April 2012 mama's!! Deel 2!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Ankje, 1 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @ankje: fijn dat alles goed was!! en dat ze je niet over tijd laten lopen met zo een reusje is ook wel fijn ;) ben benieuwd naar de uitslagen van de echo!

@2012mama: jij ook al ;) hopelijk neemt het bij jou snel af!

hier een douche genomen (met isabel:p) en de pijn was direct weg. nu hopen dat het niet meer terug komt. heb geen zin in weer weken voorweeën zoals bij isabel!

2. Penguin

Penguin Actief lid

9 apr 2010
    495
    0
    0
    uitslag is binnen, blaasontsteking dus meteen kuur antibiotica en voor de zekerheid nog kweek opgestuurd om te testen op andere bacterien en hoeveelheden.. Wordt nu toch wel een beetje onrustig allemaal, toch maar vast tas klaar gaan zetten geboortekaartje moet nog besteld worden, op werk nog wat dingen afronden, broertje net gisteren voor ruim 2weken naar bali.. Blijf nog maar even lekker ziiten..

@ankje fijn zoveel duidelijkheid

3. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    @linnie: balen van je blaasontsteking! hopelijk ben je er snel vanaf met de AB kuur!!

4. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    Ankje, fijn dat je alles goed hebt doorgesproken.
    Alleen ebgin dan aan me eigen verhaal te twijfelen haha.
    Want bij de meting vorige week bij de groeiecho, was ik 32.6wk en met het meten van hoofdje benen enz zag ik regelmatig 34 nog wat en 35 nog wat staan, maar de vk deed er allemaal heel luchtig over, maar krijg bij jou verhaal het idee dat dat dan groot zou zijn?Nou ja iig fijn dat je nog een echo krijgt!

linnie he das balen meid, maar waarom denk je nu dan ineens dat het eerder zou komen?snap het even niet!

Naomi gelukkig is het weer afgezakt!

5. Penguin

Penguin Actief lid

9 apr 2010
    495
    0
    0
    @ano, schattingen kunnen ook aan het echosysteem liggen. In het AMC zagen wij ook ergens 35 wkn staan op het echoscherm, toen we er naar vroegen zei ze, nee deze waardes wijken af want wij gebruiken amerikaans oid systeem en daar hebben ze andere gemiddeldes, zodra ik het exporteer naar onze computer krijg ik de goede waardes...

vwb vroeggeboorte: medische indicatie gekregen vanwege teveel vruchtwater wat kan leiden tot o.a. vroeggeboorte. Buik staat al weken heel strak en vaak harde buiken erbij. Nu die blaasontsteking erbij, risico: weeen kunnen eerder beginnen.. We wachten het wel af, maar maakt me toch onrustig..

6. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    Hier weer goedgekeurd bij de gyn. bloeddruk was wel weer hoog (140/80) maar t was ook bloedheet daar en ik zat niet gemakkelijk (hebben ruim een uur in de wachtkamer gezeten) dus zal daar wel mee te maken hebben. beebje doet het goed, ligt met zijn hoofdje in mijn bekken, maar nog niet diep genoeg om ingedaald te noemen. als dat wel zo was geweest had ze een inwendige echo moeten maken om te checken of er niet al iets gaande is.

nieuwe afspraak voor het lijstje: 29-2 09:00 controle
    we gaan nu dus van elke 3 wk naar elke week :p
    heb wel kans op een vroegere bevalling ivm die streptokokken, ben benieuwd!

o en en en en ik werd gebeld door het uwv, er is nu voor 3 clienten een voorschot vastgesteld!!! 4e werd vandaag als het goed is geregeld. heeeeeehe. Toch grappig dat het nu ineens wel kan nu ik een klacht heb gestuurd.. betalingen zijn al onderweg :) blijkt toch de svb te zijn die niet doen wat ze moeten doen. uwv heeft mijn overeenkomsten nodig en blijkbaar stuurt de svb die niet op ofzo... nou ja ik ben iig erg blij met 3 voorschotten!!!!

7. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    Ik reageer zo weer even op jullie, wil niet zo makkelijk vanaf telefoon hihi

8. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    zo de strijkstapel is weer weggewerkt.. bah tis altijd zo'n raar klusje... bah.. normaal strijk ik alles in 1 x weg, maar nu toch over meerdere keren in de week verdelen... pfff van even een uurtje staan kan je toch best moe worden ( en dat kan ik niet uitstaan van mezelf he :p:p)

hier toch wel een belangrijke beslissing genomen, ga toch weer een vervolgopleiding proberen te volgen Gebitsverzorging Paard - Helicon MBO

nu informatie erover aan het inwinnen qua kosten materialen wanneer de nieuwe opleiding start etc etc..

9. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    2012mama
    Met mijn buik gaat het vandaag eigenlijk best wel goed.
    Jammer dat jij er zo’n last van hebt vandaag. Rusten he.

Naomi
    Goeie keus om lekker te gaan douchen! Heerlijk dan he.

En tja… de vk en in het zkh doen ze alsof het idd een reusje wordt. Maar ik heb er al 1 op de wereld gezet en ik vind het niet zo erg hoor. Ben er van overtuigd dat het goed gaat komen.
    Hun maken zich volgens mij drukker dan ik. Het enige waar ik me druk om maakte was om de reis naar het zkh. Maar dat is nu weg omdat ik met de vk mee mag rijden hihihi.

Linnie
    Ow bah! Een blaasontsteking. Hopelijk bent je er met de zb snel vanaf.

Ano
    Ik zou dan ook zeggen dat jij ook een flinkerd op de wereld gaat zetten hoor! Neem anders mijn verhaal mee naar de vk en vraag bij haar om duidelijkheid.
    Maar ik denk dat ze verkeerd hebben gemeten of dat jij het anders lees als de vk. Want die kleine van jou zou dan dik 3 weken voor lopen. Dat lijkt mij niet goed hoor.
    Of ze hebben een hele andere datum als uitgerekende datum?

En wat Linnie zegt wist ik niet. Dus daar zou ook het verschil in kunnen zitten.

10. moestra

moestra Fanatiek lid

14 jul 2011
    2.546
    0
    0
    werkzaam als gastouder thuis en huismoeder
    Groningen
    Jeetje, wat schrijven jullie allemaal nog steeds snel zeg!!

Ik ga poging doen:
    Naomi, balen van je kiespijn!! Hopen dat je snel terecht kan en er snel vanaf bent!

Ankje, fijn dat je zo gerust gesteld bent nu!!

Linnie, balen van je blaasontsteking enzo... Hopen dat de kleine veilig binnen blijft zolang je broer op vakantie is...

Fidel, je kan ook zittend strijken hoor!! Heel handig voor de tv ofzo! ;)

Juultje, fijn van je voorschotten!! Hehe!! Kan je weer normaal boodschappen doen en alle achterstallige betalingen enzo doen! :D

Ooh, en verder weet ik het al niet meer...
    Sorry!!

11. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    :D moestra :D
    Wacht maar tot iedereen met zw.verlof is! :D

12. Wendie1979

Wendie1979 Actief lid

28 jan 2009
    187
    0
    0
    VERLOF!!!! Eindelijk ik was er echt aan toe, vanmorgen nog 3 uurtjes gewerkt, tja dat is het voordeel van Carnaval, kantoor was niet langer open. Gister naar een carnavalsoptocht wezen kijken met mijn zoontje van bijna twee, hij vond het helemaal geweldig en wilde niet naar huis. Al met al veel te lang gestaan en dat heb ik afgelopen nacht en vandaag geweten! Net nog een paar uur geslapen....voor degene die ook al verlof hebben geniet er van en voor wie nog even moet werken, succes nog de laatste dagen.

Ik ben inmiddels echt heel hard aan het aftellen, beval onder medische indicatie in het ziekenhuis en later dan 40 weken gaat het absoluut niet worden. Misschien wel eerder aangezien ik op de grens van zwangerschapssuiker zit. Over 1,5 week voor het eerst naar het ziekenhuis voor controle en bespreking bevalplan.

Tot nu toe heb ik bijna alleen maar meegelezen maar wellicht zal ik de komende maanden actiever zijn op het forum.

Bij mijn vorige zwangerschap/bevalling vond ik het erg spannend op het forum elke dag weer babynieuws! Toen was er iemand die bevallen was rond de 30 weken. Uiteindelijk alles goed gekomen maar gelukkig is dat (voor zover ik nu weet ) bij niemand aan de orde.

Groetjes!

13. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    [FONT=&quot]Afsprakenlijst April 2012 mama’s[/FONT]

[FONT=&quot]20-02-2012[/FONT]
    [FONT=&quot]Ankje[/FONT][FONT=&quot]: Controle vk[/FONT]
    Juultje: Controle gyn - 14:10
    Sjors22: Controle vk - 9:00
    Sab1988: controle vk - 9:00
    22-02-2012
    Naomi123: Liggingsecho en controle vk
    Josephine76: 2e groeiecho
    [FONT=&quot]Troela85[/FONT]: controle vk - 11:20
    MM1981: internist - 13:40
    Zonnestraal1981: controle vk
    [FONT=&quot]Ons2wonder84[/FONT] : Controle gyn [FONT=&quot]– 14:00[/FONT]
    [FONT=&quot]23-02-2012[/FONT]
    [FONT=&quot]2012mama[/FONT][FONT=&quot]: Controle gyn – 11:10[/FONT]
    Linnie1984: Controle gyn
    [FONT=&quot]Ons2wonder84[/FONT] : Intake kraamzorg (telefonisch) [FONT=&quot]– 12:00[/FONT]
    27-02-2012
    Fidel2010: Controle vk - 13:30
    Josephine76: controle vk - 9:00
    29-02-2012
    JuultjeT: controle gyn - 9:00
    Chelleke84: Controle vk - 12:00
    01-03-2012
    Tamtam78: Controle gyn
    Sab1988: Groei en liggingsecho
    [FONT=&quot]05-03-2012[/FONT]
    [FONT=&quot]Troela85[/FONT]: echo - 12:30
    [FONT=&quot]06-03-2012[/FONT]
    Linc:groei echo gyn - 14.45
    MoesCH:controle vk
    Sab1988: controle vk
    08-03-2012
    MM1981: diabetescarrousel
    09-03-2012
    Sjors22 - controle vk en gesprek bevalling - 15:00
    12-03-2012
    Fidel2010: Controle vk en bespreken bevallingsplan - 20:00
    [FONT=&quot]05-04-2012[/FONT]
    [FONT=&quot]2012mama[/FONT][FONT=&quot]: Preoperatief onderzoek – 11:00[/FONT]

[FONT=&quot]Wanneer met verlof [/FONT]

17-02-2012 - [FONT=&quot]Troela85[/FONT] (34 weken)
    18-02-2012 - Chelleke84 (34 weken)
    22-02-2012 - JuultjeT (34 weken) al volledig thuis
    23-02-2012 - T[FONT=&quot]amtam78 (34 weken) al volledig thuis[/FONT]
    24-02-2012 - Evan (34 weken)
    25-02-2012 - [FONT=&quot]Unox[/FONT] (34 weken)
    25-02-2012 - anoniempjuh (34 weken)
    01-03-2012 - 2012mama (34 weken) al volledig thuis
    01-03-2012 - Linnie1984 (36 weken)
    02-03-2012 - Sjors22 (36 weken) al volledig thuis
    03-03-2012 - [FONT=&quot]Ankje[/FONT] (34 weken)
    05-03-2012 - Josephine76
    06-03-2012 - MM1981 (34 weken) al volledig thuis
    23-03-2012 - [FONT=&quot]MoesCH[/FONT] (36 weken)

[FONT=&quot]Uitslag groei echo's[/FONT]

[FONT=&quot]Anoniempjuh[/FONT] (32+6) – 2250 gr.
    [FONT=&quot]Ankje[/FONT] (31+0) – 1914 gr.
    Chelleke84 (32+2) - 1980 gr.
    [FONT=&quot]tamtam78 [/FONT](33+1) - 2248 gr.
    [FONT=&quot]Ons2wonder84[/FONT] (31+0) - 1600 gr.
    [FONT=&quot]MM1981[/FONT] (31+1) - 1800 gr.
    MoesCH (30+5) - 1680gr.
    2012mama (29+0) - 1520 gr.

[FONT=&quot]Bevallingslijst april 2012 mama’s[/FONT]

[FONT=&quot]29 maart[/FONT]
    [FONT=&quot]Sjors22[/FONT][FONT=&quot], 1e kindje, thuis, fv[/FONT]
    [FONT=&quot]31 maart[/FONT]
    [FONT=&quot]Troela85[/FONT][FONT=&quot], 1e kindje[/FONT], thuis, fv
    [FONT=&quot]Naomi123[/FONT][FONT=&quot], 2e kindje, thuis, bv (22-03-'12)[/FONT]
    [FONT=&quot]1 april[/FONT]
    [FONT=&quot]Chelleke84[/FONT][FONT=&quot], 1e kindje, ziekenhuis, fv (31-03-'12)[/FONT]
    [FONT=&quot]3 april[/FONT]
    [FONT=&quot]Juultje[/FONT][FONT=&quot], 1e kindje, ziekenhuis, bv (27-03-'12)[/FONT]
    [FONT=&quot]Linnie1984[/FONT][FONT=&quot], 1e kindje[/FONT], ziekenhuis, bv
    [FONT=&quot]4 april[/FONT]
    [FONT=&quot]Tamtam78[/FONT][FONT=&quot], 2e kindje[/FONT], ziekenhuis, bv
    [FONT=&quot]5 april[/FONT]
    [FONT=&quot]Unox[/FONT][FONT=&quot], 1e kindje[/FONT]
    [FONT=&quot]Sab1988[/FONT][FONT=&quot], 1e kindje, ziekenhuis, bv (26-03-'12)[/FONT]
    [FONT=&quot]6 april[/FONT]
    [FONT=&quot]Anoniempjuh[/FONT][FONT=&quot], 1e kindje[/FONT]
    [FONT=&quot]7 april[/FONT]
    [FONT=&quot]Ons2wonder84[/FONT][FONT=&quot], 2e kindje, ziekenhuis, bv[/FONT]
    [FONT=&quot]8 april[/FONT]
    [FONT=&quot]Evan[/FONT][FONT=&quot], 1e kindje, thuis, bv[/FONT]
    Zonnestraal1981, 1e kindje, ?, bv
    [FONT=&quot]10 april[/FONT]
    [FONT=&quot]Maud85[/FONT][FONT=&quot], 1e kindje[/FONT]
    [FONT=&quot]11 april[/FONT]
    [FONT=&quot]Vruchtje24[/FONT][FONT=&quot], 2e kindje[/FONT]
    [FONT=&quot]12 april[/FONT]
    Linc[FONT=&quot], 1e kindje[/FONT]
    [FONT=&quot]14 april[/FONT]
    [FONT=&quot]Fidel2010[/FONT][FONT=&quot], 1e kindje[/FONT]
    [FONT=&quot]Josephine76[/FONT][FONT=&quot], 1e kindje[/FONT]
    [FONT=&quot]16 april[/FONT]
    [FONT=&quot]2012mama[/FONT][FONT=&quot], 2e kindje, ziekenhuis (ks), fv[/FONT]
    [FONT=&quot]MM1981[/FONT][FONT=&quot], 1e kindje, ziekenhuis, bv[/FONT]
    [FONT=&quot]17 april[/FONT]
    [FONT=&quot]Ankje[/FONT][FONT=&quot], 2e kindje[/FONT], ziekenhuis, bv (08-04-'12)
    [FONT=&quot]18 april[/FONT]
    [FONT=&quot]MoesCH[/FONT][FONT=&quot], 2e kindje, thuis, bv[/FONT]
    [FONT=&quot]21 april[/FONT]
    [FONT=&quot]Moestra[/FONT][FONT=&quot], 2e kindje[/FONT]
    [FONT=&quot]25 april[/FONT]
    [FONT=&quot]Vriendlief[/FONT][FONT=&quot], 2e kindje[/FONT], thuis, bv

[FONT=&quot]Hoeveel [/FONT][FONT=&quot]jongens [/FONT][FONT=&quot]of [/FONT][FONT=&quot]meisjes[/FONT][FONT=&quot] worden er geboren? [/FONT]

[FONT=&quot]10 jongens[/FONT]
    [FONT=&quot]9 meisjes[/FONT]
    [FONT=&quot]5 verrassingen[/FONT]

Wendie, ik had jou net van de lijst afgehaald, omdat je niet reageerde.
    Als je er weer op wilt, laat je dan alles nog even weten wat op het lijstje moet? (of je mag het zelf doen..)

14. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    @sab: oh dat zijn heldere punten toch?! daar kunnen ze niet omheen :) huidcontact is bij ons in het ziekenhuis echt heeeel erg belangrijk. Ze sturen er hier heel erg op aan, het eerste uur na de geboorte worden er in principe ook geen onderzoeken bij het kindje gedaan (tenzij er nood aan de man is natuurlijk). Eerst het kindje op je buik/borst en als je daar als moeder zijnde niet toe in staat bent komt het bij de papa op de borst. wel goed dat je dat zelf aangeeft in je plan!

@2012mama: ahhhh dat is de opgeschoonde lijst zie ik :D goed bezig!! oh dat van die bacterien klinkt wel logisch ja... hmm en hoe lang duurt dat vloeien ongeveer????

@ano: haha ja de meeting stond op 11 februari :p grappig dat er wel een datum geprikt is, maar dat er geen daadwerkelijke meeting is geweest hahaha.. misschien moeten we een meeting doen als de beebjes er allemaal zijn :D woooow 3 uur aan het strijken geweest? pfoe.. wat heb je allemaal gestreken dan? Oehhh en dat wasmiddelgeurgenot herken ik wel :D ik heb ook geurbuiltjes in de kast en op de babykamer gehangen, elke keer als ik binnenkom is het weer genieten hihi lekkerrrrr bijna met verlof! heerlijk :D wat is het eerste dat je gaat doen op je eerste vrije dag?

@naomi: oei, voorweeen. jakkes. Hoe weet je trouwens of het voorweeen zijn of echte weeen? komen ze minder vaak? voor de bevalling is het idd nog wel te vroeg, maar je kindje zou het prima overleven als het wel komt. fijn is at bij deze termijn he, tis toch al veel zekerder allemaal!

@ankje: wat fijn dat je bloeduitslagen goed waren! weer een zorg minder :) fijn idee dat ze je niet overtijd gaan laten lopen. is je kindje echt al zo groot dan??

@linnie: ahhh balen meid! maar wel fijn dat je er nu wat aan kunt doen. idd wel goed om vast een tas klaar te zetten. die bacterieen zijn niet lief voor je baarmoeder, dus het zou zomaar eens sneller kunnen gaan dan je denkt ;) maar hoop voor je dat je kleintje nog even een paar weekjes blijft zitten :) en misschien wat extra vitamine C naar binnen werken? Ik drink elke ochtend versgeperste sinaasappelsap (pers ze zelf), probeer veel fruit te eten en daarnaast neem ik nog een multivitamine voor zwangeren EN nog vitamine C van Roter erbij. Die bacterieen overleven het hier niet hahahahaha

@fidel: oh wat spannend dat je een opleiding gaat doen!!! succes met het uitzoeken van alles. Leuk hoor :D

@moestra: jaaa zeker heel fijn :D en ik kan EINDELIJK die leuke LIEF luiertas gaan halen hahahaha kan me niks schelen dat ik nog niet al mn geld heb, die luiertas gaat er nu hoe dan ook komen. En idd de rekeningen betalen ;) en de auto laten maken.

@Wendie: welkom hier. wel leuk als je idd wat mee gaat kletsen, dan weten we ook een beetje wie jij bent :) wat lekker dat je verlof hebt! geniet ervan!

15. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    @juultje: ze komen niet regelmatig, nemen niet in kracht toe en zwakken af bij warmte duidelijk voorweeën dus ;)
    heb ze bij isabel ook 6 weken lang gehad dus ik herken ze wel:p en de echte weeën herken je wel, die zijn heel anders dan de voorweeën. ja vind het fijn dat mocht ze komen dat ze het inderdaad gewoon zal overleven, hoogstens nog even in de couveuse!

net weer wat voorweeën gehad... maar ja eigen schuld hoor. ik ben de hond grote borstel en knipbeurt gaan geven tja dat is veel bukwerk dus niet zo heel verwonderlijk. nu dus even rustig op de bank!

16. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    oooooh oke.... weer wat geleerd :D
    bukken is inderdaad niet handig :p niet meer doen dus (ja soms moet je wel).

maar wat doen voorweeen dan? of hebben ze geen functie?

17. MM1981

MM1981 Bekend lid

30 dec 2010
    668
    0
    0
    Ha die Moestra,
    Hier een lotgenoot. Al hoef ik gelukkig geen insuline te spuiten. Ik let heel goed op de etiketten, bijv. met vleeswaren. Vaak zit daar toegevoegde suikers in. Ik haalde vanwege tarweallergie altijd al veel bij de biologische supermarkt, want daar vind ik veel " schonere" producten in de schappen, dan de "fabrieksmeuk" in de supermarkten. Alleen wel een stuk duurder. Je hebt daar ook heel lekkere cracker van " pain de fleurs" en daar zitten veel minder kooolhydraten in dan in brood, maar vullen goed. Misschien dat je dan nog wat ruimte overhoud aan lekker eten naast je water en thee, fruit en groente en brood. ;)

Herken ook zeker het wisselend reageren op producten. Ik kan dagen lang yoghurt met muesli eten en rond de 5.4 prikken en dan ineens een stuk hoger. Gek he?!

Ik ben nu vanaf de jaarwisseling bezig met het dieet en merk nu pas dat de energie weer een beetje terugkomt. Ik voelde me echt een zombie, niet te geloven zo ontzettend moe. Hopelijk komt de energie voor jou ook nog op tijd terug voor de bevalling. Sterkte!

18. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    als je geluk hebt zorgen voorweeën voor verweking/ontsluiting maar niet altijd. heb ze bij isabel 6 weken gehad en alles was nog potdicht en niet verweekt....

19. MM1981

MM1981 Bekend lid

30 dec 2010
    668
    0
    0
    En weer bijgelezen

@ harde buiken
    ... ik heb van dat vreselijk liefde-dodend zwangerschapsondergoed aangeschaft. Met zo'n enorme band. Ik merk dat het heel goed helpt tegen harde buiken en bandenpijn.

@ Unox... 63 cm en 5200 holy moly. :$ Nu helemaal blij dat ik dat ondergoed aangeschaft heb... ik krijg er spontaan buikpijn van...

@ankje Fijn dat je controle goed is verlopen en dat je weer een beetje gerustgesteld bent. En dus misschien ook eerder bevallen. Spannend hoor!

@naomi... hoe voelen voorweeen?

@linnie... Beterschap gewenst voor je blaasontsteking

@Juultje... wat fijn dat je je voorschotten krijgt. Maar wat een hoop gedoe om het geregeld te krijgen. :x

@Wendy... Jeeeeeeeee, zwangerschapsverlof! Wat fijn!

20. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    oh dat schiet dan niet echt op he naomi :p jeeetje 6 weken :( pff en dan elke dag????

Deel Deze Pagina