April 2012 mama's!! Deel 2!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Ankje, 1 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    juul bedankt voor je tips, maar als je dan op je rug ligt moeten je benen gewoon plat, of omhoog tegen de muur?ja ik heb vooral vocht in de benen, en van onderen hahah, dat dikke schijnt vocht te zijn.
    Maar van t vocht in me benen verder geen last, tis alleen niet zo charmant hahahaha.
    Zo das een flink ritje voor naar de tandarts haha, maar ach dagje eruit is ook leuk!!veel plezier!!!

naomi, oehhh ken die buine/dagen gezellig he hahahah, suc6 ermee!!

sjors idd je moet je niet druk maken, maar als je zoiets hoort krijg je wel even de rillingen...
    jeetje 33 weken, dus het was dit ker al echt levensvatbaar, wat erg zeg...achteraf denk je dan echt hadden ze het maar eerder gehaald....brrrr

hier:manlief is vanmorgen met een vriend richting oostenrijk gereden om te snowboarden, maandag komt ie weer terug.ik ga als neomi straks wakker is lekker naar mijn ouders in Arnhem, tot zondag.

xxx

2. Penguin

Penguin Actief lid

9 apr 2010
    495
    0
    0
    Hoi meiden,

We zijn alweer terug van ziekenhuis en heel erg blij en opgelucht!

Hele aardige verloskundige en gynacoloog, soort van intake gehad, daarna kort voelen en echo en daarna nog even nagesproken...

In het AMC niet anders dan nietblijmakende termen gehoord de afgelopen tijd als kans op chromosoomafwijking, taaislijmziekte, hartafwijking, darmafwijking etc en nu afgelopen maandag: teveel vruchtwater en dus kans op vroeggeboorte blabla en misschien via een punctie al vruchtwater afvoeren..

Gelukkig mochten we ook voor het medische indicatie traject terecht in Beverwijk en daar zijn ze echt een stuk nuchterder en minder in problemen, kansen, risico's enzo aan het denken!

Gewoon goed op mezelf letten, bellen als de harde buiken niet stoppen en hoef pas over twee weken terug te komen en krijg dan vaker een extra echo om de hoeveelheid vruchtwater te blijven controleren.. voor de rest gewoon traject, heerlijk!

Volgens mij zullen m'n harde buiken alleen al afnemen doordat we minder stress erover hebben..

Fijne dag nog allemaal en lekker genieten van het weekend!

X

3. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Pfff dames.... een super goeie nacht gehad, lekker gewerkt , lekker bij een vriendin geweest, nog even langs oma... voelde me zoo goed vandaag....... kwam verplegend personeel tegen bij oma en die zeiden ineens goh... je vader heeft net gebeld... wat erg voor jullie.. heel veel sterkte... ( oma is beginnend dementerend dus alle info gaat via mijn vader).... ik zo goh wat is er dan, ja de medicatie wordt opgehoogd... ik wist dat idd wel maar dacht dus dat ze het over de haldol hadden......
    Ik thuis toch maar eens mijn ouders gebeld... wat blijkt... Vanmorgen hebben ze foto's gemaakt na een val vorige week en hierop was te zien dat de aorta van oma zo dusdanig verwijd is dat deze op knappen staat... de plek waarbij dit het geval is is absoluut niet te behandelen en heeft tot gevolg dat lever, nieren en longen er per direct mee stoppen. met andere woorden.... als de aorta knapt is oma er niet meer........ de kans dat dit gebeurt op korte termijn is zeer groot....... Oma krijgt dit als het goed is op dit moment te horen, maar ik moet zeggen dat ik al heel de middag van slag ben..... merk het ook aan mijn harde buiken dat ik echt snel een plaatsje moet gaan geven wat er vanmiddag verteld is tegen me want voor ons kleintje is dit niet goed....... ik hoop zo dat ze de 7 weken nog haalt.... wil haar zo graag ons meisje kunnen laten zien........

Sorry dames.... ik moest dit even kwijt.... zal vanavond proberen om op iedereen te reageren, maar wil nu eerst heel even alles laten bezinken.... xxxx

4. Penguin

Penguin Actief lid

9 apr 2010
    495
    0
    0
    Lieve Chelleke, heel veel sterkte en suc6 gewenst! Knuffel!

5. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    chelleke dikke knufel meid, das even flink schrikken.neem maar lekker je rust.knuff

linnie wat fijn meid dat je nu een veel geruster gevoel hebt en dat ze hier dus wat nuchterder zijn enzo.komt vast helemaal goed, en extra controle kan nooit kwaad natuurlijk!

6. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @chelleke: jeetje meid wat een bericht.... *knuffel*

@linnie: fijn gewoon het normale traject!!

@ano: hihi heerlijke dagen he.... gelukkig hebben we het overleefd :p

zo vanmiddag bezoek gehad. dochter van mn oude baas kwam op visite met haar 2 kids :D ze had een volle bigshopper met kleding maar 50/56 bij!!! en het is op 3 dingen na ook echt helemaal onze smaak :D dus nu heeft baby heeeeeel veel kleren hahahaah. de kleding was allemaal nog zo goed als nieuw of zelfs nog nieuw, ben er echt blij mee!

nu douchen en naar bed pffff ben moe!

7. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Chelleke, bah, wat een vervelend nieuws! Sterkte!

Naomi, dat is altijd is altijd fijn, iets krijgen van een ander, en als je er dan ook nog wat aan hebt:) Super!

Linnie, fijn dat je in het "normale traject" kunt blijven...

8. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    @ano: met je benen omhoog tegen de muur, maar dus niet helemaal gestrekt (een beetje gebogen, daarom moet je dus dicht bij de muur liggen). Ik heb t gisteravond weer gedaan en een wonder is geschied: ik heb de HELE nacht doorgeslapen (tot 8 uur!!!). zou het toeval zijn? ooooohhh wat gemeen dat je man lekker op wintersport is en jij niet! of hou je er zelf niet zo van?

@linnie: wat fijn dat je er wat geruster op bent :) goed op jezelf passen meid! *hug*

@chelleke: dikke knuffel voor jou lieverd. Wat een afschuwelijke boodschap :( kan me heel goed voorstellen dat je er flink van ondersteboven bent. Ik hoop dat je oma jullie kleintje nog mee mag maken. Sterkte!

@naomi: oeh, altijd leuk een tas vol kleertjes! hihi :)

9. zonnestraal1981

zonnestraal1981 Actief lid

14 jun 2011
    141
    0
    16
    NULL
    NULL
    chelleke: heel veel sterkte.

ik heb eigenlijk een hele rustige week er op zitten.
    Was zelf afgelopen zaterdag jarig, en heb toen de pretecho gehad, was echt helemaal super. Ik weet dat we een kindje krijgen met lange vingers, en wat grote voeten. :) Ook ligt het kwa groei iets voor.
    Verder hebben we donderdag het geboorte kaartje uit gezocht.
    En mijn jongste zusje vertelde dat ze ook zwanger is, nu ongeveer 13 weken. Dat is best wel arpart dat we nu samen zwanger zijn. Maar wel heel erg leuk.
    Ga ff boodschappen doen, heb er alleen helemaal geen zin in

10. Wendie1979

Wendie1979 Actief lid

28 jan 2009
    187
    0
    0
    Hoi Allemaal,
    Ik reageer bijna nooit maar lees regelmatig mee. Vroeg me af hebben jullie ook al last van poetsdrang.....ik wel, kon me vandaag echt niet bedwingen en voor morgen ligt er ook een lijstje klaar!

11. vriendlief

vriendlief Fanatiek lid

25 apr 2009
    1.982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    Val weer binnen.....heb alles gelezen maar helemaal weer vergeten.....

Vandaag echo gehad.....was heel saaaaaaaai ff gekeken maar heel kort en dat was het...baal een beetje had graag nog even gewild dat ze nogmaals naar het geslacht had gekeken maar nee.......

Ook gordijn uitgekozen en besteld duurt nog 4 weken dus k t precies optijd!

12. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    grrrr heb zooo last van onrustige benen bah, net al tegen de muur gelegen met de benen omhoog, maar helpt niet, hou t nog geen minuut vol...nu dan mar anke d;r tip opvolgen, onder koude douche en dan de warme, trusten meiden!!

13. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    Wat vervelend ano... kussens onder je voeteneinde leggen s nachts. misschien dat dat in eerste instantie wel helpt. en dan morgen nog een keer proberen met je benen omhoog. ik vind m echt heel fijn!

net terug van verjaardag. nog even lekker op de bank en dan naar bed. ze noemden me allemaal ontploft vanavond... zucht...

14. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Chelleke: wat een naar bericht sterkte!!

linnie: Fijn dat je nu ook gewoon in het "normale traject" zit toch geruststellender lijkt me.

zonnestraal: leuk dat je zusje ook zwanger is:)

juultje: humor dat ze je ontploft noemde op verjaardag......nog maar effies paar weken.

ano: wat vervelend van je onrustige benen. Ik heb daar geen ervaring mee dus geen tips

Vriendlief: wat balen dat de echo zo tegen viel. Had je niet kunnen vragen dan of ze nog even naar geslacht willen kijken?

Gisteren was ons kleine man pas 9 uur wakker en ook nu slaapt hij nog. Wel heerlijk even kunnen bijtanken dus:). Straks verjaardag zie ik mijn kleine neefje ook weer leuk.

Nog plannen vandaag meiden? Veel plezier in ieder geval. Buiten oogt het niet echt gezellig met het sombere weerbeeld.

15. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    mogguh

nou gister een kleine minuut staan jodelen onder een koude douche, toen de warme, en ik bed nog heel even last gehad, maar minimaal, ben snel in slaap gevallen , tot 7.30 ff wakker gelegen en toen werd ik wakker om 9.00, neomi werd pas om 9.30 wakker, heeeerlijk!!!!

juultje, meid je bent prachtig echt!!!!!wees er nou trots op ipv het je aan te trekken!!!echt totaal niet nodig!!!!

vruchtje fijne dag!!!

16. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Dank jullie wel allemaal voor jullie lieve reacties....
    Ze hebben de Ventonyl pleisters (soort morfine) opgehoogd vrijdag en toen ik gisteren daar was herkende ze mij niet eens meer...... erg verdrietig maar tis niet anders. Liever dat, dan dat ze pijn heeft..... hoe lang het gaat duren op deze manier is ook niet te zeggen.... het hangt er helemaal vanaf hoe zij zich houd....
    Pfffff ... Verder is hier gelukkig wel alles goed.... begin wel wat last te krijgen van het indalen.... gaat nu ineens wel erg hard aan op de 40 weken..... we hebben er heel veel zin in, maar we vinden het ook heel erg spannend...... alles is in principe klaar dus ze zou kunnen komen, maar dat willen we natuurlijk nog even niet..... Ben benieuwd wat de Vk morgen te vertellen heeft.... mag om 10.30u weer op controle

@ juul: meisje idd.... je bent hartstikke mooi en iedereen is gewoon heel erg jaloers op jouw mooie buik..... trek het je niet aan, eens kijken hoe snel iedereen dadelijk jullie kleine man wil vast houden als hij er eenmaal is..... dan staan ze allemaal vooraan, net als nu met hun commentaar.....

@ Ano: hier het zelfde probleem, onrustige benen. gelukkig 's nachts maar minimaal maar vooral 's avonds op de bank......

@all: btw voor de dames die interesse hebben..... kreeg net via de mail het kruitvat krantje.... vanaf morgen 12-pack billendoekjes van Zwitsal in de aanbieding van 35,70 voor 18,99

Iedereen een hele fijne zondag en tot vanavond misschien....

17. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    btw ik zie dat mijn banner weg is...... hij zal vanavond wel weer terug zijn hahaha heb ik wel eens vaker met de banners van liliypie... maar uuuhhhh..... vandaag 33 weken :):):D:D

18. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    Jeetje vruchtje en ano, jullie hebben fijne kindjes zo, als ze lekker lang slapen!! luxe hoor!!

chelleke wat verdrietig dat je oma je al niet meer herkent :( vind het altijd zo naar..sterkte!

ik zit in Giethoorn. manlief is schaatsen en ik zit in een paviljoen waar het echt megadruk is, pfff.. heb gelukkig wel een zitplekje kunnen bemachtigen. fijn met een paar vreemde kerels aan tafel haha. heb wel veel harde buiken nu, vraag me af of dat komt door het lopen hier (bruggetje op, bruggetje af) of dat de kleine weer bezig is met indalingspraktijken. liezen zeuren ook weer, dus dat laatste zal wel het geval zijn. jij ook last van dus Chelleke? ik kon gister niet meer goed voelen hoe ons beebje lag. eerder voelde ik zijn hoofdje onderin nog, maar nu niet meer. zijn rugje ligt nog steeds rechts en kontje bovenin, maar verder kan ik het niet meer onderscheiden. voel wel druk onderin dus ik ga er vanuit dat zijn hoofdje daar ligt, misschien wat dieper waardoor ik m niet kan vinden.

oh ano ik maak me niet zo druk meer om die opmerkingen hoor. ik weet dat ik een dikke buik heb en dat mijn handen en benen opgezwollen zijn, heb het inmiddels een beetje geaccepteerd. snap alleen niet waarom anderen de behoefte voelen om me er constant op te wijzen. Maar ze doen maar.. ik heb over een paar weken mijn zoon in mijn armen, en zoals chelleke zegt: dan staan ze allemaal vooraan. ach.. nog even volhouden en ik weet waar ik het voor doe :D

19. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    @ juul: jup hier ook last van die kwaaltjes... ik voel haar daarentegen wel nog goed liggen, maar dat komt doordat ik de voetjes regelmatig voel en zie bewegen, al raakt ze me niet meer tegen mijn ribben op het moment dus ze zit echt duidelijk lager. haar kontje lijkt hier idd ook meer gezakt.... heb wel gemerkt dat als ik last krijg van die steken en krampen van het indalen dat ik een beetje op en neer moet lopen en wat moet "wiegen" zeg maar en dat het dan echt een heel stuk meer zakt... denk dus dat het bij mij meer die voorweeen zijn waar men het over heeft bij het indalen...... die kun je namelijk nog vrij goed weg "wiegen". misschien een tip?? al moet je dat natuurlijk niet doen tussen allemaal vreemde mannen hahahahahha... fijne middag Juul.

20. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    'T begint langzaam aan genant te worden... pfff .... allebei van vandaag.....precies 33 weken. Waar gaat dit heen met 40 weken???? ( toch stiekem een beetje heel erg trots) :D
    Bekijk bijlage 222948 Bekijk bijlage 222949

Deel Deze Pagina