April 2012 mama's deel I

Discussie in 'De mama's' gestart door juultjeT, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    dank je wel.

2. Unox

Unox Fanatiek lid

28 feb 2011
    1.205
    1
    38
    Gelderland
    Sefanja; ik ben prima op de hoogte van wetgeving omtrent het hele voedrecht, ik heb het ook opgezocht in Google en contact gezocht met een P&O-er.

Het is alleen zo dat in mijn branche de kleine ondernemer uren moet gaan doorbetalen van iemand die op het moment van kolven geen geld binnenbrengt. En dat gaat op den duur echt veel kosten. We zijn er nu iig voorlopig uit en dat is prima. Werken in de zorg is geen vetpot, wij hebben geen echte CAO maar wel een personeelsovereenkomst. Vandaar dat steeds meer mensen vinden dat er actie moet komen. Betere secundaire voorwaarden etc. Gezien de huidige bezuinigingen geloof ik niet dat het gaat gebeuren.. we zullen zien.

Mijn werkgever is verder heel coulant en ik heb niks te klagen, tijd en ruimte om te kolven is er zeker wel en die kan ik ook zelf maken, ben heel vrij in mijn werkzaamheden. Het enige punt was die betaling.

Ventje slaapt al héél lang.. Ik wil hem eigenlijk niet wakker maken voor een voeding nu, zo na die prikjes. Als ie honger heeft komt ie wel maar ik ga wel een héél klein beetje afkolven nu want Heinz staat op knallen ;)

3. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    unox ik snap dat je hem niet wakker wilt maken.
    is zijn temp verder goed en zo??

4. Unox

Unox Fanatiek lid

28 feb 2011
    1.205
    1
    38
    Gelderland
    #2364 Unox, 5 jul 2012
    Laatst bewerkt: 5 jul 2012
    Hij is net uit zichzelf wakker geworden. Hij begon meteen te lachen en zijn temperatuur is niet verhoogd. Snap er niks van, haha! Hij is wel moe dus ik breng hem zo maar weer naar bed. Ik mag ook gewoon aan zijn beentjes komen, vorige keer waren die gevoeliger en had ie pijn op die punctieplekjes. Naja, wat niet is kan nog komen... hij heeft 4 uur geleden de prik gehad.

Sefanja; ik heb hem geen zetpil op voorhand gegeven omdat ik het niet nodig vind. Pijn doet de vaccinatie toch wel, daar doen we niks aan. En bovendien weet je niet óf en in hoeverre ze er last van krijgen. Voelt hij zich erg ongelukkig dan krijgt hij er wel eentje. Maar als hij zoals nu lekker slaapt, goed drinkt en verder niet ziekig oogt dan vind ik het niet nodig.

5. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ Sefanja: Nee zo luxe is het niet het zijn huurwoningen ze gaan 92 woningen renoveren van de woningbouw doen ze dat.

@ Unox: Groot gelijk dat je nu geen zetpil geeft als hij verder vrolijk is hoeft het ook niet. Hopelijk blijft hij zo zou wel fijn zijn.

Dames ik weet niet of jullie deze programma's volgen maar vanavond om 20.30 uur komt Babyboom er weer op en daar achter aan Generatie 2010 op Ned 1.
    Ik volg het allebei, dus ik dacht zet het hier ook even neer:)

Ben zo trots op Maylin ze slaapt zonder puckababy. Het mocht niet vanwege de prikjes, nu zou het wel weer mogen, maar ik dacht ik laat het zo en ze slaapt gewoon uren achter elkaar.
    Net ook in bed gelegd en ze slaapt meteen.

6. Unox

Unox Fanatiek lid

28 feb 2011
    1.205
    1
    38
    Gelderland
    Wat fijn Tamtam! Nu hopen dat het zo blijft, dat Maylin niet weer terug wil naar de Puckababy.

Ventje slaapt hier nog steeds... sinds zijn laatste voeding om een uur of 13. Hij heeft het kennelijk nodig. Hij voelt verder niet warmer dan anders. Gekkerd. Ik had een groot drama verwacht vandaag.. naja het kan nog altijd komen natuurlijk.

7. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    unox fijn dat je kleintje er geen last van heeft en alleen wat meer slaapt. hopelijk blijft dat zo;)

tamtam super dat maylin zonder puckababy slaapt.
    vannacht viktor ook niet ingebakerd dat was ook een succes vind ik hij kwam wel om 4 uur maar dat doet hij wel vaker.

hier net heerlijk gesport nu even eten voorbereiden en douchen en dan viktor halen.

8. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    even kort, heb een enooooorm drukke werkdag achter de rug en heel ff snel wat berichten hier gelezen.

sefanja je zei dat ik je toe zou voegen op fb bij de april mama's. ik wist er niks van dat ik dat zou doen?
    daarnaast hebben we op fb een heel bescheiden clubje met de mama's waar we al vanaf juli vorig jaar mee kletsen. niet lullig bedoeld, maar we willen het graag zo houden. anders wordt het weer net zo groot en onoverzichtelijk als hier en moeilijk bij te houden. Bovendien hebben we met het kleine clubje lief en leed gedeeld vanaf het begin en het voelt beter om het bij dat clubje te houden. Er zijn in de loop der tijd hier op het forum mensen bij gekomen en mensen vertrokken en dat maakt de sfeer en de intimiteit van de berichten er niet beter op. Vandaar dat we hebben besloten om fb te houden voor het groepje waar we nu mee zijn. En aangezien er hier ook nog volop gekletst wordt denk ik niet dat de later-erbij-komers wat zullen missen.

9. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Vruchtje, nee kaj slaapt niet echt minder overdag...
    Fijn dat jullie ook een lekker nacht gehad, en wat heelijk, even fietsen met Finn.

Miss Geul, ja, dat is de juiste instelling! Gewoon laten zien dat jullie goede oudes zijn!

Sefanja, ik vind het meevallen hoe Finn went aan de gastouder, maar, niet om op te scheppen, Finn is ook eg sociaal en makkelijk. Dit mede doordat hij altijd 3 dagen per week naar het kdv ging.
    JUllie lekker gewandeld?

Zetpil voor vaccinatie, ik geef ze ook nooit, ook omdat ik nu eenmaal huiverig ben voor zetpillen ivm koortsstuipen.
    Finn heeft dit meerdere malen gehad, en dan is een zetpil gewoon een risico, en dat risico vermijd ik liever. ook met Kaj.
    En wat gezegd wordt, pijn doet het toch wel...
    Ik geef alleen als het echt niet gaat.

Tamtam, wat goed van Maylin!

HIer een heerlijk dagje gehad, al had Kaj wel wat meer last van de warmte.
    Kon merken dat hij zn draai niet helemaal kon vinden.
    Hij ligt nu lekker te slapen naast me in de wipstoel.
    Finn ligt ook nog op bed..wel al laat, maar hij viel op schoot in slaap.
    Ga hem niet wakker maken..laat hem liggen en dan zien we wel hoe of wat.
    Vanmiddag heeft hij lekker in het zwembadje gezeten samen met zn neefje.
    Nu wordt het hier aardig donker en rommelt het wat..zal zo wel losbarsten.Bij jullie al onweer/regen?

10. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    2012mama ja hier heeft het 13.00 even geregend maar dar was snel weer over.
    nu nog steeds een felle zon.

viktor opgehaald ligt lekker op schoot en ik zit weer te genieten

11. Unox

Unox Fanatiek lid

28 feb 2011
    1.205
    1
    38
    Gelderland
    2012mama; wat is het risico met koortsstuipen dan? Komt dat doordat de zetpil de koorts onderdrukt dat de temperatuur opeens omhoog kan vliegen als ie uitgewerkt raakt?

Ventje heeft net wat verhoging gescoord op de thermometer.. 37,9. Nu ligt hij na een badje weer lekker te tukken. Hij slaapt al de hele dag zo ongeveer, haha! Morgen moet ik weer werken dus hoop dat ie zich dan weer een beetje goed voelt. Naja, mijn schoonmoeder zorgt goed voor 'm.

Grappig zeg Miss Geul, ik zie in je onderschrift dat Viktor precies 10 cm in twee maanden gegroeid is!

12. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    unox ja klopt mooi om te zien he;)
    ik ben er ook best trots op hihi.

13. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Unox, dat van snel zakken van de temp, en dan weer snel stijgen is idd het risico. Wil niet zeggen dat het gebeurd hoor, de kans is maar klein, maar ik vond het echt verschrikkelijk om mee te maken, en een beetje koorts is niet erg, dus vandaar...
    kijk bij pijn is het natuurlijk anders.
    Finn krijgt, i.o.m. de kinderarts 24u lang om de 4u zetpil omdat hij er zo gevoelig voor is.
    Als we bij finn dus voor een zetpil kiezen, dan zitten e daar 24u aan vast. Dit is om te voorkomen dat de temp snel stijgt als de zetpil uitgewerkt is..

Maar ik ben niet tegen zetpil verder hoor, iedereen moet het zelf weten en bekijken per kind... :)

14. Unox

Unox Fanatiek lid

28 feb 2011
    1.205
    1
    38
    Gelderland
    Snap ik 2012mama, ik wist het niet. Weer wat geleerd ;)
    Ventje heeft er nog geen een gehad, ik zie wel even hoe hij straks bij zijn laatste voeding oogt. En anders kan ik m altijd nog eentje geven in de nacht. 37,9 is niet echt hoge koorts ofzo.

Pff hebben jullie ook zo'n koppijn? Loop er al een week mee rond, echt vervelend. Deels het mooie weer, de stress rondom het gesprek op mijn werk van de week en verder... naja. Straks maar vroeg naar bed.

En waarom zég ik dat dan elke avond en dóe ik het nooit... *kijkt schuldbewust*

15. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ 2012mama: Hier heeft het flink geregend en geonweerd het is nu rustig voor zolang als het duurt. Heb de ramen tegen elkaar open gezet kan het even door waaien.
    Ik wist het ook niet van de zetpil ook weer wat geleerd:)
    Vervelend he dat zo zo'n last van de warmte hebben.

@ Unox: Hopelijk stijgt de temperatuur niet verder.
    Niks aan he hoofdpijn en dat vroeg naar bed denk ik ook elke ochtend als ik weer moe wakker wordt, maar ik vind het fijn om 's avonds nog ff te zitten als beide kids op bed liggen, dus dan is het al snel 22.00/22.30 uur.

16. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    @juultje ik heb toch vandaag t cb gebelt... daar zeggen ze weer ze mogen alles, maar begin met NL vruchten en bouw dit langzamerhand op.. stapelgek wordt je er van
    daarbij belde ik vandaag met een vriendin die begon over meloen mag ook pas met 12 maanden, maar vroeg wel of ik al een lange vinger had gegeven omdat ze nu van alles in der mond stopt ( speelgoed) ehhh.... en ze heeft zelf een dochtertje van 1 1/2...
    @ sefenja, er was ook een kamergenoot die een speodkeizersnee had gehad, die niet kon aanleggen... zij had met productie wel weinig, maar zodra haar kleintje de 1e keer werd aangelegt ( met anderhalve week oud) kreeg ze enorme stuwing..
    en t gaat niet om mijn sollicitatie maar vriendliefs.. en nee helaas afgewezen
    @unox dat was ikke :p:p over het wisselen van de melk uit de vriezer
    @difrax flessen vacuumzuigen ja, maar ze druk de speen plat.. met name met de grote flessen, met de 170 flessen heeft ze er geen last van
    @vruchtje heel herkenbaar om moeite te hebben om haar te laten huilen... soms probeer ik t wel eens maar dan sta ik bijna ook zelf te huilen...
    @miss geul, ik kolf bijna links alleen maar vooral met dit warme weer.. maar dat wisseld ook zo verschillend, zo haal ik er 180 uit, dan 70 dan 130 en dan 100... maar aangezien ik nog steeds in blijf vriezen en ondertussen 10 L in de vriezer heb liggen:D:D probeer ik me er niet al te druk om te maken
    lief aan me gedacht, maar helaas voorlopig genieten we nog verder met ons 3tjes want vriendlied is weer afgewezen en zelfs mijn sollicitatie bij postnl is ook afgewezen...
    @unox groot gelijk hoor als zetpil niet nodig is lekker niet doen... tis toch iets niet natuurlijks.. en koorts is een natuurlijk afweermiddel
    @tamtam wat fijn mooie manier om af te bouwen dan via de prikjes.. hier ook volgende keer proberen zonder inbakeren met de prikjes
    @unox hoe doe je dat vroeg naar bed, willemijn gaat pas plat om 23.00... leg ik der eerder weg dan meld ze zich gewoon weer om 23.00 daarbij echt slapen tot die tijd doet ze ook niet... en daarna kolf ik beide kant nog goed leeg, zij slaapt door en ik wordt pas om 06.00 wakker met vol melkquotum..
    hoofdpijn genoeg blijven drinken he!! en wat ook wel eens wil helpen bij mij iets zouts eten als een zakje chips of bifiworstje ofzo, omdat wij zoutloos koken ( dus geen zout bij aardappels/groentje/ei etc)tis een idee..
    zoals te lezen in reacties op vragen vriedlief is afgewezen, gisterenavond wel enorm gebaalt.. maar vandaag weer met volle moed er weer tegenaan...
    en heel trots op me meisje want ondanks t benauwde weer ( oude woning dus snel warm en benauwd in huis) heeft ze tussen de middag 5 uurtjes geslapen!!! vraag niet hoe, alleen in de luier in de paccodoek, op t voedingskussen dat onder ons dekbed lag, zij er bovenop, met een ventilator die over het bed waaide. ze schrok een aantal keer in paniek wakker, speen erin en sliep meteen verder...

17. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ Fidel: Wat goed van Willemijn dat ze zolang geslapen heeft. Als ze prikjes hebben gehad mag je ze ook niet inbakeren ivm de koorts die ze kunnen krijgen.

Ik ontdekte vanavond met het douchen dat Maylin een hard bultje onder de plek heeft zitten waar de prikjes zijn gezet meer kindjes dat?

18. Unox

Unox Fanatiek lid

28 feb 2011
    1.205
    1
    38
    Gelderland
    ja, heb vanmiddag chipjes gehad. STraks nog maar een beetje nemen.. om de kilo's hoef ik het ook niet te laten geloof ik.

Vroeg naar bed.. dat is dan vooral proberen wat uurtjes te rusten voor VV zich om 23 uur nog een keer meldt. Vaak gaan we dan samen naar boven omdat hij in de cosleeper slaapt.
    Nu ligt ie in zijn wiegje boven omdat hij wat onrustiger slaapt beneden. Ik denk dat Lief en ik zo lekker in bed gaan liggen, tv aan, laptop op schoot of alvast een oogje dichtdoen. Gewoon eerder aan de nacht beginnen. Maar het nadeel is wel.. je wil idd graag even zitten als je kindje slaapt en dan is het zomaar laat.

19. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    ja dat wisselende is zo verwarrend met die voedingen net weer 100cc gekolfd in totaal.

20. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    tamtam aha, was het brood nodig de renovatie?
    En terecht dat je trots op Maylin bent.. Dat is toch een knap prestatie van haar?

Er zijn vele kinderen die na een prik een harde bult krijgen... Na het krijgen van prikjes wordt geadviseerd om te gaan fietsen met de beentjes en te masseren om zoiets te voorkomen...

miss geul wat voor sport beoefen jij? fitness?
    Bij sporten kan je zo heerlijk stoom af blazen en helemaal in het zweet werken...

juultje Ik heb getypt dat ik niet zeker was of jij het gezegd heb om mij toe te voegen... vandaar dat ik hierover weer begin, ik heb begrip voor jouw antwoord...

2012mama omdat je in het bericht naar een ander forum gebruiker typte dat hij moest wennen aan de situatie... Sociaal en makkelijk, als dat zijn karakter is waarom zou jij daar over op willen scheppen? Dan is het toch eenmaal zo...

Wij hebben heerlijk gewandeld, zo'n 2.5 uur... tussendoor bij schoonzus en bij het werk langs geweest...

zetpil ik ben helemaal geen voorstander voor medicijnen, maar als het nodig is ben ik niet beroerd om het toe te dienen... Ik typte zetpil voor vaccinatie omdat sommige mensen dat doen en soms zelf geadviseerd wordt...

Wat doe jij tegen warmte bij Kaj? Houd jij hem in de schaduw? blijf jij juist binnen?

Wat kunnen kinderen toch genieten van een zwembad bij je huis... Ik weet nog zo van vroeger dat ik kon genieten van het water... Ik was echt een waterrat, een zwembad in tuin opzetten was dan ook echt feest.

Hier heeft heeft meerdere malen minimaal gemiezerd.. Wij hebben verder wel wolken, maar nog lekker weer...

unox Arm Ventje, gelukkig geen koorts. Vind je het niet moeilijk om kleine achter te laten bij schoonmoeder terwijl hij wat last heeft van de prikjes... Ondanks dat je schoonmoeder erg goed voor hem is, lijkt het mij wel vervelend...

stijgen en dalen van temperatuur Temperatuur kan ieder uur, zelf korter van tijd, anders zijn... dan is het toch geen koortstuip... Maar ik begrijp jouw situatie 2012mama

fidel Heeft je vriend gevraagd waarom hij het niet is geworden, ben ik altijd nieuwsgierig naar als ik ergens niet als werknemer ben geworden... Baalt hij niet?

Ik legde Neva elke dag aan, meerdere malen per dag... Het was aan happen, twee sabbelen en in slaap vallen... Door vroeggeboorte hebben zij die zuigreflex nog onvoldoende/ niet ontwikkeld... Dat bemoeilijkt de situatie...

Wat een knappe meid heb jij, :$5 uur geslapen wat goed... Hier ligt Neva in de nacht ook alleen in romper, nu in bumba pak... Ben jij niet bang dat zij verkouden wordt door ventilator?

hoofdpijn hier word ik elke ochtend met hoofdpijn wakker... Ik drink voldoende, zelf in de nacht drink ik water... Ik heb wel dat ik snel duizelig ben en wat sterretjes ziet... Zal dat komen doordat, sinds ik zwanger ben geweest, hoge bloeddruk heb gekregen... Ik houd het wel in de gaten, alleen ben ik eigenwijs en meet ik niet mijn bloeddruk...

Deel Deze Pagina