April 2012 mama's!! Deel 2!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Ankje, 1 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    he he ik ben weer bij.

ik ben echt niet vooruit te branden vandaag. heb de energie van een wcpapiertje... moest mezelf net echt in de benen hijsen om boodshappen te gaan doen, terwijl ik het normaal wel lekker vind om er even uit te gaan en even onder de mensen te komen.

zit te twijfelen wat we vanavond moeten eten.... stamppot boerenkool met rookworst (is alleen wel zout en vet, ivm bloeddruk misschien niet xzo handig), witlof met ham en kaas (gezond en niet zout en vet:p) of gewoon een broodje gezond maken......

2. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Juultje, voor het lekkere zou ik voor boerenkool gaat maar aangezien dat dat niet verstandig is de witlof!

Ik ga bietjesstamppot met slavink eten...nu al trek in!

3. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij is hij nog niet ingedaald...ik hoop het!! Hopelijk worden mn bekkenklachten dan wat minder.

4. Unox

Unox Fanatiek lid

28 feb 2011
    1.205
    1
    38
    Gelderland
    Nou dat valt denk ik nog wel mee hoor. ik heb wel veel harde buiken en af en toe die menstruatiekrampen maar ik denk dat meerderen hier daar last van hebben. Heb ze nu ook weer terwijl ik gewoon onderuit op de bank hang. ik zie er nog geen naderende bevalling in in ieder geval, hoogstens dat ik me besef dat het rommelt. Maar dat kan ook nog wéken duren.. over zes weken ben ik over 'de uiterste houdbaarheidsdatum' :D heen dus ik heb nog wel ffies.

Overigens een fabel dat je zoutgebruik moet minderen in de zwangerschap ivm bloeddruk. Dat heeft er in dit geval niet zoveel mee te maken. Gerust eten wat je lekker vindt, zolang je niet extreem veel zout gebruikt is er niks mis mee. :)

5. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    [FONT=&quot]@ Moesch:[/FONT]
    [FONT=&quot]Vervelend he die maagzuur. Hier ook al een aantal dagen last van. Vooral ’s nachts.[/FONT]
    [FONT=&quot]Slaap ook al een tijdje met 2 kussens.[/FONT]
    [FONT=&quot] [/FONT]
    [FONT=&quot]@ Scheren:[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
    [FONT=&quot]Kan het niet meer zien. Maar gelukkig zijn er spiegels of gewoon op de tast :D[/FONT]
    [FONT=&quot] [/FONT]
    [FONT=&quot]@ juultje:[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
    [FONT=&quot]Strippen is dat ze de vlies los maken van de baarmoedermond? (heb het ook gevraagd vanmiddag, maar weet het niet meer precies hihihi). Zo komen er hormonen vrij die de bevalling kan opwekken.[/FONT]
    [FONT=&quot] [/FONT]
    [FONT=&quot]Hoezo energie van een wcpapiertje? Heeft een wcpapiertje dan zo weinig energie? :p[/FONT]
    [FONT=&quot] [/FONT]
    [FONT=&quot]@ Avondeten:[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
    [FONT=&quot]Wij gaan lasagnette eten vanavond.[/FONT]

6. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Nog 21 blz en dan ga ik Deel 3 openen!! :D

Of zou ik het gewoon nu doen :p

7. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Ankje die blz hebben we zo vol gekletst!
    @ unox, je zoontje zou eigenlijk ook nog wel even moeten bljven tot 37 weken. Ik hoop dat het voorwerk voor iets zorgt, dan heb je er nog iets aan!

8. MM1981

MM1981 Bekend lid

30 dec 2010
    668
    0
    0
    @Noosa Leuk he, dat je buik steeds meer aanvoelt als " baby". Ik ben ook zo benieuwd hoe dat de komende weken zich verder ontwikkeld.

Ik moet maar niet als olifant reïncarneren... ben veel te ongeduldig voor een draagtijd van 2 jaar. :-D

9. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    wij eten ook lasagne vanavond!

ossehaas ow lekker he juultje, ik heb deze zwangerschap ook een paar keer ossehaas gehad bij zo'n wokrestaurant, doorbakken, maar omdat die ook dun zijn waren ze idd nog heeerlijk!!!

broodje filet american!!!!!!!!!!!!!!!mjummie dat wil ik meteen de eerste dag, lekker op een hard broodje, met ei en ui!!!

juultje, haha normaal eet ik ook niet veel hoor, lust namelijk maar heel weinig, dit was de eerste keer in me leven dat ik kreeft at haha.Maar in zo'n restaurant wordt t allemaal zo klaargemaakt dat je het gewoon wil proeven, en tis ook echt lekker!!

evan hoe laat moest je?

zo tuinmannen zijn weg, het is klaar!!!tis nu alleen erg somber want tis allemaal nat en donker nu, maar denk wel dat het heel mooi is als alles ook leuk is aangekleed enzo!!!

10. Unox

Unox Fanatiek lid

28 feb 2011
    1.205
    1
    38
    Gelderland
    :D:D

11. MM1981

MM1981 Bekend lid

30 dec 2010
    668
    0
    0
    Ik ben zo benieuwd hoe snel wij ons " bevallen lijst" kunnen aanvullen. Vergeleken bij de maart-dames zijn wij maar een stel trage donders, haha!

12. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    @unox: nou menstruatieachtige krampen vind ik toch aardig in de richting komen! maar misschien ben ik te optimistisch :p
    wb zout: de gyn zei tegen mij dat ik moest letten op mn zoutgebruik, dus ik probeer zo weinig mogelijk zout te gebruiken (maar niet minder dan dat wat je nodig hebt op een dag). lees idd bij de bovenste link van jou al dat dat dus onzin is... hmm... ja en wie moet je dan geloven he ;)

@ankje: aaaahh auw dat klinkt alsof het niet prettig is.. iiiieuw....
    idd, wcpapiertje heeft geen energie:D
    zou wel leuk zijn he, nu al een deel 3. maar dat zou een beetje valsspelen zijn!

13. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    oh en weet je wat het stomme is unox... mijn onderdruk is helemaal niet TE hoog. onderdruk is 80 en overal lees ik dat pas boven de 90 gesproken wordt van een te hoge bloeddruk. mijn bovendruk is wel veel te hoog, maar dat beinvloedt je dus weer niet met eten...
    dus ik zit voor niks op mn zout te letten :p

14. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    *valt van de bank van het lachen*

15. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    @MM haha...2 jaar moet er niet aan denken!!
    Ja alles wat je dan in je buik voelt wordt steeds herkenbaarder he, voetje, kontje, hikje...

@trage donders, maar goed denk ik dat hier de beebs langer blijven zitten. Is alleen maar goed voor ze!

16. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Snap hem even niet. Hoezo zijn wij traag? :p

17. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    @ano: FOTO FOTO FOTO!!!

mm1981: wij zijn gewoon hele goede broedmachines :D

18. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Nou en of Juultje! :D :D :D

19. Unox

Unox Fanatiek lid

28 feb 2011
    1.205
    1
    38
    Gelderland
    Juul; klopt hoor, ik heb dat ook. Mijn onderdruk was steeds 55. Nu is hij ineens in twee weken naar 72 gestegen.
    Vroeger was de regel: boven 90 of 95 heb je hypertensie. Maar tegenwoordig zijn ze daarvan teruggekomen en hebben ze de stelregel dat een verhoging van meer dan 15 punten boven op de bloeddruk aan het begin van de zwangerschap geldt als hypertensie.

Deel Deze Pagina