fidel Heerlijk hoor dat je in een kindvriendelijke buurt woont, hier ook... Elke straat heeft zijn/haar speeltuin... Straten zijn breed en goed overzichtelijk... kolven ik heb ook vanaf dag gekolfd maar mijn productie stopte uiteindelijk, misschien is dat mede door Neva gekomen die niet wilde aanleggen en toehappen... Uiteindelijk heb ik de overgang naar flesvoeding vrijwillig verplicht gemaakt. Wat super lief van je oma dat zij spiraaltje van woezel en pip heeft gekocht, en dan ook prettig dat het geen miskoop is geweest... DUs wat moet je doen, foto's maken van je spelende Willemijn en die aan oma geven... Heel veel succes toegewenst voor je vriend met sollicitatie En GEFELICITEERD MET EEN GEZONDE WILLEMIJN. Ankje Heb je met Jonna nog nagepraat over peuterspeelzaal? Gevraagd wat zij ervan vond ed? Wat was de eerste indruk van de juffen? Wat jij misschien gaat doen, leest heel leuk... Ligt het in aard van het beestje dingen organiseren etc? Volgens mij kan jij dat wel... Het is afwisselend en uitdagend werk om te doen... Als ouder mee draaien vind ik ansich geen probleem, maar dan niet op de groep waar je kleine meid Jonna zit... Waar marktplaats toch niet goed voor is, 25 euro in de pocket. tamtam Ik ben benieuwd hoe hard zij is gegroeid, ga jij het ook overleggen met consultatie bureau wat te doen wb flessen? juultje Ik zag dat jij mee doet met "baby van de maand", wat leuk zeg... Neva heeft geen tekenen van waterpokken, maar wat niet is kan nog komen... Ik ga er alleen niet van uit... Incubatie tijd 10-14 dagen. Er zijn altijd uitzondering op de regel... Ik heb het op late leeftijd volgens mij gekregen maar daarna de tweede variant ook nog (Gordelroos)... Men zegt als je de waterpokken niet heb gehad, kan je gordelroos krijgen... Ik heb uiteraard beide gekregen, dat geluk heb ik altijd weer. Waterpokken kan ik mij niets meer van herinneren, maar gordelroos? Ik gun dat niemand... Wat een jeuk, pijn en beroerd... Veel drinken en bij je willen zitten, een sprongetje? dan maakt Neva alleen maar sprongen Dank je wel voor je tip over de boek "oei ik groei", ik ken hem al... Onzeker ben ik niet en als ik het wel zou zijn stel ik mijn vragen aan de juiste personen... Waarom ik vroeg of jullie wegen voor en na borstvoeding... Ik heb het namelijk zo geleerd in het ziekenhuis en kraamzorg... Je kan nooit teveel geven, maar wel te weinig? Waarom ik Neva in de ochtend wakker maak? Als ik Neva niet wakker zou maken, gaat zij zichzelf later op de dag, in de weg zitten (moe maar niet kunnen en willen slapen, alles in zich willen opnemen ed)... En als ik haar niet wakker zou maken, zou zij zelf komen (standaard rond die tijd)... Ik vertrouw op haar, want anders zou ik haar ook niet zonder toezicht in ons bed laten slapen, ik kijk af en toe om het hoekje hoe het met haar gaat... wb borstvoeding... Miss geul was onzeker dat haar baby niet voldoende binnen kreeg... Dan leg je toch eerst je kleine aan en vervolgens geef je voeding via de fles... Dan drinkt de kleine toch ook bij jou? Ik moest altijd wegen, aanleggen, wegen, evt bijvoeden en kolven... Wordt Viggo al zo'n grote jongen, vind je het niet jammer dat hij snel baby af is door al die ontwikkelingen die hij mee maakt... Ik vind het fijn dat ze zich goed gaan ontwikkelen, he maar niet te snel hoor... Het gaat al zo hard... Het lijk de dag van gisteren dat ik Neva voor het eerst in mijn armen kreeg. En toen werd zij abrupt bij mij weg gehaald richting neonatologie. 36 uur werken, das pittig... Blijf je deze werktijden houden? Dat zeg ik "petje af" voor jou... ik werk 32 uur, zou ook graag meer willen werken. Voor mijn gevoel werk ik geen 32 uur door mijn onregelmatige diensten, ik heb altijd zee van tijd naar mijn inziens... unox Ik bedoel er niets verkeerds mee, neem mij niet kwalijk over onvoldoende beschikking van informatie over borstvoeding... Ik hoor eerder iedereen over te weinig dan te veel productie... Ik zou dan toch voorkeur hebben voor te veel productie ondanks kans op borstontstekingen ed... dan kan je ook allemaal krijgen met te weinig productie.. Mensen met twijfels over borstvoeding, ik heb goede ervaringen met lactatiekundige toen ik eerste week, samen met Neva, in het ziekenhuis verbleef... Twijfel niet, neem contact op... Zij kunnen jullie veel beter helpen dan wij uit ervaringen spreken... Zoals je bij iedereen leest, berust meeste op eigen ervaringen...
Ach het heeft niet veel zin om te vergeljken of je liever teveel of te weinig melk zou hebben. Beide is vervelend en het oplossen kost in beide gevallen veel energie. Ik werk 2 dagen en vind dat wel genoeg. Heb nu even een akkefietje op mijn werk en dan merk ik dat ik ook echt meteen géén zin meer heb om te gaan. Maar goed, stoppen met werken is geen optie. Dan moet ik iets anders gaan doen, erbij gaan gastouderen ofzo. Heb alle diploma's en papieren maar vind het zonde dat mijn HBO er dan bij blijft liggen en ben bang dat ik dan moeilijker aan een baan zal komen in de toekomst.
Ik was aan het bijlezen, las over spiraaltjes laten plaatsen als anticonceptie en dan lees ik de bovenstaande zin toch heel anders Zag het al voor me dat je bij de gynaecoloog komt: 'ik wil graag een Woezel en Pip spiraaltje, of nee, liever een van Hello Kitty'
fidel, dank je ik vind het moeilijk om me geen zorgen te maken. wat super dat willemijn helemaal gezond is verklaard, en wat leuk dat ze zo leuk aan het spelen is. ankje fijn dat jonna het zo naar haar zin had, fijn 3 zb verkocht voor 25 euro netjes hoor. vruchtje wat vervelend dat y zo weinig echt geslapen heeft. juultje de verjaardag ging goed alleen viktor kon daar niet slapen het was erg onrustig daar. ik heb geen inbakerdoek, maar een inwikkeldoek en daarin maak ik de armen vast met een hydrofieldoek . dus met een hydrofieldoek leg ik zijn armen vast en dan plaats ik de inwikkeldoek, vorige keer liet ik de inwikkeldoek weg maar toen kwam hij zo los. viktor was op de opvang en daar heeft hij 320 cc gedronken(in 5uur) en in die tijd heb ik 180 cc gekolfd dus ik mis nog heel wat. vanavond weer volop kolven hoop ik morgen weer volop productie te hebben. want dit werkt niet zo gaat mijn voorraad snel op raken. ik heb de handkolf van advent ik heb de elektronische nooit geprobeerd ivm kosten. wat vervelend dat je alsnog zo veel werkt! unox sorry daar stond ik niet bij stil, ik zou zo graag meer produceren nu. wat vervelend dat je een akkefiet op je werk hebt. ik hoop dat het snel oplost. hihi grappig dat spiraal op verschillende manieren lezen. lactatiedeskundigenog geen ervaring mee maar als dit door zet moet ik daar misschien ook aan denken. nou hier net lekker gegeten, viktor ligt te slapen in de box, hij heeft op de opvang niet veel geslapen dus haalt nu even slaap in denk ik. hij heeft wel veel gedronken daar dus hopelijk is hij tevreden vandaag. ik ga hem elke 2 uur aanleggen en tegelijk kolven. morgen moet ik naar school, dus dan gaat viktor heel de dag naar de opvang van 8.00 tot 18.00 vanavond ga ik huiswerk maken en dan hopelijk morgen een goede dag. groetjes wendy
Unox: vervelend de overproductie. Hopelijk kan je er vanaf komen want als het zo pijnlijk is is dat vervelend. Juul: fijn dat alles zo goed gaat met Viggo. Ik zag nog een leuke foto voorbij komen op FB. Pittig hoor 36 uur werken respect!! Wat doe je voor werk? tamtam: succes morgen bij cb Verder ben ik het even kwijt sorry Wij zijn dus bij osteopaat geweest en niet voor niets. Ze heeft blokkades in "dikke darm" en "onderkant schedel". Hij heeft gelijk behandeld dus hopelijk op verbetering. Ze heeft geen voorkeurshouding (hoofdje is mooi rond mede doordat wij consequent draaien) en ze kan haar hoofdje in principe wel naar rechts draaien, maar het is nu wel begrijpelijk waarom ze het liefst op links slaapt dan staat er minder spanning op haar hoofd dan dat ze op rechts slaapt. Nu wordt er tenmiste iets aan gedaan. Hopen dat ze lekkerder in haar velletje komt te zitten. Zo lekker badje maken, flesje en slaapje doen. Poeh besef vandaag hoeveel ik van haar en natuurlijk mijn andere schatje hou heb alles voor ze over. Als zij zich maar goed voelen. Over 2 weken weer terug.
Miss Geul; snap ik, dat je graag meer productie had gewild! ik had graag mijn overschot naar je overgedaan.. Ben je al aan het clusterkolven? Anders echt een lactatiekundige om advies vragen hoor, daar zijn ze voor. In de stress schieten helpt je productie niet. Fijn dat jullie niet voor niks zijn geweest Vruchtje! Het klinkt een beetje naar, maar in ieder geval kan je nu weer vooruit. Nu maar hopen dat het idd te verhelpen is. Fidel, fijn dat Willemijn 'goedgekeurd' is! Hoera! Ik heb foto's van Ventje in mijn profiel geplaatst. Voor diegenen die nieuwsgierig zijn
Fidel, wat fijn dat Willemijn helemaal gezond is! Vruchtje, hoe ging het met Yara op het kdv? Ik heb er nu minder moeite mee als met Finn...vind het fijn dat ik ze samen achterlaat en niet alleen/ Juultje, kon Finn helaas niet halen vanmiddag, want was aan t werk tot half 10. Het was de 1e op maandag, Finn gaat nu al bijna 3 jaar naar het kdv, en vind het daar erg leuk. Inprincipe gaat Finn nu samen met Kaj naar de gastouder, alleen houden we de maandag op het kdv aan, zodat Finn daarmee ook naar de peuterspeelzaal kan gaan. Werk jij 36u per week? Lijkt me best pittig. Sefanja, ik zou denk ik nu ook niet meer wegen als ik bv zou geven. Ben er echt van overtuigd dat een kindje helemaal zelf aangeeft of hij genoeg heeft en krijgt... Hier lekker gewerkt, vond het erg leuk, en ook fijn om met andere dingen bezig te zijn. Ben nu half uurtje thuis, en erg moe, dus ga mn bedje zo lekker in... MOrgen nog een dagje (avondje) werken, Finn en Kaj zouden naar mn moeder, omdat ze woensdag pas gaan wennen bij de gastouder, maar mams is ziek...griep. Dus denk dat ze nu naar mn zus gaan, even kijken nog... Beide jongens lagen trouwens heerlijk te slapen toen ik thuis kwam, morgenochtend weer heerlijk knuffelen!
ik heb de lactatiedeskudige hier aangeschreven want ik krijg er nu nog maar 50 cc in totaal uit. zo moet ik er inderdaad aan gaan denken om morgen flesvoeding te gaan halen wat ik eigenlijk niet hoop. ik snap er helemaal niets van.
goede morgen dames, het lijtk wel of viktor mijn zorgen heeft gehoord over mijn productie, vannacht besloot hij toch wel genoeg gedronken te hebben en kwam pas om 5.00 ik had 1.00 nog gekolfd en zette geen wekken want viktor kwam afgelopen dagen toch om 3 uur, nu schrok ik 4.30 wakker dus gaan kolven toen rechts gekolfd was hoorde ik viktor dus hup aanleggen. ik heb voor de opvang nu klaar staan: 180,180,130,120 daar moet hij het toch mee redden? ik ga naar school dus kom niet meer online. groetjes wendy
Daar redt hin het vast wel op en anders komt ie de achade wel inhale als je er weer bent vanavond. Mogelijk gaat hij clusteren en dat is voor jouw productie prima! Succes!
Missgeul wat vervelend dat je productie niet meewerkt! is het terug gaan lopen vanaf het moment dat je ging kolven? dikke kans dat het dan met de kolf te maken heeft. ik zou idd even overleggen met een lactatiekundige, goed dat je die in gaat schakelen! denk haast dat ze een andere kolf gaat adviseren! heel veel succes!
Sefanja: oei balen dat je waterpokken EN gordelroos hebt gehad zeg! veel bij je willen zijn en veel willen drinken duidt niet altijd op een sprongetje, maar meestal als een kindje anders niet zo is, maar plots zo'n periode heeft dan zijn het meestal regeldagen of een sprongetje. Als je kindje altijd zo is dan heb je of een heel aanhankelijk kind of er gaat ergens iets niet helemaal goed.. wat je zegt over wegen voor het na het voeden, dat doen ze in het ziekenhuis bij pasgeboren baby's als ze te vroeg geboren zijn of als ze slecht drinken of slecht groeien. Als een baby niet te vroeg geboren wordt, niet te klein is en gewoon goed drinkt en groeit dan hoeft wegen niet. Helemaal niet als je al een paar weken verder bent. Dan kun je erop vertrouwen dat je kindje neemt wat het nodig heeft. ook als je je baby eerst aanlegt en daarna alsnog flesvoeding geeft kan dat invloed hebben op je productie, omdat je kind uit een fles drinkt wat niet bij jou vandaan komt. Hoe je het ook wend of keert; als je bv geeft kun je beter niet bijvoeden. En als er productieproblemen zijn kun je het beste eerst een lactatiekundige inschakelen, zeker als de bv voorheen wel gewoon goed liep. Productie kan door een heleboel factoren beinvloed worden; verkeerde kolf, stress, drukte, slechte voeding, enz. Heel vaak is het gewoon op te lossen. bijvoeden met kunstvoeding is echt het allerlaatste redmiddel, maar als je dat doet vanwege teruggelopen productie dan kun je er bijna zeker van zijn dat je productie dan nog vreder terug gaat lopen of zelfs stopt. nee hoor, ik vind het helemaal niet jammer dat viggo zo hard groeit. Ik vind het geweldig om te zien wat hij allemaal al kan, ik geniet van elk dingetje dat hij doet! ik vond er niks aan om alleen maar luiers te verschonen en te voeden, vind het juist super gaaf om nu al echt contact met hem te hebben en met hem te kunnen spelen!! wat naar dat neva zo snel bij je weg gehaald werd mocht je wel direct bij haar? ik vind het wel meevallen, die 36 uur. Ik hoef er, ivm borstvoeding, dus eigenlijk maar 27 te werken, maar in de praktijk werk ik er meer. maar dat geeft niet. Ik heb 7 maanden thuis gezeten, ben allang blij dat ik weer wat kan doen! En ik geniet dubbel zo veel als ik thuis ben met mn mannen onregelmatige diensten zoals jij, dat lijkt me pas pittig. pfoe! moet je je constant aanpassen en steeds je dagen weer anders indelen! Werk je ook nachtdiensten straks?
o en miss geul... aangezien je nu net weer begint met school enzo zou het niet raar zijn dat je productie terugloopt door stress en drukte hoor! dat heeft gewoon een enorme invloed op je productie! na mijn eerste week werken liep mijn productie ook terug, ik merkte dat ik veel minder kolfde. maar na een paar regeldagen was het weer rechtgetrokken en nu gaat het goed. ik snap dat je je zorgen maakt, maar misschien helpt het om het een beetje los te laten. je hebt een melkvoorraadje in de vriezer? als je voldoende achter de hand hebt, laat het voor nu dan even wat het is. je opbrengst is minder, so be it. Leg viktor zo vaak mogelijk aan als je thuis bent. en als je kolft, zorg dan dat je ontspannen bent. mij helpt het altijd erg om tijdens het kolven een filmpje van viggo te kijken! En bedenk je ook dat viktor uit de fles waarschijnlijk meer drinkt dan bij jou. Uit de fles gaat het veel makkelijker dan wanneer viktor bij jou drinkt. En bij het kdv houden ze waarschijnlijk een bepaalde maatstaaf aan hoeveelheid aan die hij binnen moet krijgen, maar elk kindje drinkt zn eigen hoeveelheid. Viggo dronk eerder met gemak 180 uit een fles, daar kon ik niet tegenop kolven. We zijn toen overgestapt op de medela calma speen, die bootst de borst na en daar moeten ze moeite voor doen ipv dat de melk zo hun mond in loopt. nu merk ik dat hij per voeding verschillende hoeveelheden drinkt, maar eigenlijk nooit meer dan 160. inmiddels drinkt hij weer gewoon uit een difraxfles. Jij voedt viktor op verzoek, doen ze dat op het kdv ook? Niet alleen mbt hoe vaak ze voeden, maar ook de hoeveelheid? met een fles heb je al gauw de neiging de baby de fles leeg te laten drinken, want dat hoort nou eenmaal zo. maar als een baby genoeg heeft gehad is het goed. op een kdv denken ze vaak niet zo. Een vriendin van me kreeg commentaar van het kdv dat haar baby minder voedingen moest hebben maar meer per keer. wat een onzin, dat bepaalt een baby zelf! maar vanaf dat moment kreeg zij stress over het kolven en toen was ze er op een gegeven moment zo zat van dat ze over is gestapt op kunstvoeding. zonde! dat had helemaal niet gehoeven, als het kdv gewoon door was gegaan met voeden op verzoek!
@ Vruchtje: Zo zie je maar dat je je eigen gevoel moet volgen wat de osteopaat betreft. Hopelijk helpt het snel @ 2012mama: Fijn dat het werken goed ging. @ Miss Geul: Balen van je productie. Hopelijk kan de lactatiekundige je helpen. @ Sefanja: Ja ik ga het wel even overleggen, misschien dat ze nog tips heeft. @ Unox: Ik zie de foto's ook niet. @ Juultje: Pittig hoor 36 uur werken ook al is het minder door het kolven, maar als je het gewent bent dan valt het misschien ook wel mee. Hier kwam Maylin om 4.00 uur(dus gelukkig weer wat later) ze dronk alleen maar 125 cc, dus kwam om 6.30 uur weer heb het tot 7.00 uur kunnen rekken en toen dronk ze ook maar 145 cc. Danian werd alleen om 1.45 uur huilend wakker, dus kon er toen ook uit al sliep hij zo weer was denk ik aan het dromen. We moeten om 9.30 uur bij het CB zijn, dus ga haar zo wakker maken. Ze krijgt ook weer prikjes hopelijk krijgt ze er niet te veel last van.
vruchtje Wat fijn dat afspraak bij osteopaat stond, nu weet je wat je kleine meid heeft... ik hoop voor haar daty behandeling snel de vruchten af werpen... dat zij minder last gaat krijgen.. Wat heeft de osteopaat gedaan om druk te verminderen bij hoofd? hoe heeft je kleine meid het ervaren? meestal vallen ze in slaap, heeft zij dat ook gedaan? unox ik kan je foto's niet zien. 2012mama vertel eens meer over je werk, behalve leker gewerkt en erg leuk... hoe was het om je collega's weer te hebben gezien? was het weer wennen om aan de slag te gaan? Is er veel veranderd? waar gaan kaj en finn nu heen gezien je moeder ziek is, gaan ze nu wennen bij gastouder ipv morgen? of zijn toch naar je zus gegaan? miss geul heeft lactatiekundige nog antwoord gegeven? Volgens mij is dat wel voldoende wat je hebt mee gegeven... komt je productie met kolven niet weer op gang? Ik heb zoveel respect voor je... School, kleine en werk? juultje mijn kleine meid geniet van aanwezigheid, niet alleen mijn aanwezigheid... het is echt een gezelschapsdame. Neva kan zich ook prima vermaken zonder mij (in haar eentje)... begrijp mij niet verkeerd, ik vind het ook fijn dat neva hard groeit.. Elke dag zie je haar weer nieuwe dingen doen... geweldig... Ik moest nog blijven liggen om placenta uit te poepen, daarna wilde ik eerst douchen maar mocht in principe al naar haar toe... Maar het heeft mij letterlijk bloed, zweet en tranen gekost... Daar ik mij iets bij voorstellen. ik kan niet wachten dat ik mag werken.. ikk wil gewoon weer bezig zijn. ik vind mijn werk zo leuk... Ik werk geen nachtdienst, maar wel slaapdiensten... hoe gaat het met jullie? tamtam hoe was het op consultatie bureau? Hoop dat Maylin niet zo'n last krijgt van haar prikken... Ik blijf het sneu vinden..
Hier weer terug van het CB. Maylin weegt nu 6500 gram en is 61,5 cm lang. Alles zag er verder goed uit. Heb nog gevraagd naar de flessen, maar zij wist ook niet waarom ze weer kwam 's nachts. Ze dacht ook een fase want ze krijgt voldoende binnen. Moest ook gewoon door gaan zoals ik nu deed, want als ze meer gaat spugen schiet het ook niet op. Ze moest wel huilen met de prikjes, maar daarna was ze weer stil. Ze ligt nu in bed, maar ze mag niet in de puckababy, dus ik hoop dat ze gaat slapen ging de vorige keer ook wel goed.
Hier ook terug van cb. 5760 gram en 58,5cm. Prikjes weer zo zielig Arts vond de groeilijn wel erg hard gaan......zeurpiet. Kan ook spurt zijn geweest of dat ze volgende keer minder is gegroeid. Ik vind gewichten meevallen reageer later uitgebreid