Ankje, leuk te horen dat het weekendje weg zo leuk is geweest, en naturlijk dat je man het kindje gevoelt heeft super Ik ben ook nog op zoek naar een buddy dus als iemand wil Balen naomi dat ze je gelijk zo buitensluiten en dat misschien je contract niet verlengd wordt pffft Het is wat je zelf zegt, werk genoeg in de zorg maar erg leuk is het niet natuurlijk! Hier morgen de 20 weken echo, super spannend ben best zenuwachtig. Gelukkig al vroeg aan de beurt half 9!! Ook vandaag nog eens voor een auto gaan kijken, nu besloten!! Het wordt de Hyundai ix20, Supergaaf!! Morgen als het goed is bestellen!!
Juultje ik weet niet precies hoe het zit, maar ik denk dat je gewoon 100% krijgt ivm je zwangerschap. De reden dat je het werk niet meer aankunt is immers je zwangerschap. Ik heb de laatste 2 weken voor mijn verlof halve dagen gewerkt omdat het zwaar werd, en kreeg ook 100%. Anders bel je eerst eens het UWV voor wat informatie! En los daarvan tja, hoe belangrijk geld ook is, de gezondheid van je kindje is belangrijker, dat weet je zelf natuurlijk ook. Als jij het gevoel hebt dat het idd teveel word moet je gewoon gaan minderen punt uit!!!!! sjors ja wij zijn buddies, leuk!!!! nee meiden ben niet echt boos, als ik jullie nou langer had gekend had ik het misschien wel raar gevonden, maar nu, ach boeiend, heb sjors net zo lief als buddy hoor ) ankje fijn dat het zo leuk was!!!en super dat je man het heeft gevoeld!!!! troela hoe is het met jou?????
@Juultje: ik weet niet precies die dat zit met uitkeringen. Maar als je werk te zwaar is zal he baas volgens mij eerst naar aangepast werk voor je moeten zoeken. Als je op die manier nog wel normale dagen kan maken dan is de rest niet van toepassing nu.
@sjors: morgen heb ik het gesprek dus we weten nog niet hoe het afloopt mn moeder en zus hebben er ook een hard hoofd in dat mn contract verlengd zal worden.. we zullen het zien. het zou jammer zijn maar het is geen ramp. @sab: spannend je 20 weken echo verder even een zwaai!
@ankje: Fijn dat je weekend geslaagd was en leuk joh dat je man de kleine heeft gevoeld. @ Juultje: Je krijgt 100 % ik zit namelijk ook in de ziektewet vanwege zwangerschapsklachten. Je baas krijgt ook gewoon 100 % terug van het UWV. @ Sab: Succes morgen met de 20 weken echo
anoniempjuh ja je hebt gelijk hoor. Als het erop aan komt zal ik uiteraard ook voor het belang van mijn kleintje kiezen, maar ik wil wel graag weten op welke uitkering ik kan rekenen en of er in de manier van aanvragen van de uitkering (dus zelf aangeven bij werk of via de verloskundige een advies lospeuteren) daar invloed op heeft. Ik heb hier op het forum bij het uwv webcare team de vraag neergelegd Gelukkig maar dat je niet boos bent. Met dat ik op Chelleke had gereageerd dacht ik: shit... ik had Ano al beantwoord. Nou ja, fijn dat het zo alsnog is opgelost. Sjors en Ano buddies 4 life @kernesia: ik werk eigenlijk niet voor mijn baas. Zij hebben me wel aangenomen, maar ik ben in loondienst bij mijn cliënten. Zij hebben een awbz indicatie (pgb) en ik heb via de SVB een vast urencontract bij hen allemaal. Ik word betaald uit het pgb budget van mijn cliënten. Vervangend is dus volgens mij niet aan de orde, want ik kan bij mijn cliënten geen vervangend werk doen..
tamtam hoe ben jij in de uitkering gekomen dan? heb je zelf aangegeven dat het niet ging of heeft je vk een advies gegeven? Met wat voor klachten ben je minder gaan werken?
mijn collega ging met 9 weken zwangerschap in de ziektewet, omdat zij steeds flauwviel, maar zij kreeg maar 70% betaald.. ik snap het verschil dan echt niet. waarom maken ze onderscheid en welk onderscheid is dat dan....
@ juultje: welke CAO heb je?? ik zit namelijk ook in de ziektewet maar werk evengoed therapeutisch op mijn eigen tempo. krijg 100% betaald en qua ORT scheelt t mij vrijwel niks. je moet je gewoon ziek melden ten gevolge van zwangerschap.... raar hoor dat ze bij jouw werk met 2 maten meten.... @ Ano: voel me wel heel schuldig hoor.... want ik ben echt geen steukerd of zo, had t ook helemaal niet gelezen op voorhand, erna pas..... Sorry... ben eigenlijk best wel aardig hoor.....
zullen wij buddys worden dan????? ik zeg wel eerlijk dat ik niet elke dag online ben...maar als dat voor jou geen probleem is lijkt het me leuk!
Whaha, wat een heerlijke discussies hier! Juultje, ik ben ook van mening dat jij gewoon 100% krijgt hoor! Ik was bij mijn vorige zwangerschap ook al vroeg in de ziektewet, en kreeg zelfs de ORT erbij. (een gemiddelde dan) Fijn Ankje dat jullie een leuk weekend hebben gehad! Heerlijk dat je man nog even de kleine heeft kunnen voelen daar! Verder weet ik niet meer wat er allemaal geschreven is... Sorry!
[FONT="]@ Juultje:[/FONT][FONT="] [/FONT][FONT="]Als je gedeeltelijk de ziektewet in gaat krijg jij zelf gewoon 100% loon.[/FONT] [FONT="]Jou baas betaald jou gewoon 100% loon. Alleen hij krijgt zelf 30% van de ziektewet.[/FONT] [FONT="]Het maakt voor jou dus niks uit of je gedeeltelijk gaat werken. Jou baas mag dit ziektebeeld ook niet meenemen met beoordelingen enzo. Want dat is op basis van een zwangerschap, en dat staat er dus compleet los van.[/FONT] [FONT="] [/FONT] [FONT="]Maar wist je ook dat je als zwangere ook meer pauzes mag hebben. Je moet jezelf ook verplichten om de standaard pauzes te nemen hoor!! Die heb jij nodig, en je kleintje ook![/FONT] [FONT="]Die standaard pauzes mag jou werkgever je niet afpakken. Ook niet als je niet zwanger was geweest.[/FONT] [FONT="] [/FONT] [FONT="]Bij de zwangerschap van Jonna ging ik al snel minder werken en met 24 weken ofzo zat ik al volledige in de ziektewet. Ik heb al die tijd gewoon 100% loon gekregen van mijn eigen werkgever. Dus niet via het UWV. Wel mag het UWV contact met jou opnemen over hoe het gaat etc.[/FONT] [FONT="] [/FONT] [FONT="]@ vriendlief:[/FONT][FONT="] [/FONT][FONT="]Nee hoor! Ik wil jou buddy wel zijn hoor![/FONT] [FONT="]We zijn allebei ook zwanger van de 2e. Dus lijkt me leuk![/FONT]
ankje: lijkt me leuk! Ik dacht dat sab ook nog buddyloos was maar ze reageerd nog niet....anders kan het ook nog met zijn drietjes...... ik heb geen idee wie er wel en niet een buddy heeft....hahaha zal ik me gegevens pben?