chelleke wat fijn dat alles goed was! wow, al helemaal ingedaald en ook al vast!! netjes! die van ons was iets ingedaald zei de gyn (zei de andere gyn vorige keer ook).. en dat terwijl mijn buik toch echt aanzienlijk lager zit!!!! ik heb je ingehaald met gewicht haha ik woog vanmorgen 78,8 (+15,5 dus). wel heel leuk zo'n compliment he chel, en je bent absoluut geen walvis! maar ik snap je gevoel, ik heb hetzelfde mijn enkels en benen zij nu zo dik.. pfff... echt niet normaal. ik loop echt leeg straks na de bevalling whahahaha
@juultje: zullen we ruilen kwa gewicht dan zit ik gelijk op mn streefgewicht voor na de bevalling hihihi. hier nu 3-4kg aangekomen en vind dat meeeeeer als voldoende! zit nu al rond de 103 zo isabel is even lekker met mn tante mee! mn ma komt straks de hond uitlaten en mn schoonouders komen straks ook nog op de koffie. daarna is mn man weer thuis hihi zo komen wij de dag wel weer door....
@ Juul: Ja die complimentjes zijn heerlijk hahaha, krijg ze graag... Ik baalde wel een beetje vanmorgen... manlief had eindelijk eens een foto van mij gemaakt in zwangere toestand... de 1e... ik kijk naar die foto op de camera en ik voelde me net een walvis.... zo opgeblazen dat ik was over mijn hele lijf...... pffffff weet niet zo goed wat ik er mee moet met die foto... Straks als ik opgedoft ben voor de bruiloft van mijn neefje nog maar eentje maken, in de hoop dat die er beter uit zal zien....
@naomi: euhm... ruilen... nee toch maar niet. dan raak ik wel erg uit verhouding, ik ben vrij klein! wel fijn dat je zo weinig bent aangekomen toch, dan ben je het straks ook weer makkelijker kwijt. Dikke kans dat je na de bevalling minder weegt dan voor je zwangerschap ga je na de bevalling proberen af te vallen? heb je veel overgewicht? lekker dat je even het rijk alleen hebt wat een gezelligheid met je schoonouders en moeder! veel plezier!!
ahhhh chelleke het valt vast heel erg mee!! pb me de foto anders es, dan wil ik wel eerlijk beoordelen (of sta je er helemaal naakt op? dan is het een beetje ongemakkelijk denk ik hihi). hou je vocht vast?
@ Juul ik zal je de foto straks of morgen sturen ok, staat op de camera en die ligt nu boven en pfffffffffff heb echt geeeeen puf om die nu te gaan halen hahahaha... dadelijk even naar bed zodat ik vanavond nog naar de bruiloft van mijn neefje kan... heb er zo'n zin in, maar mis alleen de energie dus het wordt een korte
@juultje: zo een kilo of 20 *schaam* ik val helaas heeeeel moeilijk af, maar ga het gewoon weer opnieuw proberen straks. ik wil richting de 80, als ik dat haal ben ik heeeel blij. ik ben 1.73 dus niet echt heel klein dat scheelt wel mensen schatten mij ook nooit zo zwaar. inderdaad kans dat ik na de bevalling lichter ben dan toen ik net zwanger raakte. doe ook echt mn best niet teveel aan te komen...
@2012 MAMA De kans dat de beeb nog gaat draaien wordt met de week kleiner, Dit komt doordat de ruimte daar ook steeds minder wordt.. Hij/zij heeft nog 2 weken de tijd om zelf te draaien ! Anders wordt hij geholpen. @anoniepjuh had er ook over gehoord en grijp nu alles aan. Baat het niet dan schaad het ook niet zullen we maar denken. Het heet moxa en het werkt door middel van warmte en een drukpunt in je kleine teen, ben benieuwd we gaan het vanavond proberen en dit dan twee weken iedere dag een half uur volhouden. Hoop dat jij je weer wat beter voel dan gisteren. @vruchtje hoop dat jullie dwarsliggertje volgende week een goede positie heeft aangenomen ! @naomi klinkt goed wat voorn koek gebruik je dan voor de flikken ? ik ken het niet. @ juultje fijn dat de beeb bij je gymmaatje is gedraaid, dat geeft moed ! vind het wel spannend hoor. Jeetje dat was schrikken gelukkig mag je thuis verder broeden J rustig aan hoor ! @troela pff wat lastig als je darmen niet mee willen werken, wat ook kan helpen is een glas lauw water met verse citroensap op je nuchtere maag, suc6. @chelleke wauw wat is de ooievaar GAAFFF ! Wat leuk dat jullie hem mogen lenen @fidel baderse mmmm lekker hoor @ons wonder he vervelend dat je je zo naar voel, ben benieuwd wat de verloskundige ervan zegt.
Roos, welkom hier! Leuk dat je mee wilt kletsen. Zal ik je ook op ons lijstje zetten? Ben je zwanger van je eerste kindje? En weten jullie al wat het word? Ga je in het ziekenhuis bevallen? En fles of borstvoeding geven? Naomi, ooh, dat gevoel is zo herkendbaar. Heb het momenteel ook heel erg. Vanmiddag echt zo lang geslapen maar knap er niet echt van op... Chelleke, fijn dat jullie meid helemaal vast ligt, is dat alvast gebeurd! Kan ze nu mooi verder zakken (nouja met een week of 2) Juultje, handig, je brengt me op een idee! Zal ook eens even zon lijstje maken! Hier lekker geslapen! Hopelijk nu vanavond ook nog weer...maarja, dat zien we dan wel even. Nu zo met het eten bezig, en daarna Finn halen. Vind het wel erg fijn dat ik het eten al klaar heb voordat ik hem haal..scheelt een hoop gedoe!
[FONT="]Afsprakenlijst April 2012 mamas[/FONT] 29-02-2012 JuultjeT: controle gyn - 09:00 Chelleke84: Controle vk - 12:00 01-03-2012 Tamtam78: Controle gyn [FONT="]Sab1988[/FONT]: Groei en liggingsecho [FONT="]Naomi123[/FONT]: Doppler - 09:30 [FONT="]Naomi123[/FONT]: Controle gyn - 09:45 02-03-2012 JuultjeT: contole bloeddruk - 10:10 [FONT="]05-03-2012[/FONT] [FONT="]Troela85[/FONT]: echo - 12:30 [FONT="]06-03-2012[/FONT] Linc:groei echo gyn - 14.45 MoesCH:controle vk [FONT="]Sab1988[/FONT]: controle vk [FONT="]Ankje[/FONT]: 2e groeiecho - 09:15 07-03-2012 [FONT="]Ankje[/FONT]: controle vk - 10:45 Evan: echo ivm stuitligging 08-03-2012 MM1981: diabetescarrousel [FONT="]2012mama[/FONT]: Controle gyn - 9:20 [FONT="]Naomi123[/FONT]: Doppler & Groeiecho - 09:30 [FONT="]Naomi123[/FONT]: Controle gyn - 09:45 09-03-2012 Sjors22 - controle vk en gesprek bevalling - 15:00 12-03-2012 [FONT="]Fidel2010[/FONT]: Controle vk en bespreken bevallingsplan - 20:00 14-03-2012 Chelleke84: controle vk - 12:15 22-03-2012 [FONT="]2012mama[/FONT]: controle gyn - 10:00 [FONT="]05-04-2012[/FONT] [FONT="]2012mama[/FONT][FONT="]: Preoperatief onderzoek 11:00[/FONT] [FONT="]Wanneer met verlof [/FONT] 17-02-2012 - [FONT="]Troela85[/FONT] (34 weken) 18-02-2012 - Chelleke84 (34 weken) 22-02-2012 - JuultjeT (34 weken) al volledig thuis 23-02-2012 - T[FONT="]amtam78 (34 weken) al volledig thuis[/FONT] 24-02-2012 - [FONT="]Evan[/FONT] (34 weken) 25-02-2012 - [FONT="]Unox[/FONT] (34 weken) 25-02-2012 - anoniempjuh (34 weken) 01-03-2012 - [FONT="]2012mama[/FONT] (34 weken) al volledig thuis 01-03-2012 - Linnie1984 (36 weken) 02-03-2012 - Sjors22 (36 weken) al volledig thuis 03-03-2012 - [FONT="]Ankje[/FONT] (34 weken) 05-03-2012 - Josephine76 05-03-2012 - Moontje2008 (35 weken) al volledig thuis 06-03-2012 - MM1981 (34 weken) al volledig thuis 23-03-2012 - [FONT="]MoesCH[/FONT] (36 weken) [FONT="]Uitslag groei echo's[/FONT] [FONT="]2012mama[/FONT] (29+0) - 1520 gr. MoesCH (30+5) - 1680gr. [FONT="]Ons2wonder84[/FONT] (31+0) - 1600 gr. [FONT="]Ankje[/FONT] (31+0) 1914 gr. [FONT="]MM1981[/FONT] (31+1) - 1800 gr. Chelleke84 (32+2) - 1980 gr. Josephine76 (32+4) - 2171 gr. [FONT="]Anoniempjuh[/FONT] (32+6) 2250 gr. [FONT="]tamtam78 [/FONT](33+1) - 2248 gr. [FONT="]Linnie1984[/FONT] (34+2) - 2953 gr. [FONT="]Bevallingslijst april 2012 mamas[/FONT] [FONT="]29 maart[/FONT] [FONT="]Sjors22[/FONT][FONT="], 1e kindje, thuis, fv[/FONT] [FONT="]31 maart[/FONT] [FONT="]Troela85[/FONT][FONT="], 1e kindje[/FONT], thuis, fv [FONT="]Naomi123[/FONT][FONT="], 2e kindje, thuis, bv (22-03-'12)[/FONT] [FONT="]1 april[/FONT] [FONT="]Chelleke84[/FONT][FONT="], 1e kindje, ziekenhuis, fv (31-03-'12)[/FONT] [FONT="]3 april[/FONT] [FONT="]JuultjeT[/FONT][FONT="], 1e kindje, ziekenhuis, bv (27-03-'12)[/FONT] [FONT="]Linnie1984[/FONT][FONT="], 1e kindje[/FONT], ziekenhuis, bv [FONT="]4 april[/FONT] [FONT="]Tamtam78[/FONT][FONT="], 2e kindje[/FONT], ziekenhuis, bv [FONT="]5 april[/FONT] [FONT="]Unox[/FONT][FONT="], 1e kindje, (07-04-'12)[/FONT] [FONT="]Sab1988[/FONT][FONT="], 1e kindje, ziekenhuis, bv (26-03-'12)[/FONT] [FONT="]6 april[/FONT] [FONT="]Anoniempjuh[/FONT][FONT="], 1e kindje[/FONT] [FONT="]7 april[/FONT] [FONT="]Ons2wonder84[/FONT][FONT="], 2e kindje, ziekenhuis, bv[/FONT] [FONT="]8 april[/FONT] [FONT="]Evan[/FONT][FONT="], 1e kindje, thuis, bv[/FONT] (02-04-'12) [FONT="]Zonnestraal1981[/FONT], 1e kindje, ?, bv [FONT="]10 april[/FONT] [FONT="]Maud85[/FONT][FONT="], 1e kindje[/FONT] Moontje2008, 2e kindje, ziekenhuis [FONT="]11 april[/FONT] [FONT="]Vruchtje24[/FONT][FONT="], 2e kindje[/FONT] [FONT="]12 april[/FONT] Linc[FONT="], 1e kindje[/FONT] [FONT="]14 april[/FONT] [FONT="]Fidel2010[/FONT][FONT="], 1e kindje[/FONT] [FONT="]Josephine76[/FONT][FONT="], 1e kindje[/FONT] Wendie1979, 2e kindje, ziekenhuis [FONT="]16 april[/FONT] [FONT="]2012mama[/FONT][FONT="], 2e kindje, ziekenhuis (ks), fv (11-04-'12)[/FONT] [FONT="]MM1981[/FONT][FONT="], 1e kindje, ziekenhuis, bv[/FONT] [FONT="]17 april[/FONT] [FONT="]Ankje[/FONT][FONT="], 2e kindje[/FONT], ziekenhuis, bv (08-04-'12) [FONT="]18 april[/FONT] [FONT="]MoesCH[/FONT][FONT="], 2e kindje, thuis, bv[/FONT] [FONT="]21 april[/FONT] [FONT="]Moestra[/FONT][FONT="], 2e kindje[/FONT] [FONT="]25 april[/FONT] [FONT="]Vriendlief[/FONT][FONT="], 2e kindje[/FONT], thuis, bv [FONT="]Hoeveel [/FONT][FONT="]jongens [/FONT][FONT="]of [/FONT][FONT="]meisjes[/FONT][FONT="] worden er geboren? [/FONT] [FONT="]10 jongens[/FONT] [FONT="]9 meisjes[/FONT] [FONT="]5 verrassingen[/FONT]
Roosje welkom hier! Tuurlijk mag je meekletsen! Chelleke, wat fijn al klaar voor de start!! hihi, nog paar weekjes! 2012mama lekker zo een middagdutje Naomi lekker rustig zo een dagje zeg! Scheelt toch weer. Juul, het wordt er na de bevalling alleen maar beter op, dat scheelt die gedachte Ik hoop ook straks al me oude kleding en vooral broeken weer aan te kunnen. Hier nu +11kg dus valt nog mee! Oww en die neutrale kleertjes, tis wel leuk hoor, alleen moet nog eens kijken om setjes te maken. Zo en hier kan ik de badkamerkast schoonmaken van de to-do list halen!! Heerlijk!!
@chelleke: veel plezier vanavond. je steelt vast de show met je mooie buik niemand kijkt vanavond naar de bruid en bruidegom, maar alle ogen zijn op jou gericht hihi @naomi: hmm lastig dat je moeilijk afvalt. hoe doe je dat dan, dieten? of sporten en gewoon gezond eten? langzaam afvallen is wel veel beter dan heel snel he,maar dat verhaal ken je vast. hoop voor je dat het straks goed lukt en dat je je dan lekker in je vel voelt @evan: wat goed dat je moxa gaat proberen! succes! hoop zo voor je dat het werkt!!!!!! kom op evanbeeb: draai!!!! @2012mama: wat goed dat je lekker geslapen hebt idd handig om alles al klaar te hebben voor je je kleintje weer thuis hebt! @sab: oehhh ja ik kan ook niet wachten tot ik mn gewone spijkerbroeken weer aan kan.. heerlijk!!!! hoop dat mn heupen niet te ver uit elkaar gedrukt zijn door de beeb, anders moet ik straks allemaal nieuwe broeken ik heb hele smalle heupen (maatje 27 spijkerbroeken) dus iets meer zou ik helemaaaal niet erg vinden. maar een compleet nieuwe garderobe is zo duur he... woehoeoe goed bezig geweest dus! kun je weer fijn douchen in je schone douche hier heeft manlief zojuist klossen opgehaald bij icare. we hebben er 12 nodig (we hebben een boxspring van 180x210, allebei een eigen bedhelft zeg maar, dus allebei 6 poten). ben wel benieuwd of ik er straks nog in kom. ons bed is 65 cm hoog, die klossen zijn echt enorm! ben bang dat ik met een krukje in moet stappen hahahahah ik ben stout geweest, heb toch boodschappen gedaan... ik moest even de frisse lucht in
Jaa Juul, we moeten wel een beetje terug in figuur komen na de bevallig idd. Maat 27 is small idd, ik heb 29 maar heb vooral veel skinny jeans broeken enzo (stuk of 12 in spijker) dus duur grapje idd als alles vervangen moet worden! Fijn de klossen in huis te hebben, gaan ze er ook al onder?? Ik wil ze hier ook binnenkort, kan ik tenminste makkelijker in en uit bed stappen
pfoe ja! aan de breedte van je heupen kun je alleen niet zo veel doen he... tenzij het allemaal vet is natuurlijk, maar na een zwangerschap is je bekken vaak wat uit elkaar geduwd dus ja daar kun je weinig aan veranderen. nou ja, we gaan het zien ik denk wel dat we de klossen er snel onder gaan doen ja. vind het een prettig idee dat alles gewoon klaar is. als de beeb dan komt hoeven we niet meer na te denken over dingen die dan nog moeten als we terug komen uit het ziekenhuis. klossen onder het bed is volgens mij het laatste dat we nog moeten. de rest is allemaal al klaar...
Juultje, wanneer gaan jullie de klossen eronder doen? Is wel er wennen hoor! Sab, ik was al vrij snel weer op mn oude gewicht en figuur terug, ook al was ik meer dan 20kg aangekomen. Nu weer aardig op weg (stuk of 16) Fijn dat je de badkamer schoon hebt! Voelt zo fijn he?
Dat klopt, breedte niet te veranderen, denk wel dat ik gezegend ben niet echt veel extra vet rond dat gebied te hebben gekregen al denk ik wel wat meer uitgezet idd haha We will see!! Lekker zeg alles klaar!! Hier nog wel wat dingetjes maar komen langzaam op hun plaats
@evan: er zit geen koek in chocola au bain marie smelten en met theelepeltje op bakpapier leggen en dan muisjes erin en dan de koelkast in en klaar hihih lekker simpel @juultje: ja klopt langzaam is beter, maar 1kg per maand is wel errug langzaam hihihi. het begin gaat vaak heel snel gelukkig. vorige keer geprobeerd met gewoon gezonder eten, niet dat ik heel ongezond eet maar gewoon geen chips/koekjes meer in huis halen en veel fruit en groenten. wil ik dan snacken kan ik in ieder geval geen koekje pakken hihi. klossen wilde ik volgende week eens gaan halen. hopelijk kom ik mn bed dan nog fatsoenlijk in..... geen idee of ik mn benen nog zo hoog krijg ivm mn bekken...
hey meiden Bij de vk geweest en alles was goed! Baarmoeder 33cm en baby is al flink ingedaald, of t vast ligt weet ik niet, niet gevraagd. Was wel gaaf want ze had een mobiel echo apparaatje, nog nooit gezien. Ze hadden het nu een week op proef om te testen, t is namelijk nogal duur 5000-8000eur.maar zo kon ze zien dat hij idd goed ligt! ow en gewicht, weer niks aangekomen, afgelopen 2 maanden ebn ik volgens mij maar 1kg aangekomen joehoeee.Maar in totaal wel +14kg. ow en nog wat, heb een folder gehad over pijnstilling. er zijn 3 soorten, 1 via infuus met een pompje, maar daar staat bij nadelen dat bij de moeder de ademhaling kan stoppen en dat er nog weinig bekend is over deze methode...vald dus af voor ons. 2e is een spuit in je buik/been daar wordt je zelf suffig van, de baby kan er suffig van worden en wat moeite hebben met ademhalen...nou hoefde ik ook al niet verder te lezen. Dan blijft er alleen de ruggenrpik over. Vind dat wel meteen de grootste zeg maar, dus twijfel nu best wel..... iemand van jullie zich hier al in verdiept? chelleke fijne avond meid!!!en die foto zal reuze meevallen!!! juul bedankt voor je uitleg nogmaals fijn dat alles goed was!! moxa:ja idd zo heette het ja!! nou hopen dat het werkt!!!'' roos:tuurlijk ben je welkom hier, gezellig juist!!! xxx
Hoi meiden, Wij hebben net de groeiecho gehad (34+1) en ons beebje wordt nu geschat op 2730 gram. Dit lijkt me best wel aan de zware kant voor deze termijn, maar de VK zei er niets over? Wat denken jullie?
@maud: wauw dat is inderdaad al flink! maar maak je geen zorgen, als de vk er niets van zegt zal het wel oke zijn @ano: fijn dat het goed was bij de vk!