April 2012 mama's!! Deel 2!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Ankje, 1 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Unox

Unox Fanatiek lid

28 feb 2011
    1.205
    1
    38
    Gelderland
    Ankje; ik heb zelfs 2 kraampakketten en een rest van mijn zus. Ik was gewisseld van zorgverzekeraar maar had bij de oude al een kraampakket aangevraagd.
    Ik neem aan dat je, nadat je de grote kraamverbanden niet meer nodig hebt, kan overstappen naar maandverband. Dat zijn toch 2 verschillende 'formaten'. Ik hou helemaal niet van dat spul, gebruikte altijd tampons, maar ik neem maar aan dat dat ivm mogelijk infectiegevaar nu niet mag.

2. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    Ooohh sorry ik kom weer even zeuren hoor.. weer zo'n klote nacht gehad :( netjes om half 11 naar bed, niks aan de hand, lekker in slaap gevallen. word ik om 01:30 badend in het zweet wakker en ontdek ik dat ik steeds harde buiken heb en weer dat zeurende gevoel in mijn liezen (volgens de vk hier op het forum idd de indaling). en het bleeeef maar door gaan, tussen de 7 en 10 minuten... kon natuurlijk nooit weer slapen, omdat ik weer zo gespannen werd (soort angst ofzo, ben toch steeds bang dat ik het zkh moet bellen). uiteindelijk zakte het wat af naar om de 10 a 11 minuten en toen ben ik weer in slaap gevallen (uurtje of 4).. zijn er meer die ook regelmatig 's nachts gerommel voelen? wat zou dit zijn? voorweeen ofzo? of indaling?

3. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Danian spreek je gewoon op zijn nederlands uit.
    Wij hebben ook al heel veel sites bekeken, maar nog vinden we niks:(

4. zonnestraal1981

zonnestraal1981 Actief lid

14 jun 2011
    141
    0
    16
    NULL
    NULL
    goede morgen allemaal,

ik ben ff een tijdje afwezig geweest, was erg moe. (bloedarmmoede)en veel last van mijn bekken.
    Ik mag straks weer even naar de verloskundige. weer ff het hartje horen. en de uitslag krijgen van de bloedgroep van mijn kindje.
    En dan heb ik zaterdag op mijn verjaardag de pretecho, echt super veel zin in. :)
    Verder nog druk bezig met mijn moeder met de accessoires voor de babykamer. en de wieg opnieuw aan het bekleden. zodra ik fotos heb dan plaats ik ze hier weer ff.

ik las net dat er dames zijn die last hebben van het brandend maagzuur, hier heb ik ook erg veel last van. Ik neem dan wat gele vla, of een beker warme melk. En helpt dit ook niks dan een rennie.
    En ik kan ook heel erg slecht slapen, de nachten zijn echt heel erg lang.
    Zijn er hier ook dames die last hebben van kram in de kuiten? iik heb hier erg veel last van, maar weet eigenlijk niet hoe ik het kan verkomen. dus tips zijn erg welkom.
    nog een gezellige dag

5. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    Welja, dat kan er ook nog wel bij. manlief belt net dat de auto weer kuren heeft. het lijkt erop dat de achterophanging kapot is (duur geintje). waar blijft het uwv met mijn uitkering? ik weet niet waar ik dit allemaal van moet betalen hoor :(

6. evan

evan Actief lid

14 jul 2011
    327
    0
    0
    NULL
    noord holland
    pfffffff net op iedereen gereageerd druk ik op het verkeerde knopje... misschien heb ik vanmiddag nog even zin om het opnieuw te doen...

7. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    hallo allemaal!
    gister babybedje thuis gekregen! vandaag in elkaar zetten.. maar eerst hele kamertje stofzuigen en dweilen! weet niet of ik er vandaag nog aan toe kom.. moet zo naar de VK en denk dat ik helemaal uitgeput thuis kom haha.
    het is zoooooo koudddd... zo geen zin dus om naar buiten te gaan!

8. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @ankje: ja mijn ma wist ook wanneer het gevierd werd en dat er veel mensen kwamen de rest was een verassing hihi. we hebben de grootste lol gehad met de voorbereidingen :p

@juultje: jeetje meid wat balen van de nacht :( hier heb ik snachts ook altijd harde buiken, omdat ik overdag dus toch teveel doe... het zouden heel goed indalingsweeën kunnen zijn ja, heb die bij isabel ook gehad rond de 32/33 weken en daarna ging het vrolijk door maar waren het voorweeën en 2x een valse start.
    heel vervelend allemaal! probeer eens een warme douche, pittezak of kruik misschien dat je buik daar wat van kalmeert!

9. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    [FONT=&quot]@ Unox:[/FONT]
    [FONT=&quot]Dat klopt idd. Je gebruikt kraamverband na je bevalling. Ik bloedde echt heeeeel heftig (wat meestal ook zo is hoor), en dan heb je echt dat kraamverband wel nodig. Maar fijn is het idd niet.[/FONT]
    [FONT=&quot]Ben zelf ook een tampon drager, maar na de bevalling is het wel fijn dat je maandverband hebt hoor.[/FONT]
    [FONT=&quot]Tampon wordt ook afgeraden trouwens ivm herstel.[/FONT]
    [FONT=&quot]Ik heb na de kraamverband ook gewoon maandverband gebruikt. Wel de extra grote.[/FONT]
    [FONT=&quot] [/FONT]
    [FONT=&quot]@ Juultje:[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
    [FONT=&quot]Ik zou niet weten of het indalen of voorweeën zijn. Heb bij Jonna geen van beide gehad (athans niet dat ik weet). Kreeg al snel gewone weeën dus zou niet weten hoe voorweeën moeten aanvoelen.[/FONT]
    [FONT=&quot]Zou zeker de vk/ gyn even bellen hoor! Die kunnen je het goed vertellen.[/FONT]
    [FONT=&quot] [/FONT]
    [FONT=&quot]@ Zonnestraal:[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
    [FONT=&quot]Heb toevallig vorige week 2 nachten kramp in mijn kuit gehad. Echt pijnlijk zeg![/FONT]
    [FONT=&quot]Ik trok mijn tenen gelijk naar mij toe en het trok gelijk weg. Je moet wel ff door de zure appel heen bijten hoor, fijn is het niet.[/FONT]
    [FONT=&quot] [/FONT]
    [FONT=&quot]@ Moesch:[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
    [FONT=&quot]Leuk dat je het bedje binnen hebt!! Kun je ook lekker aan de gang.[/FONT]
    [FONT=&quot] [/FONT]
    [FONT=&quot]@ Naomi:[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
    [FONT=&quot]Dat zullen wij ook vast hebben. Mijn 2 stiefzusjes (11 en bijna 16) helpen ook mee.[/FONT]

[FONT=&quot][/FONT]
    [FONT=&quot]Ben weer terug uit de stad. Brrrr. Wat koud zeg![/FONT]
    [FONT=&quot]Jonna vond het wel wat die kou (gekke meid).[/FONT]
    [FONT=&quot] [/FONT]
    [FONT=&quot]Heb kunnen slagen voor de laatste dingen voor mijn moeders 50ste verjaardag. Wordt echt te gek![/FONT]
    [FONT=&quot] [/FONT]
    [FONT=&quot]Op de weg terug (iets voor half 1) viel Jonna in slaap in de auto. Kon haar al slapend uit de auto halen, maar met de jas uit doen was ze klaar wakker.[/FONT]
    [FONT=&quot]Wil nu dus ook niet slapen, maar zit te spelen op haar kamertje.[/FONT]
    [FONT=&quot] [/FONT]
    [FONT=&quot]Straks naar mijn schoonmoeder toe, daar Jonna even droppen. Dan door naar mijn werk voor het gesprek.[/FONT]
    [FONT=&quot]Ben echt zo benieuwd. Als ik de verhalen moet geloven gaan de mensen met een fulltime inkomen gemiddeld 150 a 200 euro op achteruit door de nieuwe pensioen.[/FONT]
    [FONT=&quot]Maar goed, we hebben ook een ander CAO en die salarissen liggen veel hoger als dat wij krijgen. [/FONT]
    [FONT=&quot]Mag de baas dus ff goed komen uitleggen.[/FONT]
    [FONT=&quot][/FONT]

10. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Sorry meiden, maar ik heb de afsprakenlijst al een tijdje niet meer bijgehouden.

Wil het vanaf nu weer gaan oppakken....dus kom maar op!

11. Penguin

Penguin Actief lid

9 apr 2010
    495
    0
    0
    Hoi meiden,

al een tijdje niet gereageerd maar wel alles bijgelezen..
    nachten worden bij jullie ook korter en zwaarder, echt super iri..
    ook m'n rug, bekken, buik wil niet echt meewerken.. bleh

@zonnestraal, wat echt helpt tegen de kramp is een stuk zeep onder je dekbedhoes bij het voeteneinde, wilde het eerst ook niet geloven maar kreeg de tip van zwangerschapsgymjuf en ook mijn moeder kwam er meteen mee toen ik vertelde over de kramp... :)

Voor de afsprakenlijst: a.s. maandag 6 feb controle AMC, di 14 feb controle VK

Zal vanaf nu weer proberen wat vaker te reageren

X

12. evan

evan Actief lid

14 jul 2011
    327
    0
    0
    NULL
    noord holland
    Nou nog een poging.. hoop dat ik nu op het goede knopje druk ;)

@ linnie tijd niet gezien hier... vervelend dat je zo veel last hebt !
    rustig aan maar. ts moeilijk maar helpt wel degelijk. hihihi de zeep ga ik ook proberen, ben benieuwd.

@tamtam wij dubben ook nog steeds over de naam moeilijk hoor...

@unox goed zo ziek gemeld en nu je rust pakken, zit nu ook voor de tweede dag in de ziektewet en moet zeggen voel me steeds minder schuldig naar de cliënten en collega's toe. Zeker omdat ik merk dat rust echt helpt. heb net de kamer gezogen dus zit nu weer met een harde buik op de bank ;)

@ankje goed dat je het verlof naar voren hebt geschoven, zeker met een peuter thuis lijkt het me heel zwaar om tot 4 weken door te werken.. Ben je goed geslaagd voor sara ?

@fidel mooi doek hoor !

@anoniepjuh ik snap je dochter moooooiiii leuk dat ze er zo blij mee is

@moesch vloeibare gaviscon helpt bij mij goed tegen zuur

@chelleke vandaag een betere dag voor je ? hoop het wat kl*te dat de tranen zo hoog zitten.. en je dan geen reden kunt bedenken om ze te laten vloeien... heel herkenbaar :D

@naomi 123 ik ben ook naar kruitvat geweest voor de babyfoon, wat zitten er veel functies op he !

13. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    hey meiden

kramp benen:hier ook, bij neomi ook gehad, kramp vind ik een geroot worod, t zijn bij mij meer onrustige benen, dat komt vanuit me knieholte en is zwaaaar irritant, ik moet! ze dan gewoon bewegen.Van die zeep heb ik idd ook gehoord, moet het ook nog probere, moet wel een speciale zeep zijn dacht ik?en verder zeggen ze voeteneinde iets omhoog, geen strakke broeken enz...

naam:eek:www hier net zo. we hebben er 1 die mijn man wil ik vind hem ook leuk, maar zooo populair, maar verder vinden we niks en vind me man t meeste niet mooi....wil ook iets nederlands, niet te lang....

moesch ben benieuwd naar foto's!!!!!!

juultje he meid wat balen zo die nachten, heb er gelukkig geen ervaring mee, maar kunnen goed voorweeen zijn idd, de een heeft daar last van de ander niet...

ow neomi wordt wakker, ff aankleden en boodschappen doen, zoooo geen zin ppffffff

14. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    @ juultje: hier vannacht ook slecht geslapen, heb de hele nacht buikpijn gehad, zowel op mijn linker en rechter zij en op mijn rug... wist niet hoe ik liggen moest pfff vanmorgen ongeveer een uur na het opstaan werd t minder...

Vanmorgen BHV herhaling gehad hahah heerlijk ik mocht niet reanimeren, ik mocht niet met de AED werken, ik mocht geen bluspoging doen en ik mocht geen slachtoffer zijn in rokerige ruimtes... maw heb de hele morgen niks gedaan en toch mijn certificaat gerkregen..... Een van mijn collega's kwam ook nog eff de herhaling doen.... ze is 39 weken zwanger ..... knettergek dus hahahaha

Vanmiddag de gordijnstang en ophang beugels gaan halen en een lamp voor op de babykamer ( spots met een dimmer) vanavond alles ophangen en dan is ons kamertje toch eindelijk bijna af:).....
    Alsof het nooit af kwam..........
    Vanavond worden door t hele huis de plinten geplaatst door het bedrijf en goddank is het dan alleen nog een beetje verfwerk en stopcontacten afwerken..... dames ik ben zoooooooooooooo blij.....

15. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    vandaag bij de vk geweest, en alles goed gekeurd!
    op de zw.schaps kaart heeft ze bij liggen een H gezet.. ben alleen vergeten te vragen wat dat betekent? iemand enig idee?

@anoniempje ik zal morgen als het lukt wat foto's maken!

chelleke super dat het allemaal opschiet!

16. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    ow ja en ik twijfel nog tussen een rolgordijn of toch witte vitrage op het kamertje... pff kom er niet uit.. en mn man begrijpt niet waarom t zo moeilijk is een keuze te maken hahah

17. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Juultje, wat vervelend dat het zo rommelde vannacht...heb je nu nog steeds last?
    wat een gedoe met jullie auto..is er al zicht op wanneer het uwv gaat betalen?

Tamtam, ja de naam is lastig he. Hadden wij ook...gelukkig zijn wij er nu uit. Succes met nadenken!

Zonnestraal, leuk, op je verjaardag de pretecho. Veel plezier. Hoe was het bij de vk?

Moesch, hoe was het bij de vk? en is het nog gelukt op het babykamertje?

Ankje, hoe was het op je werk?
    Ik moet 23 feb weer voor controle, om 11.10. En 5 april (duurt nog even) om 10.00 heb ik preoperatief onderzoek.

Linnie, hoe gaat het met je? Hier ook steeds vaker kramp..dus zal je tip onthouden!

Chelleke, fijn dat het opschiet bij jullie. Geeft ook een rustiger gevoel he?

Hier;
    vandaag weer controle gehad. Jammer genoeg niet door mn eigen gyn, want die was er niet. Alles was goed met het kindje.

Heb even bloed geprikt en alvast een recept voor ijzertabletten gekregen.
    Ook op mijn verzoek. Mijn hb is van mezelf al erg laag, en ik wil tijdens de keizersnee dat hb zo hoog mogelijk hebben, dus vandaar.
    Nu even lekker niks..zo aardappels schillen en dan boerenkool maken...lekker!
    Morgen even met Finn, mn zus en haar zoontjes naar Ballorig...gezellig!

18. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    @dames die slecht slapen balen joh... hier geen klachten maar moet rond 3 uur altijd naar de wc, daarna kom ik slecht weer in slaap, frummel is dan ook goed actief..

@kramp in de kuiten, ik heb gehoord zorgen dat de kuiten hoger liggen dan de rest van je lichaam, wordt ook toegepast bij mensen die veel in bed moeten liggen.. heb er hier gelukkig geen last van

hier vandaag plotseling gewerkt, vanmorgen werd er gebelt of ik smiddags wilde werken.. pfff wel even aanpoten, morgen weer werken en dan gelukkig weer weekend.. vanavond alleen thuis vriendlief heeft cursus. ook de beslissing genomen, ga toch wel naar de 9 maandenbeurs.. iig met schoonmoeder en misschien met schoonzusjes als ze zin hebben..

19. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Fidel, ja is vast omschakelen, ineens even werken...houd je het allemaal nog vol? Hoeveel werk je nu per week?
    Leuk dat je naar de negenmaandenbeurs gaat! Ik ook, de 22ste

20. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Dames misschien een hele stomme vraag..... nemen jullie voor na de bevalling schone kleren mee naar het ZH of doen jullie de kleren weer aan waarmee jullie naar het Zh zijn gekomen???

Deel Deze Pagina