Hoi meiden, wat een drukte de afgelopen week. Heb veel gemist hier in het topic. Zo zielig van de cavia en echt verschrikkelijk nieuws wat betreft die overleden tweeling, echt zo erg!! Chelleke, harde buiken hier ook. Vanochtend was ik erg geschrokken. Heb een stressvolle droom gehad (uitvergrootte dagelijkse zorgen zeg maar), weet niet of dat ermee te maken heeft gehad. Maar één kant was helemaal hard! Nu heb ik dat 's ochtends wel vaker gehad, maar vanochtend vond ik het wel erg. Ben verder erg moe, moet echt rust nemen. Deze week nog 5 dagen werken en vrijdagavond kijken bij een optreden van m'n vriend en de band. Kort optredentje hier in de stad, dus kan makkelijk naar huis wanneer ik dat wil. Verder voel ik de kleine lekker actief zijn, voelt zo gezellig. Met z'n tweetjes. Haha. Ervaren jullie dat ook zo? Oh ja, 11 februari wil ik ook wel erbij zijn, lijkt me leuk. Als ik me natuurlijk helemaal goed voel e.d. maar dat zal voor iedereen wel gelden.
heyyy meiden pfff wat een nacht weer, heb eerst weer tot 1uur liggen hoesten voor ik een keer kon slapen, wat wordt je daar moe van zeg..... net maar ha gebeld of ik er niet toch wat voor mag hebben, overdag gaat het prima, maar als ik lig bah bah... gordijntjes:durf t bijna niet te zeggen, maar ook niet echt mijn smaak, hou meer van iets rustiger.maar als ik jou was zou ik lekker voor het rose gaan als je dat toch eigenlijk graag wilt!!!!en wat leuk van die lakentjes!!! juultje, goed zo meid, goed aan jezelf denken hoor!!!!ja tis nu wel een stukje strakker geworden!!!wanener ga jij beginnen? kreeg net een mail van die vrouw die de decoratie voor de babykamer maakt, en alles bij elkaar zag ze dat ze nu best veel donkere stofjes had....hmm ben benieuwd, want icm met dat zwart moet het natuurlijk niet te donker worden allemaal..... xxx
Delfino..sterkte vandaag! Ankje, leuk die gordijnen! HIer gaan we voor "gewoon" effen blauw. Gaan jullie veel op de babykamer veranderen? Leuk, dat mutsje en lakentje met naam..jullie zijn er dus helemaal uit wb de naam! Fijn ook, lekker 2e kerstdag met zn 3tjes. Hier helaas niet een dagje samen... Ano..ben erg benieuwd naar je muur...foto? Juultje..goed dat je even aan jezelf hebt gedacht..Vervelend is het dan he, om in slaap te komen. Herken dat wel..kan dat ook erg slecht. JOsephine, jij hebt het dus erg druk! Denk aan jezelf he! Als ik jouw schema zie heb ik er veel respect voor, heb die energie echt niet meer. Al komt dat misschien ook omdat ik aan mn rust wen, en daardoor vanzelf minder energie heb dan dat je gewoon door moet gaan. Ik vind het gevoel in mn buik ook erg gezellig..Kon niet wachten totdat ik het weer voelde, en kan je vertellen, na de bevalling heb ik dat gevoel erg gemist. Zeker omdat Finn op de kinderafdeling lag en ik op de kraamafdeling, waardoor ik me echt helemaal leeg en alleen voelde.
@Chelleke, Jeetje wat een verschrikkelijk nieuws van de tweeling zo erg ! Ik herken de spierpijn niet s ochtends, dan voel ik me juist het beste geen pijn etc. Ik heb vaak s avonds pijn aan beide zijkanten...vraag me wel is af of dat mn banden zijn. @Delfino, rustig aan meid ! @Moesch, jij treft het wel bij de ah zeg..pff zou nog is effe een klacht indienen want dit kan echt niet zeg ! @Girafje, Nou ik heb eindelijk duidelijkheid van de vk gekregen.. Er zit een groot verschil in rhesus c en rhesus d. Ik ben dus A positief dus ook rhesus d positief ( zoals jij ook al zei staat de positief voor de rhesus factor, maar dit geld alleen voor rhesus d. Ik ben dus alleen rhesus c negatief. Voor rhesus d zijn er spuiten en heeft dit alleen consequenties voor een volgende zwangerschap. W.b.t. rhesus C negatief is dat weer anders. Ik moet met 27 weken bloedprikken en dan gaan ze kijken of ik antistoffen aanmaak ( de kans hiervoor is heel erg klein, en als je dit doet dan is dit vaak al in een vroeger stadium ) dus de kans is heeeeeel erg klein dat dit gebeurt, maar mocht dit gebeuren dan word je in de gaten gehouden en moet je elke week bloed laten prikken ( hier zijn dus geen prikken voor zoals bij rhesus d negatief) Mocht je heel erg veel antistoffen aanmaken dan moet je in het ziekenhuis bevallen omdat de kleine dan misschien een bloedtransfusie nodig heeft. Een andere vk en meteen een betere uitleg Er zit dus heel veel verschil in welke rhesus factor negatief is. Jij bent A negatief ( toch ? ) dus heb jij rhesus d negatief..vandaar dat wij verschillende soorten uitleg hebben gehad omdat er dus veel verschil in rhesus c en rhesus d zit. @Ankje, De gordijnen zijn ook niet mijn smaak, ik hou van effen gordijnen maar jij moet doen wat jij en jeroen mooi vinden Hier net terug van de vk, alles was weer goed hartje klopte mooi 150/160 slagen en bloeddruk was 110/70 beeb ligt nu al in de goede houding..kontje omhoog en hoofdje naar beneden..vroeg me al af hoe hij lag, vorige week kon ik nog heel veel rechts voelen en heel hard maar hij is dus alweer gedraaid en daardoor voel ik de bewegingen minder hard en anders. Ben weer helemaal blij, ookal weet ik wel dat het goed is @Ankje, Kun je voor 3 januari om 09:40 uur vk controle en bloedprikken toevoegen aan de afspraken lijst ? Alvast bedankt ! @Ano, Wat irritant zeg dat niet kunnen slapen hier net zo...erg vervelend. Alleen hoest ik niet..hoop dat je wat kan krijgen van de ha. Ben erg benieuwd naar de muur @Juultje, Goed dat je je een half dagje ziek hebt gemeld ! goed om je zelf denken ! Sorry als ik iemand ben vergeten, geheugen is een zeef hihi..
Anoniempjuh, vervelend al dat hoesten zeg! Hopelijk gaat dat snel over en dan kom je ook beter aan je rust toe. Wat betreft de babykamer, zou ik ook niet al te donker doen. Had jij niet een muur zwart gemaakt? Dat is wel mooi met heldere kleurtjes gecombineerd. 2012mama, ja ik weet het, eigenlijk teveel momenteel, maar ik heb moeite met afremmen. Daarnaast zijn m'n tattoowerkzaamheden ook weer extra inkomsten voor de kleine meid op komst. Maar goed, gezondheid van de baby gaat voor natuurlijk, dus zal toch af en toe een pas op de plaats moeten doen. Wat leuk dat jij dat ook zo ervaart, dat "gezellige". Mijn vriendin (heeft zelf geen kinderen) zei dat laatst tegen me, dat het nu nog helemaal van mij is en niemand kan er eigenlijk bijkomen... maar na de geboorte is het "voor iedereen" zeg maar (even los van mijn vriend natuurlijk). Nog niet eerder over nagedacht, maar kan me voorstellen dat veel moeders territoriaal zijn in het begin. Ergens zie ik wel op tegen vrijdag in tattooshop... van 12.00 tot 15.00 twee tattoos bijwerken waaronder een vetsaaie zwarte tribal . Die zwarte inkt er massief instampen kost veel energie en het is niet zo leuk. Maar goed... ik doe het wel natuurlijk. Daarna nog een pietepeuterig vlindertje bij iemand in de lies zetten... kloteplek om te tatoeëren. Hopelijk zit ze een beetje strak in het vel, dat tatoeëert wat makkelijker. Die kruk zit niet lekker meer en m'n buik gaat in sommige houdingen wat in de weg zitten. Sjors, fijn dat alles weer goed was bij de VK! Je kleine man ligt al goed dus!! Hij doet de komende tijd vast nog wel een paar koprolletjes. Ik heb het gevoel dat onze uk heel veel draait. De ene keer voel ik trapjes naar beneden en de andere keer richting m'n navel. Wel fijn om dat de hele dag door nu te voelen. Heb veel geduld moeten hebben om maar iets te voelen.
Hai meiden, ook hier verplicht rustiger aan doen.... en inderdaad rust werkt direct dus die neem ik nu ook. Ben ook lekker bezig in de baby kamer, erg leuk. gisteren de meubels opgehaald (gekregen van mijn tante) een likje zilveren verf en andere deur knopjes laat het geheel er meteen anders uitzien ! dus ben erg blij @ Ankje leuk de gordijnen ben benieuwd welke het wordt, Ik ga zelf voor effe gordijnen omdat de rest van het kamertje al best kleurrijk is. @ Juultje moeilijk om je ziek te melden, maar heel erg goed dat je het gedaan hebt, denk dat je nu al thuis bent dus lekker eff de beentjes omhoog en rust. @ Sjors blijft de baby dan nu zo liggen ? of draait hij nog komende weken ? wel een fijn idee dat hij al goed ligt. Iedereen een fijne dag
@Joshephine, Je hebt echt je rust nodig meid, en extra inkomen is zeker fijn, maar zoals je zelf al zegt de kleine meid is belangrijker Wat je zegt over de gezelligheid als ze trappelt is helemaal waar, vind het ook erg leuk en het is nu nog van onszelf en straks van "iedereen" dat idee is best vreemd vind ik..weet ook niet hoe ik daar dan mee om zal gaan haha. Zou het best vervelend vinden als er veel mensen te gelijk komen en hij dan rondgaat als een doos koekjes..gelukkig kan ik dit zelf bepalen...al denkt mijn schoonmoeder van niet..maar daar heb ik niks mee te maken. De kraamverzorgster bonjourt ze er maar uit @Evan, Hij zal vast nog wel draaien nu hij nog kan ik weet dat hij vorige week nog dwars lag want toen voelde ik een voetje in mn rechter zei en stompjes in mn linker..t maakt ook niet zoveel uit, de vast houding die ze aannemen dat duurt volgens mij nog wel even..
@Ankje: pff lekker dan, van die aannemer. Wat belachelijk zeg! Konden jullie geen zaak tegen hem beginnen? Kan me voorstellen dat je nu extra aandacht wilt besteden aan het kamertje Is toch ook leuk om mee bezig te zijn @josephine: oef, klinkt niet erg lekker, zo dromen en dan wakker worden met een harde buik. Ik denk dan inderdaad dat je lijf zich niet ontspant en dat je daardoor een harde buik krijgt. Goed om je rust denken hoor, vervelend die vermoeidheid je baan lijkt me ook wel erg pittig als ik dat zo hoor. Je zit natuurlijk veel voorover enzo.. Hou je dat wel vol nog dan? Wat je beschrijft over dat gezellig met zn tweetjes dat herken ik wel ja mooi is dat he.. Je bent de hele dag samen met je kindje en als je het dan voelt bewegen of het reageert op je aanraking aan de buik dan is het net of je met elkaar aan het 'kletsen' bent @anoniempjuh: he gatver, jij ook al ziek! Als je veel moet hoesten zonder dat er slijm vast zit kun je codeinefosfaat krijgen. Dan stopt/vermindert het hoesten en krijgen je luchtwegen de kans te ontspannen en herstellen. Het is alleen wel spul waarmee je niet mag autorijden (gele sticker). Ik had vorig jaar gekneusde ribben van het hoesten en kreeg codeinefosfaat en binnen no time stopte het hoesten. Erg fijn! Wanneer ik ga beginnen? met de babykamer bedoel je? Die is al af Ons kamertje staat al vanaf 25 november te pronken @2012mama: ik heb er over het algemeen niet zo'n moeite mee om in slaap te komen, maar zo nu en dan heb ik ineens zo'n nacht. Ik vermoed dat het ermee te maken heeft dat mijn man dan nog niet thuis is en soms ben ik tegen de tijd dat hij thuis komt al zo onrustig dat ik ook niet meer in slaap kan komen... nou ja, als het maar niet te vaak gebeurt. Maar jij hebt er dus regelmatig last van? Vervelend zeg Misschien zou je melatonine (is homeopatisch en dus niet schadelijk voor je kindje) kunnen gebruiken? Klinkt verschrikkelijk, hoe je je gevoeld moet hebben na de geboorte van je zoontje. Bah... mocht je niet bij hem op de kinderafdeling liggen? Getver lijkt me echt zo afschuwelijk om dan gescheiden van elkaar te zijn.. Net als wanneer een kindje in het zh moet blijven en mama weer naar huis mag/moet. Brr... moet er niet aan denken Zo'n klein hummeltje 'helemaal alleen' in zo'n groot ziekenhuis.. @sjors: wat fijn dat alles weer goed was bij de vk wat tof dat ze ook kon zeggen hoe hij ligt! bij ons kon ze dat niet, ze wist alleen dat hij rechtop lag, maar hoe? bij de 20 weken echo lag ons ukje wel met het hoofdje naar beneden.. je bloeddruk is ook mooi zeg! pfoe! Hier weer lekker thuis. Werken zit erop voor vandaag, lekker hoor, zo'n half dagje! Ben wel heul moe haha.. Vond het echt moeilijk om me ziek te melden vanmorgen, maar wel goed dat ik het gedaan heb, kon mn ogen bijna niet open houden in de auto.. Ik voel ons beebje steeds bovenin en rechts schoppen. Ik heb het idee dat hij met zijn hoofdje beneden ligt, omdat ik die bewegingen dus bovenin voel, maar is dat logisch? Vorige week drukte hij steeds heel erg op mijn blaas, ik had het idee dat hij er toen op aan het schoppen was, dus dan zal hij toen met zijn beentjes onder gelegen hebben denk ik? Afgelopen weekend samen een poosje naar mijn buik zitten kijken, die ging alle kanten op! Hij was aan het draaien en schoppen en stuiteren... zo tof om dat van buitenaf ook te kunnen zien! Voor manlief is het ook leuk, die heeft dan ook meer een idee van wat er zich in mij afspeelt.
Hallootjes. Ik ben ook van de effen gordijntjes. Ik ga voor anthra, lekker donker, slaapt ze goed. Sjors, dank je voor je uitleg. Nu snap ik t helemaal. Nou we houden elkaar wel op de hoogte van de uitslag. Josephine, leuk als je meegaat op t uitje. Heb kostelijk gelachen om je tattoo verhalen. Mn vriend en ik wilden er net een nemen en toen was ik zwanger. Dus dan maar daarna. Ik vind t ook heerlijk kindje te voelen, zo gezellig. Lijkt me ook moeilijk dat kindje daarna van iedereen is, dan bedoel ik bijvoorbeeld t willen vasthouden allemaal, terwijl een kindje dat de eerste twee weken vooral helemaal niet prettig vindt, dan zoekt t op de lucht mama (met de melkfabrieken). Ik vannacht niet geslapen. Moest er om 5 uur uit dus balen. Iemand in appartementencomplex vriend midden in nacht muziek aan. En er liep buiten steeds wild zwijn rond met de grootte van een pony, wat een gesnuif, geknor en een gestamp en alle honden in de buurt blaffen. En toen was t 5 uur. Naar huis gereden, 3,5 uur over gedaan ipv de normale 2 uur. Op tijd op werk maar best gaar. Drukke dag vandaag. Dus meld me vanavond wel weer.
[FONT="]@ 2012mama:[/FONT] [FONT="]Ja we zijn er idd uit. Al blijf ik twijfelen, maar dat doe ik momenteel met alles. Dus ik heb de knoop gewoon doorgehakt en de naam die Jeroen het meest mooi vind gekozen.[/FONT] [FONT="] [/FONT] [FONT="]@ Josephine:[/FONT][FONT="][/FONT] [FONT="]Ik ervaar dat idd ook weer. Vind het zo heerlijk dat gerommel in mijn buik![/FONT] [FONT="] [/FONT] [FONT="]@ juultje:[/FONT][FONT="][/FONT] [FONT="]Nou zeker! Helaas hebben we alles geprobeerd om geld bij hem weg te halen etc. Maar het is hier in NL zo krom geregeld. Een aannemer mag een Holding hebben en daaron BVs hij mag als hij falliet is na 3 jaar weer een nieuw bedrijf starten.[/FONT] [FONT="]Dat doet hij dus iedere keer weer. Helaas waren wij te goed gelovig en er dus ingetrapt.[/FONT] [FONT="]Maar alles is gelukkig goed gekomen, maar het scheelde niet veel of ik was overspannen. Bevallen in zon situatie is totaal niet leuk en je roze wolk verdwijnt ook zo met die tocht [/FONT] [FONT="]Nu gaan we vollop genieten![/FONT]
Naam: Wij hebben hier nog geen idee hoe de kleine moet gaan heten. Lijstje met namen wordt al maar langer en heb geen idee wat ik nou nog mooi vind of niet. Zijn er wel over uit dat de kleine man wel 2 namen krijgt omdat we hem gaan vernoemen. Dus iemand die nog een mooi lijstje jongensnamen heeft, ideeën zijn hier welkom! Houd van namen die niet te veel voorkomen en die makkelijk uit te spreken zijn. Meisjes naam bedenken vond ik veel makkelijker haha
@ Lyza: Heel veel succes! Ik ben al blij dat ik een meisjes naam heb kunnen verzinnen. Laat staan een jongens naam. Hahahaha Jonna wilde niet slapen vanmiddag. 2 uur lang bezig geweest om haar naar bed te krijgen, maar helaas. Nu zit ze beneden met mij zandkasteel te kijken. Kijken hoe het gaat, want ze is niet echt leuk gehumeurd.
ankje, super leuk, en wat een grote kamer zeg, lekker hoor!!!! namenffff hier weet ik het ook niet, wil t liefst ook een naam die niet veel voorkomt, maar tot nu toe niks gevonden, alleen 2 namen in de top10 hmmmm, lastig lastig... Vind Youri.Joeri wel leuk maar klinkt niet leuk bij Neomi, allebei die i-klank op het einden...
@ Ankje: Mooie kamer die kleding kast hebben wij ook voor Danian besteld @ Namen: We zijn er min of meer uit gelukkig, maar wie weet verandert het nog. @ Delfino: Hoe is het gegaan vandaag? @ Josephine: Goed om jezelf denken en je rust nemen Verder weet ik het niet meer Vandaag een dagje voor mezelf Danian is naar de opvang die ga ik straks weer ophalen. Zit de hele dag al met Serieus Request op de tv zo gezellig.
even een zwaai vanuit hier. manlief is ziek en mn moeder heeft pols flink gekneusd dus moet isabel en het huishouden zelf doen ondanks de pijn. jullie snappen misschien wel dat ik daarom minder achter de pc zit. knuffel voor iedereen!
Hoii meiden, Ben weer terug uit het ziekenhuis. Was niet bij de gyn maar bij de klinische vk naja maakt ook nie uit maar ze vertelde me dat mijn score 0,1 tehoog was en dat ik naar de dieetist moet die zal eerst kijke of mijn suiker ook in normale leven te hoog is want de suikertest is nogalheftig zei ze dus kan weze dat met mijn normale voeding me suiker helemaaaal niet te hoog is en dan is het hele verhaal alsnog afgesloten... En mag ik waarschijnlujk gewoon weer terug naar de vk! Zo niet dan krijg ik een dieet en werkt dat ook niet dn moet ik spuiten. Ik heb gevraagt hoe het met overtijd lopen is mocht ik zwsuiker hebben als ik moet spuiten luisteren elke week naar het hartje en maakt de beeb het dan goed laten ze je nie veer lopen als 38 weken kan het met een dieet af dan tot de uitgerekende datum als het kindje het goed maakttenminste. Mijn bm ligt net qan bovenandje van me navel en ze zegt dat hetovereen komt met 24 weken! Maar das normaal zei ze voor een 3e. 16 januari moet ik naar de gyn en krijg dante horen of ik terug naar de vk mag. Ook velde ze mij dat ze in me dosier had gezegt ivm eerderbevalling veel bloedverlies dat ze nie langer als 15 min w88 tot de placenta loskomt dat ze me dan meteen opereren Wtf dat wilde ik echt niet! Keek ook beetje zo van nou ben het er nie mee eens ik zei bij mijn dochter kwam hij na een kwartier los vind het dan wel erg krap worden hoor! Toen heeft ze het er toch maar weer uitgehaalt pfieuw! Kreeg het al spaans benauwd haha!
@delfino: hopelijk mag je gewoon terug naar de vk!! hier nog niets gehoord over mn test dus dat zal wel goed zijn. een kwartier is niet heel lang nee, maar als het bloedverlies te erg is zullen ze wel ingrijpen.
Krijg voor de bevalling al een infuus en daar spuiten ze goedje in om bloedingen te stoppen zal uiteindelijk allemaal wel meevallen... Hou me vingers gekruisd en duim heeel hard dat ik gewoon weer naar de vk mag!