hier rechtsborst 100 ml, links tussen 40 en 100, (links is heel stress gevoelig ben ik achter) ook idiaal met kolven, een borst voeden andere borst kolven, verhoogd duidelijk productie!!! @Miss geul hier ook vandaag de kraamzorg voor het laatst, moest echt wel even traantjes laten.. zo fijne vrouw was dat, ook omdat ze mee was geweest naar t zh.. en echt heel erg heeft meegeleeft met alles, we houden contact gaan over een paar weken even koffie drinken!!! @2012mama beterschap voor finn, erg pijnlijk oorontstekeing, ik had er als kind ook ontzettend veel last van... @tamtam hier ook wel de 3 standenspeen gebruikt... maar moet nog even uitproberen, want wat is nou de stand dat ze het meeste zuigkracht moeten gebruiken??? hier een meisje die te snel drinkt, verslikt zich regelmatig, en nu vermoedelijk door te snel drinken krampjes want aan de borst veel minder last als uit de fles... even uitproberen @juultje sterkte meid!!!! hopelijk levert t iets op!!!! @ankje herkenbaar, zeker hier in de draagdoek, dan valt ze te minste in slaap.. @vruchtje hier goede ervaring met krampjes en draagdoek!!! normaal zijn wij daar veel te nuchter voor, maar op aanraden van de kraamhulp en te leen uitgeprobeert, IDIAAL, nu via MP eentje aangeschaft voor 15,-
@vrucht5je: bedankt kheb mn boek 'oei ik groei' er even bij gepakt.. zou idd kunnen ja, regeldagen. dat ik daar zelf niet aan gedacht heb zeg. stom. ik zei gisteren nog tegen manlief: kijk nou, hij zit naar zijn handen te kijken alsof hij nu beseft dat die van hem zijn! lees ik nu in dat boek dat ze rond deze termijn hun handen en voeten ontdekken. *zucht*. ik voel me soms een moeder van niks. hoop dat t niet meer al te lang duurt, ik kan zoooo slecht tegen dat ontroostbare moet ook zeggen dat we vanaf zijn geboorte nog niet 1 normale week hebben gehad, er was steeds wel iets. laat de afspraak bij de chiropractor dus ook gewoon staan! jullie ook net regeldagen gehad dus. jeetje ze huilde echt veel dan zeg pfff... en idd at machteloze gevoel is verschrikkelijk! is ze nu weer zichzelf? ik heb een draagdoek, maar krijg het zelf niet voor elkaar om hem goed om te knopen en viggo erin te doen, maar vorige keer vond hij het zelf ook helemaal niks. misschien toch schoonzus maar weer even aan haar oren trekken of ze me wil helpen.. @anoniempjuh: wat liefr, direct een knuffel hihi.. wat zijn wij mama's knuffelbaar naar elkaar he jij ging vandaag naar de osteopaat met je kids toch? heeft het wat opgeleverd? stom ik lees niet goeed. zie dat er niks geks gevonden is. gelukkig maar hier in de buurt is geen osteopaat, althans, niet dat ik zo snel kon vinden. chiropractor wel. die doen hier bij baby's niet aan kraken. schijnt een hele goede te zijn hier in Staphorst! werkt heel veel met huilbaby's. ik heb hier de stofzuiger maar weer aan gezet, dan slaapt viggo tenminste even... jeetje wat zuigt dit veel energie uit e zeg, pfoe. zat net te huilen, wist me echt even geen raad meer. manlief snapt dat dan niet, die zegt dat ik me niet aan moet stellen en dat viggo vanzelf weer in zn ritme komt, als wij maar consequent blijven (dus de regelmaat aanhouden). pff en bedankt he.... hij hangt niet 6-8 uur per dag met een kind aan zijn borst wat vervolgens niet drinkt, maar ook niet wil gaan slapen. over drinken gesproken: mama's die borstvoeding geven, hoe lang drinkt jullie kindje per kant? viggo lurkt 20 minuten aan elke borst, ik vind dat zo lang!!!! blijft dat zo??? hij drinkt een minuut of 10 per kant heel goed door, daarna sabbelt hij wat, maar krijgt dan wel melk binnen. als ik hem er eerder af haal is hij niet tevreden (speen of pink helpt dan niet).
@juultje hier eigenlijk alleen rechts aan de borst links is nog steeds oefenen ( ingetrokken tepel, en tepelhoudje pakt ze niet) ongeveer 30 min.. maar het sabbelen kan ook troost zijn, hier ook als ze niet wil slapen maar geen honger heeft kan ze wel een half uur sabbelen voor ze in slaap valt, wil dan ook geen speen of pink...
Juultje: Dikke knuffel lieverd.... Denk aan je... wat balen zeg dat Viggo zo onrustig is... @ nachtvoeding: hier er vanaf voor zover... laatste fles om 0:00u en de eerste pas weer om 08:00u.... Mila krijgt nu 6x 135cc... is dat goed of is dat te veel??? als ik haar weeg via mijn eigen weegschaal weegt ze bijna 5kg... maandag laat ik haar door de Vk wegen en anders dinsdag bij de kinderarts..... ze krijgt de flesjes goed op en slaapt daarna ook steeds goed.... Wilde trouwens nog een fotootje delen met jullie... weet niet of jullie deze al eens gezien hebben, maar vond m zooooooooo leuk..... is 1 uur na de geboorte gemaakt... heb ook maar besloten om deze foto volgende maand in te sturen bij de baby van de maand juni verkiezing Bekijk bijlage 242762
@sefanja/unox: bedankt voor de tip van kolven. ik ga het direct uitproberen. hoe lang moeten de pauze's steeds zijn eigenlijk?
@fidel: wat vervelend dat willemijn het tepelhoedje niet pakt je hebt alleen links een ingetrokken tepel? fijn dat het rechts wel lukt! ja ik weet dat het ook troost kan zijn, maar dan zou je denken dat het zo nu en dan is, maar viggo doet er elke voeding zo lang over!!! al van begin af aan ook... @chelleke: wooow lekker zeg, geen nachtvoeding meer! ik wil oooook! mooi foto zeg!! ik wacht wel even een maandje met meedoen, vind t niet leuk om te 'strijden' tegen een mede-april-mama!
@juultje ja gelukkig alleen links want anders was bv echt een drama geworden... nu moet ik er echt voor gaan zitten, dus doen het ook niet dagelijks.. maar zoals eerder gezegt als ze rechts drinkt en rechts kolf dan produceer ik net zoveel als dat zo normaal altijd rechts drinkt... en voor de nacht wel net zo makkelijk fles erin en klaar.. weer op bed.. alleen nu op zoek naar een fles waardoor ze langzamer drinkt, want in 5 min drinkt ze 100 ml op dat is echt veel te snel...
wat voor fles gebruik je nu dan? ja lastig is dat he.. als we viggo afgekolfde melk in een fles geven dan slurpt hij nog net de fles er niet bij op. gaat echt in sneltreinvaart! en vervolgens veel boeren, spugen en nog een enorme zuigbehoefte...
de difrax de eerste dagen wilde dat nog...nu net de tommee tippie geprobeert, daar moest ze al harder voor werken, geen een keer verslikt en niet hoeven boeren.. dus komende dagen eens proberen en anders ook op advies van de kraamzorg maar eens de vaculess proberen, dat is nieuw had ze het over en geweldig resultaat... vanavond eens googelen... maar ben blij te lezen dat viggo er ook last van heeft, ligt het niet aan willemijn
fidel fijn he zo een goede kraamzorg, ik heb het ook zeer positief ervaren, ik heb een bos bloemen met een cadeaubon gegeven en een foto van viktor dat vond ze echt super leuk en je zag ook dat ze super leuk reageerde op viktor deze week. juultje meid wat een drama die dagen dat viggo zo tegen alles vecht. ik hoop echt dat hij zich snel beter voelt en jij je rust kan vinden want dit is inderdaad echt niet leuk. bv viktor haalt elke voeding maar 1 borst hij drinkt ongeveer 15\20 minuten en drinkt dan gulzig door, dit merken we aan de hik, soms wat terug geven en hij is daarna ook echt moe van het drinken en valt vaak in slaap aan de borst maar wel al drinkend, sabbelen laat ik niet toe omdat blijkbaar funest is voor je tepels kloven ed. hij komt ook iedere 3 uur ongeveer wat 5 uur behoort te zijn. chelleke wat een beeldschone meid, en wat kijkt ze helder uit haar ogen.en wat super geen nachtvoeding meer daar mag ik nog even van dromen. viktor komt gewoon standaard elke 3 uur soms een uitschieter naar 4. flesjes lijkt me echt lastig al die soorten flessen. hier ben ik moe en viktor is ook onrustig wilt graag bij me zijn en over zijn rug gewreven worden voor de rust heeft duidelijk last van krampen ligt veel te woelen. ik leg hem elke keer weg zodra hij slaapt dan doe ik even wat maar dat is voor korte duur. en balen dat er nog bezoek komt vanavond voor kraambezoek dus ik hoop dat hij snel wat minder last heeft en het eruit gooit. groetjes
@ Juul: Oh meis.. sorry dat ik net te snel was met mijn foto in te sturen dan.... had t jou ook zo gegund om mee te doen, maar...... dan kan ik wel mooi op jouw foto stemmen in juli.... voel ik me ook minder egoïstisch hahaha.... Wat rot dat Viggo weer zo onrustig is meid..... zo kom je natuurlijk zelf ook niet aan je rust.... ik ben toch blij dat ik flesvoeding geef ipv borstvoeding... merk toch wel als ik t hier zo lees dat het erg veel energie slurpt van de moeder.... dikke knuffel meid... @ Miss Geul: Dank je wel voor het compliment.... btw wat de nachtvoeding betreft.. Mila is al 5 weken he... Viktor pas 1 week dus het komt echt wel bij jullie hoor... Heb j een foto van Viktor, of heb ik die gemist.... btw heb je FB???
@ Ano: Nee ben nog nooit op Cyprus geweest.... Ben niet verder geweest als Spanje en Griekenland, maar sinds ik met mijn man ben kom ik niet verder dan centerparcs en eurodisney hahaha, hij houd niet van vakanties of t moet al Amerika zijn.... pfffff mannen.... @ Fidel: Ik kon de eerste dagen juist niks met de difrax flessen en nu vind ik ze geweldig... heb er 2 en het gaat hier super.... @ 2012mama: Beterschap met Finn... arm jong, oorontsteking is idd heel vervelend....
nou ik weet niet of ik deze foto al gepost had. maar ik vind dat zo leuk hoe hij ligt te genieten in bad. en ja inderdaad viktor is 1 week ik verwacht dat het vanzelf goed komt, hij komt nu elke 3 uur voor de voeding. en ja ik heb wel fb onder wendy geul, maar daar staan geen foto's op ik heb er zelfs geen tekst van viktor op staan want we willen het niet zo op het internet hebben mijn vriend vind dit al te ver gaan met namen en foto's, maar je mag me zoeken en er komen zo af en toe vast wel foto's te staan van uitstapjes die ik doe met viktor.
zo dat waren het afgelopen uur duidelijk krampjes bij viktor hij was heel onrustig niet slapen veel huilen en bij me willen liggen veel zijn buik en rug marseren en net zie ik letterlijk zijn billen de lucht in vliegen en ik hoor en ruik er wat uit komen dus er zat wat dwars dat niet fijn voelde. en nu ligt hij heel ontspannen op mijn buik te slapen. gelukkig want het kraambezoek komt er ook zo aan en vond het al vervelend om kraambezoek te ontvangen als viktor niet lekker is.
@ MIss Geul: Bij ons ook geen foto's van Mila op Fb hoor.... Willen we ook liever niet aangezien we zelf in het verleden kennissen hebben gehad waarbij de foto misbruikt is geworden op internet... Foto is wel super leuk zeg.... heerlijk hè die kleintjes die zo genieten... Mila viel zelfs met een big smile in slaap gisteravond in haar badje....
Vruchtje Ik voed Ilona om 8 uur (zo dus). En ik doe Jonna tussen 7 en half 8 naar bed. De kids hebben vanmorgen gedoucht dus dat hoef ik niet te doen. Doe dat liever met zn 2en. Ik heb een draagzak hier liggen. Nog niet gebruikt, maar zit er wel aan te denken om dat morgen te gaan gebruiken. Ik kook het water ook eerst. Bij Jonna gingen we na ca 2 maanden over op gewoon kraanwater en dat opwarmen. Juultje Pittig hoor bv geven. Ook één van de redenen waarom ik ben gestopt. Zeker met nog een peuter in huis. Miss Geul Wat een ontzettende mooie foto! Hij ligt echt lekker relaxt in het water zeg. Fidel Ook een geweldige foto! Jonna ligt op bed en Ilona begint wakker te worden. Tijd voor een flesje. De rest van de avond lekker rustig. Straks hollands got talent kijken.