April 2012 mama's deel I

Discussie in 'De mama's' gestart door juultjeT, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    vruchtje, nee lijkt me geen kwaad kunnen...denk dat als ze moe is ze het wel aangeeft...niet druk om maken dus :)

2. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ Sjors: Das minder dat je een laag HB hebt hopelijk voel je je snel weer beter.

@ 2012mama: De laatste fles vanavond om 20.30 uur gegeven, dus nu maar afwachten hoe laat ze vannacht komt.

@ Vruchtje: Als ze echt wil slapen geeft ze dat echt wel aan lijkt mij.

Hier erge last van mijn onderbuik en dat trekt door naar mijn onderrug.
    Moet morgen vroeg naar de HA voor dat ik dit keer een tussentijdse bloeding had bij de pil en ben blij toe, want vooral die buikpijn is niet fijn.
    Af en toe ook misselijk erbij en koude rillingen, dus alles behalve fit.
    Hoop dat het niet iets anders is waar ik zo'n last van heb.
    Ga zo mijn bed opzoeken.
    Welterusten allemaal.

3. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    sjors ik hoop dat je snel weer beter bent met een goed hb en vit.b12.
    hier was viktor ook altijd wakker tot 23.00 maar sinds ik hem afzonder en in bed leg rond 21.00 gaat hij gewoon slapen.
    wel eerst een voeding en een schone luier en ik baker hem ook in.

2012mama ik hoop dat je een goede nacht hebt.

vruchtje y gaat vanzelf slapen als daar behoefte aan is.

tamtam wat vervelend dat je nu nog steeds ziek bent.
    ik hoop dat de ha je morgen kan helpen, beterschap meid.

hier ligt viktor sinds 21.00 op bed, ik legde hem neer en weg was hij wat een heerlijk mannetje. nu twijfel ik of ik hem laat liggen tot morgen ochtend of 23.00 nog een voeding aan bied.
    want ik hoop dat hij tot 7 uur of zo gaat slapen want 5.00 vind ik nog zo vroeg, ik ben een uitslaper en nachtbraker.

even kijken wat te doen vanavond

groetjes

4. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Heb even vluchtig gelezen, maar even geen puf om te reageren.

Heb vanavond klote nieuws gekregen. Mijn stiefzusje van 12 heeft leukemie. Ze is direct opgenomen in de Vu in amsterdam, want ze krijgt overal blauwe plekken en heeft regelmatig een bloedneus per dag.
    Donderdag krijgt ze een beenmergpunctie om te kijken welke versie ze heeft. De meeste mensen genezen na een heftige chemo behandeling. Dus daar houden we ons aan vast.
    Ze houd zich erg flink. Ben super trots op haar. De schrik zit er goed in.

Mijn eerste werkdag ging erg goed en was gezellig. Met de kids ging het ook goed.

5. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @Ankje: Jeetje dat is schrikken. Hopelijk geneest ze na die chemo. Sterkte.

@ Miss Geul: En hoe is het gegaan vannacht?

Maylin kwam ineens om 2.15 uur al. Hoe dat zo ineens kan misschien het sprongetje ze is vandaag 12 weken als je van de uitgerekende datum uitgaat. Ze is ook aan het klieren met de flessen. Ze kwam hierna om 6.45 uur en ze heeft nog geen 100 cc gedronken en ze wil niet meer. Het kwam wel goed uit nu met de tijden omdat ik na de ha moet en om 11.30 uur Danian naar de opvang brengen en daarna met haar naar de fysïo dan kan ik voordat ik Danian weg breng haar de fles nog geven, maar als ze haar fles niet leeg drinkt ben ik bang dat ze wil als we bij de ha zitten. Ga zo nog maar is proberen.

6. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Ankje, jeetje wwat een #$%#nieuws! wat schrikken, hopleijk heeft ze een milde vorm. Sterkte!

Miss Geul, hoe was jullie nacht?

Tamtam, vreemd he, dat ze dan zomaar om een andere tijd komt. hopelijk komt vandaag goed uit.

hier weer een goede nacht, geslapen van 19.30-7uur, nu fles geven.
    Straks weer naar de tandarts, deel 2 wortelkanaalbehandeling.
    Finn naar kdv, en kaj naar schoonmoeder.

7. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.200
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ankje: ik weet niets te zeggen ben sprakeloos:(. Hopelijk inderdaad een milde vorm die goed te behandelen is. Sterkte in ieder geval. Hoe was je eerste werkdag?

Tamtam: babies zijn niet te volgen:). Geen idee waarom ze in ene 2:15 komt. Misschien 12 weken sprong of gisteren overdag weinig gedronken? Succes bij huisarts. Hopelijk gaat je buikpijn snel over

201mama: prima nacht dus weer. Succes bij tandarts

miss g: en heb je viktor nog wakker gemaakt om 23? Nacht verder goed gegaan ?

Hier weer een super nacht. 21:30 laatste flesje toen pas weer om 7:45 wakker:):)

8. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ 2012mama: Succes bij de tandarts

@ Vruchtje: Ze heeft gisteren overdag wel iets minder gedronken, maar wel boven de 800cc in totaal en ze sliep dan altijd gewoon tot 4.30/5.00 uur, dus dat lijkt me niet. Hopelijk was het eenmalig, want ik merk het wel dat ik minder aan 1 stuk heb kunnen slapen.

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.200
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoeveel dronk maylin om 2:15? CB adviseerde ons dan klein flesje aan te bieden 100cc zodat ze níet weer aan nachtvoeding gaat wennen

10. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    @ Ankje: Wat een klote nieuws zeg... pfff hopelijk geneest ze idd weer snel na die chemo kuur.. .sterkte hoor in deze onzekere tijd... Dikke knuffel voor jou...

@ nachtvoeding: Ik heb gelezen in het boek oei ik groei dat de kans er in zit dat de kleintjes bij het sprongetje rondom de 15 weken ( 14 t/m 18 ofzo) ook ineens weer kunnen komen voor een nachtvoeding...... bid god op mijn blote knieën dat dat niet gaat gebeuren hahaha wij zijn echt te zeer verwent met zo'n makkelijke slaper...

Vandaag een dagje vrij dus lekker even met mijn mupke genieten...... wat is het toch fijn om mama te zijn...:D:):D

11. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    ankje wow dat is schrikken ik hoop dat ze goed geneest na de chemo.
    wel fijn dat je werkdag goed goed ging voor jou en de kids.

tamtam vannacht kwam viktor om 4.30 en 8.30.
    wat vervelend die gebroken nacht en dan zo weinig drinken ik hoop dat ze gewoon haar fles drinkt waardoor jij rustig naar de ha kan zonder schreeuwend kind.

2012mama veel succes bij de tandarts.

vruchtje nee ik had viiktor niet wakker gemaakt vandaag ga ik dat dus wel doen in de hoop dat hij tot later slaapt.
    wat een heerlijke nacht heb jij gehad.

chelleke wat lekker dat je vrij bent.
    en inderdaad gezegend met de goede slapers.

hier gister viktor laten slapen maar hij lag om 4.30 te krijsen en had zichzelf uit de inwikkel doek gewrongen, toen 1 borst leeg gedronken
    daarna om 8.30 weer uit zijn inwikkel doek en liggen krijsen dus maar weer gepakt weer 1 borst en lekker bij mij in bed gelegen.

vandaag zijn 1ste prikjes ik hoop dat hij er weinig van mee krijgt.
    ik neem een warme kruik mee voor zijn benen.
    en ga de middag vrij nemen om te fietsen met zijn benen.
    dus ga zo het eten voorbereiden.

12. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    alles, echt alles zijn richtlijnen,adviezen en of protocollen..
    ik haal de informatie uit les boeken,- die mijn moeder ooit voor mij gekocht heeft,- daarnaast ervaring,- stages en internet.

In principe hebben baby's nacht voeding nodig maar ook ik ben van mening dat je hen er niet wakker voor moet maken (overigens wordt dit ook geadviseerd door cb en het ziekenhuis), misschien wel in de eerste weken maar daarna niet meer... Als zij slapen, groeien zij... ik laat mijn kleine meid ook komen, zij komt altijd tussen 04.00 uur- 05.30 uur...

alles wat men doet zijn persoonlijke keuzes... Alles wat ik aan informatie geef zijn mijn adviezen ed... Wat men ermee doet moet men zelf weten... vogeltje je moet ook doen wat jij als ouder denkt goed te zijn... jij bent de mama en jij weet als geen ander hoe je baby in elkaar zit en wat de behoeften zijn ed...

Niemand is hetzelfde, iedereen heeft zijn individu en benaderingswijze waarbij zij zich het prettigst voelt. Dat geldt ook voor voedingen, bedtijden ed

13. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.200
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Sefanja: mooi omschreven hoor

Miss geul: succes met 1e prikjes vandaag nooit leuk.....:(

Chell: lekke vrije dag geniet lekker van en met Mila:)

14. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    dank je wel

15. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    sefanja goede info vooral dat iedereen het anders doet.

hier ga ik voor dat ik naar het cb ga eerst even winkelen, mijn docent gaat weg en dat verdiend een cadeau want ze heeft iedereen zo goed geholpen.

16. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ Vruchtje: Maylin dronk vannacht 165 cc ik was anders ook bang dat ze heel snel weer zou komen nu heeft ze er 4,5 uur tussen gelaten, maar als het vaker gaat gebeuren dan ga ik wel minder geven.

@ Sefanja: Mooi opgeschreven en zo is het maar net.

@ Chelleke: Geniet van je dagje met je meisje

@ Miss Geul: Succes met de prikjes.

Hier bij de HA geweest en ze wilde toch inwendig kijken.
    Alles zag er gelukkig goed uit ze dacht ook niet aan een infectie, want ze kon overal goed aanzitten. Ze heeft ook meteen een uitstrijkje gemaakt dan hoef ik volgend jaar niet en we waren nu toch bezig, maar ze verwachte er niks van.
    Krijg over 3 weken ongeveer de uitslag.
    Ze dacht dat ik misschien toch iets onder de leden heb waardoor ik niet fit ben.
    Ze heeft me een andere pil voorgeschreven en daar moet ik na de stopweek mee beginnen mocht het bloeden aanhouden moest ik weer langskomen.
    Maylin heeft zich goed gedragen.
    Heb haar net de fles gegeven, dus we gaan Danian zo wegbrengen en dan door na de fysio.
    Ze komt vandaag wel op 6 flessen uit zoals het nu lijkt.

17. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.200
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Tamtam: fijn dat alles goed was bij de huisarts. Snap dat je 165 gaf. Zou anders vervelend nachtje kunnen worden. Je kan het volgende keer altijd eens proberen toch. Benieuwd hoe bij fysio is. Suc6

18. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    als het uitstrijkje anders uitwijst, hoor je het dan wel eerder?
    ik gebruik microgynon 30 jij?

verder een kleine ongeduld hier, ik ga maar even wandelen. ze zit zichzelf in de weg

19. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    Tamtam fijn dat alles goed was!n idd als je dan toch bezig bent dan maar in 1 keer haha.

Chelleke fijne dag met je meisje!

Miss geul dat verdiend dan idd een cadeautje, blijk van waardering kan nooit kwaad!

Ben een paar dagen niet geweest, want hou t echt ff niet bij, sorry dames.

Ik heb t idee dat Daan langer slaapt als ik m vroeger naar bed breng.
    Als ik m rond 22-23.00 wakker maak voor de laatste fles haalde m denk ik uit best een diepe slaap waardoor die de rest van de nacht minder vast slaapt?!?raar idee??heb dus oog gister de laatste fles al om 21.00 gegeven en hij kwam vanmorgen pas om 6.45.
    Kan natuurlijk toeval zijn maar wil t toch ff blijven proberen!!

Ow, iemand hier tips voor een moederfiets?

20. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    #2120 tamtam78, 27 jun 2012
    Laatst bewerkt: 27 jun 2012
    @ Sefanja: Ik heb nu Microgynon 50 gekregen ik gebruikte trichinon 3 fase pil. Ik heb geen idee of ik dan eerder wat hoor ik wacht het gewoon af.

@ Ano: Dat is hier ook zo nou ja was haha vannacht was een uitzondering.
    Toen ze om 21.30 uur de laatste fles kreeg sliep ze tot 4.30 uur en eerder de fles sliep ze tot 5.00/5.30 uur., maar ik maak Maylin niet wakker voor de fles ze ligt gewoon beneden bij ons tot de laatste fles en is dan meestal wakker.
    Ik heb geen tips voor je ik heb een gewone fiets, maar wel met lage instap en dat bevalt prima. Straks met kinderen moet ik het nog testen, maar komt vast goed.

Maylin was wat uit haar doen, omdat we zoveel weg zijn geweest vanmorgen, dus bij de fysio was ze huilerig.
    Hij heeft ook niet veel gedaan, maar wel het hoofdje opgemeten daar werd ik net over gebeld en het valt allemaal binnen de marge en hij dacht ook eigenlijk niet dat het nog erger zou worden, omdat ze nu ook haar hoofdje al meer de andere kant op draait, dus een hele geruststelling.
    Moet nu over 2 weken weer.
    Hij kon nu wel zien dat ze wat moeilijker naar recht draait met haar hoofdje.
    Hij heeft me weer wat oefeningen meegegeven.
    Maylin ligt nu op bed, dus lekker tijd voor mezelf zo denk ik nog ff op de bank liggen.

Deel Deze Pagina