@ Miss Geul: Das minder je gebroken nacht. Kan me voorstellen dat het wennen is Viktor naar de opvang, maar komt vast goed. @ Ankje: Fijn dat alles goed gaat bij jullie. Ik heb de foto's gezien van de vakantie zag er gezellig uit. Bah naar de tandarts ik moet 11 Juli ook gaatjes laten vullen @ Vruchtje: De pannenkoeken waren heerlijk. Hier ligt Maylin ook niet zo heel lang op de buik hoor hooguit een minuut of 2. Ik heb ook geen idee hoelang zou moeten. Hier een redelijke nacht gehad. 21.30 uur laatste fles toen 4.45 uur. Het lijkt of 21.30 uur te laat is, want dan slaapt ze korter, dus ik ga vanavond de laatste fles eerder geven kijken of ze dan langer slaapt dat was de vorige nachten wel het geval. Ga Maylin de fles geven.
Tamtam, super van Danian, geen speen meer! Fijn dat jullie samen uit de keuze zijn gekomen. Vruchtje, Kaj vindt zn buik ook niks, vond Finn ook nooit..hier dus niet zo heel lang. Ankje, jij dus ook weer aan het werk. Fijn dat je er al zin in hebt. Dus de vakantie in het mooie drenthe was geslaagd? Jullie stonden ook op een mooie camping! Succes vanmiddag bij de tandarts! Miss Geul, veel succes vanmiddag. Voor je het weet mag je hem weer halen Geniet even van je handen vrij, ga iets voor jezelf doen! Hier Kaj niet wakker gemaakt gisteravnd maar hem zelf laten komen, dacht kan ik even wat langer slapen, sliep om 10u. En oeps, werd om 7u wakker, direct bij Kaj gekeken, maar lag heerlijk te slapen. kwartiertje later werd hij wakker, en toen flesje gegeven. meneer dus 12u geslapen...slaapkopje! zometeen bij een oud collega koffie drinken. Vanmiddag wacht t huishouden
tamtam, dat van later slapen eerder wakker dat herken ik wel. 2012mama ik ga volop in het huishouden te keer dan gaan die 2 uur zo om. hihi. viktor heeft wel kramp vandaag maar verder lekker kletsen
Sorry dames, ik heb niets bij gelezen, Dit weekend even alleen maar met mijn meisje bezig geweest.... moet haar al te veel missen nu ik aan het werk ben.... Mila is behoorlijk verkouden, snotteren en ook af en toe wat hoesten , en de oogjes tranen de hele tijd... Hoop dat het snel over is, gelukkig is ze niet ziekjes want ze lacht nog steeds en maakt een hele dierentuin aan geluiden..... straks weer avonddienst... ( die roostermakers bij ons denken volgens mij dat een moeder die pas een kindje heeft gekregen graag iedere avond werkt...... niet dus.. Ik wens iedereen een fijne dag en ik wil proberen vanaf hier weer in te haken... heb ik nog wat belangrijks gemist??
Trouwens dames had nog een vraagje. MIla weegt nu bijna 6 kg... ze zou dan minimaal 900cc moeten hebben aan voeding, maar ze komt daar gewoon echt niet aan. ze zit tussen de 825 en 875cc dagelijks. Lijkt me geen probleem toch als ze t er goed op doet. op een gegeven moment lijkt me ook dat die regel niet meer op gaat omdat ze maar max 1000cc mogen hebben toch?
@ Chelleke: Maylin drinkt ook minder en ik maak me er niet druk om.Ze is ook ziek geweest, dus misschien heeft dat er mee te maken, maar als ze niet meer wil kan ik het er niet inproppen.
Tamtam, hier gisteren dus ook vroeg een laatste fles, en die ging leeg, en de hele nacht geslapen. Hier gaan die hele late flessen ook niet leeg. Chelleke, werkze vandaag! wat voeding betreft, zou gewoon naar Mila kijken, als die het goed doet is het prima. Hier Kaj slapen in de kinderwagen (gebeurd niet vaak meer!) en Finn boven aan het spelen...ik dus lekker aan de slag, met ondertussen af en toe een bakkie koffie!
@ 2012mama: De fles gaat om 21.30 uur wel leeg dat is het probleem niet. Eergisteren kreeg ze de fles om 21.00 uur en toen sliep ze tot 5.00 uur en de dag ervoor om 20.45 uur en toen sliep ze tot 5.30 uur. Vanavond ook maar rond 20.30 uur de fles geven is kijken wat ze gaat doen.
fidel Neva slaapt overdag en avond wisselend... de ene keer kan zij een paar uur van de wereld zijn (meestal 's avond na huil bui, net voor laatste voeding), overdag vecht zij veel tegen slaap, als zij in slaap valt meestal een heel klein uurtje... Als ik met haar ga wandelen of auto rijden kan zij zo een paar uur acher elkaar slapen... linC wat fijn dat Amco het goed doet op nutrilon pepti. Wat fijn dat mijn tip je heeft geholpen (wiegen) met boertje laten. ik kan alleen maar zeggen : BLIJF GENIETEN. 2012mama Ik ben denk te voorzichtig in gastouder,- au pair ed.. Je laat toch een vreemd persoon in huis om voor je kind te zorgen... Dan ben ik moeilijk in vertrouwen... Mijn voorkeur zou dan uit gaan naar iemand die je goed kent. irritatie dit weekend was ik niet zo lief tegen/voor mijn man... Het gehuil, weinig slapen van Neva had mij het weekend voor het eerst gesloopt (ook gezien ik niet lekker was)...Ze kan er niets aan doen, maar continu gehuil is niet fijn... Dan snauwde ik op man, zo zielig... Later wel excuus en uitleg... Soms was ik even op mijzelf om mijzelf weer te ontspannen want mijn spanning voelt de kleine meid ook. op buik Neva vind het heerlijk op haar buik, slaapt heel snel of kijkt vrolijk met geluid in de rondte... Als ze het niet naar haar zin heeft, gaat zij huilen... ankje Succes bij de tandarts. Heerlijk dat het met beide meiden goed gaat. Morgen weer aan het werk, zal wel even wennen zijn... chelleke Ze kan beter wat minder drinken en alles binnen houden dan te veel en moeten overgeven... Houd gewicht en groei in de gaten... Zolang dat goed is, zie ik geen problemen met minder drinken dan advies geeft... Zij komt vanzelf als zij weer honger heeft. Neva zou 150 ml mogen, ik ben weer terug gegaan naar 120ml... even weg zijn zonder baby Ik vond het niet makkelijk om onze kleine meid achter te laten. Het moest er een keer van komen. Op stap zonder Neva. Daarentegen zie ik ook wel weer zijn voordelen, ik zie dit als proef draaien voor wanneer ik daadwerkelijk weer ga werken... Misschien dat ik dit wel vaker ga inplannen. Zo wen ik aan de situatie maar onze dochter ook. Dit was nog voor maar een paar uur, maar hoe zal het zijn als zij een nachtje weg gaat of zelfs een paar dagen? Zal je dat vies tegen vallen? Oma heeft het in ieder geval heel veel plezier met haar kleindochter gehad... En ik, ik heb haar met een gerust hart daar achter gelaten wetend aan hoeveel opa en oma van haar houden... Ik moet opeens aan dit nummer denken: Alain Clark - Hoe zeg Ik jou - YouTube neva ik ben weer even terug gegaan naar 6 voedingen 120 ml+4.. de laatste dagen was Neva niet in haar hum, veel spugen (sinds aanbieden 150ml).. Ik voed overdag ook echt weer ieder 4 uur... Het is allemaal net iets te geweest voor haar... Nu gaat het weer wat beter met haar, minder gespuug.. Ze vecht nog steeds tegen haar slaap. nog drie weken, dan is zij 3 maanden oud, komt er nog meer rust, regelmaat en hoop ik dat ik er naar toe kan werken dat zij om 19.30 in haar eigen bed op eigen kamer slaapt... dat zij mooie nachten maakt en lekker in haar velletje zit en goed groeit...
Hoi hoi Vanmorgen moest ik even naar de tandarts om een gaatje te laten vullen. Brrr .vind dat echt niks! Maar het viel gelukkig mee, was maar een klein gaatje. Nu hoef ik in december pas weer naar de tandarts. Jonna is lekker vrolijk vandaag en Ilona slaapt veel. Deze week heeft Jeroen avonddienst en morgen moet ik ook weer werken! Heb er zon zin in! Straks ga ik even een cake maken voor op mijn werk morgen voor mij de koffie. @ Miss Geul: Dat je het er zo moeilijk mee hebt is normaal hoor. Ik had er ook zon moeite mee toen Jonna was geboren. Het voelt totaal niet leuk, want het lijkt net alsof je je eigen man/vriend niet vertrouwd. Maar dat is het niet. Je bent gewoon bang dat er iets gebeurt en dat jij er dan niet bent om te troosten. Tenminste zo voelde ik dat toen. @ Laatste fles: Wat krijgen jullie kids de laatste fles al vroeg zeg! Hier krijgt Ilona de laatste fles om half 12. En dan komt ze pas rond 5 uur (soms 6 uur) weer. Of doe ik het nu verkeerd. Ik kan me totaal niet meer herinneren hoe we het bij Jonna hebben gedaan. Ik kan me wel herinneren dat we de laatste fles hebben vervroegt met een half uur per week. Toen werd ze net zo laat wakker. Maar weet niet meer hoe oud ze was. @ 2012mama: Ja we hebben het super leuk gehad. En de camping was idd super mooi!! Alleen jammer dat we daar alleen stonden. Jonna had dus geen kindjes om mee te spelen. Volgend jaar gaan we wat later op vakantie en naar een nog meer kindgerichte camping. Ow wat lekker zeg!! Hoe krijg je dat toch voor elkaar dat Kaj 12 uur slaapt! Ilona slaapt max 6 uur s nachts. @ Chelleke: Kun je op je werk niet aangeven dat je voorlopig even wat minder avonddiensten wil draaien? Mij is altijd gezegd dat ik Ilona voeding moet geven wat ze vraagt. De eerste 6 maanden kun je je kind namelijk niet overvoeden. Want er zit nog niks in waar ze echt vetten mee aan maken. En dat ze max 1000cc mogen is volgens mij alleen de eerste maand. Ik hou zelf 150 a 160cc per kilo per dag aan. En dat totaal delen door het aantal voeding. Ilona weegt ook 6 kilo. 150 x 6 is 900. 900:5 = 180cc. En wij geven haar de laatste voeding 30cc extra om te kijken wat ze daar van weg drinkt. De ene keer drinkt Ilona wat meer als de andere dag.
Haak hier weer even in. Wat een heerlijke nachten maken sommige al mag ik ook niet klagen hoor. @ Linc wat fijn dat je nu weet waar het aan ligt en wat merk je dat snel he met andere voeding hadden we bij Mali ook toen die naar allergy care ging. @ Chelleke gewoon geven waar ze om vraagt vooral als ze het daar goed op doet. Hier gaat het super Mali is zo tevreden en zo rustig zit al een tijdje op 5 voedingen van 150+5 en dat gaat goed. Ze was bij 8 weken 4 kilo en 52cm. Slaapt als sinds 5 weken van 23 uur tot 7/7.30. Tijd lijkt zo snel te gaan. Moet zo met toby gaan kennis maken met zijn klasje op de kleuterschool daar begint hij na de vakantie. Merkte wel dat ik echt mijn draai moest vinden met 2 kinderen en we hadden elk weekend wel iets te doen gelukkig is het nu rustiger.
Sefanja, wij hebben eerst ook mn schoonmoeder 1 dag in de week als oppas gehad, dit vond ik erg moeilijk. Ik vind dat juist te dicht bij staan, moeilijk om kritieken op te leveren (positief en negatief) waarom was Neva zo verdrietig het weekend? Logisch dat het je sloopt hoor... waarom wacht je tot 3 maanden voor het naar bed brengen om 19.30 enz? Ankje, ik stond zelf ook versteld hoor..Ga vandaag weer zo vroeg d elaatste voeding geven. Denk rond een uur of 8, en dan zien we wel hoelaat hij weer komt. Zitten jullie nog op 6 voedingen? Vogeltje, hoe was het kennismaken? HIer mn neefje even op visite, gezellig. Mn zus is naar de groothandel en neefje had geen zin om mee te gaan. Is heerlijk met Finn aan het spelen. MOrgen heb ik nog een sollicitatiegesprek bij een andere organisatie. Ben benieuwd!
chelleke geniet inderdaad van je kind als je thuis bent, want nu werk je dus geniet je minder vaak van haar. en dan komen wij wel weer als je tijd over hebt 2012mama hoe komt het dat kaj niet zo vaak in de kinderwagen slaapt. sefanja wat goed dat jij die link heb gelegd en gelukkig gaat het nu beter. ankje fijn dat de tandarts mee viel. fijn dat het goed gaat met jonna en ilona. lekker idee zo een cake bakken. 2012 mama wat leuk dat finn met zijn neefje aan het spelen is. veel succes morgen bij het sollicitatie gesprek. vogeltje fijn dat het met jou en mali goed gaat. hier ging de 1ste dag bij de opvang goed. ik heb gedaan: keuken kasten van buiten, kattenbakken verschoond, keuken geveegd, keuken gedweild, badkamer opgeruimd, kantoor vl opgeruimd, gezogen en gedweild, 4 kratten bier ingeleverd. en viktor zijn bed vercshoone n 3 wasjes gedraaid en opgehangen. en viktor heeft een lekkere fles op bij de opvang, lekker in de box gespeeld. hij heeft daar niet geslapen en ze waren net onderweg naar buiten toen ik kwam. planning deze week: morgen school, kijken hoe lang viktor het daar vol houd en hoe vroeg hij weer weg wilt. woensdag prikjes bij het consultatiebureau. donderdag weer wennen bij de opvang dus grote schoonmaak weer vrijdag rustdag! en dan is het weer weekend. groetjes wendy
Miss Geul, ik leg Kaj vaak gewoon boven te slapen. Finn sliep heel erg lang beneden, maar Kaj slaapt makkelijker, en beneden is het veel lawaai soms, met Finn. Fijn dat het wennen goed ging, en jij hebt lekker wat kunnen doen.
@ Ankje: Fijn dat het meeviel bij de tandarts @ Miss Geul: Gelukkig ging het goed bij de opvang en jij hebt je grote schoonmaak ook weer gedaan. Genoeg op de planning dus deze week. @ 2012mama: Gezellig dat je neefje er is is voor Finn ook leuk. @ Vogeltje: Goed om te horen dat alles goed gaat. Hoe ging het kennismaken? @ Sefanja: Als het teveel is voor Neva zou ik terug gaan naar minder. 5 x 180+6 is voor Maylin ook teveel terwijl ze dat wel mag hebben. Ze drinkt vandaag 2 x 150+5(1x10 laten staan) en vanmorgen had ze 180 cc en de laatste 2 avonden de laatste voeding 200 cc. Ze moet om 16.45 uur weer een fles en dan bied ik weer 150+5 aan. Maylin moest om 12.45 uur een fles, dus tijd om op bed te gaan was er niet, dus Danian en ik zijn op de bank gaan liggen hebben we allebei nog even geslapen alleen een beetje te laat wakker om 15.30 uur, dus hopelijk gaat Danian vanavond op tijd slapen.
Hoeveelheid voeding is een richtlijn je moet vooral kijken naar waar je kindje behoefte aan heeft. @ Miss Geul fijn dat de eerste dag goed ging en dat klinkt als een druk weekje voor je. @ 2012 mama alvast succes voor morgen. Kennismaken ging verassend goed nu 13 augustus beginnen
neva Zelfs misschien tot 5 maanden... Anders moet ik haar om 23.00/24.00 uur wakker gaan maken... Het heeft met bloedsuikerspiegel te maken... Bij babys met een te laag lichaamsgewicht (dysmatuur). Er is dan sprake van een geringe tot afwezige reservevoorraad van glycogeen en vet. (Dat had Neva) Bij te vroeg geboren babys. Er is weinig glycogeen- en vetvoorraad. De opslag van de reservevoorraad gebeurt voornamelijk in de laatste periode van de zwangerschap (Dat was Neva) Wat ik geleerd heb: een kind onder de 5 maanden heeft 5 voedingen per dag nodig. Als de nachten te lang worden (ik dacht 10 uur) dan daalt de bloedsuikerspiegel te veel en kan het kind suf wakker worden. De uitzondering hierop is een kind wat de 7 kilo of meer weegt en voldoende heeft aan 4 voedingen.
dag lieverds! ik kom alleen even zwaaien. Enooorm druk weekend (zonder manlief) gehad en vandaag een lange en drukke werkdag. Papa is nu aan het werk, dus handen vol aan kleine man. Hopelijk tot gauw. hoop dat t goed met jullie en de kindjes gaat! x
Sefanja, ja snap wel dat je haar wakker moet maken, maar ik ben van mening dat een baby op een gegeven moment beneden niet meer zn rust krijgt, en als het lukt boven kan slapen. Vandaar mijn vraag...Kaj is sinds een weekje veel onrustiger beneden, en slaapt boven wel goed. Net Kaj trouwens gewogen...nu 6 kg. Sinds vandaag houd Kaj zelf een rammelaar vast, en gaat er zelfs mee rammelen...leuk om te zien, maar wat gaat het snel!
@ Vogeltje: Jou kleintje slaapt ook al zo lekker lang. Ben ik dan de enige waar de kleine nog maar 5 a 6 uurtjes slaapt s nachts? @ 2012mama: Wij zitten al wel op 5 voedingen. Ik laat er 5 uur tussen of 4,5 als ze eerder komt. Succes met je sollicitatie morgen! @ Miss Geul: Jij bent ook goed bezig geweest zeg! Lekker he, ff de handen vrij. Ik sta echt verbaasd van jullie kids hoor! Ze slapen allemaal al lekker gemiddeld 10 uurtjes s nachts. Jonna was ook enorm snel met lang doorslapen. Maar wij blijven een beetje hangen met Ilona. We weten ook niet meer zo precies hoe het bij Jonna ging. We hebben samen besloten dat ik (jeroen heeft avonddienst) de laatste fles een uur vervroeg en dus om half 11 ga geven. En dan in de hoop dat ze dan ook tot 5 a 6 uur blijft slapen. Hebben jullie nog andere tips? We geven de laatste fles al met 30cc + 1 schep meer. Athans .we bieden het aan. Ze laat meestal dan wel wat staan.