April 2012 mama's!! Deel 2!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Ankje, 1 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Fidel, vervelend dat je slecht geslapen hebt! Kan je vandaag nog een beetje bijslapen?

Moesch, o, dat is ook een hele reis. Jullie meisje is dan idd nog klein, maar dat maakt het misschien ook makkelijker? Benieuwd wat cb en ggd daarover zegt..
    Wij zouden eerst in juni gaan, maar omdat ons kleintje dan nog zo jong is gaan we in september.

Sab, hier op Finns nieuwe kamer gordijnen van de hema. Waren kant en klaar, alleen veel te lang. Mn moeder heeft ze dubbel genaaid, en nu zijn ze dus ook nog eens lekker donker..
    Op de babykamer hangen witte gordijnen, met daarachter een zwart rolgordijn van de ikea..ook lekker donker.

Hier: na een slechte avond waarin Finn steeds wakker werd (door verkoudheid) Finn bij ons gelegd en toen doorgelapen tot de wekker om 6.00.Momenteel Finn wel weer vrolijk.
    Straks mn auto halen, en vanmiddag een verjaardag, alleen even kijken hoe het met Finn gaat vandaag...

2. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Goedemorgen dames,

@ Fidel: Das minder dat je zo slecht geslapen hebt, maar het is heel herkenbaar.

@2012mama: hopelijk gaat het wat beter met Finn vandaag

@ Vakantie: Normaal gaan we in mei een midweek of week in Nederland, maar dit jaar niet, omdat ik ons meisje nog te klein vind dan.
    In September gaan we meestal met z'n tweetjes een weekendje weg, maar dat zal ook dit jaar wel niet worden.
    Volgend jaar wil ik wel in mei een weekje weg, want dat is het laatste jaar dat het nog buiten de schoolvakanties kan, want Danian gaat dan naar school.

@ Anoniempje: Succes bij de Vk

@ Sab: Mooie foto

Verder weet ik het niet meer.

Manlief heeft nog steeds vorst verlet hij zal volgende week wel weer moeten werken, want zo als het er nu uit ziet gaat het dooien.
    Maandag toch naar het gesprek geweest bij mijn bedrijfsarts de wegen waren schoon, en zoals ik al dacht stond ik binnen 5 minuten weer buiten.
    Hij zei dat ik na de 14e de WW in ging, omdat ik wel wat kan doen(bijvoorbeeld knopen aannaaien) en de 23 begint mijn verlof terwijl mijn werk mij ziek uit dienst meld, dus ik snap er weinig van, maar goed het gaat maar om een week.
    Vanmiddag vloerbedekking halen voor Danians kamer, we wilden wachten tot na de renovatie(September)maar die vloerbedekking is echt af, dus we halen het nu maar.
    Gisteren een stukje gelopen naar de winkel, maar ik kreeg last van steken ik denk dat het mijn banden waren.
    Ook denk ik dat ons meisje al aan het indalen is, want heb steeds last van pijn in mijn liezen.
    Volgende week vrijdag moet ik weer naar de gynaecoloog, dus dan zullen we het zien.
    Maandag en gisteren kleertjes en dekentjes uitgewassen en gestreken, morgen de rest nog strijken en dan is kijken of ik nog wat bij moet halen.
    Vooral maat 56 heb ik niet heel veel, dus denk dat ik daar wat van bij ga halen.
    De tas maak ik week 35 wel klaar daarvoor gaan we nog een weekend naar mijn ouders, dus ik heb de tas nog nodig.
    Weet alleen nog niet wat voor schoenen ik aan ga doen als ik naar het ziekenhuis ga heb alleen sportschoenen en sloffen.
    Pyjama en 2 nachthemden heb ik al.
    Voor Danian ga ik ook een tas klaarzetten dat als het nodig is hij zo weggebracht/opgehaald kan worden.
    Mijn schoonouders hebben we ervoor gevraagd en die vonden het prima.
    Ik heb ook bericht gehad van die tas van Kruidvat, dus die ga ik deze week ook ophalen.
    YEAH 32 weken zwanger!! nog 8 weken, max 10, maar ik hoop toch niet langer dan 8 bij Danian liep ik 2 dagen over.

3. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Tamtam, raar hoor, dat je eerst nog even de ww in gaat.
    In mei zijn ze idd nog erg klein. Wij gaan eigenlijk in het weekend van 4 mei met vrienden weg (gaan altijd dat weekend), maar we hebben nu zoiets van we zien wel of en hoelang we meegaan.. gaan naar Gelderland, dus afstand valt wel mee...

Die tas voor Finn zet ik ook klaar, vind het wel een prettig idee dat er ook voor hem wat klaar staat.

4. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    ik kom straks even reageren. kwam even vertellen dat ik toch ook maar naar de huisarts geweest ben ivm aambeien. heb een zalf gekregen en mn schoonmoeder adviseerde om na elk wcbezoek te proberen de aambei terug te duwen *ieeeewww*

5. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    @juultje hahah jou reactie!
    miss heb je wat aan deze tips:"
    houd er een koud washandje tegen aan. (kou helpt de aambei slinken) of houd de koude douchekop erop!
    goed afdrogen..
    curanol zalf icm tabletten
    vezelrijk voedsel eten
    veel water drinken
    en idd zoals je schoonma al zei, de aambei terug duwen hahah!

6. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    hier ook slecht geslapen!
    zoontje is ziek en heeft koorts.. hij werd vannacht wakker en moest overgeven.. daarna alles verschoond en hem een nieuwe zetpil gegeven en wat te drinken.. daarna bij ons in bed gelegd en toen sliep hij gelukkig wel door..
    erg zielig als kleine kindjes ziek zijn..
    zelf had ik last van mn rug dus kon niet echt een houding vinden.. en ook weer maagzuur *blegh* dus gisteravond en nacht maar voor t eerst aan de rennies!

7. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Hier een super nacht, maar sinds ik gisteren terug ben van de gyn heb ik aanhoudende zeurende pijn bij mijn schaambeen... in combinatie met af en toe steken in de liezen... Zou dit komen van het indalen??? ook voelt de onderkant van mijn baarmoeder zeg maar ( dus ter hoogte van het schaambeen) branderig aan zodra ik iets te veel doe..... moet echt mijn rust pakken pfffffffff hopelijk heeft dit gewoon te maken met het indalen.... Vanmorgen de laatste keer fysio gehad en daarna had ik er een uur geen last van..... zalig...... deed dus toch goed die massage....

Verder niet heel veel te melden, zag weer leuke foto's van sab en Naomi voorbij komen.... Helaas woont mijn buddy te ver weg anders had ik dat ook wel leuk gevonden om te doen, maar ach...... als de kleintjes er straks allemaal zijn spreken we gewoon een keertje met zijn allen af om te meeten..... kei leuk toch???

Dames begint jullie buik ook zo groot te worden en zooooo in de weg te zitten of ben ik gewoon een zeur nu;)
    Trouwens weet iemand of een gewicht met 32+2 wkn van 1980gr geschat groot of normaal is???

8. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Chelleke, ik weet het niet of het groot is...ons babietje was met 29w 1500 gram en dat was een weekje boven het gemiddelde...maarja jij bent alweer ruim 2 weken verder...

9. Penguin

Penguin Actief lid

9 apr 2010
    495
    0
    0
    @Chelleke, maandag bij 31.6 was ons kindje 2119 en dat was net boven gemiddeld, volgens mij is rond 1900-2000 helemaal goed!

10. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @chelleke: dat gewicht is helemaal normaal en gemiddeld ;)

11. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Ah das weer fijn om te horen hahahahaha... gelukkig maar
    Dames , ik heb net deze sticker besteld voor op de raam van ons huis als ons meisje geboren is...
    wat vinden jullie ervan ( btw de naam klopt niet hoor)
    FoppieZ - geboortestickers, geboortebord, baby stickers

btw, we hebben ook een ooievaar voor op te hangen in de vlaggenmast:)

12. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    juult goed van je meid, kloote om voor zoiets te gaan he?terugduwen?auwww, maar ehh volgens mij kan dat helemaal niet toch?zo'n idee heb ik tenminste hahaha.

Nou ik ga douchen en naar de vk me doosje showen, grrr hou d'r zo niet van.
    zit te twijfelen iets te zeggen over aambeien, heb er nu verder geen last van ofzo, schijnt dat hemoclin ook goed is???

nou nu ff snel douchen en scheren, voor zover dat nog lukt hahaha

13. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    @tamtam: wat raar dat je voor die ene week dan in de ww moet. klote is wel dat dit gevolgen heeft voor de hoogte van je uitkering tijdens je verlof. Die wordt namelijk berekend aan de hand van de laatste maand of de laatste 4 weken die je werkzaam was of in de ww zat. Dus die ene week ww telt mee als een kwart van de 'te berekenen periode'. Gefeliciteerd trouwens, met je 32 weken! Ook weer zo'n mijlpaal he :D
    wat zijn onze beebjes allemaal mooi op tijd met indalen zeg! zijn er al meerderen hier die het erover hebben he. Ik begreep van de vk dat dit meestal bij 37 weken ongeveer pas gebeurt :$

@moesch: hehe ja ik vond het zo goor klinken, een aambei terugduwen. bah. vezelrijk voedsel eten en veel drinken doe ik al (ruim 2 liter per dag), dus daar kan het bij mij niet aan liggen... ik weet niet waar het dan wel door komt. *onsmakelijke modus aan* Heb tegenwoordig wel vaak harde en dikke ontlasting, dat ik ook echt stevig moet persen zeg maar... en het lukt ook niet elke dag, terwijl ik wel elke dag 'moet'. *onsmakelijke modus uit*
    Wat sneu dat je zoontje ziek is. Jakkes. Zijn wel veel kindjes ziek de laatste tijd he... en als je dan zelf ook nog niet lekker je plek kunt vinden... zucht.. hoop dat het vannacht beter gaat! beterschap voor je kereltje.

@chelleke: wat je omschrijft hoort idd bij indalen! Ik heb laatst een hele nacht wakker gelegen omdat ik steeds zo'n zeurend gevoel in mijn liezen en schaamstreek had icm harde buiken.
    haha groeit jouw bui kook zo enorm? Check mijn album maar eens, mijn buik is huge! ik durfde m hier niet te posten. dus dat in de weg zitten ken ik. vooral leuk met schoenen aantrekken enzo haha
    gewicht van je beeb is oke volgens mij hoor. Als ik mijn 9 maanden dagboek erbij pak staat er bij week 32 gewicht 1900 gram, dus das dikke prima!

14. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    hier net gebeld met uwv. er is nog geen beslissing genomen over mijn uitkering. Dit gebeurt uiterlijk vrijdag. Ik krijg dan in de loop van volgende week bericht en als ik idd uitkering krijg (waar ik wel vanuit ga) krijg ik dan ook direct betaald! Duimen jullie met me mee dat het in 1 keer goed gaat?

15. vriendlief

vriendlief Fanatiek lid

25 apr 2009
    1.982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    Sab.....wij hebben een luxaflex en emen een verduisterend gordijn.....

Ano kaartjes hebben we hier bij een winkel besteld.....ook hadden we Jan zijn kaartjes toen daar esteld en dat beviel prima!
    Succes bij de vk dan ben wel benieuwd.....enne je doos zal ze nog wel vaker te zien krijgen hihi in volle glorie! Kan ze alvast wennen......Hihi s grapje.....

16. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    hahahahahahha in volle glorie!!!!lig helemaal in een deuk, nou ja er zijn hier 5 vk's dus geen idee welke er nu zit, hoop niet de man hahahaha.

juultje, we hadden net tegelijk gepost denk ik.maar die stoelgang komt puur door je zwangerschap, is straks vast weer over.

en nu echt douchen moet er om 14.15 zijn haha

17. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    leek mij ook niet, maar heb het net geprobeerd (fijne informatie he) en het lukte wel. hij plopte er daarna net zo hard weer uit (ook zo charmant) maar als je het vaak genoeg doet schijnt ie vanzelf een keer te blijven zitten. door de zalf gaat ie als het goed is ook krimpen. zou het wel even aangeven bij de vk hoor, vooral als je er last van hebt. Als je er te lang mee blijft lopen heb je kans dat ie niet meer weg gaat. schoonmoeder kwam al met horrorverhalen over open snijden en wegsnijden, ben toen maar heel hard naar de huisarts gerend. kon gewoon bij de assistente een recept krijgen, heb de hele huisarts niet eens gezien.
    succes met je doos showen :D vind je het echt zo vervelend? ik heb geen schaamtegevoel meer over sinds ik zwanger ben hoor. gooi alles open en bloot (nou ja, bij de artsen e.d. dan he, niet midden op straat)

succes meid!

18. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    hahaha in volle glorie!

ik denk dat verloskundigen en gynaecologen zich niet eens meer bewust zijn van wat ze zien. ze zien niet een vrouw liggen die met haar doos bloot ligt, maar ze zien een gat waar een kind doorheen moet komen... denk ik....

vond het ook zo'n raar idee toen de vk inwendig onderzoek ging doen. HALLO je zit met je vingers in mij??????? is doodnormaal voor hen! doen ze elke dag.

19. Maud85

Maud85 Actief lid

14 aug 2011
    343
    0
    16
    @Linnie, balen dat je te veel vruchtwater hebt! Op welke manier kan dit gevaarlijk zijn voor jou of de baby dan?

@Ankje, mooie boom! Ben benieuwd naar het eindresultaat!

@Verlof: 13 maart is mijn laatste werkdag (dan ben ik 36 weken).

@Blaas: Bij de huisartsenpost wisten ze ook niet wat het geweest kon zijn, normaal duidt bloed in de urine altijd op blaasontsteking of nierstenen ofzo. Maar bij nierstenen heb je wel meer klachten. Ze zeiden op het laatst dat het misschien een geknapt vaatje was in de blaas en dat dit vanzelf weer dicht was gegaan. Tot nu toe ziet geen bloed meer gezien in ieder geval!

@Vaseline: Op mijn uitzetlijstje van de kraamzorg staat dat ik een "tube vaseline" nodig heb. Nu ken ik wel een potje vaseline, maar geen tubes? Er bestaat wel gewone bodylotion van het merk Vaseline, maar dat zullen ze wel niet bedoelen toch? Iemand enig idee wat ik nu moet halen?

Ben trouwens ook weer op controle geweest bij de VK. Alles was goed, bloeddruk 115/60. Beebje lag nog steeds met z'n hoofdje naar beneden en al erg laag volgens de VK. Ze verwachtte dat het kindje snel zou beginnen met indalen. Hopelijk dan wat meer lucht aan de bovenkant! Ohja, vanaf nu al elke 2 weken een controle. Volgende is op 20 februari.

Ik ben tot pag. 335 gekomen, rest lees ik zo snel mogelijk!

20. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    @ano succes bij de gyn!

@juultje ja t zal idd vast door je ontlasting komen.. en sowieso zit er nu meer druk op daar beneden.. helaas kan dat soms zulke klachten veroorzaken..
    hoop dat ze snel over zijn, want t kan zeer pijnlijk zijn..
    vooral na de bevalling!!!

@maud vaseline tubes kun je bij de apotheek krijgen!

Deel Deze Pagina