@Chelleke: Kun je niet vragen of ze een tijdje bij de baby-dump kunnen blijven staan? Als de spullen te vroeg komen is het logisch dat jullie er nog geen plaats voor hebben en als de afspraak week 2 is dan lijkt me dat ook zij zich daaraan moeten houden. @Rana: He wat vervelend van die test. Kun je niet proberen of ze het toch maar niet doen, aangezien het hier in NL ook niet standaard gebeurt. Vriend moet vanavond weer naar school dus zit weer een avondje alleen thuis. Vind het wel erg saai zo alleen, terwijl als we beiden thuis zijn we vaak toch ons eigen ding doen en dus niet altijd met elkaar bezig zijn. Morgen nog 1 dagje werken en dan lekker een weekje vrij. Heb helemaal niks gepland staan die week dus gewoon ff heerlijk uitrusten en genieten van het niks doen. Misschien dat ik nog iets nuttigs kan doen. Morgenavond gezellig op de 2 meiden van mijn vriendin passen, zijn heerlijke kinderen dus zal me wel vermaken. Klein feestje van maken en ze lekker laten opblijven zo lang ze nog niet te moe zijn. Hoop alleen wel dat ze graag naar The Voice kijken, anders moet ik dat missen...
Mooie buik Naomi!! Januari voor een uitje lijkt me trouwens ook wel goed te doen. Dan zijn we allemaal nog niet zooooooo ver en dus misschien beter te doen?? Weet niet hoe jullie zitten die maand?
Goedenavond ladies, heb wel wat gemist vandaag, maar nog bij te houden... Chelleke und Rana, schön, einige "Deutsche" hier... ) Volgend jaar babyfeestje in Duitsland. We hebben gave huurwoning in Düsseldorf gekeken, zou nooit meer zoiets moois kunnen vinden. Direct aan de Rijn, kant van vliegveld, 10 minuten fietsen naar Altstadt, prachtig oud huis in perfecte staat en zoooo sfeervol, serre en balkon, alles gelijkvloers op 1 hoog, uitzicht op de Rijn, ik wil het, ik wil het, ik wil het. We horen het ergens in januari. Ik werk voor Duitse firma, dus allerlei mogelijkheden om voort te zetten, maak ik me niet druk om. Heb 6 man personeel, kan straks vast veel zonder mij. Rana, kunnen ze die test niet op andere manier doen, in vinger ofzo? Anoniempjuh, ja anthra is anthraciet. Ben modemens en we hebben zo onze termen voor kleuren haha. Ik ben helemaal niet van zwart, man wel, heeft zwarte bank, oei, in ons nieuwe huis wordt het stoeien. Ik was ook altijd voor bruin, beige, taupe, maar daar ben ik ook helemaal klaar mee. Huis zal wel anthra en zwart worden dan en lekker veel speelgoed. Sjors, hoezo kinderkamer afzeggen, dat gaat me aan het hart, hoe ga je dat oplossen, niemand die wil voorschieten, sponseren? Ik ga je niet de ogen uitsteken, maar ben zo dankbaar dat ik m van mn ouders krijg. En heb financieel niks te klagen gelukkig, al heeft die scheiding me wel heel veel stappen teruggedwongen, maar daar kom ik wel weer uit. Juultje en Naomi, ik denk als ik dag niet geweest ben, ook, oh hemel, moet ik alles lezen, heb nu tijd en zin, maar straks vanaf januari ben ik weer megadruk aan het werk en zal ik weinig kunnen komen. Is gewoon leuk als jullie weer inhaken en zeggen hoe het met jullie gaat en wij op jullie reageren. Is toch helemaal prima. Als het echt belangrijk is, hebben we het er wel meerdere pagina's over en valt het niet te missen. Juultje, balen van die harde buiken, bij mij is het stress en te veel doen. Ik heb 3D 14 januari, leuk he. Hoe bevalt je Yoga, ik wil er ook mee beginnen, nooit gedaan. Naomi, mooie ronde buik, ik heb nog zo'n plooitje in midden, kan nog vetbuik zijn haha. Maar wat is dat kleine stipje, het neusje van de kleine, of zn vingertje? Haha. Ankje, wat een nacht voor jou, ik kan nog niet zo meepraten of kleine kinderen, heb er alleen maar 1 in mn buik, dat zal ik allemaal ook pas begrijpen als ik zover ben, ook zo'n kloofje denk ik. Maar komt vanzelf. Zaterdag de 11e leuk. Utrecht prima. Ik ook met autootje. Je mag meerijden hoor Ankje. En wie in de buurt woont ook. Wat gaan we doen in Utrecht? Wel wat leuks hoop ik. High Tea erg gezellig, maar ben niet (meer) zo van de zoetigheid. Maar meer zitten dan lopen lijkt me wel heerlijk. We kunnen ook in een gave tent / grande café afspreken en dan gezamenlijke babyshower haha. Feestdagen, ik heb dr ook zin in, maar dat komt omdat het onze eerste kerst is samen (en dan al met babymeid in buik erbij). Traditionele "Heiligenabend" met Liederen in Duitsland en lekker kaas-racletten bij mij met zicht op prachtige kerstboom. Tweede kerstdag luieren. Tussen kerst en oud en nieuw vrij. Met oud en nieuw galadiner en feest en overnachting in superdeluxe hotel in Düsseldorf (om ons nieuwe jaar in onze nieuwe stad in te luiden) met zicht op stad en haven (kado van mij voor zn verjaardag). En dan wil ik me nog verdiepen in bloedgroep en rhesusfactor, kom ik op terug. Oh ja, met mij gaat het goed haha. Hard gewerkt, niet opgeschoten. Ga boom nog finishen, wilde uitzetlijst nog (ga ik niet meer redden vanwege boom). Ben vrolijk en energiek vandaag, lekkerlekker. En vind jullie gezellig, jullie maken me blij!
@girafje: hihhi hier is mn buik eindelijk rond aan het worden! heb ook lang een vetbuik gehad met die gleuf in het midden zal zo een blote buikfoto plaatsen daarop is hij nog wel wat te zien welk stipje bedoel je???? enigste wat ik kan bedenken is het touwtje van mn broek
haha ja dat is de broeksrand geweest waarschijnlijk mn hele buik kan al wel bewegen als ze flink beweegt maar nog geen uitstulpingen
Bloedgroepen... Had ik het toch goed begrepen... Er zijn vier verschillende hoofdbloedgroepen: A, AB, B en O. A en O komen het meeste voor. (ik ben dus A). Daarnaast...is er nog het onderscheid resusfactor, waarbij het gaat om eiwit (proteïne) dat zich aan het oppervlak van een rood bloedlichaampje hecht. 85% heeft resuspositief (Rh+) en 15% resusnegatief (Rh-). (Ik heb dus negatief, maakt me wel unieker LOL). Vrouwen die resusnegatief hebben en een eerste kind resuspositief (85% kans dat dat zo is!), kunnen in latere zwangerschappen problemen krijgen als ze weer een kind met resusplus verwachten. Deze onverenigbaarheid van Rh-bloedgroep is medisch te voorkomen. Mama Rh- en kind RH+: kan zijn dat in bloed van moeder bleodgroepfactoren (antigenen) van kind circuleren die het afweersysteem van de moeder niet kennen. Het gevaar bestaat dat het lichaam van de moeder daartegen afweerstoffen produceert. Sinds kort kunnen ze in 27e week in bloed zien welke bloedgroep kindje heeft (is nieuw, vroeger uit voorzorg altijd prik), kindje inderdaad positief (85% kans), dan uit voorzorg dosis anti-D-immuunglobuline in bil geinjecteerd. Vorming van antilichamen voorkomen. Meteen na geboorte (binnen 72 uur) weer (die voel je niet), zodat je niet alsnog antilichamen aanmaakt dat problemen bij volgende zwangerschap kan veroorzaken (te veel afweerstoffen, dat je kind afstoot, dus dan natuurlijk liever even bilprik). Voor deze zwangerschap kan het voor baby GEEN kwaad. Heb je al afweerstoffen opgebouwd, dan wordt je rest van zwangerschap in de gaten gehouden, maar da's niet vaak al zo zo vroeg in zwangerschap. Als pap van kind ook resus negatief is, is kind sowieso ook negatief. (De mijne is positief). Dus dames met resus-, de kans is 85% dat we twee keer spuit krijgen. Dat moet dan maar. Vind het wel spannend met die antistoffen. Dus vind het spannende dag. Ik moet zo half januari ergens. Dinsdag bellen ze me vanuit AMC hoe en wat.
Rana Toen ik zwanger was van Jonna moest ik ook mijn suiker laten testen/meten. Ik moest toen naar het zkh en werd 3x in mijn arm geprikt. s Ochtends, s middags en einde de middag. Verschrikkelijk! Nu willen ze het weer doen .nou dus niet he. Mijn ouders zijn beide diabeet dus ik heb een verhoogde risico. Maar mijn ouders hebben zelf ook een handig meetapparaatje. Laat me daar lekker mee testen. Dat is 1 vinger prikje. Naomi Jammer dat je door je BI niet kan komen. Maar we gaan vast en zeker een meeting doen als die kleintjes er allemaal zijn! Pas wel goed op jezelf he! Niet te veel doen met je BI. Erg fijn dat je dochter weer aan de betere hand is. Wat een schrik was dat met haar zeg! Mooie buik!! Sab / Uitje Ik kan maar 1 dag in Januari als het op een zaterdag is. Girafje Ow dat sla ik niet af! Lief dat je het aanbied! Leuk idee ook om in een Grande Cafe een babyshower te doen. Maar hoe zit dat in elkaar dan?
@ankje: dank je! ja ik hoop ook dat ik een volgende keer wel mee kan! is ook maar afwachten ivm de revalidatieperiode maar we gaan ervoor hihi. ja was zeker schrikken maar gelukkig was het niets ergs.
Ankje, weet ik veel hoe dat in elkaar steekt hahaha, klinkt alleen heel leuk babyshower hahaha. Is normaal met kadootjes. We kunnen lootjes trekken en dat iedereen voor 1 iemand moet kopen en we kunnen alles meenemen wat we verzameld hebben wat we zelf niet willen, misschien wil een ander het. Haha, maar gewoon ideetjes.
We kunnen ook gewoon hele dag thee drinken. Of we gaan naar Annie MG Schmidt Museum (I loooove Pluk). Of toch High Tea. Of shoppen. Of schaatsen (kijken) op de Oude Gracht. Of naar de beste Tapas Bar van Nederland. Heb ik al gezegd dat ik mijn hele studententijd in Utrecht heb gewoond, nee, dat heb ik niet, bij deze.
@Girafje, Ik heb helaas niemand om te sponsoren of het voor te schieten moet afwachten of het nog veranderd en anders moet ik het echt afzeggen. @Rhesusfactor,Nu blijkt wel dat er verschillende verhalen rond gaan, zoals rhesus c negatief word pas sinds kort gedaan, Juli dit jaar is het pas ingegaan. Rhesus d negatief word al veel langer gedaan en hier zijn spuiten voor. Ik heb zelf bloedgroep A + en rhesus c negatief.Ik heb een curretage en een vlokkentest gehad en toen vroeg ik dus of het niet nodig was om een prik te krijgen omdat hierbij het wel word aangeraden als je rhesus negatief bent, want er kan tijdens die ingrepen bloed van je baby in jouw bloedbaan komen. Dit kon niet volgens gyn en vk want hier zijn geen prikken voor. Je krijgt dus alleen een prik als je rhesus D negatief bent. Dit is dus ook nog eens anders. Ook is het nog eens zo dat mijn vk en gyn vertelden dat het maar bij 1 op de 2000 vrouwen voor komt dat als jij rhesus c negatief bent en dat je kindje wel rhesus c positief is, ik weet niet wat er wel en niet klopt, maar ga ervan uit dat als de gyn verteld dat je geen prikken kan krijgen bij rhesus c negatief dat dat dan ook zo is. @Meeting,Ik lus geen thee en koffie hihi, voor mij dus geen high tea utrecht is inderdaad wel lekker centraal @Ankje, nee hoor hoeft niet, de meeste mensen kunnen op 11 februari en in januari is het een erg drukke maand voor mij dus laat maar gewoon op 11 februari staan Mocht ik dan niet meer kunnen dan is het gewoon pech. @Buddy/ano, ik hoop er ook bij te kunnen zijn ! @de rest een fijn weekend allemaal (alvast) weet niet meer wat er verder geschreven is haha.
Die meeting lijkt me leuk, maar helaas kan ik vaak niet op zaterdag... Maar mocht ik iets kunnen regelen, en een treinkaartje van de Kruidvat, dan kom ik zeker! Maar in februari is er ook de 9 maanden beurs, daar wil ik ook nog heel graag heen!!! Is dat ook een leuk idee??
Pfft denk er net aan dat ik dat weekend precies in centerparcs zit met de schoonfamilie . Naomi wij kunnen zo ook wel een x miss afspreken!! Als je dat leuk vind. Je woont ook zover weg haha
@sab: ja erg leuk!! makkelijk dat we zo dicht bij elkaar wonen hihih. maar ik kan dus geen auto meer rijden nu en lopens/fiets kan ik ook niet weg.... dus je zult hierheen moeten komen als je dat niet erg zou vinden! zo mn ajax taart is klaar! hij was gaan smelten en verlopen dus kon hem vanmorgen nog opnieuw gaan maken. hij is nu bijna helemal perfect hihih ben erg tevreden in ieder geval!!
@sab/naomi, leuk dat jullie misschien bij elkaar op visite gaan @naomi, foto? effe showen, vind t erg leuk wat je maakt
@moestra,zou wel erg jammer zijn als je er niet bent. Hoop dat het gaat lukken! Ik wil ook heel graag naar de 9 maandenbeurs maar zit dan al op 35/36 weken volgens mij, dus dat gaat m voor mij denk ik niet worden.
Zo, even bijgelezen. Gisteren vroeg op bed gegaan, was kapot. Vanochtend was mijn moeder hier, even ramen wassen en het plafond op Finn's nieuwe kamer is nog 1x gesaust. Nu lekker tijd voor mezelf. Juultje, hoe was het bij de VK? Wel aan jezelf en de baby denken he? Rana, heftig dus, zo'n test...vervelend dat je nu nog een keer moet! Naomi, fijn dat Isabel weer opknapt! Is toch niks, zo'n ziek meisje! Je buikje groeit flink zeg!