April 2012 mama's deel I

Discussie in 'De mama's' gestart door juultjeT, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    Fijn dat hè meevalt tamtam, komt vast goed dan!

Daan gaat meestal tegelijk met Neomi naar bed, 19.00-19.30 gister was t brullen en nog eens brullen.dus 60cc gegeven maar bleef brullen, toen dus beneden gelegd waar die eten stil was de slimmerik...
    Ton om 21.00 dus de les en een oeie nacht.
    Maar ja, vanmorgen de eerste fles dus om 7 uur dus kom vanavond niet voor z22.00 uit, en zolang beneden zie ik ook niet zitten...grrr waar blijft dat vaste ritme :))

2. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Sefanja, idd, duidelijk omschreven! En klopt helemaal!
    Is Neva in slaap gevallen door het wandelen?

Tamtam, hoe was het bij de fysio, ah, lees het al. Jammer dat Maylin wat uit haar doen was.
    Benieuwd hoe het over 2 weken is.

Fijn dat alles goed was bij de ha.

Ano, dat denk ik ook hoor, hier ook beter eerder een fles, dan zo laat.
    Hier geen mamafiets, maar een gewone en dat bevalt goed.
    Ik zou gewoon de laatste fles om 21.00 geven en dan maar zien hoe het verder gaat vanacht.

Hier barstende hoofdpijn, door gezeur op mn oude werk en contract...Ben er even helemaal klaar mee.
    Ga nu een uurtje met Kaj liggen, even 2 asprines en dan zien hoe het gaat.
    Straks Finn weer halen.

3. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    tamtam, fijn dat het goed ging bij de ha, maar wist die niet wat je onder de leden hebt?

sefanja fijn zo een onrustig kind maar niet heus.

ano inderdaad testen ga ik hier ook doen.

tamtam lekker even die tijd voor jezelf.
    gelukkig viel het hoofd mee.

2012mama vervelend die hoofdpijn.

hier de prikjes, de 1ste 10 minuten gillen, maar daarna slapen en eigenlijk merk ik nog niets in zijn gedrag. hij ligt nu in de box te spelen.

4. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    Ankje heel erg veel sterktr meid. wat afschuwelijk dat een kind dat door moet maken zeg :( vind het ook voor volwassenen erg hoor, maar kinderen.. pff.. die horen nog een heel leven voor zich te hebben en nu zorgeloos kind te kunnen zijn.. ik hoop voor jullie, maar zeker voor je stiefzusje dat het allemaal goed msg komen!
    fijn dat je ht naar je zin hebt gehad op je werk. hoeveel dagen/uren werk je nu?

chelleke lekker genieten van je meisje! hoe bevalt het werken nu?
    viggo had van de week ineens ook weer nachtvoedingen. Maar volgens mij had ie t sprongetje al gehad. wel een hele week veel huilen en heel vaak drinken. weet nu niet of dat dan was omdat ik nu weer werk en hij daarom van slag was of dat ie toch n sprongetje maakte.

zo trots op mn stoere vent. hij rolt helemaal zelf van zijn buik naar rug! we hebben t niet eens geoefend, ik zag t hem ineens doen!!! op zijn buik gaat nu ook goed, hij houd zn hoofd goed rechtop. heb vandaag een wipstoel voor hem gekocht van chicco. Vind ie geweldig, hij kletst volop tegen de knuffeltjes die eraan hangen!

oja ik ben op zoek naar een inbakerdoek waarmee we stap voor stap kunnen afbouwen, bijvoorbeeld een pacco plus. kent iemand misschien iemand die deze heeft en wil verkopen? Vind ze zo vreselijk duur in de winkel (55 euro).

5. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    Yep, onze meid is in slaap gevallen...
    Ze ligt nu ook te slapen, sinds haar laatste voeding van 16.00 uur...
    Ik heb ook het gevoel dat zij steeds vaker komt sinds nutrilon omneo, daar staat het ook bekend om... Op het moment dat je het geeft, vult het maar ze komen heel snel weer ivm honger

6. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
  7. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    @ omrollen: Hier wil mevrouw er niets van weten en omdat ze weigert op haar buik te liggen vrees ik dat ze hier heel laat mee zal zijn... Verwacht ik te veel dat ik hoop dat ze t nu al doet? Ze pakt ook nog niet zelf haar speeltjes als ik ze voor haar hou wel als ik ze in haart handje duw.... Momenteel stopt ze wel alles wat niet te zwaar is om op te tillen in haar mond.

@ ano: Ik wil ook een mama fiets voor komend voorjaar.... weet alleen nog niet welke.
    @ Mis Geul: Hoe is t met Viktor nu? nog last gekregen van de prikjes?
    @ 2012mama: Vervelend dat je zo'n gezeik hebt met je oude werkgever.
    @ LinC: Misschien heb ik er overheen gelezen omdat ik alleen gisteren heb bij gelezen, maar hoe was t bij de kinderarts met Amco?
    @ Juul: Ben jaloers op je hahaha jouw manneke is echt snel; met alles.... denk dat ik te veel verwacht van Mila.... en dat ze daarom niet wil..
    @ Tamtam: Gelukkig geen infectie, maar wat dan wel. Balen dat je je nog niet fit voelt....
    @ Sefanja: Mooi gezegd idd.... Gelukkig is Neva weer in slaap gevallen...

@all: pfff mijn enige vrije dagje is alweer om.... nu weer t/m maandag werken. dinsdagochtend ga ik voor t eerst zwemmen met Mila (vrij zwemmen) spannend.... ga samen met een vriendin en haar dochtertje van 1... manlief gaat mee voor de foto's. Stomme vraag misschien maar onder die zwemluiers moet daar nog een gewone luier onder? Ze lijken zo groot... ???

8. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    chelleke nee daar hoeft geen luier onder. heb je wel de goede maat?

juultje wat is viggo snel zeg.

sefanja wat fijn dat je kleine meid in slaap was gevallen tidjesn het wandelen.

hier heeft viktor wel last van zijn prikjes huilt wat meer maar niet extreem veel, echt pijn huiltjes dit doet hij zowel wakker als in zijn slaap, maar geen koorts. hij ligt nu lekker te slapen in de box.

9. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ Miss Geul: Fijn dat het meeviel met de prikjes en dat hij geen koorts heeft.
    De Ha dacht misschien dat ik toch een griepje of zo onder de leden heb zonder alle kenmerken dat ik me daarom niet zo fit voel anders wist zij het ook niet.

@ Chelleke: Maylin pakt ook nog geen speeltjes hoor ze pakt wel doekjes en die stop ze ook in haar mond. Elk kindje doet het op zijn/haar eigen tempo.
    Danian was met heel veel dingen laat, dus ik maak me er niet te druk om, maar als het je eerste is is het wel lastig.
    Er hoeft geen luier onder, maar ze vallen idd soms wat groot.

@ Juultje: Zo Viggo is echt vroeg logisch dat je trots bent.

10. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    oja viktor woog: 6350 en was 61 cm.
    zo goed gegroeid.
    hij woog bij geboorte 3740 en 51 cm.

dus dat is super knap van hem.

11. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.200
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Chelleke: leuk baby zwemmen. Alleen zwemluier is voldoende. Veel plezier al is het pas over een paar dagen. En wat dingen "kunnen" betreft ieder kindje doet het op zijn/haar eigen tempo nog geen zorgen dus.

Sefanja: fijn dat Neva lekker inslaap is gevallen tijdens het wandelen. Nog vraag jij zei toch dat osteopathie volledig wordt vergoed? Ik zit bij zilverenkruis. achmea hoogst aantal sterren en daar wordt maar 40€ per dag vergoed. Behandeling kost 90€ dus zelf €50 bijleggen niet erg uiteraard maar vroeg me nog even af

juul: leuke foto van Viggo in zijn wipper:)

12. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Miss Geul, fijn dat Viktor niet veel last heeft gehad van de prikjes!
    O, lees nu toch wat meer last...vervelend, slaapt hij inmiddels rustig?
    Viktor is dus ook een lekker groot mannetje!

Juultje, knap van Viggo dat hij kan draaien...wel balen van die nachtvoeding.
    Heb helaas geen inbakerdoek voor je, heb Finn en Kaj nooit ingebakert gehad.

Sefanja, misschien gemist hoor, maar waarom omneo?
    Fijn dat jullie meisje lekker in slaap is gevallen tijdens het wandelen.

Chelleke, ik denk dat Mila zo ineens de smaak van het buikliggen en omdraaien te pakken krijgt.
    Geld ook voor Kaj, die vindt het nu ook echt nog helemaal niks.
    Geen luier onder de zwemluier doen hoor...als je een gewone luier in het water doet valt hij uitelkaar in 1000 stukjes:) een erg gesmeer!

Vruchtje, wij moesten ook bijbetalen toen we met Finn naar de osteopaat gingen. Denk dat het verschilt per verzekering.

Hier beide jongens weer op bed liggen..Kaj om 19.45, en ging ook in een keer slapen..fijn!
    Nu weer een hele nacht slapen, hoop ik.
    Het is erg vreemd hoor, dat Kaj de hele nacht slaapt, want Finn was elke nacht meerdere keren wakker, een slechte slaper..toch raak je er wel erg snel aan gewend.
    (aan beide, wakkere en slapende kindjes).
    Mn hoofpijn is er nog steeds, dus ga zelf ook niet te laat op bed.
    Morgen afspraak met de gastouder, papieren ondertekenen..spannend! Daarna even bij zus op de koffie.

13. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.200
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Miss geul: wow wat is jouw mannetje ook goed gegroeid zeg:). Zielig dat hij een beetje last heeft van zijn prikjes sterkte ermee!!

2012mama: heerlijk weer beide kindjes op bed. Ik denk ook dat het per zorgverzekering verschilt. Maar dacht misschien zijn babies gratis of vallen ze onder andere voorwaarden haha

Tamtam: hoe laat krijgt Maylin vanavond haar laatste flesje? En weet jij toevallig tot hoeveel maanden het hoofdje kan afplatten?

ano: hier krijg ik Y met geen mogelijkheid vóór haar laatste flesje in bed. Ze wilt dan alleen maar bij ons liggen. Overdag is in bed slapen geen probleem dus geven we er maar aan toe. Waarschijnlijk komt het straks wel goed als de eerste fles langzaam wordt vervroegd. Alles lastig dat je dan soms s'avonds nog je handen niet vrij hebt om dingen in huis te doen of voor jezelf;)

Wij gaan toch met Y naar de osteopaat. Baadt het niet schaadt het niet denken we dan maar. Ze wilt absoluut niet op haar buik (krijst het letterlijk uit) en huilt best veel. Ik heb een turbo-bevalling gehad 1 uur 42 minuten dus even een check-up:). Oja morgen wordt mirena-spiraal geplaatst ben benieuwd kan het maar gehad hebben:p

14. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    NOu ik heb namelijk zwemluiers gekocht van 4 tot 7 kg en Mila zal er nu 6 wegen dus ze zullen echt wel passen, maar ik heb hier nog eentje liggen in maatje XS van little swimmers ( eens gekregen) neem die gewoon voor de zekerheid mee, komt t vast wel goed..

Ik ben blij dat jullie me wat geruster stellen wat betreft het dingen kunnen.. ik lees hier van alles en dan denk ik meteen ohh.... dat kan Mila nog niet... ben dan meteen bang dat ze achter loopt hahahaha, erg he??

15. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    chelleke alle inderen kunnen wat anders mila is met andere dingen sneller die minder opvallen.

16. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ Vruchtje: Maylin heeft net 20.40 uur haar laatste fles gehad.
    Ik heb geen idee tot hoelang dat afplatten kan, maar ze gaan natuurlijk steeds minder alleen op de rug liggen, dus ik denk dat de kans dat het erger wordt steeds minder wordt.
    Verstandig dat je naar de osteopaat gaat kan nooit kwaad.

@ 2012mama: Das minder van je hoofdpijn hopelijk is het morgen over.
    Spannende dag dus morgen.

@ Chelleke: Is helemaal niet erg hoor is normaal denk ik je weet niet wat normaal is in de ontwikkeling. Het ene kindje kan heel snel zijn met fijne motoriek en de andere met grove motoriek zo heeft ieder kindje wel iets waar die snel in is.

@ Miss geul: Viktor doet het idd goed stelt je weer gerust.

Maylin net de fles gegeven soms snap ik er niks van om 18.30 uur wilde ze maar 95 cc en 2 uur later drinkt ze een fles van 200 cc leeg.
    Ik zit ook te twijfelen of ik naar een osteopaat ga, want als Maylin op haar buik ligt wil/kan ze haar hoofdje niet naar rechts draaien.
    De fysio heeft mij laten zien hoe ik dat moet stimuleren, maar het lijkt wel of ze het gewoon niet kan.
    Op haar rug doet ze het wel.
    Maar even aankijken.

17. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    @wakker zijn dat klinkt allemaal wel hetzelfde.. en vrolijk is ze altijd wel.. zelfs als ze is uitgeput..
    @unox same here... grrr mannen soms
    @buikliggen... eerst vond willemijn het geweldig maar nu ist een stuk minder leuk... ze is namelijk veel te wijs, wil alles in de gate houden en heerlijk om zich heen kijken.. en thja op buikje liggen dan zie je niks...
    @miss geul idd moeilijk hoor dat achterlaten...heb er gelukkig voorlopig geen last van om te moeten doen..
    @2012mama klinkt als een heerlijk nachtje
    @tandarts brrr ik moet ook nog steeds een afspraak maken bah
    @juutlje zwaaaaaai terug
    @sefenja vandaar denk ik dat willemijn al door slaapt snachts, omdat ze zoveel bij ons mag zijn als ze wil..
    @chelleke haha jij hebt toch ook honger smorgens whahaha, hier altijd juist heel rustig met verschonen, omdat daarna voeding komt, lijkt haar altijd wel gerust te stellen
    @sjors neem de tijd wij lopen neit weg
    @ankje.............. heeeeeeeeeel erg veel sterkte de komende tijd, dikke knuffel!!!!!!
    @juultje wauw!!!!groot gelijk dat je supertrost bent
    @hier gisteren wezen winkelen, maar ons meisje wil niet in de wagenbak liggen, ze wil alles in de gaten houden, gevolg zij op de arm, vriendlief achter de wagen die gebruikt werd als boodschappenkar hahah en een oververmoeid meisje..
    als ze mee gaat boodschappen doen en dan in t autostoeltje zit tijdens de boodschappen dan is het wel goed...

ohh er heeft er honger....weltrusten..

18. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    tamtam wat vervelend toch een griepje onder de leden hopelijk breekt hijs nel goed door of verdwijnt die want zo is het geen doen voor jou.

2012mama wat vervelend dat je hoofdpijn heel de dag is gebleven.
    wel goed dat je de jongens weer zo vroeg in bed hebt gekregen.

vruchtje nu merk ik het meer in de vorm van slapen sinds 19,30 is hij in dromenland in de box. ik ben benieuwd hoe het morgen met je gaat bij de ha voor je spiraal. wanneer moet je bij de osteopaat zijn?

chelleke ik dacht ook dat ze veel te groot waren die zwemluiers maar hier zat die precies vond hem bij zijn benen zelfs krap.

tamtam die kleindjes spelen som echt met volwassenen.
    hier ook zo een drinkt zo 140 cc weg en wilt dan ook de borst maar is in 2 slokken klaar alsof het hem gaat om het contact??
    vanmiddag bij het cb met zitten liet hij zijn hoofd ver naar achter hangen en ging hij heel rustig op zijn buik liggen en we zijn thuis houd zijn hoofd weer goed recht en gaat weer opdrukken als hij op zijn buik ligt.

hier slaapt viktor sinds 19.30
    normaal komt hij elke dag stipt 21.00 maar nu niet.
    misschien toch een gevolg op de prikjes, maar verder eigenlijk weinig last ga zo meteen met de luier verschonen even tempen.
    kijken wat zijn temperatuur is. ik verwacht niet sschokkends.
    heb net al in de nek gevoeld en die voelt niet extreem warm aan.

groetjes

19. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten

Ik heb vandaag weer lekker gewerkt. Was vannacht alleen wel erg pittig.
    Ilona werd om 4 uur wakker en vlak daarna Jonna ook. Lagen we dus met z’n 4en in ons bed. Toen ging mijn wekker ook weer om half 7.

Mijn stiefzusje heeft vandaag de beenmergpunctie gekregen. Daaruit is gebleken dat ze de ena zwaarste versie heeft van leukemie. Ze hebben er gelukkig wel een behandeling voor, maar 100% genezen kunnen ze niet garanderen.
    Om half 9 ’s avonds is ze gelijk begonnen met de gemo. Gaat als een trein joh!

Zelf is ze super sterk. Ze maakt grapjes en houd zich goed. Bloedprikken vind ze ook niet meer erg en strekt haar arm al als de dokter eraan komt hihihi.

Helaas mogen de kids niet bij haar (verboden op de afdeling). Ik mag ook nog niet bij haar omdat ik net herstellende ben van een verkoudheid.
    Hopelijk is die snel weg en kan ik haar een lekkere knuffel geven.

20. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    fidel leuk he die kinderen met een eigen wil die ze duidelijk laten merken. maar je bent wel goed geslaagd met winkelen?

ankje dat is slecht nieuws om te horen.
    ik hoop dat ze haar toch met 100% kunnen genezen want dat verdient ieder kind. mijn hart breekt als ik hoor dat kinderen leukemie moeten hebben. echt vreselijk ik hoop dat je snel bij haar kan en haar een hele dikke knuffel kan geven.
    vervelend van je nacht wel blij dat je werk goed ging.

Deel Deze Pagina