een potje vaseline is net zo goed volgens mij hoor. De kraamzorg gaf mij aan dat het voornamelijk was om af en toe de billetjes mee in te smeren en voor het gebruik van de thermometer.... ik heb toevallig 2 tubes van mijn vader gekregen vanuit zijn werk (ZH) maar anders had ik ook een pot gekocht.
en Ano overleeft bij de Vk??? Het is idd goed na te gaan dat ze het dagelijks doen en er zooooveel zien maar vind het zelf ook nog maar eng en ben blij tot nu toe nog niks heb moeten ''showen'' Moesch vervelend dat je zoontje ziek is, hopelijk voelt ie zich snel weer beter. Beterschap! Bah Aambeien, zouden ze nog weggaan voor de bevalling.. hier ook al weken 1tje maar momenteel istie rustig. ((( BRAAAAF ))) Juultje, hopelijk snel duidelijkheid over je geld. Ik duim dat het een x ineens goed gaat! Hier net intake kraamzorg gehad. Aangegeven dat we wel de volle uren in de eerste instantie willen maar mochten we zoiets hebben van het gaat wel goed allemaal dat ze nog maar de minimale uren komen. tis hier al zo klein en dan zo een vreemde in huis
ben weer terug!!! nou viel mee, was een vriendelijke vk Het hoort er idd bij, en zeker bij een 2e kan t wat meer zakken van binnen allemaal. ze heeft even gekeken, en idd zoals ik dacht een paar dunne spataders, ze heeft me een zalfje aangeraden wat ik kan smeren, en voeteneind omhoog enz. ook maar gevraagd over me aambei, en zij hebben bij de praktijk die curanol (iemand hier had t erover, dacht moesh?) dat schijnt goed te helpen. nog ff hartje geluisterd en ze voelde nog even, en het kindje ligt ook al erg laag zei ze, dus dat verklaarde ook wel wat! juultje, nou ben wel wat gewend, bedoel lag soms wel 3x per week in t ziekenhuis voor inwendige echo's, heb al een bevalling gehad enz, maar ja om nu te laten kijken dat je doos er niet uitziet, en over aambeien te hebben, tjas kan me iets leukers bedenken haha. vaseline:wij hebben gewoon een pot hoor.tip, in t begin na iedere luier wat vaseline op de billetjes, dan krijg je die eerste zwarte plakkerige poep er beter af! ow nog een tip:leg je baby in het begin echt om en om. Neomi had snel een voorkeurshouding en had met 7-8 weken aan de rechterkant een afplatting, ben toen naar de fisio geweest, en erg mijn best gedaan om om en om te leggen, maar een voorkeurshouding is wel erg moelijk.die rechtse afplatting was snel weer bijgetrokken, maar toen was d'r hele achterkant aardig plat, heb ook metingen gehad enz, en ze hoefde gelukkig geen helmpje, maar je zutl het altijd ietsje blijven zien. niet heel erg natuurlijk, maar probeer er deze keer toch wel eerder en meer op te letten. owja en neomi heeft het eerste jaar heel veel gespuugd, bij ieder boertje kwam standaard een mondje mee, en van liggen naar zitten ook enz, hoop zooooo dat dit knulletje dat niet heeft
owja net ook alle tuintegels besteld, gepland staat 3maart tuin leeghalen en 5 maart betegelen, nu maar hopen dat de vrieskou dan weg is...
ano fijn dat je er iets voor gekregen hebt en dat t niet ernstig is! wbt voorkeurshouding heb je helemaal gelijk.. mijn zoontje had in het begin ook een lichte afplatting.. gelukkig zelf mee bezig geweest om hem goed om en om te leggen en overdag veel op zn buikje (onder toezicht natuurlijk) en gelukkig is t nu helemaal bij getrokken!
Thanks voor de tips Ano.... Wat betreft het "inwendige onderzoek van de VK". Ik ben idd ook wel wat gewent doordat ik soms wel 3x per week bij de gyn moest zijn voor utigangsecho's, en alle andere vervelende onderzoeken.... mleuk is eht echt niet en begrijp het gevoel van ano dus volkomen. Maar tot nu toe hoor ik van iedereen die al eens bevallen is dat je daar geen seconde bij nadenkt op het moment dat je aan het bevallen bent, het enige dat je dan wil is dat het kind eruit komt.... in je blote kont of niet hahahaha, laten we t hopen....
@2012mama, mooi kamertje, lekker fris groen! @Vakantie: wij zitten er aan te denken om in september 10 dagen naar Frankrijk te gaan. Lekker ontbijten met jus en croissantjes in het zonnetje @Juultje, ik duim met je mee!
pff ik heb zo'n pijnlijk drukkend gevoel helemaal onderin.. dit herken ik niet van de zw.schap van mn zoontje.. zou het zo vroeg al kunnen indalen? mijn zoontje daalde op t laatst pas in.. dus ik heb geen idee..
Pfff net eindelijk de adresstickers gemaakt voor op de geboortekaartjes....... Heb net ook de onderdelen van de bedankjes besteld zodat ik die kan gaan maken..... Daarnaast ook maar meteen de raamsticker definitief besteld met de naam van ons meisje erop..... Zo... en nu heb ik alles gedaan wat ik gedaan moest hebben..... alleen nog even langs de drukker voor de kaartjes de laatste keer te bekijken en dan hoeven alleen de gordijnen nog opgehangen en dan is hier alles klaar........ pffffffffffffffffff de laatste 7 weken geen stress aan mijn hoofd..... heerlijk sorry heel erg ego berichtje maar t moest er eff uit.... werd gek van me zelf en alle onrust omdat ik de dingen nog niet af had
grrr hier weer buikpijn!! morgen bj de vk toch maar eens vragen wat het is... kan indalen zijn maar dan voelt het wel heel anders dan vorige keer... net al lekker gedoucht en toen nam het wel wat af maar nu lijkt het weer terug te komen bah bah.
Moesch ik herken het drukkende gevoel niet, mijn mannetje zit denk ik nog hoog en ''droog '' maar denk wel dat het al kan! Chelleke fijn dat alles zover klaar is! Heerlijk!!! wilde dat ik het ook kon zeggen, helaas hier nog de meeste dingen regelen! Oeh, vervelend naomi die buikpijn.. Hopelijk gaat het zo wat beter met rustig te zitten/liggen?
Ben ik nu erg dat ik alles al geregeld heb..... schaam me er onderhand wat voor hahaha. Ben echt een controlfreak en wil alles op tijd klaar hebben.... Nog meer meiden die alles al af hebben???
pffffff dames... ik ga zo maar eens slapen... ben zo verschrikkelijk moe.......... al dat gergel hahahaha, gelukkig sla ik dan toch nog net niet door he hahahahahahah Dames voor iedereen een hele dikke knuffel.... ben misschien wat te veel met mij zelf bezig geweest de afgelopen tijd en wat te weinig met jullie, maar ik vind jullie allemaal echt heel lief hoor.... sorry daarvoor... Dikke knuffel xxx Chell
Weltrusten Chelleke!! Nu lekker slapen nu alles klaar is!! Ik heb nog ff nieuwe buikfoto gemaakt! Gaan jullie nog iets van speciale fotos maken van je buik?? Bij fotograaf of zelf iets bijzonders? Ik zit erover te denken, wel niet bij fotograaf maar gewoon zelf beetje crea bea doen..
@sab: mooie buikfoto de buikpijn is gelukkig afgenomen nu, maar hang dan ook al een tijdje in de bank en kom niet meer omhoog @chelleke: hier is alles ook al klaar
buikfoto;s:wij gaan zelf crea bea doen, vorige keer ook gedaan(staan in me album volgens mij) nu oa een met vallende muisjes in het blauw, heeft me man paar maanden terug bij ze zusje gedaan, en is superrr gaaf, zwart wit en dan de muisjes in kleur die op je buik vallen! moesch, join the club!dat is waarvoor ik naar de vk ging vandaag.het kan allemaal wat dikker worden nu, ook kan er wat vocht zittend wat een drukken gevoel geeft, en zowieso gaat dat bij een 2e allenmaal sneller zei de vk