April 2012 mama's!! Deel 2!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Ankje, 1 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maud85

Maud85 Actief lid

14 aug 2011
    343
    0
    16
    Hey meiden,

Hebben jullie al de intake van de kraamzorg gehad? Hier is vanochtend net een mevrouwtje langs geweest.

Veel uitleg gekregen en wel een fijn gevoel erbij. In 95% van de gevallen lukt het ze om 1 kraamverzorgster per gezin te geven (dus tussentijds geen wisselingen). Ben benieuwd!

2. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    hey meiden,,

gister heb ik zelf ff met de angelsounds geluisterd en toen begon de kleine weer te bewegen.. rest van de dag ook goed gevoeld..
    vannacht was ze weer zo rustig.. weer niks gevoeld.. in de ochtend n paar kleine schopjes en nu weer niks.. miss is ze gedraaid ofzo..

gister wat spulletjes gekocht voor het kamertje! goed geslaagd! nu w8en tot januari.. dan gaat mn man het kamertje verven en dan kan ik me uitleven haha!

3. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Even snel een updateje hier. Wel wat terug gelezen, maar niet alles.

Moesch..als je onzeker erover bent zou ik gewoon je vk bellen...wordt je misschien even gerustgesteld, zo voor de feestdagen..

Ankje..goed uitgerust?

Hier vandaag een dagje school. Ondanks dat ik voor de rest rustig aan doe vandaag t wel zwaar. Heb veel last van mn rug en bekken...pff...hele dag nu op een harde stoel :(
    NOuja, zie het wel hoelang we het volhouden vandaag..
    Daarna Finn halen. Heeft afgelopen nacht bij mn ouders gelogeerd, en is straks bij mn zus..
    En dan vanaf morgen lekker met de kerst bezig zijn. Boodschappen enz...gewoon lekker met ons gezinnetje:)

4. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    HIer nog geen intake gehad, heb hem telefonisch in januari. Vorige keer had ik (in de drukke zomerperiode) ook maar 1 en hoop er nu ook op.
    Ben benieuwd!

5. Sjors22

Sjors22 Bekend lid

17 nov 2010
    875
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    @maud, Fijn dat alles goed was bij de vk :)
    Ze is 27 weken en mocht gisteravond weer naar huis toe, het hartje was opzich goed maar de beweging van de kleine niet en ze kunnen het niet verklaren..als ze nu vandaag weer de hele dag niets voelt dan moet ze morgen weer voor een ctg..ze zitten dus in een onzekere periode.

@Girafje, jammer dat je niet mee kunt..en geeft niets toch, als je druk bent ben je dat ! Jij ook een fijne vakantie en fijne feestdagen !
    Owja, wat ik je nog wou zeggen, je wil geen rennie innemen maar gele vla helpt ook heel goed. Als ik geen rennies in huis heb neem ik een lepel gele vla en is het ook zo weg :) Misschien nog een tip voor je :)

@Uitkering/Uwv, nou weer een heel gedoe geweest gister en vandaag. Kon gisteren bellen voor de beslissing na het bezwaarschrift en kreeg te horen dat ze helemaal geen bezwaarschrift hadden gekregen van mijn werkgever...zo vreemd.
    Nu bleek achteraf dat het binnen gekomen was bij de afdeling ziektewet en niet bij bezwaren ( kijken niet verder dan hun neus lang is ) Zij blijven bij hun beslissing om mij niet te betalen en vinden dat mijn werkgever dit moet doen. Nu kon mijn ex werkgever niets meer voor me betekenen ze blijven elke keer tussen het uwv en hun bemiddelingsbureau hangen en dat werkt niet. Ik ben nu overgedragen aan het bemiddelings bureau en vanochtend direct gebeld.
    Zij bleken nog niks van het uwv hebben vernomen en heb ze verteld wat het uwv mij gisteren verteld heeft. Ze heeft direct alles bij de directie gelegd en belt me vandaag of morgen terug met hopelijk een goed antwoord. Ook meteen aangegeven dat ik het spuugzat ben en 26 weken zwanger ben en dit echt niet als prettig zwanger zijn kan beschouwen. Ze gaf me groot gelijk en ging er alles aan doen om me zo snel mogelijk een antwoord te geven en als ze verder gaan met procederen krijg ik zo goed als zeker een voorschot van hun :) Eindelijk een keer wat beter nieuws. Als ze niet verder gaan tegen het Uwv moeten zijn mijn hele ziektewet betalen en het blijkt gewoon om 2100,- euro te gaan ! ik dacht 1600 dus het is nog meer. Nu is het dus weer effe afwachten en hoop zo dat ik het morgen weet ! Maar het klinkt al beter dan alles wat hiervoor verteld werd.

Nou weer een heel verhaal haha :p Meiden een fijne dag !

6. Sjors22

Sjors22 Bekend lid

17 nov 2010
    875
    0
    0
    Kampen
    @Maud, Hier ook nog geen intake gehad, ze vertelden mij dat ze rond 7 maanden een afspraak zouden komen maken :)

@Moesch, fijn dat de kleine meid weer begon te bewegen toen je met de angelsound hebt geluisterd ! Als je je onzeker blijft voelen gewoon de vk bellen. Ook is het zo dat je pas vanaf 25 weken je meisje elke dag hoeft te voelen en het kan ook nog zo zijn dat de kleine een groeispurt heeft waardoor al de energie daar in gaat zitten en dat je haar daarom minder voelt. Dit kreeg ik gisteren te horen op het andere forum van iemand die ook de vk had gebeld.

7. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    ik voel dr nu wel weer! en zie dr zelfs schoppen haha.. denk dat ze gewoon wat rustiger is dan mn zoontje.. die schopte er op los.. vind t alleen wel grappig dat ze snachts niet veel beweegt haha.. de meeste baby's gaan juist bewegen als je rustig ligt.. de mijne beweegt pas als ik zelf ook in beweging ben!

ik heb net voor de lol ff om te oefenen een soort van behangboom gemaakt van een restje behang.. om te kijken hoe ik t strax het beste kan doen als ik m in t echt ga maken!
    ik ga zo ff een foto plaatsen! niet lachen aub hahahah!

8. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    heb m ff met plakband op de muur geplakt hahahahaha!
    denk er ff blaadjes bij enzo:p

9. Maud85

Maud85 Actief lid

14 aug 2011
    343
    0
    16
    Moesch, ziet er leuk uit zo! Ga je ook dit behang gebruiken of weet je nog niet welke? En dan rode, zilveren en zwarte blaadjes?

10. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    ik vind m zelf mislukt hahah..
    nee de muren worden donkergrijs of zwart.. en ik d8 aan een witte boom met rood/wit en zilver...
    maar na deze boom weet ik t nog niet of t wel een boom word of niet hahahah!

11. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    meiden pfffff zo druk gehad dat ik nu even 25 pagina's heb bijgezeln maar kan er niet veel van navertellen

@chelleke bah wat vervelend zeg van die 2ling ik moet er niet aan denken bah bah bah.. wordt er naar van..
    @ gordijnen ehhh
    http://www.degordijnenwinkel.nl/info/gordijnstof-quot-winnie-de-pooh-quot-geel-1848.html om het nog moeilijk te maken... hier heb ik voor getwijfeld maar onze gordijnen zijn net 1 1/2 jaar oud.. om er dan nieuwe gordijnen voor te hangen thja geld groeit me niet op me rug...

@ uitje ehh ik denk ook dat ik deze keer afsla.. utrecht is nog wel een stukje rijden...
    @ baby bewegen.. ik hoor iedereen met drukke beebs.. hier een hele rustige.. voornamelijk pas voor het slapen gaan voel ik t wel. maar nog niet van buiten gevoeld.. voel wel heel snel me eigen hartslag als ik me hand op me buik heb liggen..
    @delfino over je suikeruitslag ik zou me er niet te druk over maken hoor als het maar 0.1 hoger is als de grens.. misschien de avond ervoor pasta of patat gegeten??

zaterdag me oude buurmeisje op bezoek gehad, met haar 2 dochtertjes hahahaah wat zijn kinderen vermoeiend als je dat niet gewend bent zeg.. pffff het was reuze gezellig maar dat ze weg waren, waren ik en me vriend helemaal gesloopt, totaal uitgeput.. nu 8 januari bij de jongste op verjaardagsvisite... hebben dat ze weggingen van beide kinderen nog wel een kroel en een kus gehad, buurmeisje vertelde dat ze ons dan wel echt heel lief vond, want dat deed ze lang niet bij iedereen..

vandaag verder gegaan met het ledikantje beitsen, hoop hem morgen af te hebben en vrijdag in elkaar te zetten als het droog is... dan het kapstokje nog en de commoderand en dan pffff klaar...

nou nu hondjes uitlaten en dan me mama laten douche....

12. zonnestraal1981

zonnestraal1981 Actief lid

14 jun 2011
    141
    0
    16
    NULL
    NULL
    we zijn druk bezig geweest met het kamertje, alle meubels staan inelkaar.
    En in januari begin ik met de aankleding van het kamertje.
    Wij hebben vorige week iemand van het kraamburo op bezoek gehad. We proberen bij ons ook een de zelfde persoon, en misschien nog een stagiare erbij.
    waar gaan jullie bevallen thuis of in het ziekenhuis.
    Wij willen graag thuis, als het lukt.

13. Delfino

Delfino Niet meer actief

Moet 29 dec naar dieetist dan hoor ik wat ik moet doen gaan nl eerst kijken of ik met mijn normale leefomstandigheden ook tehoge suiker heb zo niet mag ik waarschijnlijk weer naar de vk!

14. Delfino

Delfino Niet meer actief

Fidel kenhet gevoel van vermoeidheid als kindjes weg zijn / op bed liggen ;) kijk ook altijd na het avond eten uit naar bedtijd haha!

15. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    dag lieve medemama's2b!

ik kom alleen even zwaaien en laten weten dat ik nog leef :p

Werk deze week halve dagen. Harde buiken zijn nu weg, maar heb er griep voor in de plaats gekregen en gisteren klote nieuws gehad. Mijn broer mailde dat mijn schoonzusje kanker heeft. Ze hebben een kleine meid van 1,5 en ze is 14 weken zwanger van de 2e. Het is nog onduidelijk hoe het nu verder moet en wat er gedaan kan worden, de zwangerschap maakt het allemaal nog ingewikkelder. Volgende week woensdag komen er hopelijk antwoorden..

Na dit hele traject meegemaakt te hebben met ons kleine nichtje komt dit wel weer even hard binnen. Kon gisteren ook alleen maar denken aan wie de volgende zou zijn die dood gaat. Mezelf vanmorgen een schop onder mijn kont gegeven en probeer een beetje positief te denken, maar het is moeilijk. Heb vannacht geen oog dicht gedaan, maar wel gewerkt tot 14:30 vandaag (terwijl ik eigenlijk om 13:00 mocht stoppen ivm halve dag ziekgemeld).

ik ga ff wat dingetjes op de post doen, even oogjes dicht en ik hoop dat ik vanavond even de rust en concentratie kan vinden om hier bij te lezen en te reageren.

Fijne dag allemaal!

16. Maud85

Maud85 Actief lid

14 aug 2011
    343
    0
    16
    Juultje, wat een naar nieuws! Weet je al om welk soort kanker het gaat?

17. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    nou... ze ging een paar weken geleden met een plek op haar arm naarde huisarts zo van: dat moet maar even weggehaald worden, want het is niet zo mooi. Huisarts verwees haar door naar de dermatoloog en die constateerde dat het een melanoom was. Huidkanker dus. De melanoom is weggehaald en was vlak genoeg volgens de artsen om met 99% zekerheid te zeggen dat het verder oké was. Voor die laatste 1% zekerheid mocht ze mee doen aan een onderzoek waarbij een vloeistof op de plek van de melanoom werd ingespoten en als er kankercellen over zouden zijn zouden die terug te vinden zijn in de poortwachtersklier die met deze plek in verbinding staat. Die poortwachtersklier is verwijderd (in zn geheel of gedeeltelijk weet ik niet) en daar zijn dus kankercellen in gevonden. Het is nu onduidelijk of deze cellen nu echt van die plek komen én of dit de enige overgebleven cellen zijn...

18. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    juultje wat vreselijk..
    mijn vader heeft ook kanker en hij is nu bezig met chemo.. hij zal niet meer genezen maar ze proberen het zo lang mogelijk uit te stellen..
    tis erg zwaar.. maar goed wat doe je er aan..

@kraamzorg.. hier wel al aangemeld.. maar volgens mij niet helemaal goed gegaan.. moest een formulier terug sturen maar nog niet gedaan omdat we per 1 januarie overgaan op een andere verzekering..

19. Sjors22

Sjors22 Bekend lid

17 nov 2010
    875
    0
    0
    Kampen
    @Juultje, Jeetje meid wat een nieuws :( en dat zo voor de 'vrolijke' kerstdagen..pfoeh. Is nooit fijn natuurlijk! Jullie heb ook al genoeg mee gemaakt wbt dat hele gebeuren en nu dit. En ze is nog zwanger ook...jeetje zeg, dan moeten ze daar inderdaad ook nog rekening mee houden. Hoop dat ze er snel wat aan kunnen doen en ze snel geneest en alles goed gaat met het kleintje van haar ! Vreselijk...hele dikke knuffel!

20. Sjors22

Sjors22 Bekend lid

17 nov 2010
    875
    0
    0
    Kampen
    @Moesch, Jeetje meid, wat zal dat moeilijk zijn als je weet dat hij niet meer geneest :( vreselijk. Mag ik vragen wat voor kanker hij heeft ? Als je er niets over wilt zeggen is dat ook goed hoor ! Jij ook een dikke knuffel!

Deel Deze Pagina