@ Naomi: Balen zeg dat je nu met zitten en liggen meer last krijgt. @ Juultje: Ik vind 3 weken ook erg lang hoor hoop dat het ook vaker wordt nu. @ 2012mama: Ook al zo'n bewegelijk kindje en weinig ruimte hebben ze zeker en dat wordt alleen nog maar minder @ Anoniempje: Dikke knuffel hopelijk gaat het snel beter @ Moesch: veel plezier en succes vandaag @ Linnie: Leuk geboortekaartje. Hier een druk weekend gehad zaterdagmiddag en zondagmiddag verjaardag gehad, maar was wel gezellig. Danian is nu naar de opvang, dus ik heb een dagje voor mezelf. Werd net door het ziekenhuis gebeld dat mijn afspraak met de gynaecoloog vrijdag niet door kan gaan en wilde ze het een week later doen, maar dat duurde mij te lang, dus nu moet ik donderdag wel bij een andere gynaecoloog. Zal de lijst zo aanpassen. Vrijdagmiddag werden we gebeld door de opvang dat Danian een rood piemeltje had en dat ze dachten dat een ontsteking was, dus of we toch niet naar de HA wilde voor het weekend. Daar konden we nog terecht en het bleek een schimmelinfectie te zijn. We hebben zalf gekregen. Gelukkig is het al minder rood, maar wel erg zielig als ze zo'n pijn hebben. De kleine is hier wat rustiger maakte me gisteren wat zorgen, dus heb ff de angelsound gepakt en het hartje klopte mooi, dus ze zal wel haar rustige momenten hebben.
[FONT="]Afsprakenlijst April 2012 mamas[/FONT] [FONT="]13-02-2012[/FONT] [FONT="]Fidel2010[/FONT][FONT="]: Controle VK 09:30[/FONT] [FONT="]Chelleke84[/FONT][FONT="]: Controle VK 10:30[/FONT] MoesCH:controle VK [FONT="]14-02-2012[/FONT] [FONT="]Linnie1984[/FONT][FONT="]: Controle VK[/FONT] [FONT="]Ankje[/FONT][FONT="]: Groei echo zkh[/FONT] [FONT="]16-02-2012[/FONT] [FONT="]Fidel2010[/FONT][FONT="]: Intake kraamzorg[/FONT] Vriendlief: contole VK tamtam78: controle gyn [FONT="]20-02-2012[/FONT] [FONT="]Ankje[/FONT][FONT="]: Controle VK[/FONT] JuultjeT: Controle gyn. - 14.10u [FONT="]23-02-2012[/FONT] [FONT="]2012mama[/FONT][FONT="]: Controle Gyn. 10:30[/FONT] [FONT="]06-03-2012[/FONT] LinC - groei echo gyn - 14.45u [FONT="]05-04-2012[/FONT] [FONT="]2012mama[/FONT][FONT="]: Preoperatief onderzoek 10:00[/FONT] [FONT="]Bevallingslijst April 2012 mamas[/FONT] [FONT="]29 Maart[/FONT] [FONT="]Sjors22[/FONT][FONT="], 1e kindje[/FONT] [FONT="]31 Maart[/FONT] [FONT="]Troela85[/FONT][FONT="], 1e kindje[/FONT] [FONT="]Naomi123[/FONT][FONT="], 2e kindje[/FONT] [FONT="]Kernesia[/FONT][FONT="], 1e kindje[/FONT] [FONT="]1 April[/FONT] [FONT="]gertje08[/FONT][FONT="], 2e kindje[/FONT] [FONT="]Chelleke84[/FONT][FONT="], 1e kindje[/FONT] [FONT="]Marg1981[/FONT][FONT="], 1e kindje[/FONT] [FONT="]Tijgertje1984[/FONT][FONT="], 1e kindje[/FONT] [FONT="]3 April[/FONT] [FONT="]JuultjeT[/FONT][FONT="], 1e kindje[/FONT] [FONT="]Linnie1984[/FONT][FONT="], 1e kindje[/FONT] [FONT="]Rana84[/FONT][FONT="], 1e kindje[/FONT] [FONT="]4 April[/FONT] [FONT="]Tamtam78[/FONT][FONT="], 2e kindje[/FONT] [FONT="]5 April[/FONT] [FONT="]Unox[/FONT][FONT="], 1e kindje[/FONT] [FONT="]Sab1988[/FONT][FONT="], 1e kindje[/FONT] [FONT="]6 April[/FONT] [FONT="]Mammie Patricia[/FONT][FONT="], 2e kindje[/FONT] [FONT="]Anoniempjuh[/FONT][FONT="], 1e kindje[/FONT] [FONT="]Lili81[/FONT][FONT="], 2e kindje[/FONT] [FONT="]7 April[/FONT] [FONT="]Ons2wonder84[/FONT][FONT="], 2e kindje[/FONT] [FONT="]8 April[/FONT] [FONT="]Evan[/FONT][FONT="], 1e kindje[/FONT] [FONT="]10 April[/FONT] [FONT="]Maud85[/FONT][FONT="], 1e kindje[/FONT] [FONT="]11 April[/FONT] [FONT="]Vruchtje24[/FONT][FONT="], 2e kindje[/FONT] [FONT="]12 April[/FONT] LinC[FONT="], 1e kindje[/FONT] [FONT="]14 April[/FONT] [FONT="]Fidel2010[/FONT][FONT="], 1e kindje[/FONT] [FONT="]Josephine76[/FONT][FONT="], 1e kindje[/FONT] [FONT="]an1984[/FONT][FONT="], 3e kindje[/FONT] [FONT="]16 April[/FONT] [FONT="]Loesje13[/FONT][FONT="], 2e kindje[/FONT] [FONT="]2012mama[/FONT][FONT="], 2e kindje[/FONT] [FONT="]Girafje75[/FONT][FONT="], 1e kindje[/FONT] [FONT="]17 April[/FONT] [FONT="]Ankje[/FONT][FONT="], 2e kindje[/FONT] [FONT="]Kim198[/FONT][FONT="], 1e kindje[/FONT] [FONT="]18 April[/FONT] [FONT="]Lyza[/FONT][FONT="], 1e kindje[/FONT] [FONT="]MoesCH[/FONT][FONT="], 2e kindje[/FONT] [FONT="]19 April[/FONT] [FONT="]Sar[/FONT][FONT="], 2e kindje[/FONT] [FONT="]21 April[/FONT] [FONT="]MM1981[/FONT][FONT="], 1e kindje[/FONT] [FONT="]Moestra[/FONT][FONT="], 2e kindje[/FONT] [FONT="]23 April[/FONT] [FONT="]Satire[/FONT][FONT="], 1e kindje[/FONT] [FONT="]Liftrasa[/FONT][FONT="], 2e kindje[/FONT] [FONT="]25 April[/FONT] [FONT="]Vriendlief[/FONT][FONT="], 2e kindje[/FONT] [FONT="]Delfino[/FONT][FONT="], 3e kindje[/FONT] [FONT="]27 April[/FONT] [FONT="]Vogeltje[/FONT][FONT="], 2e kindje[/FONT] [FONT="]Hoeveel [/FONT][FONT="]jongens [/FONT][FONT="]of [/FONT][FONT="]meisjes[/FONT][FONT="] worden er geboren? [/FONT] [FONT="]13 jongens[/FONT] [FONT="]16 meisjes[/FONT] [FONT="]5 verrassing[/FONT]
Joehoe, ben er nog wel... voel me de laatste tijd wat minder. Rare dromen (vannacht ook weer een juweel van een bizarre droom... bah!). Beau, m'n katje, was de hele afgelopen week ziek - alleen maar overgeven, at niet meer etc - maar gelukkig is hij dit weekend opgeknapt. Erg veel zorgen gehad, ben er dag en nacht mee in de weer geweest, maar de inspanning heeft geloond, hij lijkt echt weer de oude te worden! Ook loop ik tegen m'n eigen beperkingen aan en dat vind ik moeilijk. Ik wil nog zoveel doen. Gisteren even in huis bezig geweest, berg was opvouwen (Tijmen deed het meeste, hij wil alles wel voor me doen, de lieverd), deel van het achterste huis schoonmaken etc, maar ik krijg nu naast m'n onderrug ook last van m'n bekken. Wil zo graag nog zoveel doen... ik vind het moeilijk om gas terug te nemen, ben ook altijd bang voor onbegrip bij andere mensen als ik het rustiger aan wil doen, maar Tijmen zegt het, zelfs m'n vader zegt dat ik voorzichtig moet doen. Ik probeer ondertussen maar veel contact te maken met ons meisje, me voor te stellen hoe het is als ze er is. De babykamer is ook nog steeds niet klaar, dat komt m'n nesteldrang/dwang niet ten goede. Heel onrustig. Eind deze maand gaan ze het wandje plaatsen, dan pas kan ik gaan schilderen, behangen etc... echt het kamertje inrichten. Heb gewoon stress en zit bij vlagen niet lekker in m'n vel. Genoeg over mezelf nu... ik probeer bij te lezen. Sensu: Welkom! Sjors, wat een verschrikkelijk verdrietig verhaal! Wat een verdriet zal zij hebben zeg, niet voor te stellen. Hoe is ze met de voorgaande 2 keren omgegaan? Wisten ze toen al dat het mogelijk iets genetisch was? Laten we daar niet onzeker van worden, als het iets genetisch is, zegt het niets over ons. Dikke knuffel! Juultje, hier nog een dippig figuur. Misschien hoort het er een beetje bij? Laten we de schouders eronder zetten en die laatste weken goed doorbrengen. Veel aan je kindje denken, echofoto's bekijken. Dat doe ik, als ik me niet zo lekker voel, kijk ik naar de echofoto's, ga ik nog eens door de spulletjes heen die ik heb gekregen en gekocht. Probeer me voor te stellen hoe het is met zn drieën, beetje fantaseren. Misschien helpt het jou? En fijn dat die koud/warm douche een beetje heeft geholpen. Wat een vervelend kwaaltje zeg! Hopelijk zakt dat ook weer af. Maar was leuk in Giethoorn heb ik begrepen, mijn broertje en z'n vriendin waren daar ook... en m'n vader moest optreden (muziek) in Wanneperveen bij de Otterskooi. Heeft je vriend ook de HollandsVenetië toertocht geschaatst? Anoniempjuh, bah gatsie, dat je je zo voelt. Vervelend zeg! Hopelijk is het vandaag iets beter met je. Beterschap!! Linnie, jemig, wat vervelend allemaal met het AMC. Gelukkig een betere ervaring in Beverwijk! Pas goed op jezelf, doe voorzichtig. Chelleke, dat is verdrietig nieuws, heel veel sterkte gewenst. Hopelijk kan je oma het nog meemaken! Wendie, hier ook poetsdrang... en gewoon drang om alles anders aan te pakken, in te richten. Het liefst zou ik het hele huis opnieuw doen. Nou ja, dat is niet realistisch, dus ik probeer er wat nuchter onder te blijven. Maar hoe uit zich dat bij jou? Beetje behapbare schoonmaakklussen of ook extremer? Ankje, geweldige boom! Prachtige kleurtjes ook voor de kamer. Ik ben benieuwd naar het geheel. Ging je er ook vogelhuisjes inhangen ofzo? Je hebt tegenwoordig zulke leuke dingetjes om zo'n boom aan te kleden. Oh ja, m'n afspraken, 22 februari groeiecho en 27 februari weer naar de verloskundige. Bedankt voor het bijhouden van de lijst! Unox, heerlijk aftellen naar je verlof! Spannende tijd met banen en inkomens altijd... hopelijk pakt het goed uit voor je vriend... en voor jullie natuurlijk. Hopelijk helpt de fysio met je klachten. Doe rustig aan! Naomi, fijn dat het beter gaat met je bekken! Merk je het zelf goed dat de baby is gezakt, kun je dat goed voelen? 2012mama, je voelt minder schopjes enzo, maar voel je dan ook meer dat je kindje draait? Ik voel soms echt van die schuifbewegingen in me. Tamtam, awww, je arme kereltje. Hopelijk helpt het zalfje snel. Wat betreft bewegingen voelen, ik ben bij vlagen ook onzeker erover. Maar misschien wordt ze wat rustiger ofzo... soms ga ik bewust even rustig zitten of liggen en kijken of ik contact kan maken, haar weer kan voelen. Ik ben bang dat ik soms te druk ben, dat zij dan zich niets van zich laat horen... of beter gezegd voelen. En wat heb ik weer mooie buikjes voorbij zien komen. Ik moet er echt aan denken om ook een foto te nemen, tot nu toe maar één foto gemaakt van m'n buik. Vanavond partneravond bij de pufcursus, morgenochtend de suikertest en HB prikken, donderdagavond de voorlichtingsavond over borstvoeding en dan volgende week woensdag 22 februari de 2e groeiecho. (Hopelijk liggen de metingen van ons kindje wat dichter bij elkaar qua gemiddelde.) Op 27 februari weer naar de verloskundige.
sorry dames ook ik val hier weer in... thja dan moeten jullie neit zo veel kletsen int weekend hoor whwahhaah hier net terug van controle, alles goed, ben nog steeds heel blij met me gewicht, in 2 wkn tijd 0.5 kg gegroeid, totaal nu op 7.6 kg!! verder alles goed, kleine ligt al mooi met hoofdje naar beneden.. gisteren visite gehad, kort maar krachtig, vanwege het weer wilde ze weer optijd terug.. zaterdag gezellig dagje met vriendlief gehad. zo lief mmm zwijmel zwijmel.. verder vandaag een rommeldagje in huis maken.. @ afsprakenlijstje 16 febr. intake kraamzorg 23 febr. 1e zw gym ( prive ivm geen aanmeldingen) 27 febr. 13.30 uur controle vk 12 maart 20.00 uur controle vk + bespreken bevallingsplan
Josephine;kan me de onrust goed voorstellen! Ik heb dat heel eventjes gehad toen hier de muren nog hersteld moesten worden en dat zou in de kerstvakantie gebeuren. Gelukkig duurde die onrust bij mij niet zo lang. Ik merk nu dat mensen-om-me-heen meer last hebben van nesteldrang dan ikzelf. Ik wacht geduldig tot het moment komt dat ik ook echt alle kleertjes wil gaan wassen, dat ik ook wil gaan poetsen enzo. Laatst dacht ik dat ik het gewoon tijdens de eerste weeenfase wel doe, dat poetsen. Als ik onrustig ben ga ik vaak opruimen en schoonmaken, dus dat zou dan wel logisch zijn. Maar goed. We zien wel. Voor 't zelfde geld heb ik morgen ineens ontzettende zin om te poetsen... @ Gewicht; ik schrok wel even van de week. Woog ineens 81,6. Officieel is de 5e kilo er dus bij. Geeft allemaal niet, t is allemaal heel bescheiden, maar toch he.
@unox thja het gewicht het blijft voor een goed doel, maar als je boven een bepaald gewicht komt is t wel altijd even confronterend.. ik hoop wel onder de 100 kg te blijven, als het zo blijft gaan gaat dat zeker goedkomen
HEy dames... Heb even niet bij gelezen, druk druk druk. Vanmorgen controle vk, alles goed..... Heb liggingsecho al gehad vandaag, maar ging heel snel... ach ja had haar van de week ook al gezien op de echo. verder was alles prima, weer helemaal door de keuring heen Buikje was nu 30cm en 2/3NX..... VK zei weer "oh meid wat heb je toch een mooi buikje".... wat wordt je daar toch trots van he voor het lijstje even: de volgende controle op 29-02 om 12:00u krijg dan meteen alle info over de bevalling en wanneer ik moet bellen.... spannend.... komt er nu echt op aan he Net nog even naar Ikea geweest met manlief... staande lamp gehaald voor op de baby kamer en een vloerkleed (mijn man heeft ineens overal van die witte schapenvellen gelegd hahahahaha) en ik ga zo nog even naar oma..... even kijken hoe het daar is.... Vanavond zal ik op mijn gemakje reageren op iedereen.... Dikke knuffel
sorry even een ego berichtje. Afgelopen vrijdag was de uiterste datum voor het uwv om een beslissin g te nemen over mijn uitkering. Ik twijfel enorm of ik nu zal bellen om te vragen hoe het ervoor staat of dat ik zal wachten tot morgen of er post komt van het uwv... Need advice!!! ben zo vreselijk benieuwd naar wat het besluit is, maar wil niet zo'n zeikerd zijn die elke keer weer in de telefoon klimt (heb denk ik al wel 6 keer gebeld ofzo om te vragen of alles wel binnen was gekomen e.d.)
ongeduldig als ik ben heb ik toch maar gebeld. En dat is maar goed ook, want er is dus nog steeds geen beslissing genomen word nu wel binnen 24 uur teruggebeld, maar jemig wat apen! snappen ze niet dat ik geen mega baan met een mega inkomen heb en ook geen mega geldboom in de achtertuin en ook geen mega spaarrekening en dat ik het geld dus heeeeeeeeel erg hard nodig heb? *zucht*
@juultje: goed dat je gebeld heb, zou ik ook gedaan hebben! het zijn echt een stelletje lamzakken daar he, weet er helaas alles van. als ze morgen weer niet terug bellen zou ik om uiterlijk half 4 maar weer zelf bellen, ze beloven vaak veel en nakomen doen ze niet ik ben benieuwd, ik moet deze week of volgende week een brief krijgen voor mn WAZO....
ja echt... sommigen zijn ook zo vreselijk bot aan de telefoon! sprak nu gelukkig een aardige vrouw vind dit ook zo vreemd: mijn zwangerschapsverlof is ruim op tijd door de svb aangevraagd. Nu kreeg ik van het uwv een brief dat ze uiterlijk 2 weken na 22 februari (=ingangsdatum verlof) een beslissing nemen over de zwangerschapsuitkering. Dat is toch ook raar? Ze horen dit toch binnen 4 weken na de aanvraag te doen? straks kan ik tijdens mijn verlof weer een paar weken op mijn geld zitten wachten...................
ja maar dat klopt wel dacht ik.... mijn verlof gaat zaterdag in, ben dan 34 weken. maar ik krijg dus in die week pas een brief en die moet ik ondertekenen en kopie zw.schapsverklaring meesturen en dan pas gaan ze kijken naar de hoogte van de uitkering. beetje kromme wereld daar! je zal dan een bepaald bedrag al wel krijgen elke week, en mocht het uiteindelijke bedrag hoger liggen krijg je met terug werkende kracht en ligt het lager moet je misschien terug betalen. weet het niet helemaal zeker hoor maar volgens mij werken ze zo ongeveer. blijf het een vreemd bedrijf vinden dus kan er vaak ook geen wijs uit.
ik heb trouwens ook vaak zo een botte aan de telefoon maar laat mij nou ook niet aardig blijven met mn hormonen haha. heb al weleens ruzie gehad met een eigenwijze domme muts hoor werd een tijd lang elke dag wel een paar keer gebeld door mensen die een mevr. van het UWV moesten hebben. dus ik zeg dan hebt u niet het goede nummer, ja maar dit is toch ........ ja klopt maar dan heb je het verkeerde nummer gekregen want ik ben die persoon echt NIET! en dan hang ik maar op. verschillende keren UWV gebeld met deze klacht, en elke keer snappen die domme trienen niet wat er aan de hand is en zeggen ze: ja we noteren het en zorgen dat het opgelost wordt. jaja niet dus! vervolgens doorverbonden met ICT afdeling maar die waren net zo achterlijk. ik ben toen zooooo uit mn slof geschoten, dat mens zat maar: rustig maar mevrouw, rustig maar hahaha zou haar door de tel. getrokken hebben als dat kon. uiteindelijk een manager of iets aan de tel. gekregen en die snapte het en zorgde dat het opgelost werd. prive nummer gekregen van haar mocht het toch weer gebeuren. daarna nooit meer iets gehoord maar jeetje zo moeilijk was dat toch niet??
Pffff wat een toestanden met het uwv !!!! wat een ellende, ik heb over twee weken verlof maar hoor het indd ook daarna pas wat en hoe ze het gaan vergoeden..... gelukkig heb ik nog een andere werkgever waar alles wel goed en optijd wordt geregeld. sterkte meiden ! Ben ook een poosje hier niet meer geweest, druk, geen zin en ook een beetje een dipje zoals ik bij veel lees. fijn om niet de enige te zijn. Vandaag klossen van mijn vriendin geleend ik denk dat we ze er gewoon nu al onder gaan zetten. denk ik wel lekker op hoogte slapen weet iemand hoe hoog je bed moet staan ? Vanmiddag eindelijk geslaagd voor verduistering gordijnen ! ben er al weken naar aan het zoeken... nu klaar voor 97 euro valt me nog mee. morgen maar even kijken of ik proef kaartjes kan gaan bestellen. Zaterdag komt onze nieuwe bank ! een hoekbank zodat de box er gezellig bij kan komen staan. nou meiden rustig aan. @ ano welk zalfje heb jij gekregen van de dokter voor de gezwollen onderkant ? eff nieuwsgierig omdat ik hetzelfde probleem heb... morgen maar weer op iedereen reageren nu geen puf meer...
hmm...maar mijn zwangerschapsverklaring hebben ze al. Die heb ik met een brief aar de svb gestuurd en zij vragen dan voor mij (of eigelijk voor mij clienten) mijn zwangerschapsverlof aan... nou ja, we zullen wel zien. Ik hoop gewoon heel erg dat het deze week geregeld is, want ik ben er best wel gespannen over. mijn man verdient LANG niet genoeg om samen van rond te komen en onze spaarrekenig raakt steeds leger.... ik hoop dat ik nooit weer in de ziektewet kom, wat een gedonder dit. naja normaalgesproken heb je daar waarschijnlijk geen last van, omdat je loon gewoon doorbetaald wordt door je werkgever en die jouw uitkering ontvangt, maar in mijn geval kan dat niet. oooooooh wat een frustrerend verhaal naomi. wat raar dat jij steeds gebeld werd! hoe lang heeft het uiteindelijk geduurd voordat het geregeld was? Evan volgens mij moet het bed tussen de 70 en 80 cm hoog staan.. ik denk dat ik een trapje nodig heb om i bed te komen straks haha. de hoogte is nu precies goed, kan net bij de grond als ik op de rand zit. wel handig dat je de klossen van je vriendin kunt lenen zeg! wij kunnen ze huren bij Icare, maar volgens mij is het alsnog gratis, omdat we lid zijn van de ledenvereniging (dan krijgen we namelijk collectiviteitskorting bij zilveren kruis) wat tof dat jullie een nieuwe bank hebben gekocht! lekker hoor, een hoekbank! lekker met de beentjes omhoog, heerlijk!
ik zit nog es te denken... wat nou als het uwv langer de tijd neemt voor de beslissing en ik intussen dus geen geld krijg... wat dan als het geld op is? zou ik dan bij het uwv een voorschot kunnen vragen ofzo? ik weet echt niet waar we alles van moeten betalen als ik geen geld krijg...
@juultje: ja volgens mij kun je wel een voorschot vragen als dat nodig is maar zou het niet zeker weten. hebben wij gelukkig niet nodig want wij kunnen wel op het loon van mn man rondkomen al moeten we dan wel opletten op wat we uitgeven het heeftzo een 4 maanden geduurd voordat het probleem opgelost was, erg lang dus!!
Hallo Meiden, Even kort berichtje, ben het hele weekend in Centerparcs geweest met schoonfamilie en doodop van alle drukte! Juultje, wat K . T weer van het uwv, waar worden die eigenlijk voor betaald zeg! Chelleke het komt er nu echt op aan idd Spannend!! Josephine, jammer dat je nog niet verder kan met de babykamer zeg. Nog paar weekjes geduld maar snap dat je dat moeilijk op kan brengen..
Wat lees ik toch allemaal verschrikkelijke verhalen over het UWV... pffff... weet dat mijn man eer hij zijn WIA kreeg ook maanden verder was... wat een rompslomp.... Ach wat sommigen hebben met het UWV dat heb ik met de belastingdienst..... hekel aan die mensen. nu hebben ze dus onze hypotheekrente aftrek stop gezet zonder reden want niemand wist te vertellen waarom en nu kunnen we hem opnieuw aanvragen met als gevolg 8 weken wachttijd voor goedkeuring..... nee mevrouw het gaat echt niet sneller, maar wel onnozel lopen doen over het feit dat ik een rekening van 15 euro terug moet betalen binnen 2 weken...... ja mevrouw dat is de procedure anders komt er een boete boven op...... je zou ze toch het liefste in elkaar meppen he.....