April 2012 mama's!! Deel 2!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Ankje, 1 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Chelleke, idd heerlijk. Vind het niet eens meer erg om vroeg wakker te zijn door hem..en je wordt gewoon veel vrolijker wakker :)
    Spannend, laatste aanpassingen aan geboortekaartje

Ankje, geniet van je vrije dag samen met Jonna!

Ano, vervelend he, dat moeilijke slapen! Fijn dat de navelbreuk meeviel.

Denk dat ik vandaag maar eens na ga denken over wat ik in mn vluchttas wil hebben enz...

2. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    owja nog een tip, meeste zullen het wel weten hoor, maar deze kraamphulp gaf me die tip niet.

Maar leg een briefje klaar met alles wat er moet gebueren wanneer de bevalling begint.
    Dus wanneer je de vk kan bellen en op welke nummers, en als je bevallen bent wanneer je de kraamphulp moet bellen met bijbehorende nummers.
    Nummer van de drukkerij voor de kaartjes, nummer van je ziekenfonds, aangezien je ze wel snel moet aanmelden dacht ik..iig dat soort dingen.
    Hoef je het dan niet allemaal meer op te zoeken!!

zo eens kijken wat we gaan doen vandaag, hebben niks op de planning, maja een hele dag binnen is ook zo saai haha

3. Unox

Unox Fanatiek lid

28 feb 2011
    1.205
    1
    38
    Gelderland
    juul; ik heb die pijn ook. Bij mij is het bekkeninstabiliteit. Of dat bij jou zo is kan ik natuurlijk niet beoordelen. Ik heb al een poos fysio e ga sinds kort 2x per week. Bij mij zit de instabiliteit rondom de SI gewrichten en trekt het door naar de liezen. Als ik op mijn schaambeen druk doet het ook flink pijn. De pijn kan ook komen van het verweken van de delen van het schaambot.

4. sab1988

sab1988 Niet meer actief

ano heerlijk zo een rustig dagje :) Al wat bedacht??
    Oww en Ano, wel een goede tip, had ik nog niet aan gedacht hahaha.
    Ga het zeker doen, Merci!!
    Hopelijk blijft je navelbreuk ''rustig'' en krijg je er verder geen last mee

Chelleke, fijn dat je commode al gemaakt is en ook fijn dat ze zo optijd waren :) in iedergeval niet voor niks zo vroeg je bed uit.

Tamtam heerlijk nog samen een avondje erop uit!! Probeer het hier ook telkens te plannen maar elke keer komt er wel wat tussen en te moe ofzo.
    Verder fijn dat de opvang voor danian goed geregeld is :)

Ankje, moet je nog veel werken voor je verlof?? Ben je wel aan toe denk ik.

Zonnestraal, balen van je hartslag zeg. wel goed dat ze het effe nachecken. Ik heb het gehad met 23 weken zwangerschap, hartslag van rond de 150 maar alle controle's gewoon goed :)
    Hopelijk valt het bij jou ook mee!!

Juul, wat vervelend die pijn van onder, klinkt op zijn zachtst gezegt niet erg prettig... hopelijk blijft dat niet tot het einde zo..

Vandaag nog niet veel op de planning, athans twijfelen om in de namiddag naar de 9 maanden beurs te gaan. Weet alleen niet zo goed of ik dat wel trek en of het iets is voor ons. We zouden dan gewoon een avondkaart nemen want vriendje is eerst nog thuis aan het werk..
    Vraag me ook af of het ver lopen is vanaf de parkeergarage? Jij nog tips ano ??

hebben jullie trouwens ook dat je af en toe de kleine veel minder voelt?? Had gisteren zo een dag, savonds wel weer wat meer en dan tot nu toe ook niet veel beweging..

5. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    sab, ik tips over of het ver lopen is naar de 9maanden beurs???haha ben er nog nooit van me leven geweest, dus geen idee sorry!!!
    Maar joh ff aankijken hoe je je voeld straks, tis misschien wel hartstikke leuk!!!

6. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    2012mama:
    Ik ga me ook maar eens bezig houden met de vlucht tas.

Ben eigenlijk wel benieuwd wat de anderen in hun vluchttas hebben gedaan (die er al mee bezig zijn).

Sab:
    Ik moet morgen nog werken en dan volgende week dinsdag, woensdag en vrijdag.
    Dus schiet lekker op.

7. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Ano, inderdaad erg handig dat alles klaarligt en klaar staat!

Sab, opzich vond ik het lopen wel meevallen. Je kan ook aan de rand van de stad parkeren en dan met een pendelbus.

8. sab1988

sab1988 Niet meer actief

hahahaa Ano, zat ff in de war :p
    2012mama ben echt niet bekend daar dus zal wel de bordjes volgen. Maar gaan toch pas rond 3/4uur als we gaan dus nog ff tijd om te beslissen hahaha :)

Ankje, nog 4 dagen dus AFTELLEN!!!

Vluchttas, vind het maar iets lastigs, moet er nog es goed over nadenken en spieken bij anderen :)

9. Josephine76

Josephine76 Actief lid

31 aug 2011
    376
    0
    0
    Webdesign en tatoeëren
    Groningen
    Meiden, kort berichtje, wil jullie allemaal een hele fijne dag wensen!! Ik ga zo richting de shop, dagje tatoeëren. Vanavond even doorrijden naar Hoogezand om een tweede bed (marktplaats) op te halen voor de tijdelijke slaapkamer beneden voor de eerste paar maanden (waarschijnlijk).

Vluchttas, zat ik gisteren ook voor het eerst serieus aan te denken. Daar ga ik 't weekend ook mee bezig.

Fijne dag allemaal!!

10. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    Goedemorgen lieverds,

Bedankt voor de reacties op mijn vreemde-pijn-verhaal :p ik ga er dan maar vanuit dat het met indalen te maken heeft, vannacht ook soort van pijnlijke harde buiken gehad, dus het een zal wel met het ander te maken hebben. manlief zei gisteren al: waarschijnlijk ligt hij met zijn hoofd zo laag dat het zeer doet. hij zal wel gelijk gehad hebben :p zal het volgende week bij de gyn eens vragen.

@2012mama: ik ga zeker proberen volgend jaar te gaan! had er zo veel zin in nu, maarja ;) was het leuk? veel gratis dingen gescoord? en nog leuke aankopen gedaan?? ah, ik lees verderop je ingeslagen producten al :D

@sjors: aaah dat meen je niet. dit al vanaf 20 weken????? Ik heb het een paar dagen en ik word al gek. heb medelijden met je :( ik snap nu ook wat je bedoelt met pijn bij omdraaien in bed en uit bed komen :x bah, niet leuk.

@zonnestraal: he bah meid, wat vervelend dat je hartslag zo hoog is. hoe hoog is je hartslag normaalgesproken dan? weet wel dat vooral aan het einde van je zwangerschap je hartslag hoger kan worden omdat je hart zo veel extra bloed rond moet pompen en bewegen gewoon meer inspanning kost, maar wat dan de grens tussen normaal en abnormaal is weet ik niet. hoop voor je dat het meevalt en dat je gewoon thuis mag bevallen. veel plezier bij de negenmaandenbeurs!

@sjors: pfoe nou klinkt niet als een pretje hoor, jouw nachten:p ik zou niet willen ruilen. en toch ben ik hier vreselijk aan het klagen, wat gaat hier verkeerd? :( vind het mooi om te merken dat je zo positief bent en zo geniet!

@chelleke: wat fijn dat jullie meubeltjes nu gefixt zijn. kamertje is nu dus helemaal klaar??

@ankje: ojee, adhd'ertje in je buik? ;) hoeveel dagen moet je nog werken tot je met verlof gaat? dat vervelende gevoel in mn liezen heb ik al eerder gehad en had toen idd het idee dat het van indalen kwam, beeb ligt ook al met zijn hoofd in mijn bekken, maar gyn zei dat hij nog niet ingedaald is :( maar dat onwijs zere gevoel van binnen, hoger dan de liezen, meer ter hoogte van schaamlippen, maar dan dus aan de binnenkant, dat had ik nog niet gehad en nu dus echt ENORM!

@ano: he bah je blijft een beetje kwakkelen he :( kun je bij de drogist niet iets homeopathisch krijgen tegen hoesten en keelpijn? oei.. dus toch een navelbreuk... wordt het dan niet erger tijdens de bevalling? en gaat het daarna vanzelf weer over?

@tamtam: jeeej, jij ook al met verlof. wat spannend dat je zoontje weer bij je schoonmoeder gaat slapen. wel lekker dat jullie dan even een nacht met zn tweetjes hebben! wat leuk en gezellig dat jullie samen uit eten en naar de bios gaan :D lijkt me wel belangrijk, om dat soort dingen te blijven doen.

Hier vannacht geslapen met die polsbeschermers om. op zich wel fijn, want ik heb nu in 4 vingers weer gevoel, maar merk dat het tintelen nu alweer begint, dus eigenlijk zou ik die dingen de hele dag om moeten doen :p
    morgen komt er een vrouw langs die iets met energiebanen doet. manlief heeft al tijden lichamelijke klachten die niet te verklaren zijn en ik zit gewoon niet lekker in mijn vel sinds ik in het ziekenhuis gelegen heb. blijf erg in het negatieve hangen enzo en vind het lastig om me op de positieve dingen te focussen. die vrouw gaat met ons (tegelijk of apart weet ik eigenlijk niet) praten en dan schijnt ze te kunnen zien waar de 'blokkade(s)' zitten en die 'lost ze op'. ik ben eeeeerrrrrg benieuwd!

beeb was gisteravond en vannacht heel erg druk, had vannacht harde buiken die ook wat zeer deden, denk dat hij weer een stukje aan het indalen is ofzo.. ik hoop het maar, dan is het toch nog ergens goed voor ;)

oohh en ik heb gisteravond EINDELIJK een mcflurry gehad! yumm

11. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Juultje:

Bij Jonna heb ik het indalen helemaal niet gevoeld (had ook enorm veel pijn in mijn bekken dus kan het ook niet gevoeld hebben hahaha).
    Maar nu dus wel. :)

Hopelijk kan die vrouw jullie dan goed helpen. Want dit is niks zo he.
    Jammer dat je zo in het negatieve blijft hangen. Zit me ook te bedenken hoe je je gedachten op iets anders kan zetten, maar denk dat je alles al geprobeerd hebt he.
    Als ik in de buurt had gewoond (want volgens mij woon je ergens in branbant toch?) was ik even bij je langs geweest om je op te beuren.

Heel veel sterkte lieverd.

12. ons2wonder84

ons2wonder84 Actief lid

5 jan 2011
    212
    0
    0
    zuid holland
    goeie morgen heb de nacht zo slecht geslapen door buik krampen en voel me niet lekker ben misselijk en buik krampen zo za en het zwangerschap ook ik heb dit bij me eerste niet gehad vooral de hoofd voel ik goed bij me bekken echt auw weet niet hoe ik het moet aanpakken heb steeds gevoel van dat de baby eerder komt en ook dromen sorry dames voor het klagen ik vin zwanger zijn leuk maar heb het echt gehad heben julie tips voor buikpijn en me bekken ? Kruip helpt dat? Tusen me benen zeten? Ik wist niet dat als de baby ingedaald is dat het zo pijn doet vooral bij me vagina .

13. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ik was trouwens 10 april uitgereken, ging met 35 wk met verlof, Maar dus al thuis i.v.m. Pre-eclampsie. We krijgen weer een meisje, morgen ctg en bloeddruk controle en dinsdag weer naar de gyn, mits ze me vrijdag weer niet opnemen..

14. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    @ Juul: Verdorie wil het nog steeds niet lukken allemaal..... tis idd wat Ankje zegt.. als ik geen 3-4 uur had hoeven rijden om bij jou te komen dan was ik eens langs gekomen om je op te vrolijken.... Hopelijk helpt de komst van die vrouw jullie beiden......

@ Indalen: Ik voel het wel met momenten maar op dit moment nog niet echt als pijnlijk ervaren... eerder vervelend... Ons meisje ligt wel nog beweeglijk in bekken maar al deels ingedaald.....

@ geboortekaartje: Hebben zo juist de laatste aanpassingen doorgegeven m.b.t. het kaartje... eindelijk dat is ook af... Meteen de geboortezegels gekocht :)
    Ook nog even 2 pakken pampers gehaald bij het kruitvat met de 50% korting actie en de voeding voor ons meisje..... Volgens mij zijn we nu echt helemaal klaar!!!!!!!!!!!!!!!!!! Alleen hier in huis nog wat poets taken doen de komende dagen ( gewoon een extra grote poetsbeurt van keuken badkamer slaapkamer etc) en wat ons betreft mag ze dan komen vanaf 12 maart:)

WIJ ZIJN ER KLAAR VOOR!!!!!!!!!!!!!

15. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Dames...
    Mag ik iedereen met Facebook vragen om te stemmen op de foto van Isabel via onderstaande Link??
    Is het dochtertje van mijn beste vriendin en ze doet mee met :
    "Ik lief jou" foto wedstrijd van Prenatal

Super bedankt allemaal

16. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    net de vk gebeld, voel al sinds gisteravond amper beweging!!
    vandaag 2x heel lichtjes maar normaal is ze heel druk.
    met het nieuws van gisteren in mn achterhoofd vind ik dat toch wel beetje eng...
    wordt zo terug gebeld, hopelijk even een CTG zodat ik weer gerust gesteld ben.

17. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Juultje, vooral op de 9maandenbeurs veel gratis dingen gescoord. Ook nog me ingeschreven bij een website (Isi) waarmee ik een waardebon van 50,00 heb gewonnen daarvoor..leuk leuk!
    En die mac flurry, ik ben gisteren ook heerlijk geweest...mmmmm

Moontje, hoe voel je je nu dan? Ga je toevoegen aan het lijstje

Chelleke, fijn dat alles nu in orde is...en dat jullie er klaar voor zijn. Geeft vast rust

Naomi, kan me voorstellen dat je ongerust bent! Heeft de vk al terug gebelt?

18. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hier net terug van de gyn. Alles was goed..bloeddruk 119/75 en mooie hartslag van ons beebje.
    Hij/zij ligt alleen in stuit. Opzich niet erg, het word toch een keizersnee..alleen voor mij vervelend ivm het indalen wat dan minder goed gaat, waardoor de baby hoog blijft liggen. Nu afwachten of het zo blijft. Volgens de gyn grote kans...nouja we zien wel.

Moet nu over 2 weken weer heen, en daarna weer over 2 weken..zat me net te bedenken van goh, dan ben ik gewoon bijna 37w, gaat zo snel!

19. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    vk heeft net gebeld, om half 3 even langskomen! dus ik ga me klaar maken nu. ik houd jullie op de hoogte!!

20. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    [FONT=&quot]Afsprakenlijst April 2012 mama’s[/FONT]

[FONT=&quot]23-02-2012[/FONT]
    [FONT=&quot]2012mama[/FONT][FONT=&quot]: Controle gyn – 11:10[/FONT]
    Linnie1984: Controle gyn
    [FONT=&quot]Ons2wonder84[/FONT] : Intake kraamzorg (telefonisch) [FONT=&quot]– 12:00[/FONT]
    24-02-2012
    Moontje2008: ctg en bloeddrukcontrole
    27-02-2012
    Fidel2010: Controle vk - 13:30
    Josephine76: controle vk - 9:00
    28-02-2012
    Naomi123: echo gyn
    Moontje2008: controle gyn
    29-02-2012
    JuultjeT: controle gyn - 9:00
    Chelleke84: Controle vk - 12:00
    01-03-2012
    Tamtam78: Controle gyn
    Sab1988: Groei en liggingsecho
    [FONT=&quot]05-03-2012[/FONT]
    [FONT=&quot]Troela85[/FONT]: echo - 12:30
    [FONT=&quot]06-03-2012[/FONT]
    Linc:groei echo gyn - 14.45
    MoesCH:controle vk
    Sab1988: controle vk
    [FONT=&quot]Ankje[/FONT]: 2e groeiecho - 09:15
    07-03-2012
    [FONT=&quot]Ankje[/FONT]: controle vk - 10:45
    08-03-2012
    MM1981: diabetescarrousel
    2012mama - controle gyn - 9:20
    09-03-2012
    Sjors22 - controle vk en gesprek bevalling - 15:00
    12-03-2012
    Fidel2010: Controle vk en bespreken bevallingsplan - 20:00
    22-03-2012
    2012mama: controle gyn - 10:00
    [FONT=&quot]05-04-2012[/FONT]
    [FONT=&quot]2012mama[/FONT][FONT=&quot]: Preoperatief onderzoek – 11:00[/FONT]

[FONT=&quot]Wanneer met verlof [/FONT]

17-02-2012 - [FONT=&quot]Troela85[/FONT] (34 weken)
    18-02-2012 - Chelleke84 (34 weken)
    22-02-2012 - JuultjeT (34 weken) al volledig thuis
    23-02-2012 - T[FONT=&quot]amtam78 (34 weken) al volledig thuis[/FONT]
    24-02-2012 - Evan (34 weken)
    25-02-2012 - [FONT=&quot]Unox[/FONT] (34 weken)
    25-02-2012 - anoniempjuh (34 weken)
    01-03-2012 - 2012mama (34 weken) al volledig thuis
    01-03-2012 - Linnie1984 (36 weken)
    02-03-2012 - Sjors22 (36 weken) al volledig thuis
    03-03-2012 - [FONT=&quot]Ankje[/FONT] (34 weken)
    05-03-2012 - Josephine76
    05-03-2012 - Moontje2008 (35 weken) al volledig thuis
    06-03-2012 - MM1981 (34 weken) al volledig thuis
    23-03-2012 - [FONT=&quot]MoesCH[/FONT] (36 weken)

[FONT=&quot]Uitslag groei echo's[/FONT]

2012mama (29+0) - 1520 gr.
    MoesCH (30+5) - 1680gr.
    [FONT=&quot]Ons2wonder84[/FONT] (31+0) - 1600 gr.
    [FONT=&quot]Ankje[/FONT] (31+0) – 1914 gr.
    [FONT=&quot]MM1981[/FONT] (31+1) - 1800 gr.
    Chelleke84 (32+2) - 1980 gr.
    Josephine76 (32+4) - 2171 gr.
    [FONT=&quot]Anoniempjuh[/FONT] (32+6) – 2250 gr.
    [FONT=&quot]tamtam78 [/FONT](33+1) - 2248 gr.

[FONT=&quot]Bevallingslijst april 2012 mama’s[/FONT]

[FONT=&quot]29 maart[/FONT]
    [FONT=&quot]Sjors22[/FONT][FONT=&quot], 1e kindje, thuis, fv[/FONT]
    [FONT=&quot]31 maart[/FONT]
    [FONT=&quot]Troela85[/FONT][FONT=&quot], 1e kindje[/FONT], thuis, fv
    [FONT=&quot]Naomi123[/FONT][FONT=&quot], 2e kindje, thuis, bv (22-03-'12)[/FONT]
    [FONT=&quot]1 april[/FONT]
    [FONT=&quot]Chelleke84[/FONT][FONT=&quot], 1e kindje, ziekenhuis, fv (31-03-'12)[/FONT]
    [FONT=&quot]3 april[/FONT]
    [FONT=&quot]Juultje[/FONT][FONT=&quot], 1e kindje, ziekenhuis, bv (27-03-'12)[/FONT]
    [FONT=&quot]Linnie1984[/FONT][FONT=&quot], 1e kindje[/FONT], ziekenhuis, bv
    [FONT=&quot]4 april[/FONT]
    [FONT=&quot]Tamtam78[/FONT][FONT=&quot], 2e kindje[/FONT], ziekenhuis, bv
    [FONT=&quot]5 april[/FONT]
    [FONT=&quot]Unox[/FONT][FONT=&quot], 1e kindje[/FONT]
    [FONT=&quot]Sab1988[/FONT][FONT=&quot], 1e kindje, ziekenhuis, bv (26-03-'12)[/FONT]
    [FONT=&quot]6 april[/FONT]
    [FONT=&quot]Anoniempjuh[/FONT][FONT=&quot], 1e kindje[/FONT]
    [FONT=&quot]7 april[/FONT]
    [FONT=&quot]Ons2wonder84[/FONT][FONT=&quot], 2e kindje, ziekenhuis, bv[/FONT]
    [FONT=&quot]8 april[/FONT]
    [FONT=&quot]Evan[/FONT][FONT=&quot], 1e kindje, thuis, bv[/FONT]
    Zonnestraal1981, 1e kindje, ?, bv
    [FONT=&quot]10 april[/FONT]
    [FONT=&quot]Maud85[/FONT][FONT=&quot], 1e kindje[/FONT]
    Moontje2008, 2e kindje, ziekenhuis
    [FONT=&quot]11 april[/FONT]
    [FONT=&quot]Vruchtje24[/FONT][FONT=&quot], 2e kindje[/FONT]
    [FONT=&quot]12 april[/FONT]
    Linc[FONT=&quot], 1e kindje[/FONT]
    [FONT=&quot]14 april[/FONT]
    [FONT=&quot]Fidel2010[/FONT][FONT=&quot], 1e kindje[/FONT]
    [FONT=&quot]Josephine76[/FONT][FONT=&quot], 1e kindje[/FONT]
    Wendie1979, ze kindje, ziekenhuis
    [FONT=&quot]16 april[/FONT]
    [FONT=&quot]2012mama[/FONT][FONT=&quot], 2e kindje, ziekenhuis (ks), fv[/FONT]
    [FONT=&quot]MM1981[/FONT][FONT=&quot], 1e kindje, ziekenhuis, bv[/FONT]
    [FONT=&quot]17 april[/FONT]
    [FONT=&quot]Ankje[/FONT][FONT=&quot], 2e kindje[/FONT], ziekenhuis, bv (08-04-'12)
    [FONT=&quot]18 april[/FONT]
    [FONT=&quot]MoesCH[/FONT][FONT=&quot], 2e kindje, thuis, bv[/FONT]
    [FONT=&quot]21 april[/FONT]
    [FONT=&quot]Moestra[/FONT][FONT=&quot], 2e kindje[/FONT]
    [FONT=&quot]25 april[/FONT]
    [FONT=&quot]Vriendlief[/FONT][FONT=&quot], 2e kindje[/FONT], thuis, bv

[FONT=&quot]Hoeveel [/FONT][FONT=&quot]jongens [/FONT][FONT=&quot]of [/FONT][FONT=&quot]meisjes[/FONT][FONT=&quot] worden er geboren? [/FONT]

[FONT=&quot]10 jongens[/FONT]
    [FONT=&quot]9 meisjes[/FONT]
    [FONT=&quot]5 verrassingen[/FONT]

Deel Deze Pagina