder goed was. Juultje: wow mooie buik heb je toch. Troela: vervelend die rugklachten. Verder ben ik het even kwijt meiden excuses hiervoor. Wij hebben vandaag groeiecho gehad en alles was prima en precies op gemiddeld op schema. Baby lag wel in dwarsligging met rug naar uitgang. Hopelijk draait het nog. Verder geen gyn gesproken dus niet kunnen navragen tot hoe lang ze nog ruimte hebben om te draaien. Op deze manier bevallen zou er niet in zitten dus wordt het keizersnee. Maar ga er vanuit dat het nog draait.
Juultje Heb wat harde buiken en lijkt wel alsof het scheurt ofzo. Erg vervelend. Ik herken het nog wel een beetje van Jonna, dus maak me nog niet echt zorgen. Morgen ff goed in de gaten houden, anders ga ik ff bellen. Wauw!!! Wat een mooie buik heb jij zeg!! MK Ook ik heb een mk gehad voor de zwangerschap van Jonna. Ik was toen 7 weken zwanger. Gelukkig werd ik de volgende maand (na 1x ongi te zijn geweest) weer zwanger van Jonna. Troela Oef! Lange dag voor je vandaag. Succes! Fidel Wat een schitterende foto zeg! Mooi te zien zo. Ik denk een jongentje! Ook wij vragen of ze het geslacht nog even kan checken. Een vriendin van Jeroens nicht zou ook zwanger zijn van een meisje. Maar ze beviel toch van een jongen. Ze hadden net als ons ook al een meid, dus bijna niks bij gekocht. Daar zit je dan zeg! Phoe. Vruchtje Ook een mooie echo gehad! Super! Hoorde gisteren ook van mijn vk dat ze pas met 35 weken gaan kijken of het is ingedaald is en goed ligt voor de bevalling. Ik heb vanmiddag heerlijk kunnen slapen gelukkig. Ik heb van 12 tot half 5 geslapen! Het laatste uurtje gedommeld. Helaas is de pijn in mijn buik en bekken niet minder geworden, maar ik heb wel ff lekker bij kunnen slapen. Morgen ga ik weer werken en kijk het ff aan. Als die pijn in mijn buik aan blijft houden ga ik de vk ff bellen, wat ik hiertegen kan gaan doen. Jonna kwam vol enthousiasme thuis vanmiddag en werd overladen met knuffels en kusjes .de schat. Jeroen heeft weer wat ballonnen gevouwen voor haar, en daarna hebben we met zn 3en met duplo gebouwd voordat ze ging slapen. O heb ik trouwens nog niet eens verteld (schaam schaam). Jeroen heeft uitslag van het AMC voor dat kanker-gen. Hij heeft het NIET!!!! Echt super!!
fidel wauwww ik denk een jongetje zo te zien, maar super mooi!!!! vruchtje fijn dat alles goed was, volgens mij kunnen ze nu nog wel draaien hoor!!! juul wauw mooie buik meid!!!!!ik zat met een maand of 5 al op 102 cm, ik ben dus echt een walvis hahahaha. Ankje ow had t helemaal niet meegekregen van jeroen, maar super meid dat het goed nieuws was!!!! steken van onder, nope geen last van!!!! Hier:jef is alweer thuis!!! de peipschuimsterren heb ik er een stuk of 6 van geverfd en opgehangen, oa een grote van 30cm op de kamerdeur aan de buitenkant, iedere keer als neomi hem ziet is het:mama mooiiiiiiii, had voor haar deur een hart besteld, dus ben m net even roze gaan verven, en nog met zilveren glitters eroverheen, die die plak ik zo even op, even kijken wat ze zegt morgen!!!! zal morgen wel ff fotootje maken haha. nu lekker naar bed trusten
Tamtam, fijn dat je nu in de ziektewet mag blijven..lekker aan jezelf denken! Dat slechte slapen herken ik hoor. Hoort er denk ik toch een beetje bij. Troela, denk je wel een beetje aan jezelf? Doe rustig aan he! Ankje, goed dat je aan jezelf hebt gedacht...word nu zwaarder he? Vind ik ook, zeker in combi met een peuter.. Fijn zeg, dat je even hebt bijgeslapen..had je denk ik echt nodig. En wat een goed nieuws dat Jeroen dat gen niet heeft. Unox, foto van jouw buikje? Juultje, wat een mooi buikje, heel erg mooi rond! En ja, dat groeien van je buik..dat gaat de komende weken nog even heel hard.. Ook logisch, ons kindje werd nu op 1500gr geschat en zal rond de uitgerekende datum ong. 2kg zwaarder zijn. Hij/zij moet nu dus nog het dubbele groeien... DIe aanbieding van de pampers vertelde mn zus idd..denk dat ik ook maar eens een keer pampers koop..die newborn zijn dan toch wel erg goedkoop. Sjors, hier voel ik nog niets van indalen, maar denk idd dat het wel kan hoor. Striae, hier dus nog niet en ook de vorige keer niet...hopelijk blijft het zo. Vorige keer ook nauwelijks mn buik ingesmeerd, dit keer wel, maar voornamelijk omdat ik dat nu erg lekker vind. Fidel, mooie foto's! Hoe groot wordt jullie kindje nu geschat? Ik heb geen idee wat jullie krijgen, lijkt me ook dat je het niet echt op een echofoto van het gezicht kan zien, toch? Vriendlief vond die van ons ook een jongentje lijken (?) nou ben benieuwd! Vruchtje, fijn dat alles goed was! en lekker op schema dus? Hoe is jullie zoon geboren? Wel natuurlijk? Ano, klinkt leuk, die sterren en dat hart...foto? Wat vond Neomi ervan? Hier: Al vroeg wakker. Finn lag vanaf 2u tussen ons in, en vanochtend ging vriendlief zn wekker alweer vroeg, omdat vandaag zn eerste werkdag is. Hier werden Finn en ik natuurlijk ook wakker van. Net even papa uitgezwaaid, en nu wakker worden. Straks breng ik Finn naar het kdv, en ga ik even naar mn zus. Nog even wat spulletjes uitzoeken en luiers kopen. Vanmiddag dan fysio en vanavond ff knutselen met mn moeder..heb nog wel een paar dingen die ik wil maken. (oa boxkleed, boxzak, luieretui en hoes voor over mn voedingskussen) Morgen controle bij de gyn. Helaas is mn eigen gyn er niet, en heb ik een ander, maarja ben wel nieuwsgierg naar mn bloeddruk enz..
mogguh meiden 2012 mama, wat een leuk kamertje zeg!!!en leuk die zelfgemaakte dingen, die lmap heb je gewoon stof over de kap geplakt ofzo? ik moet ook nog een lamp voor de babykamer namelijk... Fijne dag!!! zo weer even werken tot 12uur en dan weer weekend! Neomi vond de ster prachtig, mooiiiiiiii!zal straks ff een foto plaatsen haha. owww heb zo'n zin in de nieuwe tuin, gewoon t feit dat ie netjes 1 hoogte is, nieuwe tegels enz, nu nog de tegels kiezen haha. fijne dag
@ 2010 mama mooi hoor finn's nieuwe kamertje ! Ik heb me vandaag voor het eerst ziek gemeld... Gisterenmiddag al wat steken in mijn buik. Na een lekkere nacht slapen dacht ik dat het over zou zijn. Maar lekker slapen lukte niet met zo'n harde buik + steken heb maar een paar uur geslapen dus vanmorgen toch maar verstandig geweest en me ziek gemeld. Denken jullie dat ik de verloskundige moet bellen ? Ik maak me niet druk, denk dat het met rust over moet gaan en voel de beeb goed bewegen... maar toch twijfel ik.. vreselijk !
Ano, ja dat was idd een bestaande lampenkap die ik beplakt heb met stof..ik vond een lamp kiezen ook lastig, dus had dit bedacht en ben zeer tevreden erover Evan, als je het niet vertrouwd zou ik bellen..overleggen met haar kan altijd, en beter tevaak dan te weinig bellen.. Hopelijk knap je vandaag een beetje op!
Hoi meiden, ik ben nog bezig aan het bijlezen, maar het is zoooooveel, dus hier alvast even een update. Maandag afspraak bij de VK, mooie lage bloeddruk, hartje klopte goed, maar ze vond dat m'n baarmoeder wat groter was dan normaal voor deze termijn. Kon liggen aan hoeveelheid vruchtwater of dat ons meisje wat groter is geworden dan normaal voor de termijn. Moest volgende dag een echo doen. Oh ja, ik schijn erg hoog te dragen, hoge en smalle baarmoeder. Onderin m'n buik voelde ze ook en ze zegt, daar zit helemaal niets! Haha. Maar dat was niet abnormaal ofzo, gelukkig. Wel de reden waarom ik wat sneller buiten adem ben waarschijnlijk. Dinsdag groeiecho dus. Alles opgemeten, hoofdomtrek, lengte bovenbeentje, buikje... in principe valt alles binnen de marge (hoofdje en bovenbeentje heel gemiddeld) maar het buikje ligt qua meting tegen de buitenste rand van het gemiddelde aan. Nog wel erin, dus geen paniek, maar ze vond het verstandig als ik de suikertest ga doen. Moet zeggen dat ik me nog niet echt zorgen maak. Ons meisje lijkt het prima te doen, ligt mooi op schema met alles, alleen dat buikomtrekje ligt op het hoogst te volgen lijntje, van de drie lijntjes. Over drie weken weer een echo. Echoscopiste maakte er een sport van nog een keer naar het geslacht te kijken haha, dus geen twijfel meer over mogelijk. Ze lag gezellig met de navelstreng te spelen, zo leuk om te zien! Wat ik me zo kan herinneren van de bijgelezen posts zover als ik gisteren was gekomen (moet nog 12 pagina's ofzo!): Sjors!!! Geweldig, je hebt geld!!! Maak er een prachtig kamertje van! Eindelijk! Unox, zo klote die geldzorgen. Hopelijk kun je het 's nachts wat loslaten zodat je beter slaapt. En nu weet ik het even niet meer. Kan me iets herinneren over een luier-onderwerp... ik denk dat wij gewoon gaan uitproberen, maar fijn om over ervaringen te lezen van jullie die al een kindje hebben. Ben nog niet helemaal 100% fit, maar ik probeer vandaag weer wat te doen. Was een beetje lamlendig, heb nu ook nog steeds hoofdpijn. Maar ik probeer in de loop van de dag nog wat meer bij te lezen. Fijne dag allemaal!
Josephine, fijn dat je weer wat opknapt... En jullie dus ook een iets groter meisje? Wanneer moet je nu die suikertest doen? Ben benieuwd of en wat daar uit komt... Goed dat je je nog geen zorgen maakt, je meisje maakt het goed en dat is het belangrijkste toch?
@2012mama: wat een leuk kamertje voor Finn!!! echt heel leuk gedaan @ankje: fijn dat de uitslag van Jeroen goed was! toch altijd erg spannend @buik: hier al boven de 120 cm hihihih ik ben dus nog de grootste walvis tot nu toe @josephine: fijn dat je wat opknapt! hopelijk is de suikertest helemaal goed, en is het gewoon een groot meisje hier eindelijk een 2e babyfoon gevonden! vorige week was ie in de aanbieding bij de wibra maar die was al snel uitverkocht. nu was er 1 in de aanbieding bij de kruidvat dus mn man vandaag in het dorpje bij zn werk gegaan en hij had de laatste
hellow dames... Even een ego berichtje.. heb niet veel puf om te reageren pffffffff ben moe,moe,moe... voel me verschrikkelijk opgeblazen en heb gewoon zin om te janken.... vind alleen geen goeie reden om te janken hahaha..... dadelijk lekker een soepje eten en eff wandelen met de honden en hopelijk voel ik me dan een stukje beter...... sorry... moest t ff kwijt
hey meiden! hopelijk gaat alles goed met iedereen! gister de kamer afgemaakt qua verf en de boom opgehangen.. bedje van mn zoontje staat.. vandaag word babybedje geleverd en dan kunnen we de commode en kast erin zetten en alle plankjes en kapstokje enz ophangen.. schiet wel op gelukkig! verder erg veel last van maagzuur in de avond.. werd er vannacht zelfs wakker van en t was zo erg dat ik er bijna van over moest geven.. melk helpt wel fftjes, maar niet echt geweldig.. wie heeft hier ook last van en wat gebruik je er tegen? sorry van ego bericht.. geen tijd gehad om terug te lezen
@ MoesCH ik heb er af en toe wat last van, maar bij mij helpt een beker warme melk met een vleugje honing wel heel goed.... vanille pudding helpt bij mij ook... misschien is dat een idee???
ja tot nu toe nam ik voor t slapen gaan dan een beker melk of een klein kommetje vanilla vla.. maar dat helpt maar fftjes.. als ik direct in slaap val heb ik daar geen last van.. maar ik word er nu dus ook 's nachts wakker van! d8 miss is er iets wat langer werkt ofzo?
Ik moet eerlijk bekennen dat ik daar gelukkig niet zo extreem last van heb... vervelend... misschien even de Vk bellen. Ik heb ergens gehoord dat je gaviscon zou mogen hebben, misschien werkt dat wel? Succes en hopelijk ben je er snel vanaf pfff vervelend he....
@Moesch, Hier elke dag heel veel last van maagzuur, al vanaf dag 1 eigenlijk ( had het voor de zwschap ook al veel ) 2 kussens onder je hoofd,niets eten voor je gaat slapen/liggen,opletten met wat je eet natuurlijk want sommige dingen krijg je het erger van. Ik heb dat met smaakjes thee en cola en vet eten. een hap vanille vla, veel water drinken, en je mag rennies tijdens de zwangerschap en die werken bij mij echt super ! Hopelijk heb je hier wat aan @Chelleke, Vervelend dat je zo moe bent meid ! Rust lekker uit en hopelijk voel je je snel beter ! @Josephine, Ik ga me zeker uitleven Fijn dat je weer een beetje opknapt..behalve de hoofdpijn dan Goed dat je je geen zorgen maakt, alles gaat goed met je kleine meid en alles ziet er goed uit dus dat is het belangrijkste toch @Ankje, Voel je je al wat beter ? @Fidel, krampen/steken in je buik. ( was jij toch ? ) Ik heb ook wel is krampen/steken in mn buik en die zijn heel snel weer weg..nu kunnen we natuurlijk niet gaan vergelijken want misschien zijn die van jouw pijnlijker dan die van mij..of niet.. Ik zou gewoon de vk bellen als je het niet vertrouwd ! @Ano, Ben benieuwd naar de foto Leuk hoor met glitters Lekker hoor dat je alweer weekend hebt ! Geniet ervan @3d echo, Ik zag nog een mooie echo voorbij komen Weet alleen niet meer van wie haha.. En toen was mn hoofd ineens leeg haha...sorry als ik je vergeten ben ! Knuffel