Linnie, hopelijk en je snel aan de beurt. Wat vervelend dat je zovaak uitmoest pfft Snap dat je niet graag tussen de bacterieen zit daar.. bah Hopelijk valt het uitstrijkje ook wat mee.. Juul, nog even terug te komen op dat bad, als het nog open ligt vanonder zegmaar dan mag je toch niet in bad?? Zolang je vloeit toch?? Probeer veel te voelen hoe de kleine ligt maar zie overal bolletjes en kleine delen hahaha Telkens weer anders! Unox, heb je ook een bevalplan gemaakt?? Daarin kun je ook zetten wat je wel en niet wil! Heb de onze vandaag afgegeven en die was prima zo. Niet dat ik zoveel eisen heb hahaha. Poehh Fidel 55cm.. Nee daar pas ik ook voor!
Sab; ik ben idd bezig met het maken van zo'n bevalplan. Ik denk dat ik -dat wat we nu op papier hebben- meeneem en dat aanpas aan wat ik van de verloskundige hoor. Dat we het doorspreken. Morgenavond hebben we een voorlichting over de bevalling vanuit de praktijk. Ben benieuwd.
jullie met je bad, nu heb ik ook zin om in bad te gaan, maar we hebben geen bad :S:S:S, morgen maar eens even bedelen bij mams of schoonmams.. en woensdag 9 maandenbeurs
@grote kids: hier was isabel een kleintje en ik hoop dit meisje weer lengte maakt niet uit trouwens als het hoofdje er is komt de rest er zonder moeite achteraan hihih. een andere januari mama (vorig jaar) had een kindje van 61cm en bijna 6!!kg, op natuurlijke wijze bevallen, zonder knip/scheur.... @tandarts: ik wacht het nog maar even af tot mn eigen tandarts terug is. ik houd niet van tandartsen en vreemde al helemaal niet! dan vanavond nog maar eens pcm slikken, overdag gelukkig nergens last van @sab: hihi hier ook veeeeel kleren in maar 50 en 56 allemaal gekregen vind een kleintje altijd nog net iets schattiger dan zo een 8/9 ponder hihih. @josephine: ja inderdaad kiespijn is een van de ergste pijnen, samen met oorpijn. savonds trekt het wel door naar mn oor en hoofd maar met pcm is het goed te houden. @lijst: ik zat er net ook al op te kijken... er zitten er echt veel tussen die niet meer komen hier! volgens mij kan de lijst bijna gehalveerd worden @bevalling doorspreken: dan wordt het helemaal zo echt he hier geen bevalplan deze keer. wil woensdag wel advies over de plaats van bevalling. ik wil het graag thuis proberen als het lukt maar mn man vond het zkh vorige keer wel een fijn/veilig gevoel.... vooral vanwege het hechten wat anders toch in het zkh had moeten gebeuren als ik thuis was bevallen. dus wil nu eigenlijk weten hoe groot de kans is dat het weer zo erg is hihihi. ben liever van te voren al in het zkh dan dat ik net na de bevalling erheen moet om gehecht te worden...
Is wel beter en geeft denk ik voor jezelf ook een rustig gevoel dat het''vast'' staat. Ik ben er iig wel blij mee
Naomi Goed dat je gebeld hebt, maar als er idd maar 1 tandarts aanwezig is waar je contant moet afrekenen had ik ook gewacht tot morgen. Balen dit zeg! juultje Ik heb het nog niet gevraagd. Zou het zo ff vragen. Maar weet bijna wel zeker dat het de groei is en dat ik nog rustiger aan moet doen hahahaha. Sab Nee, ik vond het water niet zo koud. Goede controle dus! Nu op naar de groeiecho. Ow! Kan verder niet bijlezen, moet weg naar de vk. Tot straks! X
hey meiden, wat is er veel gekletst haha.. heb dus niet alles terug gelezen! las iets over een bevalplan.. hier heeft de vk er nooit over gehad, bij mn zoontje ook niet! verder ter aanvulling van het lijstje.. de groeiecho was hier op 30wkn 5 dgn.. en de baby werd toen geschat op 1680gr.
@unox: maak je ook een bevalplan dan?(edit: ik lees dat je die idd hebt) denk dat je zelf tijdens de bevalling ook wel mondig genoeg bent om naar de verpleegster te schreeuwen wat je wel en niet wilt *ziet een scheldende unox voor zich*. nee maar is idd wel prettig als je vriend standvastig is voor jouw wensen. hmja als je onderdruk altijd zo laag is zul je er idd geen last van hebben, dan ben je dat gewend. Die van mij ligt meestal rond de 73. Dus 59 was voor mij ineens wel een hele duikvlucht. waarom is je hb nu niet geprikt dan? heb je zelf het idee dat ie nu wel hoog genoeg is? voel je je goed? @fidel: ja idd, elke cm die er extra uit moet is er 1. pfoe! dan is 55 cm een heel eind! balen dat je geen bad hebt! ik had m nu ook echt gemist als we er geen hadden. wel lekker dat je bij je moeder of schoonmoeder in bad kunt maar das toch anders he, dan moet je er zo veel moeite voor doen woooooow unox 63 cm????? dat is echt niet leuk meer mijn schoonzus beviel ook van een 10 ponder, maar dat was niet zo'n lange baby volgens mij, maar wel groter dan gemiddeld. jeetje maar 63 cm dan is het echt geen babytje meer, dat lijkt me ook echt helemaal niet leuk! @linnie: oh dus jij hebt ook streptokokken? moet je ook vanwege die reden in het ziekenhuis bevallen? @sab: tjee ik zou het niet weten. als je gewoon doucht moet je het toch ook wassen? dan lijkt een bad me juist prettiger, dat je er niet aan hoeft te zitten zeg maar... *ieuw* maar zou zomaar kunnen dat het niet mag, ik heb geen idee! wb voelen: voel je wel verschil tussen handjes en voetjes? voetjes zijn groter en bij mij voelen die als vrij grote harde bolletjes, handjes zijn kleiner en zachter.. misschien kun je wel ergens een kontje voelen? een wat grotere oppervlakte die wat stevig aanvoelt... en de rug is gewoon een vrij lang stevig stuk. @ankje: succes bij de vk!
Ik denk dat ik het ook wel weet, maar vind het wel fijn om het op papier te hebben. Gewoon dat de vk het weet, dat vriend weet wat en hoe. Verder leg ik niet veel vast hoor, gewoon hoe ik graag zou willen bevallen (maar dat moet ook maar niet kunnen) dat niemand aan mijn benen gaat sjorren tenzij de baby in gevaar is (ivm bekkeninstabiliteit) en dat soort dingen. Verder zie ik het inderdaad vanzelf wel.
precies... je moet t verder ook een beetje op je af laten komen denk ik. je kunt ook niet alles plannen natuurlijk. maar kan me voorstellen dat het wel fijn voelt om soort van vast te leggen hoe je het graag zou willen! ik leg niks vast. ik heb de afgelopen tijd wel geleerd dat niks gaat zoals ik het voor ogen heb, dus ik plan niks meer ik zie wel hoe het komt en op dat moment laat ik wel weten wat ik wel of niet wil! gelukkig voelt manlief me ook goed aan, dus ik denk dat die ook wel bij zal springen als het me zelf niet lukt om duidelijk te maken wat ik wil.
Ik heb er ook niet echt veel instaan hoor. alleen dat ik geen medicatie wil die duf maakt. en het liefst helemaal geen medicatie. Verder dat we de placenta mee naar huis willen nemen En dat we heel graag gelijk hetk indje eerste huidcontact willen meegeven, voorkeur ik anders bij vriend Oww en juul succes zo bij de gyn
[FONT="]Afsprakenlijst April 2012 mamas[/FONT] [FONT="]20-02-2012[/FONT] [FONT="]Ankje[/FONT][FONT="]: Controle vk[/FONT] Juultje: Controle gyn - 14:10 Sjors22: Controle vk - 9:00 Sab1988: controle vk - 9:00 22-02-2012 Naomi123: Liggingsecho en controle vk Josephine76: 2e groeiecho [FONT="]Troela85[/FONT]: controle vk - 11:20 MM1981: internist - 13:40 Zonnestraal1981: controle vk [FONT="]Ons2wonder84[/FONT] : Controle gyn [FONT="] 14:00[/FONT] [FONT="]23-02-2012[/FONT] [FONT="]2012mama[/FONT][FONT="]: Controle gyn 11:10[/FONT] Linnie1984: Controle gyn [FONT="]Ons2wonder84[/FONT] : Intake kraamzorg (telefonisch) [FONT="] 12:00[/FONT] 27-02-2012 Fidel2010: Controle vk - 13:30 Josephine76: controle vk - 9:00 29-02-2012 Chelleke84: Controle vk - 12:00 01-03-2012 Tamtam78: Controle gyn Sab1988: Groei en liggingsecho [FONT="]05-03-2012[/FONT] [FONT="]Troela85[/FONT]: echo - 12:30 [FONT="]06-03-2012[/FONT] Linc:groei echo gyn - 14.45 MoesCH: controle vk Sab1988: controle vk 08-03-2012 MM1981: diabetescarrousel 09-03-2012 Sjors22 - controle vk en gesprek bevalling - 15:00 12-03-2012 Fidel2010: Controle vk en bespreken bevallingsplan - 20:00 [FONT="]05-04-2012[/FONT] [FONT="]2012mama[/FONT][FONT="]: Preoperatief onderzoek 11:00[/FONT] [FONT="]Wanneer met verlof [/FONT] 17-02-2012 - [FONT="]Troela85[/FONT] (34 weken) 18-02-2012 - Chelleke84 (34 weken) 22-02-2012 - JuultjeT (34 weken) al volledig thuis 23-02-2012 - T[FONT="]amtam78 (34 weken) al volledig thuis[/FONT] 24-02-2012 - Evan (34 weken) 25-02-2012 - [FONT="]Unox[/FONT] (34 weken) 25-02-2012 - anoniempjuh (34 weken) 01-03-2012 - 2012mama (34 weken) al volledig thuis 01-03-2012 - Linnie1984 (36 weken) 02-03-2012 - Sjors22 (36 weken) al volledig thuis 03-03-2012 - [FONT="]Ankje[/FONT] (34 weken) 05-03-2012 - Josephine76 06-03-2012 - MM1981 (34 weken) al volledig thuis 23-03-2012 - [FONT="]MoesCH[/FONT] (36 weken) [FONT="]Uitslag groei echo's[/FONT] [FONT="]Anoniempjuh[/FONT] (32+6) 2250 gr. [FONT="]Ankje[/FONT] (31+0) 1914 gr. Chelleke84 (32+2) - 1980 gr. [FONT="]tamtam78 [/FONT](33+1) - 2248 gr. [FONT="]Ons2wonder84[/FONT] (31+0) - 1600 gr. [FONT="]MM1981[/FONT] (31+1) - 1800 gr. MoesCH (30+5) - 1680gr. 2012mama (29+0) - 1520 gr. [FONT="]Bevallingslijst april 2012 mamas[/FONT] [FONT="]29 maart[/FONT] [FONT="]Sjors22[/FONT][FONT="], 1e kindje, thuis, fv[/FONT] [FONT="]31 maart[/FONT] [FONT="]Troela85[/FONT][FONT="], 1e kindje[/FONT], thuis, fv [FONT="]Naomi123[/FONT][FONT="], 2e kindje, thuis, bv (22-03-'12)[/FONT] [FONT="]1 april[/FONT] [FONT="]Chelleke84[/FONT][FONT="], 1e kindje, ziekenhuis, fv (31-03-'12)[/FONT] [FONT="]3 april[/FONT] [FONT="]Juultje[/FONT][FONT="], 1e kindje, ziekenhuis, bv (27-03-'12)[/FONT] [FONT="]Linnie1984[/FONT][FONT="], 1e kindje[/FONT], ziekenhuis, bv [FONT="]4 april[/FONT] [FONT="]Tamtam78[/FONT][FONT="], 2e kindje[/FONT], ziekenhuis, bv [FONT="]5 april[/FONT] [FONT="]Unox[/FONT][FONT="], 1e kindje[/FONT] [FONT="]Sab1988[/FONT][FONT="], 1e kindje, ziekenhuis, bv (26-03-'12)[/FONT] [FONT="]6 april[/FONT] [FONT="]Anoniempjuh[/FONT][FONT="], 1e kindje[/FONT] [FONT="]7 april[/FONT] [FONT="]Ons2wonder84[/FONT][FONT="], 2e kindje, ziekenhuis, bv[/FONT] [FONT="]8 april[/FONT] [FONT="]Evan[/FONT][FONT="], 1e kindje, thuis, bv[/FONT] Zonnestraal1981, 1e kindje, ?, bv [FONT="]10 april[/FONT] [FONT="]Maud85[/FONT][FONT="], 1e kindje[/FONT] [FONT="]11 april[/FONT] [FONT="]Vruchtje24[/FONT][FONT="], 2e kindje[/FONT] [FONT="]12 april[/FONT] Linc[FONT="], 1e kindje[/FONT] [FONT="]14 april[/FONT] [FONT="]Fidel2010[/FONT][FONT="], 1e kindje[/FONT] [FONT="]Josephine76[/FONT][FONT="], 1e kindje[/FONT] [FONT="]16 april[/FONT] [FONT="]2012mama[/FONT][FONT="], 2e kindje, ziekenhuis (ks), fv[/FONT] [FONT="]MM1981[/FONT][FONT="], 1e kindje, ziekenhuis, bv[/FONT] [FONT="]17 april[/FONT] [FONT="]Ankje[/FONT][FONT="], 2e kindje[/FONT], ziekenhuis, bv (08-04-'12) [FONT="]18 april[/FONT] [FONT="]MoesCH[/FONT][FONT="], 2e kindje, thuis, bv[/FONT] [FONT="]21 april[/FONT] [FONT="]Moestra[/FONT][FONT="], 2e kindje[/FONT] [FONT="]25 april[/FONT] [FONT="]Vriendlief[/FONT][FONT="], 2e kindje[/FONT], thuis, bv [FONT="]Hoeveel [/FONT][FONT="]jongens [/FONT][FONT="]of [/FONT][FONT="]meisjes[/FONT][FONT="] worden er geboren? [/FONT] [FONT="]10 jongens[/FONT] [FONT="]9 meisjes[/FONT] [FONT="]5 verrassingen[/FONT]
Sab, hoe was het bij de vk? Hopen dat je idd niet over tijd gaat lopen! O, dus een liggingsecho? Ben benieuwd hoe hij ligt en hoe groot hij word geschat! Fijn dat verder alles goed was. Ankje, heerlijk, even zwemmen! Finn vind dat ook super leuk. Hoe was het bij de vk? Chellek, is vast een heerlijk opgeruimd gevoel, dat het gelukt is! En je man mooi verrast Naomi, ik zou de spoedlijn bellen, dan hoor je vaak wel wat je moet doen. Zie net dat je dat hebt gedaan...Lastig dat je nog niet geholpen bent. Hopelijk lukt het vanmiddag. In bad..je mag idd niet in bad als je nog vloeit. Dit heeft volgens mij te maken met bacterieen die dan makkelijker naar binnen zwemmen. Lijstje opschonen: Ja, vind ik ook hoor. staan nu zoveel namen in die niet reageren... Ben zo vrij geweest er een aantal mensen vanaf te halen. Als die mensen er toch graag (weer) op willen horen we het wel... Josephine, mooi lakentje heb je gemaakt hoor! En goed dat je aan jezelf denkt..gewoon even lekker gaan liggen! Linnie, vervelend, vermoeden van blaasontsteking. Wanneer krijg je de uitslag?
hey meiden meeting:hahaha ja was idd maar een grapje, maar we hadden toen ooit eens begin of half februari afgesproken dacht ik, maar nooit meer wat over gehoord....Zal er ook wel niet meer van komen nu haha. bevalplan:ja zoals ik t weekend zei doe ik t dus ook, tijdens de bevalling was ik niet helemaal bij en ging t nadenken me een stuk slechter af haha, dus wil van te voren een aantal dingen duidelijk weten! grote kindjes, ja gemiddels is volgens mij 7pond, maar tegenwoordig hoor je daarna vaker 8pond dan 6pond.Nou ja je doet er toch niks aan haha. Zo vanmorgen al 3 uur staan strijken pfff, bekleding van de maxicosi is gewassen en weer helemaal schoon, en ruikt lekker naar wasmiddel hmmmmm, hou d;r van nog 2 ochtendjes werken en dan met pensioen!!!!!!gaat toch wel best dichtbij komen nu he....
lijstje ziet er beter uit zo hier last van voorweeën pffff al de hele ochtend pijnlijke hardere buiken. ook al een paar keer naar de wc kunnen lopen.... hoop niet dat het nu al door gaat zetten, is echt nog een beetje te vroeg!
MIsschien even lekker douchen straks Naomi? Ventje is hier ook de hele ochtend (naja, sinds dat geplaag bij de VK met de doptone) drukdrukdruk.
@unox: ja ik wil inderdaad zo even onder de douche... even aan mn man vragen of dat kan want dat houd in dat hij even op isabel moet letten. en hij is eigenlijk aan het werk (thuis) hier ook een drukke beeb, maar ja ze is nooit rustig!
Reageer alleen over mijn vk controle. Jonna breng ik zo naar bed. Alles was goed! Mijn bloeduitslagen waren ook erg goed. Mijn suiker was 5,1 en vanmiddag was mijn suiker 5,8 Perfect dus! Ook mijn ijzer was geweldig mooi. Hartje klopte mooi en ze was ook al een beetje ingedaald. Dus een stuipligging kunnen we al doorstrepen! Verder hebben we het over de bevalling gehad. Ze stelde voor om met 39 weken inwendig te gaan kijken of ik gestript kan worden. Omdat dit weer een flinkerd gaat worden willen ze me zeker niet overtijd laten lopen. Nou daar ben ik heel blij om! Want dat wilde ik ook voorstellen. Mocht het strippen niks opleveren, dan gaan ze me kort daarna inleiden met een infuus. (nu hoop ik dat laatste niet). Maar we verwachten allebei wel dat ik voor die 39 weken ga bevallen. Dus ff afwachten. Ook moet ik op handen en knieën bevallen. Zo is Jonna ook op de wereld gekomen. Lag eerst op mijn rug toen het hoofdje eruit was moest ik me op handen en knieën draaien omdat ze klem zat met haar arm en schouder. Om dat nu te volkomen dat ik me moet omdraaien ga ik gelijk op handen en knieën als ik mag persen. Ook als mijn weeën beginnen of vliezen breken, mag ik met de vk in de auto (natuurlijk Jeroen ook). Dat vind ik wel net zo fijn omdat het allemaal erg snel kan gaan. Tis een heel verhaal (sorry). Kortom...ben helemaal gerust gesteld. Laat alles maar komen! O ja, moet idd nog een groeiecho maken met 34 weken. Ze willen dan even kijken of die kleine dan al een groeispurt heeft gehad of nog steeds heeft. Want ze loopt nu 1 week voor en 2 weken is het max. En als ze nog steeds een groeispurt heeft, gaat ze dik over die 2 weken heen en ga ik haar waarschijnlijk er niet normaal uit krijgen. Dus ff zien dus. Wel erg leuk om weer even te kijken hoor!
Wow, heel verhaal Ankje. Gelukkig wel duidelijkheid en ben je een beetje gerust gesteld. Ben erg benieuwd hoe de schatting is bij de echo! En wie weet, bevallen we dan wel op dezelfde dag... Naomi..hier ook de hele dag al last van mn buik...zwaar, pijnlijk gevoel..straks ook maar even douchen denk ik.. Doe rustig aan!