April 2012 mama's!! Deel 2!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Ankje, 1 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Komt vast goed Unox....slaap lekker

2. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    ik las iets over tandarts... pffff daar moet ik na de bevalling ook maar weer eens een afspraak voor maken, ik ben nogal echt angstig voor de tandarts + laat ik gaatjes altijd verdoven, lijkt me niet echt een geweldige combi voor frummel... nu het over het gebit gaat.. ik heb sinds 2 weken echt iedere keer met poetsen last van bloedend tandvlees, wordt er knettergek van ( voelt niet echt fris) iemand tips??

zo eerst maar eens de hondjes uitlaten oei wat ben ik lui en hangerig vandaag...

3. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @fidel: dat is normaal dat je tandvlees sneller bloed nu, hier altijd ontstoken tandvlees tijdens zwangerschap. gaat wel weer over ;) en verdoving kan geen kwaad nu. ik moet 1 gaatje laten doen dan en laat het nu ook na de bevalling doen aangezien ze pas volgende week plek hebben en ik verwacht niet tot 40 weken te lopen;) ik laat het ook altijd verdoven hoor, ben ook echt een schijterd.
    wortelkanaalbehandeling/kies trekken willen ze nog voor de bevalling doen dus we zullen zien....

4. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Unox, ze gaan het vast goed in de gaten houden hoor!, En je moet sowieso nu steeds vaker voor controle..dus komt goed!
    Slaap lekker!

Fidel, weet niets tegen bloedendt tandvlees...heb er zelf ook last van, echt een zwangerschapskwaaltje.

5. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    @unox: ja kan me die onzekerheid voorstellen.. heb ik ook steeds. bij mij doen ze alleen niks, krijg alleen de boodschap mee dat ik rustig aan moet doen. dus misschien geldt voor jou hetzelfde? inleiden doen ze sowieso niet zomaar. ook al is je bloeddruk hoog en heb je eiwitten in je urine. pas als er echt gevaar is (als je kindje niet goed groeit of als uit de ctg bijkt dat je kindje het niet meer prettig vindt in je buik) gaan ze wat doen. dus daar zou ik me nog niet te druk om maken meid!!

@ano: saai he, hele dag op de bank :p ik zit niet voor niks de hele tijd hier te kletsen :p

@noosa: haha veel plezier met rommelen in het kamertje :d heerlijk he. ik ga er ook elke dag even heen en dan gewoon kijken, voelen... trek ik de kast open en doe m weer dicht :p

@naomi: jee, wat een kletstante die dochter van jou hihi. gelukkig slaapt ze nu wel :D

@fidel: bloedend tandvlees komt denk ik door hormonen. je kunt chloorhexidine (kun je gewoon bij de apotheek kopen) proberen. dat is bacteriedodend en helpt je tandvlees te herstellen. verder goed poetsen en flossen/stokeren met tandenstokers.

6. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    ik heb vreselijk veel zin om te snoepen. hebben jullie dat ook? een onbedwingbare drang naar zoetigheid.. oef... ben altijd wel een snoeperd, maar nu helemaal!!! en er ligt een vreeeeeeeselijk lekkere reep van milka (met biscuit erin) in de kast.................

7. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Juultje, ja heb dat dit keer ook, die trek in zoetigheid.
    Bij de zwangerschap van Finn had ik het juist in meer hartig (kaas, worst, chippies)

Die reep Milka zou er bij mij ook aan gaan hoor!

8. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    oeh ja chippies lust ik ook wel, maar dat doe ik maar niet ivm zout en hoge bloeddruk ;)
    de reep ligt er nog, maar hij roept me: juuuuuul..... juuuuultje! ;)

hihi

9. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    mmmmmmmmmmmmm ik probeer me hier ook al de hele dag in te houden, al restant appeltaart opgepeuzeld.. krijg zin in macflurry!!! donderdag op zijn vroegst, zit geen mac in de buurt :S:S

10. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    oooooooooh appeltaart, lekker!!! krijg spontaan zin om er 1 te gaan maken hihi

mc flurry..... hmmnee daar word ik niet meer warm van. maar hoezo dan op zn vroegst donderdag? kom je er dan langs?

11. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    @juultje mooie buik hoor!

@tandarts hier na de bevalling ook maar weer een afspraak maken :D

voelen jullie de baby nu ook minder bewegen?
    voel hier de baby overdag veel minder.. wel af en toe wat geschuif en wat gefriemel.. in de avond is ze wel wat actiever..
    is iets van de laatste 2-3 dagen..
    moet morgen naar de VK dan vraag ik t wel ff.. maar miss dat jullie dat ook hebben?
    word er toch wat onzeker van ..

12. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    @unox vervelend van de hoge bloeddruk.. laat t goed in de gaten houden!!

@ trek in zoetigheid... hou op hou op :p zo moeilijk om dat te onderdrukken, ik geef er regelmatig aan toe.. zo slecht!!
    heb vooral trek in slagroommmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

13. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    @moesch: ik merk wel dat ons ukje sommige dagen inderdaad rustiger is. dan voel ik wel bewegingen, maar dan zijn ze maar klein of zacht. je ukje heeft nu toch wat minder ruimte, dus op zich is het niet raar als het minder beweegt, maar als je het niet vertrouwt echt aan de bel trekken!!
    hahahahahahahaa jij ook al zoetekauw dus. lekker, slagroom. met warme chocolademelk ofzo (in die volgorde ook: slagroom met warme chocolademelk :D)

ik heb de neiging om nu steeds toe te geven aan mijn snack needs, dik ben ik nu toch al;) maarja, t zou zo jammer zijn als alles straks blijt plakken he ;)

@tandarts: ik mag vrijdag voor controle en gebitsreiniging. maar mijn tandarts is 50 minuten rijden (ga nog in Leeuwarden naar de tandarts omdat ik die prettig vind) en ik betwijfel een beetje of ik daar nu wel zin in heb/het aandurf....

14. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Zit nu een opgenomen programma te kijken wat gisteren (of zaterdag) op tv was. Een gezin met een 6-ling!!! Mijn god zeg…..wat een stress!!!
    Zit ik me hier soms druk te maken hoe ik het straks moet combineren met Jonna en de kleine. Hihihi.

Fidel
    Bloederig of rood tandvlees is een kwaaltje van de zwangerschap. Ik heb er ook last van.

Juultje
    Heb al bijna een reep chocola op :D
    Bij de zwangerschap van Jonna kon ik mezelf misselijk eten in komkommers en wortels.

MC Flurry
    Hou op!! Was er verslaafd aan 2 weken terug. Maar nu jullie er over beginnen…..krijg er trek in hahahaha.
    Ben zelf nu wel van de ijsjes, maar dan wel softijs. Heb vorige week in de stad een ijsje zitten eten (was best fris buiten). Je had die mensen moeten zien kijken! Hahahaha.

Ooooh!! Ga vanmiddag echt ijs halen joh! :D:D

Moesch
    Ja klopt! Heb gisterenavond zelf ook de vk gebeld. Maar ze vertelde mij dat het idd kan dat ik die kleine nu minder voel, omdat ze nu ook geen bewegingsruimte hebben. Daarom voel je eigenlijk alleen geschuif of een keertje een voetje of handje.
    Mij vertelde ze dat ze de richtlijn aanhielden van minimaal 10x per 24 uur moet voelen.

15. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Moesch, nee, hier nog steeds erg veel...vind het nog steeds een erg druk kindje.

Tandarts, hier ook na de bevalling wel weer..vind het nu even prima zo.

16. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Ben trouwens bezig met de letters van de naam die ik van piepschuim heb gemaakt te schilderen.
    Weet alleen nog niet precies waar en hoe ik dat moet gaan ophangen/neer zetten.

17. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    ok dus juultje en ankje.. jullie herkennen het ook..
    bij mn zoontje had ik m een dag ook niet gevoeld en de gyn zei toen idd 10 x op n dag moet je m voelen...

ik voel wel 10 bewegingen op n dag.. maar vind t toch wat weinig en blijf me dan ook zorgen maken.. ik moet vanavond ook werken dus kan de vk niet bellen want tis een van mn laatste werkdagen pff..

ik ga er weer eens vandoor.. moet zo aan t werk!

18. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    @ankje: oeff... een 6ling moet ik ook niet aan denken hoor! pffff
    wel leuk voor de kinderbijslag hahaha
    nou... je misselijk eten in wortels en komkommers kan niet zo veel kwaad denk ik! das aardig wat gezonder dan ijsjes :D maar ijsjes zijn lekkerder.. yummmm

19. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Jeetje dames wat is er veel gekletst:D

@ Zoetigheid: Daar heb ik ook altijd wel zin in, maar hou me in.
    Heb vooral zin in crackers met kaas en wortels, dus die eet ik altijd 's avonds en eind van de middag.

@ Tandarts: Ik moet in Juni weer en bloedend tandvlees heb ik ook.

@ Moesch: Hier is ze overdag ook rustiger vooral 's avonds vanaf 21.00 uur tot een uurtje of 23.00 uur is ze erg actief(en dat is als ik wil slapen;))

@ Unox: Dat is balen dat je een hoge bloeddruk hebt goed dat ze je in de gaten houden

Net heerlijk 2 uur op bed gelegen ben zo blij dat Danian nog slaapt 's middags;)
    Zo ff naar de winkel wat boodschapjes halen.

20. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    moesch: een vk kan wel zeggen 10 x op een dag is genoeg, maar hier in het zkh zeggen ze dat als je MINDER leven voelt, je direct moet bellen. het KAN inderdaad zo zijn at het is vanwege minder ruimte en dat je kindje dus wel beweegt maar dat je het niet voelt, omdat de bewegingen kleiner zijn. maar het kan ook een andere oorzaak hebben, bijv. dat je kindje zich niet meer prettig voelt of dat er te weinig vruchtwater is. als je je zorgen maakt zou ik echt bellen hoor! jammer dan dat je moet werken, je kindje gaat voor! daar hebben ze op je werk maar begrip voor op te brengen. voor zulke situaties hoor je vrij te krijgen. je vergeeft het jezelf nooit als achteraf toch blijkt dat er iets was en dat er ingegrepen had kunnen worden... ik wil je niet bang maken, maar ik zou echt het zekere voor het onzekere nemen.

Deel Deze Pagina