April 2012 mama's deel I

Discussie in 'De mama's' gestart door juultjeT, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Maylin en Yara dus weer mooi gegroeid.
    Lijkt me dat Yara mooi gewicht/lengte heeft hoor!

Hebben ze veel last van de prikjes?

Hier net koffie gedronken bij mn moeder, en daar de kids aan mn zus meegegeven.
    Kreeg net al een foto van een slapende Kaj en Finn die met zn neefje in het zwembadje zit te ploeteren :)
    Wel erg stil hier nu in huis zonder mn 2 mannetjes.
    Straks weer aan t werk en morgen gaan de jongens uurtje wennen bij de gastouder...

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Werk ze 2012mama

Hier heel huilerig meisje. Vecht tegen slapen en drinkt maar helft van normaal. Zou met gister osteopaat te maken kunnen hebben en oververmoeid + prikjes. Arm kind:(. Finn daardoor ook wat minder aandacht van mij en wordt dan vervelend. Hopelijk is deze dag snel om voel me emotioneel even rot.....

3. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Vruchtje, dankje, ga nu die kant op.
    Denk dat het van de Osteopaat is hoor...Finn had daar ook wel even last van...Ben je daar niet voor gewaarschuwd?
    Ja en ook de prikjes kunnen vervelend zijn natuurlijk, dus combi?

Hopelijk voelt ze zich snel beter!

4. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ vruchtje: Maylin is ook huilerig. Ze heeft ook iets verhoging zo sneu. Hopelijk voelt Y zich snel beter zou een combi kunnen zijn.

@ 2012mama: Werkse

5. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    @ Vruchtje: Germ, je voelt je zo machteloos als je kleintje zich niet goed voelt... hopelijk is het snel weer goed met haar en ook met jou.... achter 2 weken mogen wij ook een afspraak maken voor de nieuwe prikjes (2e) ik hoop dat ik dan ook nog eff mag wegen en meten want eigenlijk doen ze dat pas bij de U5 ( algehele baby controle) en die is in september..... over 2 weekjes even bellen

@Tamtam: Och germ Maylin ook al prikjes... t blijft zielig he.. hopelijk is ze vanavond weer fit.

@Juul: Ik heb vol interesse je hele BV verhaal gelezen aan MIs Geul, maar bohhh hey dat is echt abacadabra voor mij hahahahahaha maar leg eens uit.... ik lees steeds overal het woord clusteren... wat betekend dat eigenlijk? misschien snap ik dan de borstvoeders wat beter;)

@ Ankje: Hoe is het met jou, je familie en Sanne??

@ Ano: Meid hoe is t met jou? Al wat meer bekend over je vader?

@ 2012mama: Veel plezier op je werk..... je zal blij zijn als je de mannen vanavond weer ziet he..

6. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    @tamtam: pfoe pittig hoor, die nachtvoeding! wat zielig dat Danian aan het dromen was :( Viggo huilt wel eens tijdens het slapen, echt zoooo zielig. volgens mij droomt ie dan ook..
    wat groeit maylin lekker zeg :)

@vruchtje: bij de osteopaat geweest las ik! wat goed dat ze wat gevonden hebben. Nou ja... meer dat er wat aan gedaan kan worden bedoel ik. Dat het niet goed zit is natuurlijk niet leuk. pfff het is ook nooit goed bij het cb he.. ze hebben altijd wel ergens commentaar op, pfff.. hoe zit Y in de groeicurve dan? bovenin of buiten de curve?
    Dat slechte drinken van vandaag zal wel door alles bij elkaar komen denk ik. Lekker knuffelen en troosten en dan is ze vast heel gauw weer de oude!

@2012mama: wel aan het genieten van je rust thuis? lijkt me idd wel gek ineens, maar ook wel es lekker?

@chelleke: clusteren betekent dat een baby alleen maar bij je wil zijn en vaak achter elkaar wil drinken. jonge baby's doen dat vaak wanneer de moeder net weer is begonnen met werken, zo halen ze de gemiste aandacht in. Maar ze kunnen het ook doen om genoeg voeding binnen te krijgen en moe genoeg te worden om de nacht door te gaan slapen. Viggo doet dat laatste. Die is vaak vanaf een uurtje of 3 veel wakker, wil vooral bij me liggen, drinkt wat vaker en om een uur of 8 voed ik m dan voor t laatst, gaan we samen in bad en dan gaat ie lekker slapen tot een uur of 6.

had ik al verteld dat we zijn begonnen met het afbouwen van inbakeren? hebben een pacco plus gekocht, daar kunnen de armpjes doorheen. Zijn begonnen met 1 armpje los, maar meneer slaapt dan hooguit een uurtje. Na een paar van zulke slaapjes is hij zo moe dat hij er huilerig van wordt. zo zielig! heb m net maar weer helemaal ingebakerd en nu slaapt hij alweer 2 uur!

daar zeg ik wat... hij is wakker :D

7. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Hier vanmiddag ook een dametje die ondanks het zwemmen niet meer wilde slapen vanaf 14:00u. Haar een dekentje gegeven in de box ( heb har naar onder gehaald) en dit dekentje een beetje om haar heen gewikkeld zodat haar armpjes er onder lagen... mevrouw sliep binnen 5 minuten..... :)

8. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
  9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Chelleke: super foto's van Mila.....mooi meisje!!

Juultje: wat goed dat je probeert inbakeren af te bouwen. Tot wanneer mogen ze ingebakerd blijven of zit daar geen max aan? En is dat warm met dit weer?

Tamtam:hoe is het met maylin? Y nog steeds minder drinken en huilerig. Nu slapen de kids even rust:)

2012mama: ik wist niet dat ze zo uit hun doen konden zijn na bezoek osteopaat. Hoelang duurde dat toen bij finn? Lekker gewerkt?

10. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ Chelleke: Mooie foto's

@ Vruchtje: Maylin ligt nu in de wipstoel te slapen.
    Heb haar net getemperatuurd en ze had 37,6, dus net verhoging.
    Ze heeft wel minder geslapen vandaag, omdat ze toch moeite had met slapen zonder puckababy, dus ik ben benieuwd hoe het vannacht gaat. Ze dronk vanmorgen minder, dus voor de prikjes en net heeft ze 20 cc laten staan, ze spuugt wel weer meer vandaag.

@ Juultje: Lastig he dat afbouwen. Maylin mag niet in de puckababy vanwege de prikjes, maar ik merk het wel dat ze minder slaapt.

11. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    unox hij heeft het er inderdaad mee gered hij had 180 over

juultje het ging terug lopen toen viktor de nacht ging door slapen.
    ik ben heel de zwangerschap en n de bevalling naar school blijven gaan.
    ik heb genoeg voor 8 voedingen ongeveer in de vriezer.
    ik voed viktor op verzoek en het kdv doet het ook op verzoek, als hij genoegen neemt met 120 cc dan is dat ook goed.
    wat vervelend dat het inbakeren afbouwen niet lukt.

tamtam, wat vervelend dat maylin weer in de nacht kwam, ik hoop dat ze snel door gaat slapen. wel fijn om te weten dat je nu goed bezig bent ik hoop dat maylin geen last heeft van de prikjes. wat is ze goed gegroeid zeg super.

sefanja ik heb een hele lijst aan tips gekregen van de kactatiedeskundige hier op de site die ga ik uitvoeren.
    ik vind het school\kind goed te combineren werk is nu nog geen sprake van.

vruchtje zielig he die prikjes en ze is goed gegroeid, maar te hard volgens mij hoor het cb heeft vaak wat te klagen. wat vervelend dat y niet lekker in haar vel zit.

2012mama dat geloof ik dat het stil is, dat vind ik nu al namelijk.
    werkse vanavond.

chelleke wat een leuke fotos.

hier vandaag heel de dag school gehad gekolfd 240, gedronken 420:$
    het kolven gaat nu iets makkelijker volgens mij maar er zat ook meer uur tussen want ik heb gekolfd:
    12.00-18.00
    viktor nam 17.30 zelfs genoegen met 1 borst.

morgen houd ik viktor thuis wil even genieten van mijn mannetje ik heb hem gemist vandaag, net als mijn hele klas miste hem.

groetjes wendy

12. Unox

Unox Fanatiek lid

28 feb 2011
    1.205
    1
    38
    Gelderland
    ik ga morgen een gesprek voeren op mijn werk over onder andere doorbetalen van kolftijd. Dat willen ze niet volledig vergoeden. En aan de ene kant hebben ze gewoon pech want ze zijn het verplicht (staat in de Arbeidstijdenwet) maar ik snap ook wel dat het voor een klein bedrijf moeilijk te dragen is. Ik zweet wel peentjes hoor, moest mijn uren en alle declaraties zo snel ineens doorgeven dat het allemaal wat rommelig ging en nu willen ze dus een gesprek met mij. En dan niet zeggen wat er precies is dus zit ik me nu als een puber op te naaien. Stomme muts ben ik ook.

Fijn dat Victor het gered heeft miss Geul!

Chelleke: voor jou wat borstvoedingsjargon:
    - Clusteren: plakkerig gedragen, veel kleine beetjes drinken, vaak om productie op te krikken of om de nacht door te komen óf zoals Juul zegt, mama-honger te stillen
    - Clusterkolven: Steeds een paar minuutjes kolven, pauze van een paa rmintuutjes en dan weer opnieuw gaan kolven. Ook om de productie op te krikken.
    - Blokvoeden: De dag verdelen in blokken van 3 of 4 of meer uren. In dat blok drinkt de baby steeds maar uit 1 borst. Dit om de productie wat te temperen.
    - Leeg kolven: Kolven tot er (bijna) geen melk meer komt. Dit wordt wel eens gedaan als er overproductie is. Het zou de borst 'resetten'. Na het leegkolven gaan blokvoeden en de productie zou moeten afnemen.
    Ben je zo bij? ;)

ik loop de hele dag met afwisselend met een ontplofte Heinz of Karl rond. Heb nog niet het idee dat het écht minder wordt. We zullen zien. Anders moet ik écht gaan blokvoeden in blokken langer dan 4 uur en ik weet niet zo goed hoe we dat gaan bolwerken. Eerst maar even afwachten. We moeten ook niet hebben dat Ventje spontaan gaat clusteren omdat de productie zo keldert.

Hoe gaat het nu met jouw kolftoestand Juul? Lukt het allemaal wat?

Ik denk erover om vrijwilliger bij VBN (Vereniging Borstvoeding Natuurlijk) te worden. Dan moet ik eerst ventje een half jaar gevoed hebben dus ik mag er nog niet mee beginnen. Los daarvan heb ik er de energie ook nog niet voor hoor ;)

Ventje lijkt weer wat vrolijker en uit zijn sprongetje. Arm ding krijgt wel donderdag zijn prikjes... zielig. Heb de zetpillen alvast klaarliggen. Vorige keer was ie er met een paar uurtjes slapen-met-zetpil wel weer doorheen. Duurt de last van het prikje een tweede keer langer of is het vergelijkbaar?

13. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Unox: succes morgen met gesprek op je werk. Wat houdt dat vrijwillige in vbn?

Tamtam: hopelijk een goeie nacht voor jullie. Y slaapt ook heel weinig

miss g: geniet met je kleine man lekker morgen

14. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    @juultje fijn dat je productie goed gaat nu!!!
    en hoe je de borstvoeding omschrijft amen ( daarbij vind ik t ook voordelig voor mijn portomonnee)
    @unox dikke knuffel, ik snap je een beetje, ik had in de stuwingsperiode door een poging tot voeden ( willemijn te moe) en t kolven ook teveel... achteraf door slecht afvies van de verpleging, (zij kwamen dit heel zelden tegen) een flinke dip gehad, tis nu wel goed bijgetrokken, vries om de dag wel wat in... maar snap dat t kan k*t is...
    @borstvoeding uit fles: hier nu 170 cc sinds een paar dagen
    @sefenja misschien een vervelende vraag maar welke kolf heb je gebruikt? want dit kan nog wel groot verschil hebben gemaakt ( misschien handig om voor de toekomst met een 2e te weten?)
    en foto's maken we zeker, maar oma neemt ook altijd zelf haar fototoestel mee, die is druk bezig een fotoalbum samen te stellen
    en wegen is idd echt iets vanuit t zh, moesten wij ook iedere voeding doen int zh, thuis met de kraamhulp vond ze t niet nodig, mede omdat willemijn al ver boven t geboortegewicht zat met 4 dagen. kwam ook bij dat t zh een richlijn qua hoeveelheid aanhield. willemijn kreeg snachts 40 cc, de 1e dag thuis op gevoel aangeboden en met een paar dagen zat ze al op t dubbele als int t zh
    @unox WHAHAHAHAHAHAHAHAHA
    @miss geul ik kan t me voorstellen hoor, ik mag niet klagen want ik vries elke week in, maar als ze meer drinkt uit de fles dan denk ik goh ik heb toch wel genoeg?? terwijl t gewoon afgekolft is...
    en probeer echt eens een week de medela swing te huren, tis meer als anders je geld waard hoor!!!
    @juultje vreselijk dat advies zeg!! zo jammer dat mensen dan genoodzaakt zijn om te stoppen
    @cb baby's zijn weer mooi gegroeid !! ben benieuwd hoeveel willemijn gegroeid is maar moetne nog even wachten
    @juultje hier ook aan t kijken naar afbouwen van inbakeren.. twijfel nu enorm om de pacco plus mt m of l te nemen, want ze is er nog niet aan toe volgens mij..
    @foto's smelt smelt ahhhh
    @gezondheid willemijn bedankt voor de felicitaties, een hele opluchting natuurlijk.

vandaag oma op bezoek gehad ( schoonmoeder) en morgen komt mijn moeder altijd gezellig en een mooie afleiding voor vriendliefs sollicitatie brrrr zelfs ik ben zenuwachtig!!!

15. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Nou ikke zo blij met Difrax.
    Ik had een mailtje gestuurd ivm een lekkende fles en de vraag wat ik hieraan kon doen daar ik zelf alles al had geprobeerd. Kreeg een mailtje dat ik even een foto moest maken van de fles en een paar vragen beantwoorden ivm de registratie en ik krijg gewoon een nieuwe fles toegestuurd...

I love Difrax hoor;)

16. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Bekijk bijlage 257622

Bekijk bijlage 257626

de onderste is van 2 min geleden, ze pakte vriendliefs duim en stopte deze zelf in haar mond, waarna ze er heerlijk op ging sabbelen!! prachtige foto's van kunnen maken en slap gelegen van t lachen

17. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    unox wat naar dat jij je nu zo druk maakt om dat gesprek ik snap het wel en inderdaad je hebt er gewoon recht op.
    wat weet jij al veel van borstvoeding, ik wist dat blokvoeden niet eens, je hebt trouwens ook wisselvoeden dan leg je je kind elke keer aan de andere borst(min 2x per borst) aan zo krijgt hij elke keer het toe schiet reflex en zo zo drinkt hij meer en wordt je borst meer gestimuleerd, dit bevorderd je productie.

dat vbn past wel bij je denk ik, je weet er nu al zo veel van.

fijn dat hij uit zijn sprong lijkt te zijn.

fidel ik moet even kijken, onze financiën zijn minimaal namelijk maar nu lijkt mijn productie te groeien 18.00 heeft vktor links gedronken en recht heb ik toen 100 cc gekolfd, net voelde ik spanning dus even kolven met gemak 100 cc gekolfd in totaal uit beide borsten.
    wat een super gave foto's.

chelleke wat goed van difrax.

nou ik weet niet maar mijn productie lijkt nu weer gestegen te zijn.
    voor borstvoeding mama's met productie problemen bij lactatie gedeelte heb ik heel veel tips gekregen.

hier lijk ik weer voller te lopen maar ik weet niet of het schijn is dus morgen nog even mijn best doen en hopelijk daarna weer rust in de tent.

18. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    ik wil ook even spammen nu kan het weer;)

19. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    deze vind ik zo leuk:
    ik lag op de bank, vikto op mijn buik in slaap gevallen de kat was erbij gekomen die lag op mijn buik\benen en zijn kop lag op viktor zijn billen\rug:D

20. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Fidel: super foto's van Willemijn

miss g: fijn dat je productie meer opgang komt...

Y verhoging. Wanneer is het verstandig om zetpil te geven?

Deel Deze Pagina