April 2012 mama's deel I

Discussie in 'De mama's' gestart door juultjeT, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    [FONT=&quot][/FONT]
    [FONT=&quot]Om half 1 heb ik een intake gesprek op de psz waar Jonna per 3 September heen mag. Spannend hoor. Zo wordt mijn kleine meid erg groot! Ze gaat naar school!! Hahahaha[/FONT][FONT=&quot]

Verder vandaag lekker rustig.
    Met Sanne gaat het goed. Ze heeft een goede nacht gehad en is sinds gisteren avond ook van de beademing af.
    Ze mag misschien vanmiddag terug naar de kinderafdeling.

Zit alleen wel met een probleempje/frustratie.
    In mijn vakantie (2,5 week geleden) werd ik verkouden, maar ging al een stuk beter na een week.
    Maar toen Sanne in het zkh kwam mochten er geen mensen bij die ziek waren. Dus heb ik zelf besloten om niet te gaan omdat ik nog herstellende ben. (lees....nog na snotteren maar niet verkouden)
    Ik had dus geen bacteriën meer bij me, maar bleef voor de zekerheid weg.

Nu wilde ik gisteren graag naar haar toen met een tekening van Jonna en een geluksengeltje wat we van onze buren hebben gekregen.
    Maar kreeg een telefoontje van mijn moeder dat ze dat niet wilde, want ik was nog verkouden. En zou toch tegen worden gehouden door de artsen.
    Tja....als zij zegt dat haar dochter verkouden is.... Grrrr.
    Ik was echt flink pizzig!! Nu weet ik niet wat ik moet doen.

Zou ik weer bellen van ik wil vandaag komen. Want als ze dan ja zeggen, ben ik bang dat ze me met de nek aankijken en bang zijn dat Sanne ziek wordt. Dan zit ik ook niet fijn bij Sanne.
    Maar als ik niet bel of ga dan kan ik waarschijnlijk pas volgende week, want ik moet dinsdag t/m donderdag werken en vrijdag gaan we een weekend weg.
    Ik wil zo graag naar haar toe. En ik ben echt niet ziek meer!! Maar hoe krijg ik ze dat aan hun verstand?

Mijn pa is verpleegkundige en werkt zelf ook op de kinder IC maar dan in het AMC. Hij zei ook dat als ik op visite wilde komen dat hij mij gewoon door had laten gaan.
    Wat voel ik mij klote zeg![/FONT]

[FONT=&quot]
    [/FONT]
    [FONT=&quot] [/FONT]
    [FONT=&quot][color=[/B][/FONT][FONT=&quot]violet[/FONT][FONT=&quot]] @ Sefanja: [/color][/FONT]
    [FONT=&quot]Wij hebben al een besloten forum op fb. Stuur me anders een pb met je naam voor fb…dan nodig ik je even uit.[/FONT]
    [FONT=&quot] [/FONT]
    [FONT=&quot][color=[/B][/FONT][FONT=&quot]violet[/FONT][FONT=&quot]] @ Borstvoeding: [/color][/FONT]
    [FONT=&quot]Heb echt enorm veel bewondering voor jullie die bv geven hoor! Ik weet hoe lastig het kan zijn en dat het een wonder is dat het ook zo goed gaat![/FONT]
    [FONT=&quot]Kost ook ontzettend veel moeite en inspanning…petje af![/FONT]

2. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Goeie morgen... ik haak vanaf hier weer in... druk druk druk.....
    Zag net dat de foto van Viggo mee doet bij de baby van de maand verkiezing... volgens mij is ze de enige van onze groep deze maand he???? STEMMEN ..........................

Straks weer werken, probeer morgen even wat bij te lezen....

Iedereen een fijne dag gewenst en tot morgen

@Ankje & Ano: Dames hoe gaat het met jullie.... trekken jullie t nog een beetje, al dat heftige en verdrietige nieuws.

3. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    Goedemorgen,

Wat een heerlijk dag om een nieuwe week mee te beginnen... Neva was gisteren echt K.O. Ze was niet wakker te krijgen.... Om 03.00 uur begon ze een beetje te draaien, tegen wakker aan maar ze besloot toch door te slapen tot 06.00 uur vanochtend... Toen was ze ook aan het draaien ed, ben ik er deze keer uit gegaan voor voeding. Na 120ml te hebben gedronken besloot zij weer te gaan slapen tot 09.30 uur toen besloot ik haar maar wakker te maken... Het eerste wat ik zag, een grote lieve glimlach van onze lieve dochter...

tamtam Vindt Thomas het spannend om woensdag te mogen trakteren? Doet de opvang nog wat voor zijn verjaardag?

Maylin heeft waarschijnlijk haar nachtvoeding nog nodig. Of is het iets anders? Heeft zij wel honger in de nacht? Hoe laat wordt zij naar bed gebracht? Op hoeveel voedingen zit zij?

Vruchtje Met Neva gaat het goed, dank je wel voor het vragen...
    Vandaag een spannende dag voor jullie, althans voor Y...

Ga je ons op de hoogte houden wat jij van de osteopaat vind? Welke osteopaat?

unox Een luxe hoor om over productie te hebben... Is dat altijd zo? Of veranderd zoiets met de dag?

Een sprongetje? De baby's worden alweer snel groot... Tijd gaat hard, vind je niet...

2012mama Alweer een goede nacht, dat zit wel goed bij jou... Heeft Finn vaak gebroken nachten?

Drukke dag; zwemmen, zus en werken... Bevalt het werk een beetje? Of valt het tegen om weer aan het werk te zijn?

ankje spannend intake gesprek, succes... Laat je ons weten hoe het is verlopen?

Sanne is een sterke meid... Als jij bij Sanne op bezoek wilt gaan en je verkoudheid brengt haar niet in gevaar, waarom zou jij dan niet mogen gaan... Gewoon weer bellen...

chelleke dat kan je weleens hebben, drukte... Welkom terug...

4. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    ankje wel heftig zoveel fdagen achter elkaar vhemo, en helemaal vervelend dat je er niet heen mag volgens je moeder ik weet ook niet wat je kan doen. sorry. wel fijn dat het zo goed gaat met sanne want een sterke meid is dat zeg mijn bewondering.

tamtam heeft danian een beetje geslapen na alle indrukken van gister en maylin weer door geslapen of weer een gebroken nacht?
    leuke foto's op fb. wat een leuke traktatie he je gemaakt ik zie he t helemaal voor mij. ik lees net dat maylin niet door sliep wel knap met een beentje door de spijlen maar dat kan inderdaad de oorzaak zijn dan doet het misschien pijn of wordt ze belemmerd

sefanja met viktor gaat het al beter ik merk wel dat hij nog niet genoeg heeft na een voeding, gaat huilen als ik hem weg haal bij de borst dit duurt 5 min. en dan is hij weer rustig, hij drinkt ook erg onrustig.
    maar naast het drinken doet hij het goed.

hij sliep tot afgelopen week regelmatig van 21.00-4.30 maar dat is er sinds een paar dagen niet meer bij nu 21.00-3.00.

nee ik heb geen kinderweegschaal ik weeg hem eens in de zoveel tijd op onze digitale weegschaal. en dan weet ik ook genoeg.

gezellig een bakkie gedaan bij oma.

2012mama wat een mega drukke dag heb jij gehad en vandaag wordt het nog drukker zie ik. veel plezier met zwemmen en veel succes met werken. wat een lekkere nacht heb je gehad alleen jammer dat finn om 3.00 wakker was geworden.

vruchtje veel succes met het wennen en bij de osteopaat.

unox wat fijn dat je een overproductie hebt, ik had ook nooit last van onderproductie tot viktor door ging slapen van 21.00-5.00 en dan kolf ik zelf om 23.00 nog leeg
    leuk die ontwikkelingen te zien bij je kind he. het gaat allemaal ook erg snel.

chelleke werkse, en ja volgens mij is viggo de enigste van de april mama's.

nou ik heb een bezige nacht gehad omdat de productie van mij duidelijk achteruit gaat sinds viktor de nacht door trekt ben ik zelf maar weer de wekker gaan zetten elke 2\3 uur kolf ik zowel overdag als in de avond.
    dus 23.00-1.00- 3.00-6.00 daarna met viktor liggen clusteren en net weer gekolfd.

vanmiddag gaat viktor naar de opvang ik ga huiswerk maken en mijn woonkamer verbouwen.

groetjes

5. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ Ankje: Lastige situatie. Ik zou gewoon uitleggen hoe jij er over denkt en dat je echt niet ziek meer bent en het anders pas volgende week wordt.
    Succes met de intake.

@ Chelleke: Werkse

@ Sefanja:
    Wat lekker dat Neva zo goed geslapen heeft.
    Hij heet Danian;) Hij beseft het nog niet echt volgens mij, maar misschien komt dat woensdag. Op de opvang zingen ze voor hem en dan mag hij trakteren.
    Maylin heeft genoeg nachten zonder voeding gedaan dus ze kan het wel. Het zou kunnen dat ze wat aan het inhalen is, omdat ze ook ziek is geweest of een sprongetje.
    Ik weet dus niet of het honger is.
    Heb al geprobeerd met de speen te rekken, maar dat duurt meestal niet lang dan kan ik beter meteen de fles geven.
    Ze krijgt om 20.45 uur de laatste fles op haar kamer(daarvoor is ze beneden)en gaat dan de nacht in.
    Heb ook wel is later gedaan, maar dan liet ze er minder uur tussen, dus vandaar nu 20.45 uur en die tijd wil ik eigenlijk wel aanhouden voor de laatste fles.
    Ze zit nu weer op 6 voedingen 5 kan wel, maar dan moet ik grotere flessen doen zodat ze er 4 uur tussen laat en dat is vaak nog te veel dan spuugt ze meer. Ze zit boven de 900 cc op een dag en dat moet ze ook, want ze weegt meer dan 6 kilo.

@ Miss Geul: Dat lijkt me best vermoeiend nu je toch je wekker moet zetten om te kolven, maar ja als je productie achter uit loopt moet je wel.

6. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Lekker gezwommen vanochtend, Kaj vond het ook heerlijk...hebben het het hele half uur volgehouden :)
    Nu bij mn zus, broodje eten, koffie drinken en dan werken.

Tamtam, vervelend dat Maylin wakker wordt snachts...weet ook geen oplossing. Hopelijk vandaag wat bijtanken.

Sefanja, Finn heeft sinds zn eerste verjaardag regelmatig gebroken nachten, hij komt dan bij ons liggen en slaapt binnen 2 tellen weer, dus het valt mee hoor:)
    Vandaag is mn eerste werkdag..dus heb nog geen idee of het bevalt.

Miss Geul, geniet van je middagje!

7. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Chelleke: werk ze vandaag

tamtam: er is met 12wk wel een sprongetje of misschien groeispurt. Komt vast snel goed. Leuk dat Danian zo heeft genoten van verjaardag. jij moet morgen ook naar cb toe hè?

Sefanja: lekker nachtje dus gehad. Fijn dat alles goed gaat met Neva. Osteopaat wil ik je wel pb-en als je dat wilt ?

2012mama: leuk dat kaj het hele halfuur heeft volgehouden. Ik zag al leuke fotos op FB

Ankje: ik zou bellen uitleggen dat je verkoudheid echt over is en anders pas volgende week kunt. Hoe is de intake gegaan ?

miss g: jeetje zwaar zeg steeds je wekker zetten......respect hoor. Viktor vandaag ook naar kdv

Vandaag dus met pijn in mijn hart y weggebracht. Thuis kwamen de tranen en daar bij gedag zeggen ook. 2 uur is dan heeeeeel lang.....Na 45 minuten gebeld hoe het ging ze sliep toen. Totaal half uur geslapen. Ook wat minder gedronken kan ook toeval zijn. Zelf gaan sporten dus mooie afleiding

Vannacht heeft ze weer zo goed geslapen 21:30 laatste flesje 7:30 wakker gemaakt. 16:00 uur afspraak bij osteopaat verwacht er eigenlijk niets van

8. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    miss geul En hem langer aanleggen? Is dat een optie?
    Zal het aan de leeftijd liggen dat zij na een poosje een andere regelmaat in gaan brengen, want Neva heeft daar ook last van gehad...

En Viktor evt bijvoeden met flesvoeding? Als het kolven ieder drie uur niet werkt? Dan zal je wrs wel moeten of niet?

Baal jij hier nou van? Je doet zo je best, het is energieverslindend. Het voeden en daarna kolven ed.. Pittig hoor, respect voor ouders die dit kunnen blijven trekken.. Zorg alleen niet dat het frustrerend gaat worden... Ik baalde wel enorm, maar na alles geprobeerd te hebben houdt het toch op... Jammer, ik kan zeggen dat ik het geprobeerd heb.

tamtam Hoe kom je uit op 5 flessen en 21.00 uur naar bed... Begin je met de eerste fles om 05.00 uur te geven?

Het gaat niet alleen om het gewicht van je meid... Ook haar behoefte... Als Maylin boven 900 moet zitten maar continu loopt te spugen, zou dat toch betekenen dat dat toch te veel is... Toch?

Ik weet het niet, maar dat is mijn gevoel...

2012mama succes met je eerste werkdag...

vruchtje Ik was er gewoon benieuwd naar, in Nieuw Vennep zit er namelijk ook een hele goede..

Gooi het er maar uit, de eerste keer is nooit fijn... Wij, moeders, hebben alleen meer moeite dan onze kinderen...

succes bij de osteopaat.

9. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    tamtam wat een gedoe met die flesjes als ik het zo lees.

2012 mama ik ga al mijn frustraties eruit gooien om mijn woonkamer te verbouwen.

vruchtje ja viktor is nu de hele middag op het kdv want morgen gaat hij een hele dag dus ik wil hem nu wel wel een halve dag eerst brengen.
    houd jezelf bezig, ik krop mijn tranen altijd op, dus hier nog geen tranen geweest, want ik zorg wel dat ik bezig blijf;)

sefanja, ik leg hem per borst 2 keer aan dus vaker want hij wordt op een gegeven moment onrustig omdat er te weinig uitkomt naar zijn zin. ik wil flesvoeding zolang mogelijk uitstellen en ik hoop gewoon dat mijn productie weer omhoog gaat.
    ik baal hier zeker van en zal niet snel van de borstvoeding af stappen maar als het niet anders is dan is het zo.

hier is viktor op de opvang ik ga de woonkamer verbouwen de inrichting ga ik helemaal omgooien.
    we verbouwen ons huis al enkele jaren en dat zal voorlopig zo blijven maar nu is het altijd rommelig hierdoor en daardoor kunnen we niet veel doen.

en de tijd die over is ga ik voor huiswerk gebruiken
    groetjes wendy

10. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    @vruchtje nee eigenlijk heeft ze heel weinig last van krampjes... was zo goed als over maar begon nu weer een beetje
    @sab doe je wel voorzichtig je bent nu wel mama he!!!
    @2012mama ja had haar wel meegenomen dat had vriendlief even een tvavond zonder onderbrekingen even lekker luieren... willemijn was bek en bekaf, normaal geeft ze er wel aan toe en valt dan op schoot in slaap, maar nu brullen brullen brullen... tot ze na 300 de fles te hebben aangeboden na een paar slokken uiteindelijk in slaap viel, thuisgekomen verschoond ingebakerd en naar bed, heeft ze van 23.00 tot 09.00 doorgeslapen!!!
    @sefenja ja was gezellig Dj, ijswagen suikerspinmachine en de toekomstplannen stonden uitgestald.. wat een mazzel met die speeltuin 2 huizen naast ons, tis al een mooie speeltuin maar met de toekomstplannen wordt t een paradijsje!!!
    @miss geul niet stressen hoor!!!! dikke knuffel komt goed!!
    @productie heb gelukkig geen last van terugval, ik denk dat t mede komt omdat ik al vanaf dag 1 kolf... ervaar het soms wel als tijdrovend maar ben er wel blij om.. als t een dagje wat minder is dan trek t de volgende dag al weer bij en aangezien er genoeg in de vriezer ligt maak ik me er geen zorgen om hahah
    @kdv ohhh meiden die ze voor het eerst wegbrengen dikke knuffel hoor, en diep respect ik zou het niet kunnen!!

hier al een paar rare dagen, overdag slecht slapen, heb soms echt geen idee wat er aan de hand is...
    wel enorm leuk ze heeft van oma een boxspiraal gehad van woezel en pip, een lol dat ze er mee heeft
    was van de week enorm gezellig bij me zus, buiten t feit dat willemijn zich niet helemaal goed hield... tot ze uitgeput in slaap viel
    binnekort samen winkelen, altijd leuk!!
    vriendlief heeft woendag weer een sollicitatie dus duimen weer he, want ben er nu wel flauw van werk thuis werk thuis bah bahbah, je kan niet echt een goed rimte ontiwkkelen zo..

ohja de bloeduitslagen zijn bekend: WILLEMIJN IS NU HELEMAAL GEZOND!! GEEN BLOEDARMOEDE!! helemaal happy!!!

11. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten

De intake op de psz ging goed. Jonna gaf de juf netjes een handje en ging heel zoet spelen. Er ging een wereld voor haar open hahaha.

Nu ik daar zo zag kwamen er allemaal herinneren hoe ik het vroeg vond. Er ging voor mij toen ook een wereld open met allemaal leuke dingen. Hopelijk zou Jonna het ook zo ervaren.

Ik kan er wel heel erg diep op in gaan, maar dat is denk ik voor jullie te saai hahahaha.
    Wat ik misschien wel ga doen is POR (Peuter Ondernemingsraad) Dingen organiseren mbt sinterklaas, kerst, pasen, etc. Lijkt me ontzettend leuk!!
    Ook wordt er gevraagd dat een ouder soms even mee draait. Ook dat lijkt me erg gezellig! Maar wel even zien hoe Jonna het zal doen.
    Want als ze erg zou gaan huilen dan gaat het ff een paar weken niet, want ze zou eerst moeten leren dat ze even zonder mama is.
    Maar denk dat dat wel mee zou vallen.

Net ook iemand langs geweest die 3 zw.broeken wilde overnemen (had mijn zw.kleren op marktplaats staan). Heb 3 broeken verkocht voor 25 euro.
    Jeroen heeft vanochtend te horen gekregen dat hij op de laatste wedstrijd geen 2e meer staat maar 4e. Wint dus net niks. Hij had gehoopt op 2e plek (wint dan 25 euro), want dan kon hij een spelletje halen voor de ps3. Nu ga ik het halen van mijn zw.kleren.

@ Vruchtje:
    Ik had het ook zo moeilijk toen ik Jonna voor de eerste keer weg bracht. Bij Ilona totaal geen moeite mee.
    Kut gevoel is dat het? Maar het wordt minder hoor!

@ Fidel:
    Hopelijk kun je wat bijslapen vandaag.
    En SUPER dag Willemijn geen bloedarmoede meer heeft!!! GEWELDIG NIEUWS!!!
    Ik duim me je mee voor je vriend zijn sollicitatie!

12. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ Vruchtje: Ja Maylin moet morgen ook weer heen weer die rot prikjes hopelijk wordt ze er niet ziek van.
    Ben benieuwd hoe het gaat bij de osteopaat.
    Kan me heel goed voorstellen dat je het moeilijk vond om Y weg te brengen.
    Ik zelf ben niet zo snel emotioneel op dat gebied, maar ik kan het me wel voorstellen is toch weer een hele stap.

@ Sefanja: Vandaag zit ik op 6 flessen, 3.00, 7.15, 10.30, 14.30, 18.00(dit wordt een kleiner flesje) en dan om 20.45 uur de laatste.
    Als ik 5 flessen zou doen dan zou het 3.00, 7.30, 12.30, 17.00, 20.45 dan had ik er dus meer tijd tussen moeten doen en flessen van 200 cc moeten geven, maar Maylin vind kleinere flessen fijner denk ik.
    Ja je zou idd wel zeggen als ze zo spuugt dat het teveel is.
    Morgen moet ik weer naar het CB, dus dan kan ik zien hoe ze gegroeid is.

@ Fidel: Hopelijk gaat de sollicitatie morgen goed.
    Wat fijn dat het bloed goed was van Willemijn.
    Leuk he dat ze zo spelen.

@ Ankje: Fijn dat het zo goed ging op de psz.
    Klinkt leuk dat POR als je dat leuk lijkt moet je dat cker doen.

13. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Zit in wachtkamer bij osteopaat. y al tijdje huilen ook in de wandelwagen. Loop ik naar binnenkort slaapt ze. Zielig wordt ze zo nog over vermoeider doordat ze weer wakker wordt gemaakt. Nog geen goed slaapje gehad vandaag arme meid:(

tamtam: geef je op verzoek of op tijd? Als ze liever kleine flesjes drinkt zou ik dat doen

ankje: zeker een €**@€ gevoel

14. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Fidel : super van willemijn geen bloedarmoede

15. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    @missgeul hoe is de verjaardag gegaan? hoe heb je het afbouwen met inbakeren geprobeerd, in 1 keer de bakerdoek weggelaten of 1 armpje los? wij hebben een opvolgdoek gekocht, hadden eerst de pacco piccolo, nu de pacco plus. dan kun je 1 kant een stukje open ritsen en daar een armpje doorheen doen en als dat goed gaat kun je de andere kant ook open ritsen. wat je omschrijft klinkt als een sprongetje en gezien zijn leeftijd zou dat heel goed kunnen. Goed opletten of je nieuwe dingen ziet :) sterkte meid! wat goed dat je productie weer bijtrekt! maar als viktor zo vaak drinkt dan is het niet gek dat je er met kolven maar weinig uit haalt hoor. En heb je een handkolf of een elektrische? Een handkolf haalt er sowieso minder uit. het beste, is mij door een lactatiekundige verteld, kun je een dubbele elektrische kolf hebben. ik had voorheen een enkele elektrische kolf en toen liep mijn productie ook gigantisch terug. nu heb ik een dubbele elektrische en dat gaat super goed! misschien kun je eentje huren bij de thuiszorg, dan kun je eens proberen of dat beter gaat!!

@Vruchtje oooeeewww klinkt niet aangenaam hoor, spiraal plaatsen. brr.. leuk, zo'n bbq! woowww wat een goede nacht zeg! haha waarom heb je haar wakker gemaakt dan? vond je het eng? volgens mij mogen baby's de klok rond slapen, maar kan me voorstellen dat je t niet vertrouwde hoor haha. aaaahhhgoss wat naar je het je zo zeer deed Y weg te brengen. maar ik snap je gevoel! denk dat elke moeder dat zou voelen! paar keer en dan ben je eraan gewend denk ik. hoeveel dagen gaat Y straks naar de opvang? ben benieuwd hoe het bij de osteopaat was!

2012mama wat een onwijs lieve reactie van Finn zeg *smelt*. heeeeerlijk! hoe laat kun je finn vandaag weer ophalen van het kdv? is het voor het eerst dat hij erheen gaat of voor het eerst dat hij er op maandag is ipv een andere dag? spannend hoor, je eerste werkdag! veel succes! heb je finn met een gerust hart achter kunnen laten bij je zus? wat fijn dat hij daar terecht kan zeg!

@tamtam ik weet even niet meer of ik je al gefeliciteerd had, maar dan alsnog: gefeliciteerd met je grote knul! was het gezellig?

@anke: wooow das een lekker stuk om te lopen :D heerlijk! had je je kids niet mee? wij zijn gisteren in het bos wezen lopen, viggo lekker in de draagdoek, die vond het machtig mooi, al die bomen!
    pffff schrikken hoor van je trouwring. Gelukkig heb je m weer! heb je m tijdens je zwangerschap van Jonna af moeten doen? wat een geweldig nieuws van Sanne! doorzettertje :) wat zijn kids sterk he!

@sefanja: en... neva al tekenen van waterpokken? of duurt dat even? hoop voor je dat ze niet besmet is. ik meen dat als ze het tijdens het eerste jaar krijgen dat ze het later alsnog kunnen krijgen..
    dat veel willen drinken en bij je willen zijn is meestal als ze een sprongetje maken. het boek 'oei ik groei' is echt een geweldige aanrader! neemt al je onzekerheid weg :D
    wegen voor en na voeden met borstvoeding hoeft niet. Als een baby tevreden is, goed groeit en voldoende natte luiers heeft dan weet je dat hij/zij genoeg drinkt! en het voordeel mt bv is: je kunt nooit teveel geven! een baby drinkt wat ie nodig heeft :)
    zo he, das een lekkere nacht voor Neva! mag ik vragen waarom je haar wakker hebt gemaakt? vertrouwde je het niet?

@unox: jeetje, nog steeds overproductie:$ voordeel: je kunt een enoooorme voorraad in de vriezer leggen haha. jeetje zeg, 100 ml en dan is alleen de druk er nog maar af, nog niet leeg dus? hoeveel kolf je als je beide borsten leegkolft dan? zou je anders niet een lactatiekundige kunnen vragen wat je kunt doen om je productie iets te minderen? oef en dan zo'n sprongetje.. dan drinkt ventje vaker kleine beetjes dus dan sta je zeker de hele dag een beetje op springen? wat leuk dat je mannetje zo veel nieuwe dingen doet :D genieten he :D
    zo he, lees je onderschrift, jouw binkie groeit ook als kool! pfoe!

@ankje: lastige situatie... ik zou denk ik gewoon bellen of erheen gaan, aangeven dat je niet meer ziek bent maar dat je wel het zekere voor het onzekere wilt nemen en vragen of ze een mondkapje voor je hebben en dan voor en na bezoek goed je handen wassen en ontsmetten! snap heel goed dat je sanne graag wilt zien! sterkte meid!

@borstvoeding: ankje, lief dat je dat zegt, maar ik vind het niet meer dan logisch voor mezelf om borstvoeding te geven. en als ik hier al die verhalen lees over flesjes en al die onzekerheid over of ze wel genoeg drinken enzo en nadenken over hoeveel flessen, pfff, nou dan vind ik bv een stuk makkelijker hoor! komt natuurlijk omdat het heel goed gaat. maar ik vind het ook heel erg fijn om borstvoeding te geven. Ik geniet er zo van als dat kleine ondeugd aan mijn borst ligt te drinken en een glimlach van oor tot oor trekt als ik hem aankijk. ik vind het eigenlijk helemaal geen moeite en inspanning:)

@chelleke: zwaaaaai! werkze meid! enne, de verkiezing gaat viggo niet winnen hoor, bezig bijtje gaat als een speer, mensenkinders! maar wel lief dat je stemmen voor me aan het winnen bent hihi

@sefanja: je gaf missgeul de tip bij te voeden met flesvoeding, maar dat is echt het allerlaatste dat je moet proberen als borstvoeden niet lukt. regeldagen kunnen best een poosje aanhouden en je kunt er vreselijk onzeker van worden, maar zo lang een kindje goed groeit en genoeg plast mag je er vanuit gaan dat hij/zij genoeg drinkt. zodra je gaat bijvoeden met kunstvoeding gaat je productie achteruit, omdat je kindje dan niet bij jou drinkt en je productie dus ook niet op kan schroeven als dat nodig is. En het lijkt erop dat viktor aan het regelen is om de productie op te krikken!

missgeul als je het niet vertrouwd of je hebt steun nodig of tips: trek aan de bel bij een lactatiekundige! vaak kunnen ze je bij het cb wel doorverwijzen. het heeft mij ontzettend geholpen! en viktor is nu 2 maanden en dat is het moment dat ze vaak gaan omschakelen naar minder vaak drinken, maar meer tegelijk. maar om dat te kunnen doen moet je productie eerst omhoog en dat doet hij nu waarschijnlijk door te regelen! maar door zijn leeftijd zou het ook een sprongetje kunnen zijn. niet teveel zorgen maken nog! snap wel dat je het moeilijk vind zo en dat je gaat twijfelen.. knuffel!

@fidel: wat fijn dat willemijn helemaal gezond is! goed bericht zeg!!!! spannend, de sollicitatie. duimen draaien hier!

@ankje wat leuk dat Jonna het zo naar haar zin had!!! geweldig! dat is toch beter dan dat je huilend afscheid moet nemen en haar huilend weer op moet halen :D

@vruchtje: dikke kans dat Y straks heel lekker slaapt na de behandeling! ik hoop het voor je.

16. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    hier eigenlijk weinig bijzonders. viggo ontwikkelt als een razende. we genieten volop van hem!

en ontzettend druk met werk. door de korting omdat ik borstvoeding geef zou ik maar 27 uur hoeven te werken ipv 36, maar ik kom toch wel aardig in de buurt van die 36 uur hoor, pfoe!

o o.. wakker mannetje uit bed halen :D

*zwaai*

17. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ Vruchtje: Een combinatie eigenlijk, want soms geef ik de fles eerder of later als het beter uit komt, maar ik probeer op verzoek te voeden, maar wil wel om 20.45 uur uitkomen voor de laatste fles, dus dan doe ik het op tijd.
    Soms vind ik het ook moeilijk om te zien of ze honger heeft, want sabbelen op haar handjes doet ze constant ook na de voeding, dus het is soms gokken en soms heeft ze dan niet zo'n honger en laat ze meer staan en komt ze dus weer eerder.

@ Juultje: Ja het was cker gezellig hij is flink verwent:)
    Wat leuk dat Viggo zich zo ontwikkeld het blijft bijzonder om het allemaal te zien.

18. Unox

Unox Fanatiek lid

28 feb 2011
    1.205
    1
    38
    Gelderland
    #2258 Unox, 2 jul 2012
    Laatst bewerkt: 2 jul 2012
    nou, overproductie is bepaald geen luxe!!!
    Het is echt vervelend, pijnlijk en gevaarlijk ook nog, met risico op borstontstekingen. Maar ik hou het goed in de gaten, heb een lactatiekundige achter de hand en ik hoop maar dat het nu eindelijk wat gaat zakken allemaal.

Juul, ik kolf als ik 'leeg' kolf ná een voeding zo'n 180-220 cc uit beide borsten. Maar dan heeft Ventje dus al gedronken. Hij drinkt uit een flesje zo'n 180 cc, dus er zal zo om en nabij 300 cc of meer uit mijn tieten komen. Nu ik in de ochtend niet meer leeg kolf, heb ik in 10 min dubbel elektrisch kolven 220 cc. En dan is het nog niet 'op' maar dan is het wel weer welletjes.. Flink melkquotum dus :$
    Mijn vriezer zit echt bomvol en aan het moedermelknetwerk gaat niet want ik heb eea virus in mijn lijf. Heb op hun site gelezen dat je daarop getest wordt en ik weet dat ik 't heb dus dan heeft mij aanmelden ook geen zin.

Maar, ik weet waar ik het voor doe. Dat geklungel met flesjes lijkt me ook niet alles. Ik kan zelf niet tegen melkproducten dus ik hoop dat ik Ventje enige vorm van bescherming mee kan geven al krijg je nooit die garantie natuurlijk. We zullen zien...

Ankje; fijn dat Sanne een goeie nacht gehad heeft.. nu hopen dat je gauw bij haar mag. Vervelend dat het zo loopt maar ik snap ook dat men geen risico wil nemen.

19. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    Holy crap unox dat is niet best!!! ik bedoelde het als geintje, van die voorraad. kan me voorstellen dat het niet leuknis. jeetje zeg... ventje drinkt ook wel veel dan, 180 uit een fles! hier gaat er niet veel meer dan 150 in..

20. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    Enne.. 180+220 is 400.. dus tis nog meer dan je dacht. jeetje zeg...

Deel Deze Pagina