April 2012 mama's deel I

Discussie in 'De mama's' gestart door juultjeT, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    ankje idd ik moet echt vaker naar hem luisteren.
    ik merk echt dat ik mezelf vergeet.

morgen is de kraamzorg voor het laatst die zorgde de laatste 2 dagen voor me omdat ik het vergat en nu moet ik het zelf weer gaan doen best lastig.

maar morgen ga ik er weer voor om te proberen voor mezelf te zorgen. viktor ligt in bed ik hoop te slapen zo even een kruik maken en dan ga ik ook lekker naar bed.
    ik heb al heel de avond hoofdpijn dus ben toe aan mijn bed.

groetjes

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Goedemorgen allemaal

Ano: lekker hoor zo snel al op vakantie. Is bestemming al bekend en definitief. Paspoort is heus op tijd klaar.

ankje: zielig hè die krampjes.

Hier de rust weer terug. Y voelt zich ook beter nog wel wat verkouden. Goed geslapen 2245 laatste fles. toen kwam ze 3 uur en om 7 uur. Krampjes en huilen s avonds ipv s nachts ook beter al heb ik liever dat helemaal geen kramp heeft natuurlijk

3. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Chelleke, Finn is hier er nooit ziek van geweest, maar het verschilt wel per kind.

Fidel, fijn hoor, gisteren zon goede nacht.

Miss Geul, idd wel aan jezelf denken hoor! Maar dat ritme komt ook vanzelf weer.
    Ben benieuwd hoe het met je hechtingen gaat.

Vruchtje, lekker nachtje hoor! En fijn dat de rust weer terug is!

Hier een beetje onrustig nachtje, Kaj om 00.00 laatste fles, daarna direct gaan slapen, maar om 5u weer wakker door krampjes.
    Uiteindelijk bij mij op mn buik in slaap gevallen nadat ik infacol had gegeven, en toen om 7u weer een flesje.
    Nu wel lekke rustig naast me op de bank...
    De huiarts constateerde gisteren bij Finn alleen een lichte oorontsteking, die we moeten oplossen met neusspray.
    Even in de gaten houden wat Finn is enorm gevoelig voor oorontstekingen en komt er vaak niet vanaf zonder abkuur.
    Wel is het raar dat hij om zn oren een beetje uitslag heeft, wist de arts ook niet precies??
    NOuja, evt maandag maar weer naar de huisarts, maar hij is er niet ziek onder, dus dat scheelt.
    Hier nu aan t opruimen en inpakken. Zometeen komt mn moeder even helpen en daarna gaan we weg, lekker weekendje weg.
    Vriendlief komt vanavond pas, die is nu nog aan t werk, dus moet de jongens even zelf doen..
    Gelukkig met beetje hulp van mams...

4. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    vruchtje fijn dat het beter gaat met y.
    en inderdaad liever helemaal geen krampjes maar voor nu even tevreden met minder krampjes.

2012mama geniet van je weekend weg en lekker dat je mams komt helpen.
    de hechtingen zagen er gister nog hetzelfde uit als de dag ervoor ik heb gister 1 keer in het soda gezeten en dat viel mee met branden vergeleken met de 1ste keer toen dacht ik weg te branden nu prikte het meer dus ik denk dat ik er wel op tijd bij was.

ik heb nu mijn ontbijt klaar staan, de bad spullen van viktor klaar liggen en ga zo eerst eten daarna viktor voeden dan badderen en dan weer eten voor viktor zodat hij weer een paar uur lekker kan slapen.

5. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen!

Vruchtje, wat fijn zeg!! Dat zijn de betere nachten.

2012mama, fijn weekend voor jullie! Hoe weet je dat t krampjes zijn als hij s nachts komt en geen honger? Ik zou nl gelijk n flesje maken als S. S nachts wakker zou worden...

Hier n wat mindere nacht. Laatste fles 22.45, toen 2.00 5.15 en daarna om 7.15 alweer wakker, nog kunnen rekken tot 8.00. Ben benieuwd hoe de dag verloopt vandaag.
    Voel me zelf niet fit dus maar echt rustig aan doen hier

6. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    Unox Heb jij een tepelhoed al geprobeerd? Als hij je borst niet goed pakt, maar de fles wel... IS tepelhoed misschien een tussenweg... Als je de kleine niet vaak aanlegt, kan productie snel achteruit gaan... Dan maakt het ook niet uit hoe vaak je kolft... Dat is mijn ervaring... Achteruitgang productie kan komen door: stress, aanlegproblemen, weinig voedingen, geen nachtvoeding, korte voedingen, bijvoeding en flesgebruik...

Een tip: kolf 5 a 7 min links en rechts of korter wanneer de melkstroom stopt, opnieuw masseren... kolven 3 a 5 minuten links en rechts of korter indien de melkstroom stopt, opnieuw masseren, kolven 2 a 3 minuten of korter indien de melkstroom stopt, 10 a 15 min. heel flesje vol 150 cc. Om de voeding op gang te brengen liefst vaak en kort (7-7, 5-5, 3-3 minuten)... Bij dubbelzijdig kolven pauzeren, als de melk op gang is pas wisselen als de stroom stopt. Productie komt op gang als de kleine eten krijgt

Straks komen ze voor gehoortest, zal ons benieuwen...
    Fijne dag allemaal, vanavond kom ik weer even om een hoekje kijken...

7. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Miss geul, goedzo! Eerst lekker zelf ontbijten!
    Fijn dat het sodabadje niet meer zo brandde!

Noosa, ik zag Kaj gewoon helemaal in elkaar krimpen iedere keer, en het was echt kreunen/huilen van pijn, heel ander huiltje als bij honger.
    Zn buikje was ook helemaal gespannen..En Kaj vraagt bijna niet om een nachtvoeding, had nu wel gekund natuurlijk, maar dacht eerst proberen of t krampjes zijn...
    Jullie dus veel wakker afgelopen nacht..balen. Hopelijk vandaag nog bijtanken.

Sefanja, spannend de gehoortest, maar komt vast goed!

Hier nu onderuitgezakt wachten op mams, moet alleen nog even dweilen en de sleutel naar de buurvrouw brengen en dan klaar..

8. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ 2012mama: Veel plezier het weekend. Wat zielig dat Kaj krampjes had.

@ Miss Geul: Goed aan jezelf denken he dat vergeet je nog wel is en dan kom je jezelf tegen.

@ Sefanja: Spannend hoor die gehoortest.

@ Chelleke: Danian heeft wel is verhoging gehad van de prikjes en sliep veel, maar verder niet ziek ofzo.

@ Vruchtje: Fijn dat je nacht weer beter was.

Hier ook een betere nacht gehad.
    Maylin om 21.45 uur wakker gemaakt voor een fles was maar goed ook want ze had ook flink gepoept.
    Daarna kwam ze om 2.00 uur en om 6.00 uur.
    Heb net die Johannesbroodpitmeel toegevoegd, maar welke speen gebruiken jullie?
    Ik had de 3 standen speen van Difrax maar kon zo moeilijk zien of ze er wat uit kreeg.
    Ze had na 60 cc ook al genoeg, maar er zat ook nog geen 3 uur tussen de voedingen.
    Straks maar weer kijken.

9. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    tamtam ik gebruik nog gewoon speen 1, maar doe er ook maar 1 klein schepje pitmeel in.je hebt anders ook nog de m speen ipv de s.

10. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    2012 mama fijn weekend!!!!

sefanja succes vandag!!

11. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    iemand hier wel eens op cyprus geweest???? ja, is dat wat;)

12. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    noosa wat vervelend zo een mindere nacht ik hoop dat je kan bijtanken vandaag en dat vannacht beter gaat.

sefanja succes met gehoortest hier was viktor in 3 minuten klaar hooguit en hij heeft er niets van gemerkt want hij sliep:D

2012mama
    hier is de nacht ook goed gegaan.
    om 21.30 voeding gegeven en viktor wilde om 23.00 niet in slaap komen lag al een half uur te huilen en te sabbelen op zijn vingers, dus maar even aangelegd nou dat was blijkbaar nodig want hij sliep in no time:D
    daarna kwam hij om 3.00 en toen om 6 uur en net om 9.30 dus er gaat langzaam aan wat meer tijd tussen zitten vorige nachten stipt 3 uur.
    nu soms 3 en half of 4 uur nou dan ben ik tevreden.

hij is net in bad geweest gaf wel veel voeding terug van de 9.30 voeding dus ik ben benieuwd wanneer hij weer komt.
    volgende keer toch eerst in bad en dan voeden want ik denk dat door het klaarmaken voor het bad en het afdrogen aankleden hij teveel bewegt met als gevolg dat zijn voeding omhoog komt.

hij ligt nu lekker op mijn buik uit te rusten van het avontuur badderen:p

ik ben net ook even naar buiten geweest.
    een bos bloemen+cadeaubon voor de kraamzorg gehaald en 2 lekkere amandelbroodjes voor mijn lunch:p heb er nu al zin in.

we krijgen vandaag volop bezoek:
    verloskunidge nachecken en hechtingen verwijderen
    mijn oom en tante en 2 puber kinderen
    mijn oude buurjongen met mijn oude buurvrouw
    mijn vriend zijn oom en tante.

dus zal niet echt online komen.

wat was dat wandelen heerlijk het was even zonder viktor gewoon even alleen dat vond ik ook niet heel erg kon mijn vriend even oppassen dat was zijn 1ste keer alleen thuis met viktor.
    en alles ging goed hij sliep het hele half uur dat ik weg was:D

13. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    vanmiddag met beide kids naar de osteopaat, ben benieuwd!!

14. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Miss geul: lekker even naar buiten toe. Hier ook altijd badje voor voeding. Anders hier ook spugen en kraamhulp raadde het af

Ano: geen ervaring met Cyprus. Wel is leven daar duur heb ik eens gehoord. Ik denk wel mooi land.

2012mama: geniet van je weekend weg!! Lekker toch hulp vanmams

Noosa: jammer zo n mindere nacht hopelijk eenmalig.

sefanja: gehoortest goed gegaan ?

Hier straks eerste uitje alleen met auto en 2 kids. Even naar de kinderboerderij

15. Unox

Unox Fanatiek lid

28 feb 2011
    1.205
    1
    38
    Gelderland
    ik pass hem even door naar Juul; hier juist te maken met een soort van overproductie :) Moet vaak melk laten weglopen omdat het er te krachtig en teveel uitkomt ;) Maar.. desalniettemin goed advies, al ben ik zelf niet zo van de tepelhoedjes. Maar dat moet iedereen voor zich weten, de ene tiet is de andere niet, zeg ik altijd maar:D:D

Ventje en i hebben eindelijk de draai gevonden. Meer een ritme, hij slaapt nu standaard smiddags boven in zijn eigen wiegje, na de voeding goed rechtop houden en met een speentje gaat ie gauw slapen, zelfs op zijn rug! Overdag tukt ie -wanneer ik wakker ben- nog gewoon lekker op zijn buikje, dat vindt hij heerlijk.
    Straks even de laatste was vouwen en dan gaan we een weekendje bij mijn ouders logeren. Lekker voor het eerst met zijn drietjes in een groot bad, heb er zo'n zin in! :):D

16. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    Kom even zwaaien. verder geen energie om te reageren. viggo is sinds maandag weer erg onrustig, maar blijft er nu in hanyen. hij huilt heel erg veel, slaapt slecht en drinkt slecht. weet me er vandaag echt geen raad meer mee. heb een afspraak gemaakt bij een chiropractor, misschien kan die een.lichamelijk iets ontdekken wat viggo zo onrustig maakt. we kunnen alleen pas donderdag terecht :( ik ben zo moe......

17. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Gaat hier nu lekker.
    Om half 12 de laatste fles gegeven. Toen om 4 uur en om 8 uur. Kwa voeding hebben we een lekker ritme te pakken. Al begint Ilona erg veel te spugen. Ik heb al Nutriton in huis gehaald, voor het geval dat.
    Maar volgens mij spuugt ze veel omdat ze ook verkouden is?

Vanmorgen ook even naar mijn stiefmoeder geweest. Heeft haar been gebroken en heeft net een operatie achter de rug. Ze heeft 2 schroeven in haar been nu.
    Jonna heeft een tekening gekleurd voor haar. Erg lief.

Jeroen heeft vandaag avonddienst (balen!!). Maar gelukkig maar 1 dagje. Morgen weer lekker weekend voor hem.

Ga nu weer naar mijn kleine meid. Die huilt momenteel erg veel. Ze heeft erg veel last van krampjes en wil het liefst de hele dag bij mij liggen.

18. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ankje: gebruik jij een draagdoek? Ik wil er eentje gaan aanschaffen zodat ik meer mijn handen vrij heb om mijn zoontje bijvoorbeeld aan te kleden of naar bed te brengen of uit bed te halen, met hem te spelen, te koken etc. Loop jij daar niet tegenaan nu Ilona zo last heeft van huilen en krampjes? Hier heeft manlief ook avonddienst. Hoe doe jij dat. Hier is het precies naar bed brengen en flesjes tijd tegelijk. Aangezien ik vrij lang bezig ben met voeden is dat best lastig. Naar bed brengen kost ook veel tijd met wassen,tandenpoetsen en voorlezen. Zielig voor Ilona die krampjes:(

Unox: fijn dat je je draai hebt gevonden. Veel plezier weekendje bij je ouders

Juultje: oh wat ontzettend vervelend dat Viggo zo van de leg is. Misschien regeldagen? Is hij nog verkouden? Hopelijk kan de chiropractor iets betekenen voor jullie. Ik had afgelopen 4 dagen ook een echte huilbaby die 20 van de 24 uur huilde en dat is echt zwaar. Je bent zo machteloos en het is zo zielig:(. Sterkte!!
    Trouwens is een draagdoek niets voor je zodat hij lekker bij je is en daar misschien rustig van wordt.

Vraagje: koken jullie kraanwater van flesvoeding. Wij wel in sindsdien minder krampen of het is toeval, maar ik geloof wel dat het werkt.

Eerste uitje met 2 kids viel echt mee gelukkig. Y slaapt lekker dus alle tijd met en voor zoonlief:)

19. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    water:wij koken het idd van te voren.Bij Neomi nooit gedaan maar deze kraamphulp deed het en we zijn het blijven doen!

juultje dikke knuff meid.Voor zulke dingen kun je ook naar een osteopat, is net zoiets, ama kraakt minder enzo.

hier:terg van de osteopaat, alles voelde goed bij Daan, niks raars kunnen vinden ofzo, yeah!!altijd fijn te horen!

20. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    ano hoe ging het bij de ostheopaat?

vruchtje kraamhulp tussen het voeden het badje maar viktor drinkt zijn hele voeding uit 1 borst en weigert de 2de borst.
    fijn dat je uitje zo goed is gegaan op naar het volgende uitje met 2 kids.
    sorry ik geef geen fv en kan dus geen antwoord geve op je vraag.

unox wat fijn dat ook jullie een eet slaap ritme hebben gevonden geniet van je weekend bij je ouders.

juultje wat vervelend dat het niet goed gaat ik hoop dat de chiropractor wat kan vinden en het snel op kan lossen.

ankje vervelend die krampjes en het huilen wel fijn dat het verder goed gaat.

hier is de meeste bezoek geweest vanavond nog een oom en tante maar dat is het.
    viktor ging vandaag wel van hand naar hand maar ik had er nu wel meer vrede mee want het was in zijn omgeving en geen vreemde omgeving.
    wel merkte de verlos en de kraamzorg op dat zijn navelstompje is gaan ontsteken dus nu 2 keer per dag met alcohol schoonmaken en 3 keer per dag temp opnemen, als hij boven de 37,5 komt moet ik meteen de verlos bellen, maar ik hoop dat als ik het goed doe dat het niet nodig is, en het is zo zielig want viktor heeft echt pijn als je ontsmet hij gilt dan zo hard dat ik hem bij mij wil nemen om te troosten en zeg bij voorhand al sorry:( zo zielig vind ik hem dan)

Deel Deze Pagina