April 2012 mama's!! Deel 2!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Ankje, 1 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    ow ja dan zal het wel meevallen! ik duim met je mee!

2. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten

Brrr. Heb het koud! De verwarming maar even omhoog gegooid.
    Straks macaroni maken (vind Jonna zo lekker).

Vanavond ga ik lekker met Jonna het bad in. Hopelijk wil ze daarna lekker gaan slapen.

Ik heb trouwens de boom weer gevonden die ik misschien zelf na ga maken, voor in de babykamer.
    Bestellen | Lilalabeltje

Delfino
    Spannend allemaal voor je zeg! Ik hoop dat je gewoon bij de vk mag blijven en dat die suiker allemaal meevalt!

tamtam
    Die kleding kast is echt groot! We hebben een extra stang erin gemaakt zodat we 2 rekken hebben waar we kleding in kunnen hangen. Die kleertjes zijn toch niet zo lang.
    De stang kun je gewoon bij de gamma kopen.
    Heerlijk zo’n dagje voor jezelf!

3. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    ankje, eetse en badderze!

delfino nou hopen dat het allemaal meevald.
    bij mijn schoonzusje bleef bij de eerste de placenta ook zitten en die hebben ze toen operatief verwijderd.
    5 maanden geleden is ze van de 2e bevallen, en toen hebben ze haar speciaal om die reden ingeleid met 38weken, want als ie weer niet los zou komen, was er tenminste een team paraat om hem eruit te halen, maar hij is er nu zelf uitgekomen!!

4. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Delfino, wel spannend zeg.. Hopelijk valt het allemaal mee.
    Kan me voorstellen dat je schrok omdat ze zeiden een kwartier, is niet echt lang...

Ankje, kamertje van Jonna is mooi geworden zeg!! En oehh lekker Macaroni!!

Meiden die teveel doen, probeer het een beetje rustig aan te doen hoor. Kijk echt naar jezelf!!

Verder weet ik niet meer wat iedereen getypt heeft hihi.. Ook ik weer veel gedaan dus hou me weer even gedeist.
    Dikke knuffel voor jullie!

5. Delfino

Delfino Niet meer actief

Als ik enorm aan net bloedden ben is een kwartier natuurlihk erg lang! Maar gezien vorige keer denk dat het allemaal wel losloopt mssn denk ik er veel te makkelijkover maar ik heb zoiets van zien we dan wel weer haha! Hoef nie nu op papier te staan dat die placenta binnen een kwartier eruit moet komen! Dan schiet ik nl al voor de bevalling in de stress haha!

6. vriendlief

vriendlief Fanatiek lid

25 apr 2009
    1.982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    soory druk gehad! ik lees vanaf hier weer bij!

7. Girafje75

Girafje75 Actief lid

6 dec 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Delfino
    Da's niet fijn stress vooraf. Formaliteiten op papier, laat het een beetje los en dan zien we tegen die tijd wel verder, moeten nog ff toch?

Hoe ligt baby
    Bij mij lag de baby ook al met hoofdje naar beneden vorige keer, zij kan ook niet wachten haha. Maar ze kunnen nog draaien hoor met deze grootte.

Namen
    Wij hebben de naam voor de meid al een klein tijdje. Een jongen vond ik makkelijker, maar die houden we voor ons, mocht er nog een jochie komen in de toekomst. Wij hebben ook een dubbele naam, de tweede ook omdat we haar willen vernoemen. De eerste ook bijzonder en niet veel voorkomend, maar klinkt prima en is uit te spreken en heeft een mooie betekenis. Ik had geen lange lijsten, want ik vond niks goed genoeg. Er zijn namensites genoeg, goed doorzoeken tot het oh ja gevoel. Ik neem niet met is wel oké genoegen. Vandaag schoot me alleen nog extra meisjesnaam te binnen, even kijken wat die betekent.

Veel doen
    Ik ben ook zo iemand die veel doet. Maar wel minder dan voorheen en pak wel af en toe mn rust. In weekenden uitslapen en af en toe avond niks. En ook uren hier lezen en tikken houdt me even zittend (rust uit). Maar heb eigen bedrijf en voel me er nog goed bij, dus zie geen noodzaak nog rustiger aan te doen.

Maagzuur
    Word alleen gek van dat maagzuur de laatste dagen. Kan niks eten zonder maagzuur te krijgen. Iemand ervaring?

8. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    wie heeft er hier een wiegje, zat ff op mp te kijken, en je hebt wiegjes voor 50eur incl matrasje...misschien toch wel fijn voor de eerste weken...

9. Girafje75

Girafje75 Actief lid

6 dec 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zetten ledikant op onze kamer en bij onze kinderwagen zit reiswieg, dus vond het wel ff genoeg zo.

Ik ben ineens member en geen junior member meer, hoe leuk. Heeft dat met het aantal berichten te maken of met je duur van lidmaatschap. Bij aantal berichten ben ik ook gauw eremember haha.

10. vriendlief

vriendlief Fanatiek lid

25 apr 2009
    1.982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    ik heb een wiegje.....nog van jan! WIj hebben nu kleinere slaapkamer dus nu iedeaal. maar ledikant kan natuurlijk ook gewoon!

11. Girafje75

Girafje75 Actief lid

6 dec 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vind wiegjes wel megaschattig.

12. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Ik wil nog een wiegje gaan kopen om idd ook eerste periode op onze slaapkamer te zetten. Geen ruimte voor het ledikantje.
    Die dingen zijn wel best duur eigenlijk..

13. Girafje75

Girafje75 Actief lid

6 dec 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja duur, daarom laat ik het. Heb al Bloom gekocht haha. Maar wiegjes zijn ook leuk tweedehands van familie (en dan nieuw matrasje).

Ben in enen zo moe (na zwijnennacht), ga toch maar ff liggen. Neem laptop mee, maar zou zo maar in slaap kunnen vallen...

14. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Sjors, fijn dat alles goed was!

Josephine, doe gewoon lekker waar jij je goed bij voelt! Dat is denk ik het belangrijkste!

Evan, ja hier merkte ik ook dat de rust goed werkt! Lekker he om met het kamertje enzo bezig te zijn,e n genoeg energie daarvoor te hebben.

Juultje, nee, mocht niet bij Finn liggen. Finn lag op een warmtebedje aan de monitor, tussen andere couveuses en bedjes, daar konden geen moeders bij...
    Had wel een beeld van hem op de tv, wel mooi, maarja ook zo ver weg.
    Hopelijk gaat het met dit kindje anders en mag hij/zij gelijk bij me liggen..moet weer een paar dagen blijven door de keizersnee, en wil dus gewoon genieten samen met mn kindje...

Ankje..fijn dat jullie eruit zijn ofniet? Vind het zelf erg onrustig gevoel dat we er niet uit komen wat de naam betreft.
    Mooi hoor, Jonna's kamer

Naomi, beterschap daar...ben je de dag een beetje doorgekomen?

Tamtam, fijn he, even een dagje voor jezelf! Kan ik momenteel ook erg van genieten.

Delfino, vervelend allemaal..hopelijk valt het allemaal een beetje mee..

Ano, hier ook een wiegje van mp..ik vind het erg fijn voor de eerste weken, hebben we met Finn ook gehad.

Girafje, dat heeft met het aantal berichten te maken..zo veranderd het steeds..

Hier: vandaag nog wat kerstinkopen gedaan..ga morgen wat kerststukjes maken met mam en mn zus, dus even groen enz gehaald.
    Vanavond slaapt Finn voor het eerst op zn nieuwe bedje. Tot nu toe gaat het goed, zal zo nog even bij hem kijken en ben benieuwd
    hoe hij de nacht doorslaapt? We zullen het zien.
    Mijn laptop is kapot, wordt morgen opgehaald voor reparatie, dus ben, vooral savonds als vriendlief thuis is, minder online..helaas!

15. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Ik kan helaas geen wiegje van iemand anders overnemen dus ga toch maar een nieuwe kopen. Maar gewoon simpel!

Hier ook optijd bed in!!!

16. Sjors22

Sjors22 Bekend lid

17 nov 2010
    875
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    @Girafje, Hier altijd al last gehad van maagzuur met bepaalde dingen eten maar nu tijdens de zwangerschap echt elke dag...pff word er soms zo moe van.
    Als je het s nachts erg hebt helpt het om een extra kussen onder je hoofd te leggen, of een nog makkelijkere oplossing een rennie te nemen, die mag je gwoon hebben en werkt bij mij tenminste direct.
    Niet na het eten direct gaan slapen en geen cola drinken..of andere koolzuurhoudende dranken. Hoop dat je er iets aan hebt !

@Ano, Hier een wiegje geleend van schoonouders, nouja zij boden hem aan. Hebben ze gekocht toen mijn zwager zijn eerste verwachtte en gaat nu de hele familie door :) Is erg makkelijk voor een paar weken en dan gaat hij weer terug naar mn schoonouders.
    50,- vind ik echt niet duur ! normaal zijn die dingen te duur voor de tijd dat je hem gebruikt vind ik.

@Delfino, jeetje zeg op voorhand dat op papier zetten is wel erg..
    niet stressen meid, gaat helemaal goed komen en je ziet het inderdaad vanzelf wel tegen die tijd.

@de rest, ik heb geen flauw idee meer wat er geschreven is, dus sorry meiden die ik vergeten ben !

Fijne avond !

17. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    maar jullie vinden wiegjes duur???huh???50eur voor een nieuwe is toch niet duur?okeej ze zijn dan wel simper maar nou ja....

Bij Neomi hadden we ook t ledikantje op onze kamer, maar dat was wel een gesleep, en daar komt dan ook bij dat ze overdag ook daar lag, en dan wil ik r eigenlijk wel op d'r eigen kamertje.

reiswieg van de kinderwagen vind ik niks voor op de slaapkamer, want op de grond zetten vind ik dus niks, en ergens op, heb ik niet echt ruimte voor en ook geen idee waarop??!!

ik ben elite member joehoeee hahaha geen idee hoe of wat, denk het aantal berichten, dat zijn er bij mij ook wel heel veel haha

18. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    [FONT=&quot]@ Girafje:[/FONT]
    [FONT=&quot]Jaaah! Heb wel ervaring ja! [/FONT]
    [FONT=&quot]Met de zwangerschap van Jonna had ik daar ook ontzettend last van. Ik ben toen op 2 kussens gaan slapen zodat je meer omhoog ligt. Dat hielp goed.[/FONT]
    [FONT=&quot]Ook heb ik veel grafisqon gebruik (vloeibaar). Dat hielp erg snel als je er last van hebt.[/FONT]
    [FONT=&quot] [/FONT]
    [FONT=&quot]@ wiegje/ledikant:[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
    [FONT=&quot]Wij gebruiken weer een ledikant.[/FONT]
    [FONT=&quot] [/FONT]
    [FONT=&quot]@ 2012mama:[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
    [FONT=&quot]Ik werd er ook erg shaggie van. Werd zelf ook erg gek van al die namen. Normaal weet ik erg goed wat ik wil en vind, maar nu…..drama!![/FONT]
    [FONT=&quot]Maar goed. We hebben de knoop doorgehakt en heb ook wat besteld met haar naam erop…dus kan niet meer terug :p[/FONT]
    [FONT=&quot] [/FONT]
    [FONT=&quot]Spannend met Finn![/FONT]

[FONT=&quot][/FONT]
    Ben lekker met Jonna onder de douche geweest, want kom alleen het bad niet uit. Doet zo’n zeer!

Was erg leuk.
    Maar helaas vond zij het nog geen tijd om naar bed te gaan (terwijl ze doodop was, heeft ook niet geslapen vanmiddag).
    Ze schreeuwde moord in brand joh. Even laten razen (wat nog steeds erg zeer doet) en later gaan kijken.
    Heb haar toen op schoot genomen en met haar op haar bed gaan zitten. Ze is toen in mijn armen in slaap gevallen…..dat is lang geleden!!! Zo bijzonder.
    Zat daar dus met 2 dochters hihihi. 1 die sliep en de ander die begon te schoppen voor ruimte hahahaha.

Ben 3 kwartier met Jonna bezig geweest…..pffff…..wat mis ik mijn man dan erg zeg!
    [FONT=&quot][/FONT]

19. Girafje75

Girafje75 Actief lid

6 dec 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maagzuur, dat met die kussens zal ik proberen, maar als ik lig al minder. Maar heb het overdag na eten. Ik drink nooit koolzuurhoudend drinken en zeker geen cola. Ik slik niet graag iets, heb hele zwangerschap nog geen aspirine geslikt ofzo. Alleen trouw mn vitaminepil en vispil. Dus nee, rennie zal ik niet snel doen. Wat is grafiqon? Medicijn of homeopathisch. Hoop liever maagzuur te voorkomen dan daarna remedie. Zoals bananen tegen kuitkramp zeg maar.

20. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Ik ben nog geen nieuw wiegje tegengekomen voor 50 euro. Eerder 150 ofzo en dan nog de aankleding.

Namen, hier zijn we er ook nog niet erg over uit. Nu wel een naam op proef maar eigenlijk de 2de keus want we hebben allebei een andere eerste keus. Athans voor mij is het zelfs de 3de keus.
    Hoop dat het goedkomt!!

Deel Deze Pagina