Hoi allemaal! Ik wil me ook even aanmelden als april 2012 mama! Op 16 april ben ik bevallen van een zoon! Het is ons eerste kindje Groetjes jojo
Welkom JoJo is alles goed gegaan en hoe heet de knul(als je dat wilt vertellen) en hoe zwaar en lang was hij bij de geboorte?
tamtam Arme Maylin, snel beter worden... Stomme gemene prikjes... Ik zou haar hebben laten liggen, als jij niet lekker bent wil jij ook gaan slapen.... Ze komt vanzelf wel als zij honger heeft, echter moet zij wel vocht binnen krijgen... chelleke heeft je wel goed advies gegeven.. Hoop dat Maylin vandaag wat beter voelt, drinkt zij nu wel goed? Danian trakteren, wat leuk... Wens hem veel pleziertjes op schooltje... Osteopaat, succes. Unox Ik heb de prikjes ook het liefst vroeg in de ochtend, om dezelfde reden als jij... miss geul Wat fijn dat school daar flexibel mee om gaat... Als ik naar school zou gaan en Neva mocht mee de klas in... Had ik een groot probleem, zolang kinderwagen beweegt blijft zij rustig anders gaat zij huilen (verdrietjes)... 2012mama Komt helemaal goed, Neva wordt goed opgevangen... Het zal even wennen zijn, maar ook wel even lekker (denk ik )... Wat fijn dat je wederom heerlijk gewerkt heb... Nu lekker genieten van je paar dagen vrij... Ik zal voor je duimen dat het droog blijft... vruchtje Wat een heerlijke nacht heb je gehad, toppie... Hier ook een lekkere nacht... Neva kwam wel om 05.00 uur, maar 's avonds valt zij steeds eerder in slaap en heeft dan moeite met laatste fles... Ik ga zo maar weer, net huishouden gedaan, op bezoek bij hoogzwangere vriendin.... Iedereen een fijne dag toegewenst
Onze zoon heet Tim! Hij woog bij de geboorte 3400 gram en was 49,5 cm lang. Ik vond de bevalling erg snel en heftig . Op 16 april om 4 uur 's nachts braken mijn vliezen nadat ik 2x gestript ben geweest. Ik liep namelijk 10 dagen 'overtijd'. Om kwart over 4 had ik zulke erge weeën dat we meteen de verloskundige hebben gebeld. Ik bleek om kwart voor 5 al 5 cm ontsluiting te hebben dus hup naar het ziekenhuis. Ik moest helaas in het ziekenhuis bevallen omdat mijn placenta vlak voor de uitgang lag. In het ziekenhuis bleek bij elke wee het hartje van Tim weg te vallen en na anderhalf uur persen werd besloten om Tim te halen met de vacuümpomp omdat hij ook nog eens eens een sterrenkijker was dus scheef voor de uitgang lag. Om 8.52 uur is Tim geboren! Zat helemaal verwikkeld in de navelstreng, ook om zijn nekje maar gelukkig kwam hij snel op gang! In het begin huilde Tim veel en had veel kwaaltjes zoals verborgen reflux en een werveltje wat niet goed bleek te zitten maar hij wordt steeds meer een tevreden baby. Met mij gaat het nog niet zo goed maar dat zal met de tijd ook wel steeds beter gaan
2012mama en hoe was je nacht? is kay door geslapen of toch een nachtvoeding? unox bijdehandje. dat is echt vervelend dat ze je niet willen doorbetalen, en als je inderdaad in zo een klein bedrijf zit maak je je niet populair. vruchtje lekkere nacht hoor. tamtam veel succes bij de osteopaat. welkom jojo. een korte maar heftige bevalling zo te lezen. we hadden hier in de groep meer spoedbevallingen record geloof ik 2 of 3 uur. ikzelf 6 uur van 1ste wee tot bevalling. leuk je 1ste kind dat is zo bijzonder je kan je vor de bevalling niet voorstellen hoe het gaat lopen en daarna gaat zoveel zo automatisch voor mijn gevoel, dit is ook mijn 1ste kind ook een zoon. neva, ja ik moet zeggen wat dat betreft heb ik een erg makkelijk kind zo we zo is viktor erg makkelijk, hij laat bijna alles toe. wel lekker zo een nacht gaat ze om 5.00 ook niet meer slapen? hier weer een goede nacht, ik dacht viktor komt wel om 3 uur dus ik zet geen wekken, 23.00 naar bed gegaan en vanmorgen om 6 uur schrok ik wakker van viktor en daarna voeding gegeven en daarna lekker terug mijn bed in en hij zijn eigen bed in, en toen om 10.00 kwam hij weer. nou ik heb lekker geslapen joepie. en mijn voeding gaat ook weer goed de dip heb ik overwonnen oorzaak is wel onbekend. vandaag lekker vrij eigenlijk gaat viktor elke middag naar de opvang maar hij is gister heel de dag geweest en slaapt daar minder vaak en lang dan thuis dus ik houd hem vandaag even thuis kan hij even bijslapen uitrusten en natuurlijk heeeeeel veel knuffelen met mama
@sefenja wat vreemd hoor er zoveel goede berichten over die kolf.. heb dat hier geloof ik niet verteld, ik heb zo'n zelfde via mp gekocht voor een voordelige prijs!! @ unox met invriezen misschien momenteel als je de fles geeft eerst de melk aanbreken uit de vriezer en de vers invriezen, zo zorg je ook dat de oudste melk eerst opkomt voor je nieuwe aanbied??!! doe ik hier momenteel ook @miss geul fijn dat de productie weer omhoog gaat en t blijft iets vreemd die bv met stijgende en dalende productie... altijd heel frustreend zijn er al mensen aan t nadenken over fruithapjes, potjes of zelf maken?? hier aangezien we een hele gezonde tuin hebben druk aan t invriezen, maar met goed bedoeld advies kom je ook tegenstrijdigheden tegen bv over aarbei en ananas, de ene zegt alles mag vanaf 6 maanden de ander zegt nee zoiets als ananas en aarbei mag pas met 1 jaar oud ( ondanks dat ik alles pureer??) zal het de 24e wel vragen maar misschien dat iemand t hier al weet?? sollicitatiegesprek is goed gegaan, 6 kandidaten en ze bellen vandaag met de uitslag: of er komt een 2e ronde, of er wordt iemand direct aangenomen, iig vandaag aan t eind van de dag de uitslag... ben echt superzenuwachtig ervoor.... nog even blijven duimen hoor!!!
@ Jojo: Klinkt als een pittige bevalling. Fijn dat hij nu steeds tevredener wordt. Nu jij nog. @ Fidel: Spannend nog even geduld duimen op goed nieuws. Hier weer terug van de osteopaat. Het is precies zoals ik al dacht. Er zit iets vast in haar nekje. Ook zat haar heupje, schouder en pols iets vast. Hij heeft het allemaal wat losser geprobeerd te maken. Hij kon niet alles in een keer doen dus volgende week gaan we weer heen. Ik moet zelf regelmatig haar linker polsje wat draaien/losser maken, want daardoor zou de reflux minder worden. Ze ligt nu lekker te slapen. Haar temperatuur was net 37,6 dus iets gezakt.
fidel ik heb het boek van stefan kleintjes (eten voor de kleintjes) en ook daarin staat dat aardbei en ananas pas vanaf 12 maanden mag. Er mag wel een heeeeeeeeeeeleboek hoor vanaf 6 maanden! Wat wel en niet mag heeft volgens mij te maken met de darmen, wat ze wel en niet kunnen verwerken. als je wilt weten of iets wel of niet mag wil ik het wel voor je opzoeken in het boek er staat een hele lijst in met daarachter vanaf wanneer het mag spannend hoor, afwachten op het resultaat van de sollicitatie! ik duim voor je!
2012mama afbouwen moet, omdat je niet meer mag inbakeren als ze van rug naar buik kunnen rollen. En aangezien viggo al wel van buik naar rug rolt zal andersom vast niet heel lang meer duren... we laten hem nu om en om met 1 arm los en helemaal ingebakerd slapen. en als hij echt heel moe is bakeren we hem gewoon helemaal in, anders is hij niet te genieten, dan is er van dat vrolijke mannetje helemaal niks meer over..
oja sefanja die link die je gaf van inbakeren.nl die ken ik. ik heb het boek van ria blom, daarvan is die website ook.
dat lekken van de difraxfles waar iedereen het over heeft... is dat als je de fles op de kop houdt dat er dan uit de bodem van de fles melk of water komt? dan doen mijn flessen namelijk ook... hebben we melk opgewarmd, au bain marie (dus fles in warm water), en zodra je de fles dan omdraait komt er allemaal water en melk onder de rand vandaan...
@juultjeT ik heb een PND.. Waarschijnlijk al begonnen tijdens de zwangerschap alleen er toen geen gehoor aan gegeven. En Tim huilde in het begin dag en nacht en wilde geen moment slapen en toen ben ik ingestort. Gaat nu langzaam elke keer iets beter alleen moet ik nu de medicijnen die ik nu gebruik afbouwen en ik merk dat ik daar eigenlijk nog niet aan toe ben! Wij hebben de difrax fles ook geprobeerd en wat een onding vond ik dat! Inderdaad lekken via de onderkant en Tim zoog de speen helemaal vacuüm en ik ik bleef maar draaien onder en boven en er kwam geen verandering in. Dus nu maar weer terug naar de avent!
Jojo: welkom gezellig dat je komt meekletsen. Tamtam: toch je bevestiging gekregenvan de osteopaat. Vervelend maar nu wordt er tenminste iets aan gedaan. Hoe gaat het drinken Hier nog huilerig meisje. Wilt niet in haar bedje slapen. Zielig voor der en best vermoeiend voor ons. Drinken doet ze wel redelijk goed gelukkig. Haar temperatuur is ook goed kan verder niet reageren omdat ik niet kan terug lezen op telefoon
Vruchtje, ja, ben erg blij met de familieband! Kaj kwampas om6u voor voeding,en heeft het de rest van de dag ook super gedaan, vandaag gewoon weer 4 flessen. Lekker hoor, jullie nacht. Tamtan, fijn dat Maylin lekker geslapen heeft! Hoe gaat het nu? En hoe was het trakteren van Danian? Ben benieuwd of je resultaat ziet na de osteopaat. Hie dus ook goede evaringen ermee... Jojo, leuk! Welkom. 16 april was mijn uitgerekende datum Kaj is 5 dagen eerder doormiddel van een geplande keizersnee geboen. Jij dus een heftige bevalling gehad! Fijn dat het met Tim steeds beter gaat. Waarom gaat het met jou nog niet zo lekker? Ah, lees het al, heftig hoo! Ik vind juist Avent echt heeleemaaal niets! Sefanja, nu Neva eerder slaapt, leg je haar dan ook eerde in haar bedje/wiegje? Hier slaapt Kaj beneden echt steeds slechter. Miss Geul, nee, weer geen nachtvoeding..hij werd om 6u wakker en toen een flesje gedronken. Wat fijn dat de dip overwonnen is! En lekker genoten van Viktor vandaag? Fidel, hier denk ik vaak fruitpotjes straks, en groente als het kan met de pot mee, maar ligt eraan wat we eten. Heb iig helemaal niets tegen potjes. Al uitslag van de sollicitatie? Juultje, oke vandaar, dat afbouwen. Hier heerlijk dagje gehad. Kaj en Finn om 6u wakker, flesje voor Kaj gegeven, toen wennen bij de gastouder, ging super, en daarna nog even bij mn zus en moeder langs geweest. Net patatjes gegeten en ben nu Kaj's laatste flesje aan het geven...kan zo lekker zn bedje in. Finn is met vriendlief de auto aan t wassen ed,
welkom Ik ben Natascha, op 14 april bevallen van ons eerste kind, dochter genaamd Neva... Zij is 4.5 week te vroeg geboren...
jojo Tim heeft een mooie lengte en gewicht bij de geboorte gehad, hoe zwaar weegt hij nu? Tim heeft waarschijnlijk iets te lekker gehad in je buik... Was je het niet zat dat hij 10 dagen langer heeft gezeten? Ik kan mij voorstellen dat je op zo'n moment zoiets heb "Tim, kom maar. Je hebt lang genoeg in mijn buik gezeten". Een stortbevalling zoals ik het lees, heeft Tim daar geen last van? Blokkades in zijn lichaam? En een pittige bevalling... Gaat hij naar een osteopaat? Bij iedere wee het hartje weg vallen, dan zit je hartslag wel in je keel... Ik heb hetzelfde ervaren. Mijn ween hielden zo lang aan dat ik ging overgeven en juist dat zorgde dat hartritme weg viel bij Neva... Normaliter liep ik tussen ween door, om ze op te vangen... Door bovenstaande ben ik met drie man sterk op bed vast gehouden...Ook hier een sterrenkijker en met kiwi gehaald (kleine vacuumpomp)... miss geul Wat een heerlijke nacht heb jij gehad, alleen jammer dat je van Viktor wakker heb moeten schrikken... Alleen omdat hij door geslapen heeft Nog wat leuks gedaan met Viktor? Of gewoon lekker gekeuteld? fidel Wat is vreemd? De kolfmachine werkte prima, maar doordat dochterlief niet wilde aanleggen gaat productie snel achteruit... Kolf is toch onnatuurlijk... En En En? Ga je door naar de tweede ronde, ben je aan genomen of hebben je vriendelijk bedankt maar niet geworden? tamtam Zal het de osteopaat lukken om Maylin losser te krijgen? Misschien na een paar behandelingen heb je een totaal andere Maylin voor je liggen... Dat zou wel fijn zijn; vrolijk, geen last van reflux en krampen... Hier merk ik dat krampen en het spugen veel minder is geworden... Maylin gaat de goede kant op met haar temperatuur, heeft zij nog verder last van haar prikjes gehad? juultje Het afbouwen van inbakeren? afgelopen nacht was je er toch mee begonnen of moet je er nog aan beginnen? Ria Blom is goed vruchtje Arme meid, last van het weer? 2012mama Neva blijft beneden tot ik naar boven ga, manlief wil op een of ander manier niet alleen met haar boven liggen... Waarom ... Neva gaat dus tegelijk met mij naar bed, ongeacht of zij eerder slaapt of niet... Vaak valt zij in mijn armen in slaap... Als ik haar in haar ledikant leg en ik ga naar beneden wordt zij wakker... Ik probeer het wel af en toe... Hoe vinden Kaj en Finn de gastouder? Was het gezellig bij zus en moeder? difrax Het is vlg mij niet echt lekken aan de onderkant maar water die daar is blijven zitten bij het wassen... Hier wordt speen ook vaak vacuum gedronken, erg vervelend...
@sefanja Tim woog 13 juni 5,5 kg en was 60 cm. Moet volgende week weer heen dus ben benieuwd! Ik was er heel erg zat van.. Ik werd op het laatst zo moe en kon haast niks meer. Ik begon al moe aan de bevalling en dat werkt niet echt, Hihi! Ik moest tijdens die eerste weeënstorm telkens overgeven? Apart is dat hè? Ik ben met Tim 2x naar een Chiropractor geweest want hij had inderdaad een werveltje in zijn rug niet goed zitten. Ze hebben ook een aantal op mijn buik geduwd om Tim eruit te krijgen dus daar komt het waarschijnlijk van. Tijdens alle voorlichtingen lieten ze de kiwi zien en ik kreeg de enorme vacuümpomp met die hele grote ijzeren dop! Ik ben toen zo geschrokken van dat enorme apparaat.. Wist gewoon even niet wat me overkwam! Maar jij hebt dan ook een heftige bevalling gehad zeg.. Verder niks aan overgehouden?