April 2012 mama's deel I

Discussie in 'De mama's' gestart door juultjeT, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jojo1986

jojo1986 Lid

22 feb 2012
    51
    0
    0
    Groningen
    Misschien dat Viktor voor een periode bij jullie op de kamer kan slapen of heb je dat liever niet?

Als je de kosten van het hotel gedeclareerd kunt krijgen zou ik daar heen gaan, maar heeft je vriend daar dan wel internet ivm zijn werk?

Ik laat Tim gewoon maar boven slapen, het begint hier gelukkig ook wat af te koelen.. Net mijn vriendin op bezoek gehad die moet nog 2 weken. Ben ik toch blij dat ik in april ben bevallen ;)

2. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    @ Sefanja: Nee gewoon lekker niks doen 2 dagen en bij mijn ouders eten....

@ Miss Geul: Ik zou de veiligste weg kiezen, maar die moet natuurlijk ook financieel haalbaar zijn he.. Vocht in de omgeving is niet goed heb ik me door de KA laten vertellen, ze kunnen hier op latere leeftijd last van de longetjes van krijgen, maar goed ik weet natuurlijk niet hoe erg het bij jullie is en welke tijd er overheen moet gaan voordat die kindjes er echt last van krijgen....

@all:
    Mila tijgerde vanmorgen door haar box heen. Ze draaide eerlijk waar 360 graden om haar as, want mijn man kwam me roepen en dat doet ie niet gauw. ( het was geen rollen maar echt met gezicht van muur, dan tijgeren zodat ze met benen naar de muur lag en gezicht de andere kant op en weer verder tot ze weer met gezicht bij de muur was.... ze deed hier ongeveer 10 minuutjes tot een kwartiertje over en toen was ze 360 graden gedraaid.... ik ben zooo trots he....

3. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    jojo, hij kan wel op onze kamer maar ik geef geen garantie dat die niet onderloopt nu was de bui kort maar krachtig als de bui iets langer had geduurd dan was onze kamer ook nat de regen was al onderweg namelijk.

chelleke nu is het boven nog veilig, beneden niet op het moment.
    wat gaaf van mila dat ze dat zo even doet echt leuk.
    dan gaat het toch maar weer snel.

nou hier zijn we er maar klaar mee irado kan nu niets doen dit weekend geven ze nog bagger weer op en we kunnen niets.
    viktor houd ik maar even ind e box en ik blijf wel op de bank want ik vind het niet veilig voor die kleine.

mijn vriend wilt al maanden verhuizen ik wou het niet maar nu wel.
    kom maar op met het te koop bord!

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Chelleke: wat goed joh van Mila. Trots gevoel geeft dat dan hè:)

Miss g: weet je al waar je vannacht slaapt ? Zal niet makkelijk te verkopen zijn toch met schade en helemaal niet in deze tijd?:(

Jojo: tim lekker geslapen op zijn kamertje?

Ik heb net lekker gewandeld heerlijk dit weer tegenovergestelde van vanochtend. Slapen van y gaat ook zonder problemen weten niet wat ons overkomt:)

5. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ Vruchtje: Fijn he dat Y nu weer makkelijker slaapt.

@ Miss Geul: Jeetje wat vervelend dat ze er niks aan doen kan me voorstellen dat je nu wel wilt verhuizen

@ Chelleke: Heel goed van Mila een trotse mama:) Maylin draait op haar rug voetjes er onder en draaien maar.

Danian heeft vanmiddag voor het eerst op de wc geplast het was niet veel, maar het begin is er:)
    Maken jullie kindjes ook al geluid bij het lachen Maylin wel zo leuk om te zien.

6. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    vruchtje, fijn dat de wandeling zo goed ging.
    ik slaap vannacht naar alle waarschijnlijkheid op de bank en viktor in de box en mijn vriend in bed.

tamtam, wat super van danian dat hij al in de wc geplast heeft.
    viktor maakt inderdaad ook allemaal geluiden met lachen echt zo super gaaf.

hier ligt viktor al sinds ik hem opgehaald heb bij het kdv te slapen.
    ik heb al heel de dag mega buikpijn en sta strak van de spanningen allemaal door die rot lekkage en dan komt dinsdag het breed ouderschap voor huisbezoek en ben zo bang voor de indruk die ze krijgen.

mijn vriend heeft er alle vertrouwen in omdat ze dan zien dat we het probleem ook echt aanpakken.

groetjes wendy

7. Unox

Unox Fanatiek lid

28 feb 2011
    1.205
    1
    38
    Gelderland
    Wat is 'het breed ouderschap' MissGeul?

8. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Vruchtje, hier gebeurd dat eigenlijk nooit, wakker in bedje liggen zonder te huilen. Kaj gaat als hij wakker is huilen, vind zn bedje dan helemaal niks.

Sefanja, hier redelijk contact met de buurvrouw, gewoon af en toe even koffie drinken enz.
    Wle leuk hoor.
    Wat betreft de ochtenden en drukte met een kind, ik denk dat je daar vanzelf aan wend...Hier ook wel drukte, maar lukt me altijd om optijd te zijn.

Jojo, ons andere zoontje is in juli geboren, en dat vond ik inderdaad een stuk zwaardere situatie. Had erg veel last van de hitte...in April eigenlijk niet gehad.

Chelleke, wat knap dat Mila door de box heen gaat!

Tamtam, knap hoor van danian!

Miss Geul, wat een vervelende situatie! Ik zou naar familie gaan, maarja, jij moet zelf beslissen.

Hier lekker dagje gehad, bij mn ouders gegeten en toen naar huis, Kaj flesje en ligt vanaf 19.45 te slapen. Finn is nog wakker, heerlijk vrolijk. Vind het niet zo erg, is toch erg warm boven.
    Manlief lekker weekend, en ik voor het eerst sinds hele lange tijd een weekend werken. Ben benieuwd hoe het me bevalt!
    Opzich wel weer zin om aan de slag te gaan hoor

9. jojo1986

jojo1986 Lid

22 feb 2012
    51
    0
    0
    Groningen
    @vruchtje24 Tim heeft redelijk geslapen gelukkig! Wat fijn dat het met y zo goed gaat! Hopelijk blijft het zo door gaan :)

Is breed ouderschap net zoiets als stevig ouderschap? Ik krijg dat ook thuis. Het is een soort verlengde van het cb. Een verpleegkundige van het cb komt een aantal keren bij je thuis en heeft dan meer tijd voor je dan op het cb zelf. Geeft handige tips en kan je helpen met problemen waar je tegen aan loopt etc.

Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met hulp van de thuiszorg? Hier heet het mijn baby en ik geloof ik.

10. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    unox zie de uitleg van jojo die klopt helemaal.

2012mama jij start weer met de weekend dienst lees ik, werkse dan.
    wij kiezen ervoor om niet weg te gaan omdat we dan niets kunnen doen bij een nieuwe overstroming. en het is nu onder controle, kelder is droog en schoon alleen de lucht is nog vochtig daarom wil ik viktor niet beneden hebben.

jojo je omschrijving klopt precies hier heet het geloof ik breed ouderschap of stevig ouderschap allebei de namen wel eens gehoord.

hier zit viktor net bij mijn vriend op schoot. de 1ste regenbui alweer gehad tot nu toe droog in de kelder maar ik houd mijn hard vast.

groetjes wendy

11. Unox

Unox Fanatiek lid

28 feb 2011
    1.205
    1
    38
    Gelderland
    oh ik ken dat breed/ stevig ouderschap niet. Prima dat het bestaat, al denk ik niet dat ik er behoefte aan zou hebben. Vind het CB ook prima wat betreft vaccinaties en meten en wegen maar voor de rest hecht ik er niet al teveel waarde aan. Ik neem dat wat ze zeggen maar ter kennisgeving aan.

12. jojo1986

jojo1986 Lid

22 feb 2012
    51
    0
    0
    Groningen
    Het stevig ouderschap is ook niet voor iedereen bedoeld zeg maar. Ik krijg het bijvoorbeeld omdat ik een PND heb en dat kenmerkt zich vooral in angst en onzekerheid. Ze bieden je dit dan aan en als je er behoefte aan hebt mag je je aanmelden. Ik heb net mijn intake gehad en komen over een maand weer, dus ben benieuwd!

Ze hebben me ook aangemeld voor thuishulp. Dan komt er een korte periode vaker iemand bij je thuis en die helpt je om meer binding te krijgen met je kindje. Maar ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet verwachten..

Hoe ging bij jullie de nacht? Hier heeft Tim heerlijk tot 7.30 geslapen!

13. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ Jojo: Wel fijn dat het er is, dat je extra hulp kunt krijgen als je er baat bij hebt. Lijkt me ook wel raar dat er iemand bij je thuiskomt, maar misschien is het wel heel fijn gewoon op je af laten komen denk ik.

@ Miss Geul: Hoe is je nacht gegaan?

@ 2012mama: Werkse vanavond zal wel even wennen zijn.

Maylin kwam vannacht om 2.15 uur al.
    Heb manlief wakker gemaakt zegt hij: ik slaap net...Ik: Ja daar kan ik weinig aan doen.
    Kwam hij naar 20 minuten weer terug wilde ze niet meer drinken, ze was aan het lachen en spelen met de speen. Ze had 100 cc gedronken.
    Hij ging weer in bed, maar toen begon ze dus te jammeren en aangezien ik niet wil dat Danian wakker wordt ben ik maar naar haar toegegaan, geprobeerd de speen te geven, maar ze was klaar wakker aan het lachen en aan het doen. Om 3.15 uur hoorde ik haar nog ze huilde niet, maar ik dacht als ik haar laat zit er een grote kans in dat ze heel vroeg weer komt, dus heb haar nog een fles gegeven daar heeft ze 80 cc van gedronken. Toen kwam ze vanmorgen om 7.45 uur weer. Danian was wel weer vroeg, maar kwam om 7.20 uur pas bij ons op de kamer. Ik heb manlief maar even laten liggen ik kan vanmiddag wel slapen. Vandaag een wasje draaien en manlief moet op zolder nog wat opschuiven voordat ze maandag gaan beginnen.
    Het wordt mooi weer, dus Danian zal wel weer met de buur kinderen gaan spelen als die er zijn. We hebben aan de ene kant een jongetje van 6 en een meisje van 4 wonen en aan de andere kant een meisje van 6 en een jongetje van 4, al hebben we liever niet dat hij daar mee speelt we hebben het niet zo op die familie, maar ja voorkomen kun je het haast niet.

14. Unox

Unox Fanatiek lid

28 feb 2011
    1.205
    1
    38
    Gelderland
    Ohzo! Nu snap ik dat stevig ouderschap beter. Ik dacht dat het verpliht was misschien in sommige regio's... Maar dat is dus niet zo. Is wel een goed initiatief, ik wist niet dat het bestond.

2012mama; werkse dit weekend! Laat je weten hoe het was?

15. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    unox ik kende het ook nog niet, maar hier is het standaard dat je een vragenlijst invuld in je kraamweek en hun kijken of er een risico is bij jou thuis, zoja vragen ze om een thuisbezoek, dit is inderdaad niet verplicht.

jojo wat is jou ervaring, ik heb dinsdag dus mijn intake, maar nu met die lekkage is het allemaal anders hier thuis. de kelder is intussen weer droog, de droogmachine staat er de rest van de week overdag te drogen zodat we snel weer in de kelder kunnen, misschien dat het vannacht al kan.

tamtam vannacht redelijk geslapen op de bank gelegen en viktor in de box.
    wat herkenbaar dat je sommige families niet zo mag maar niet kan voorkomen dat ze ermee omgaan.

nou hier een redelijke nacht op de bank geslapen, mijn vriend vond dat we al wel in kelder konden liggen ,maar dat durfde ik nog niet aan, maar vannacht waarschijnlijk wel. gisteravond 23.00 laatste voeding, toen om 5.00 en toen om 9.00.
    nu gebadderd en wel ligt hij in de box ik heb een speeltje buiten bereik gezet om te motiveren tot bewegen (wat hij al wel doet soms) maar hij ligt nu boos te zijn op het speeltje je hoort hem af en toe krijsen.

groetjes wendy

16. Unox

Unox Fanatiek lid

28 feb 2011
    1.205
    1
    38
    Gelderland
    Haha, mooi he dat ze dan zo graag iets lijken te willen.... Ik zag het vanmorgen met ventje ook. Hij lag te trappelen s een malle (hij lag op zijn buik) en strak naar een speeltje kijken... En maaien met die armpjes ;)

17. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    unox hier ook inderdaad hijwou erg graag het speeltje, maar het lukte niet halverwege viel hij in slaap, hij is een cm of 2 verschoven;)

18. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

4 jan 2007
    1.263
    0
    0
    Noord-brabant
    @ Miss Geul wat rot van de lekkage hopelijk doet de gemeente nu wel goed zijn werk en lossen ze het snel op.

@ Jojo dat van die thuishulp heb ik bij Toby gehad ze kwamen dan een filmpje maken van hoe je doet met je kindje en als je dat dan terug kijkt leggen ze aan de hand van het filmpje uit wat je juist allemaal goed doet. ik vond het erg fijn en heb er veel aan gehad.

@ Chelleke wat knap van Mila ze gaat wel snel zeg.

@ Tamtam goed zeg van Danian. vervelend dat je er 2x uit moest vannacht.

@ Stefanja went vanzelf die drukte al moet ik zeggen dat het me ook nog steeds niet altijd goed af gaat vooral als je met 2 weggaat wat je dan allemaal wel niet mee moet nemen.

Hier gaat het redelijk zijn bijna 2 weken terug over moeten stappen van eten. Mali krijgt nu neocate dat is echt 100% koemelkeiwitvrij, ze begon steeds meer te reageren op haar andere eten.
    Deze week zijn we bij de KA geweest, Mali heeft reflux en krijgt daar nu nexium voor en ze heeft het probleem dat het kraakbeen dat om je luchtpijp te slap is waardoor ze tijdens haar slaap een korte ademstop heeft. Gelukkig kan dit verder geen kwaad omdat het maar over seconden gaat en zal dit vanzelf beter worden.
    Nu is het wachten totdat de nieuwe voeding en de medicatie helemaal werken en ze eraan gewend is en hopelijk gaat dan alles een stuk beter.

19. jojo1986

jojo1986 Lid

22 feb 2012
    51
    0
    0
    Groningen
    @miss geul ik had een hele leuke wat oudere, nuchtere verpleegkundige die zelf ook moeder is. Bij de intake vroeg ze waar ik tegen aanloop, waar ik eventuele extra ondersteuning in zou willen hebben en gewoon hoe het gaat met mij en Tim. Ik vond het best fijn om mijn verhaal even kwijt te kunnen en om te kunnen vragen om tips. Ze komt begin augustus weer.
    Hoe staat het er nu voor bij jullie in de kelder?

@vogeltje oké, dus goede ervaringen mee gehad? Ik werd donderdag gebeld door de arts van het cb dat ze het voor me heeft aangevraagd. Ik hoop dat ik binnenkort dan wat hoor. Op zich kan ik de verzorging van Tim nu redelijk aan samen met het huishouden en ik heb ook wel een soort van ritme gevonden en kan ook heel leuk zijn met Tim alleen mijn gevoel klopt niet.. Ik ben de hele dag door zenuwachtig en ben alleen maar bezig met niks? En waaom? Daar word ik zo moe van in mijn hoofd..

Hopelijk helpt de nexium tegen de reflux. Tim krijgt ranitidine en doet het daar heel goed mee! Vind je het niet eng dat af en toe de adem stopt? Of ben je er wel een beetje aan gewend (klinkt een beetje raar als ik het zo typ, of niet?). Ben je daar zelf achter gekomen?

Hebben jullie ook een lekkere warme dag achter de rug? Wij zijn even wezen shoppen van vriendlief moest nieuwe kleren maar was niet echt lekker met dit weer! Tim heeft zich wel heel keurig gedragen! Was de hele tijd lekker rustig en met iedereen aan het kletsen :D

20. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    miss geul
    Ik vind de situatie echt enorm vervelend voor jullie... Dat is toch geen doen als jij en viktor in woonkamer gaan liggen en vl bij jullie in bed..

Je ouders is geen optie? waarom is dat voor je vriend niet ideaal? afstand naar werk? of liggen zij elkaar niet zo?

Ik zou ook hotelkosten declareren als ik in jouw schoenen zou staan, ten minste als deze vergoed worden... Ik snap ook niet waarom brandweer niet gekomen is, zij konden schade beperken door jullie te hulp te schieten...

Hebben jullie afgelopen nacht in eigen bed kunnen slapen? Twijfel hoe ongezond het voor viktor is, wat? in een hotel slapen of eigen kamer? een vochtige omgeving is ideaal klimaat voor huisstofmijt. Komt er in familie astma, chronische bronchitis, eczeem/dauwworm of een allergie voor? Dan zou ik sowieso overwegen om naar hotel te gaan want de kans is groot dat hij gevoelige luchtwegen kan gaan ontwikkelen..

ik lees dat jullie niet weggaan, houd jullie wel de gezondheid van jezelf en viktor in de gaten?

Hoe gaat het met jou? buikpijn al over? spanningen al iets minder? Niet te druk maken hoor... Dat heeft geen zin, alleen dat jij jezelf en je familie er mee hebt.

chelleke Heerlijk twee dagen niets doen...
    Wij hebben een drukke weekend...

Vandaag met schoonzus en nichtje naar Groenedaal geweest, daar hebben wij een kinderboerderij, speeltuin en bos... Verder boodschappen gedaan voor ons en voor de koikarpers.... Morgen krijgen wij om 12.00 uur bezoek van een vriendinnetje van Neva... Wij hebben haar ouders ontmoet op couveuse afdeling (neonatologie)...

tamtam Wat zal jij super trots op Danian zijn geweest...
    Neva lacht soms heel hard.. Ik vind grappiger als zij lachen zonder geluid...

manlief zal vannacht niet blij met je zijn geweest... is zij vaker klaar wakker in de nacht? ik heb het nog nooit mee gemaakt met Neva... Zo te zien ken jij je dochter al heel goed...

heeft Danian nog leuk met buurt kindertjes gespeeld?

2012mama Ik denk dat je de spijker op de kop slaat... Je kan bijna aan alles gewend raken..

hoe bevalt het om in weekend te werken? een goede rol verdeling met je man?

unox ik heb hetzelfde mbt consultatie bureau, ik vertel hen zo min mogelijk.. ik kom er alleen voor de prikjes, wegen en meten...

het is goed dat breed/stevig ouderschap er is voor de mensen die het kunnen krijgen... sommige hebben een moeilijke start met hun kind... ik ken iemand met postnatale depressie, dat is niet leuk.. kind ongeveer net zo oud als Neva...

vogeltjereageert zij goed op neocate? duur spul, heb je ervoor kunnen zorgen dat je dit vergoedt kan krijgen?

reflux? das is niet prettig, helpt nexium? Wat kunnen zijn doen met dat kraakbeen?

merk je wel al iets aan het voeding en medicatie?
    hoe gaat het met jou? want je hebt het alleen maar over mali...

Deel Deze Pagina