2012mama nee niet uitgerust, even een cadeau gekocht in de stad en toen hup naar de verjaardag 5 deuren verderop, dus elke paar uur naar huis voor de borstvoeding. sefanja, huilen, krijsen, brabbelen, lachen. eigenlijk alles om maar wakker te blijven ik wil het inbakeren afbouwen want hij groeit uit zijn inwikkeldoek, maar hij wilt niet afbouwen. vanavond zitten we 5 deuren verderop op een verjaardag dus dat wordt niet heel vroeg ben ik bang voor. wat vervelend van je nichtje dat ze waterpokken heeft, ik hoop dat neva ze niet krijgt. balen dat neva niet lekker in haar vel zit. tamtam, fijn dat ze al op bed liggen, slim van het extra flesje, en danian toch last zonder speen hopelijk gaat het snel weer als vanouds. hier lijkt viktor heel wat te regelen hebben komt om de 2 uur ongeveer, wilt niet ergens anders slapen alleen op mijn schoot. wilt weinig slapen, veel drinken en onrustig bewegen. geef de voedingen thuis de verjaardag is 5 deuren verderop maar zo blijf ik niet lang meer of hij moet ineens heel erg veranderen.
2012mama: ja het deed dit keer meer pijn dan toen ik koperspiraal liet plaatsen. Maar ik moet erbij zeggen dat ik ook nu meer gespannen was. Het is al met al echt wel te doen hoor!! sefanja: zielig dat Neva huilerig is van krampjes en moeheid. Wel herkenbaar. Als het bloedverlies over is mag je weer gemeenschap hebben. Na 6 wkn controle echo kijken of nog op de juiste plek zit. Tot die tijd met voorbehoedsmiddel. tam: fijn dat verjaardag deel 1 leuk was, hopelijk een lange nacht voor jullie miss g: pittig om de 2 uur voeden hopelijk vannacht rust voor je Ik ga mijn bed opzoeken. Vanavond hadden we heerlijk gebbq-ed met zijn 10e 6 volwassenen 4 kids heel gezellig
Miss Geul, pff, veel voeden dan dus...zwaar! Hopelijk kan je nog even daar blijven. Vruchtje, oke, dus het is wel te doen? Hou ik je aan Zal laten weten als ik hem laat zetten. Tijdens menstruatie is het beste toch? Sefanja, o, waterpokken...hopelijk heeft Neva ze niet gekregen, maarja, als dat wel zo is kan je er niets aan doen, en haar alleen goed in de gaten houden volgens mij. Hier had Kaj om even voor 19 al zin in zn flesje, dus pyjama aan, flesje gegeven en lekker op bed gelegd. Viel als een blok in slaap, dus nu weer lekker slapen tot morgenochtend denk ik... Vandaag een heerlijke rustige dag gehad..fijn hoor Moest net zo lachen om Finn, ik legde hem op bed, en zei: Nog 1 kusje voor het liefste jongentje van.... (woonplaats), hij zei nee, dus ik zei, dan voor het mooiste jongentje van..., hij weer nee, en ik dus wat dan? Dus hij zij een kusje voor het aller blij-ste jongentje ,...
vruchtje ik hoop ook op een nacht rust, zowel voor mij als voor mijn borsten. fijn dat de bbq gezellig was, slaap lekker. 2012mama ik ben nu net thuis viktor luier verschoond en op bed gelegd, hij werdt wel wakker maar muziek aan, kusje gegeven en slaap lekker ik hoop dat hij nu gaat slapen. wat lagen jou kerels lekker vroeg in bed wel leuk van finn hihi. hier ligt viktor in bed hopelijk valt hij weer in slaap, hij was op de verjaardag in slaap gevallen maar werdt wakker met luier verschonen. na het vorige bericht geen voeding meer gegeven. ik ga zo naar bed dus weltrusten.
Goedemorgen dames, Hoe zijn jullie nachten gegaan? Hier heerlijk geslapen al was het wel weer een gebroken nacht. Maylin kwam om 3.45 uur toen heb ik manlief er uit gestuurd. Daarna kwam ze om 6.45 uur weer. Het wordt dus wel steeds later dat ze 's nachts komt. Danian heeft ook tot 7.30 uur geslapen had hij ook wel nodig. Vanmiddag komt de familie voor de verjaardag van Danian mijn ouders en broertje blijven ook eten. Nu eerst even Zumba doen is ook al weer even geleden.
Hey meiden wat een rust hier....allemaal goed geslapen? Tamtam: lekkere nacht gemaakt kon je wel even gebruiken hé. Veel plezier met visite vandaag. Het weer is redelijk goed Gisteravond wilde Y fles eerder 21:15 dus we dachten zien wel wanneer ze zich meldt. Dachten vannacht maar om 7:30 haar toch maar wakker gemaakt. Jammer genoeg was zoonlief heel vroeg wakker wel potverdikkie 5:50 manlief werken wel pittig dan zo n lange dag. Gelukkig schijnt het zonnetje
tamtam genietse van de verjaardag en zumba. vruchtje wat heeft y lang geslapen, wel balen dat je zoon al zo vroeg wakker was. veel succes op deze lange zonnige dag. hier een redelijke nacht: 3.00-6.30-9.00. hier zijn het duidelijk regeldagen, mijn productie is ook achteruit gegaan doordat hij geen nachtvoedingen meer nam, maar nu is de productie volgens mij weer aan het stijgen. groetjes wendy
*zwaai* drukte dit weekend, dus geen tijd gehad om te lezen hier. ga ik nu ff doen. oja.. zie onderschrift
Ik ben weer terug van een wandeling van 15km. Heb er weer een mooie medaille bij. Dit was de Gooitocht. Gisteren wel de schrik van me leven zeg!! Ik was mijn trouwring kwijt!!! Had hem aan mijn ketting (al 2 jaar) en Jonna heeft waarschijnlijk mijn ketting per ongeluk los getrokken. Hele huis op zijn kop. Maar de volgende ochtend vond Jeroen mijn ring in Jonna's bedje! Wat een opluchting zeg!! Phoe! Heb ook nieuws over Sanne Sanne gaat heel erg goed! Ze mag vandaag van de beademing af. Ze mag nu even niet praten zodat ze goed kan aansterken om dan weer terug naar de kinderafdeling te gaan. Gaat dus echt de goede kant op zo!! Wat is het toch een sterke meid. Straks lekker shoarma eten (zelf gemaakt).
juultje wat een drukte. ankje wat lekker 15 km wandelen. en dat is wel schrikken je trouwring kwijt zijn. en wel super goed nieuws van sanne gelukkig gaat het beter. hoe lang krijgt ze nog chemo? hier een onzekere wendy, viktor had gister een dag veel willen drinken en veel onrust niet willens lapen. nou sinds 3 dagen ook weer de nachten willen drinken dus ik zat al zo van nou regeldagen! maar nu met kolven haar ik er nog maar 40 cc per borst uit en dat is niet genoeg voor viktor. vandaag viktor vaak aangelegd en vanavond clusteren. en dan hoop ik morgen weer een goede productie te hebben. want ik begin me hier zorgen te maken.
Miss Geul: Sanne krijgt t/m dinsdag nog chemo 24 uur per dag. En dan gaan ze kijken hoe alles gegaan is en dan gaan ze overleggen hoe de volgende kuur zou gaan. Ze krijgt zo ie zo ff rust (dus geen chemo) om goed te herstellen. Maar hoe lang ze rust krijgt hangt dus van de werking van deze chemo af.
@ Ankje: Goed bezig zo ver wandelen. Fijn dat je je trouwring weer terug hebt. Wat een goed nieuws over Sanne. Hopelijk gaat het nu alleen maar beter. @ Miss Geul: Kan me voorstellen dat je er onzeker van wordt. Hopelijk is morgen je productie weer normaal. Hier een drukke, maar gezellige dag gehad. Danian is flink verwent hij ligt nu te slapen. Foto's komen op facebook. Straks Maylin de laatste fles geven en dan voetbal kijken.
miss geul Ik kan alleen maar afwachten of Neva de waterpokken zal gaan krijgen of niet... De incubatie tijd staat voor 10 dgn... Neva heeft haar nichtje in de tussentijd 2x gezien... Of zij het krijgt of niet, er valt weinig te doen tegen waterpokken... Helaas... Viktor heel wat te regelen hebben? Neva heeft ook een paar dagen gehad dat zij ieder twee uur kwam voor voeding, niet willen slapen en alleen maar bij je willen zijn... Wat zou dat toch zijn? Hoe gaat het nu met hem? Is hij nog steeds onrustig? Slaapt Viktor eigenlijk weleens nachtjes door? Meestal lees ik over gebroken nachten... Heb jij geen weegschaal? Weeg jij hem niet van te voren met borstvoeding geven? Hoe weet men anders dan hij/zij volledige voeding binnen krijgt? vruchtje Dank je wel voor de informatie over spiraal... Heb je er nog veel last van? Hoe lang houdt dat aan? Hoe was het de vorige keer? Heerlijk zo'n nacht met je dochter, alleen gooit je zoon roet in het eten... Er moet toch altijd wel één dwarsliggen 2012mama Wb waterpokken, idd alleen maar in de gaten houden... wat een *smelt* moment is dat geweest met Finn... tamtam Neva heeft een goede nacht gemaakt, wat wil je anders na een hele dag wakker te zijn geweest... 's avonds rond 21.00 uur is zij pas in slaap gevallen, voeding om 00.00 uur gekregen en daarna tot 07.00 uur geslapen... voeding gekregen en daarna tot 09.30 uur gelegen... 03.45 uur is in principe wel een mooie tijd, wat fijn is het toch dat jij je man ertoe kan zetten om naar Maylin te gaan... 06.45 uur is een schappelijke tijd, ben jij toen gegaan? Hoe was het met de familie, heeft Danian nog een leuke verjaardag gehad? juultje ik ga de foto's van "baby van de maand" even bekijken... ankje zo'n wandeling in de situatie waarin jij nu verkeerd, is zeker wel een goede uitlaat klep... Wat is die Sanne een sterk meisje, nu al van de beademing af. Dit terwijl zij enkele dagen geleden nog niet buiten levensgevaar was... facebook ik heb met de mei mama's een besloten groep op facebook, is dat ook niet wat voor ons april mama's? Hier is manlief vanmiddag alleen naar schoonzus gegaan, ik ben met Neva naar oma gereden en daar een bakkie gedaan...
Tamtam, jammer van de afgelopen gebroken nacht. Fijn dat gisteren leuk was! En hoe vond Danian het vandaag? Gaat Danian nog trakteren op het kdv? Vruchtje, wow, lekker nachtje van Yara! Ja, en dat Finn dan eerder wakker was is balen he? Hier eigenlijk ook altijd 1 van de 2 vroeg, en de ander uitslapen...helaas! Ankje, knap hoor, zover wandelen! Enn wat fijn van je trouwring. Lees dat het wat beter gaat met Sanne? Fijn! Hopelijk stijgende lijn! Miss Geul, vervelend die regeldagen...hopelijk snel beter? Kan je helaas niet helpen... Heb helemaal geen bv ervaring dus... HIer na een goede nacht, geslapen tot 7.00, weer een lekker dagje gehad. Samen met zus en zwager naar ee jaarmarkt verderop geweest. Daarna op de koffie bij pap en mam en om 17.30u thuis. Manlief inslaap gevallen op de bank, ik kinders om 19.00 op bed gemaakt. Kaj begon al om 18.30 te mopperen, moe en honger, dus pyjama aan, flesje en lekker op bed. Hij viel als een blok in slaap. Finn ook trouwens. Morgenochtend gaat Finn voor de eerste keer op maandag naar het kdv. Ik ga dan samen met Kaj zwemmen... Daarna naar mn zus, daar Kaj afleveren en dan savonds mn eerste werkdag. Ben benieuwd!
@ Sefanja: Ja om 6.45 uur ben ik maar gegaan en heb haar bij ons in bed genomen. @ 2012mama: Spannende dag dus morgen succes Danian heeft het leuk gehad vandaag. Hij gaat woensdagmiddag trakteren op de opvang. Een voetbal plaat gekopieerd, uitgeknipt en op karton geplakt en daar heb ik een thomas de trein zakje met een speeltje, rozijntjes en knijpfruit in gedaan.
Tamtam: klinkt als een leuke traktatie Ankje: goed bericht over je stiefzusje. Gelukkig heb je je trouwring weer terug.....zal zeker schrikken zijn geweest zeg!! En wat goed bezig om zo een verre wandeling te maken. Je mag trots zijn op jezelf. Ik las ook nog op FB dat Ilona lekker heeft uitgeslapen vanochtend heerlijk. 2012mama: veel plezier morgen zwemmen met Kaj leuk. Ik ben benieuwd hoe hij het vindt. En morgen je 1e werkdag hé spannend hoor alvast heel veel succes mocht ik je morgen niet meer spreken hier. Sefanja: ik heb na het plaatsen van de spiraal geen last meer gehad en tot op heden ook niet. Ook alleen de dag van plaatsen wat licht bloedverlies en nu dat ook al niet meer. Met Neva ook alles goed? Goed geslapen heeft ze las ik heerlijk Facebook: ik vind het hier wel prima, maar dit persoonlijke mening. Anders moet je het hier en op FB bijhouden daar heb ik geen tijd voor. Of valt het kletsen hier dan weg? Hier geen bijzonderheden. Morgen Y laten wennen 2 uurtjes bij kdv zelf in die tussentijd sporten. En eind van de middag naar osteopaat ik ben benieuwd. Slaap lekker alvast iedereen!!
Ik reageer even selectief van wat is blijven hangen.. bijlezen is zo'n klus geworden nu.. Allereerst Ankje, meid wat een ontzettend verschrikkelijke periode zitten jullie in. Bah! Gelukkig gaat het naar omstandigheden nu weer wat beter. Duimen maar dat de chemo zijn werk gaat doen. Afvallen: Voor de zwangerschap 76 kilo, kwam ongeveer 12 kilo aan en weeg sinds de 6e dag na Ventje geboren is 73 kilo. Ventje slaapt 's nachts eigenlijk prima, ook als hij overdag veel geslapen heeft. Wegen; ik weeg Ventje nooit voor en na een voeding. Ik ga er vanuit dat hij genoeg binnenkrijgt. Mocht hij nou echt steeds om het uur komen (bij wijze van) en het trekt na een dag of wat niet bij (het kunnen altijd regeldagen zijn) dan zou ik het mogelijk proberen. Ik zit nog steeds met een overproductie. Vanavond de handkolf erop gezet om de ergste druk eraf te halen.. pas toen het wat comfortabeler aan voelde had ik al 100 ml gekolfd. Hmm dus Ventje zit in zijn sprongetje. Hij is vooral met drinken wat typisch. Soms weigert ie 1 borst (altijd de rechter), dan komt ie na een uur of 2 weer (soms, niet de hele dag door gelukkig), is wat huileriger. Maar ook maakt ie andere geluidjes, pakt hij speeltjes aan met 1 hand, kan zich prima vermaken op zijn buik, en kletst je de oren van je kop. Leuk hoor!
zo, hier weer goede nacht, Kaj geslapen van 19.00/7.00. Mooi klokje rond dus. hij wordt dan wakker, maar heeft nog niet evht hoger. ben nu net een flesje gaan geven... finn geslapen tot half 3, toe bij ons in bed en toe lekker verder. Manlief brengt zo Finn weg en ik ga zwemmen met Kaj. Daarna naar mn zus en werken...wel zin in! vruchtje, spannend, y laten wennen! Succes bij de osteopaat! ben benieuwd! tamtam, leuk, die traktatie! weet het voor finn ook nog niet...
@ 2012mama: Werkse vanavond en veel plezier met zwemmen @ Vruchtje: Succes bij de osteopaat en met het wennen. @ Unox: Wel leuk om te zien het dat hij meer kan nu. Hier kwam Maylin weer om 3.00 uur en daarna om 6.45 uur. Ik snap het echt niet meer waarom ze ineens 's nacht weer komt. Gisteravond laatste fles 200 cc leeggedronken genoeg cc op de dag. Zou haar haast weer later op bed gaan leggen 's avonds, maar heb nu al dagen een vaste tijd en wil dat eigenlijk wel zo houden krijgt ze een beetje ritme. Wel ligt ze 's nachts en 's ochtends met haar ene beentje door de spijlen en dat in de puckababy hoe ze het doet ik weet het niet misschien dat ze daar wakker van wordt. Heb nog een hoofdbeschermer die er aan het achterste gedeelte kan leggen zodat dat niet meer gebeurd. Vandaag een rustig dagje mag ook wel even na zo'n druk weekend.