miss geul Mijn nichtje is een lieverd, ze lijkt innerlijk en uiterlijk op mij... Dus het kan niet anders dat zij zorgzaam is... Vecht Viktor vaker tegen zijn slaap? De avond is misschien niet naar wens verlopen, maar de nacht was Walhallah voor je... Lekkere lange nacht... Fijn dat je even tijd voor jezelf kan maken doordat Viktor naar opvang is... Succes vanmiddag met huisbezoek... jojo Dat maakt toch niet uit... Je laat af en toe een bericht achter, dat is meer dan voldoende... Succes bij psychiater... Vertel wat op je hart ligt, kortom vertel hem dat jij jezelf nog niet klaar vind om te stoppen met medicatie... Kom voor jezelf op en zeg dat je het niet wilt, ondanks verslavings reactie, misschien een alternatief dan anti depressiva... Heeft Tim het naar zijn zin op de creche? tamtam Dat heeft mijn moeder ook, maar dat komt door ziekte die zij heeft gehad... Ze past nu wel 2x pw op mijn nichtje maar dat is haar eigenlijk teveel, maar mijn zus is een alleenstaande moeder.... Die helpt mijn moeder graag... Anders zit mijn nichtje alleen op naschoolse en kan nooit met niemand spelen, nu heeft zij di en vrijdag dat zij kan spelen met anderen, het weekend is altijd druk volgeboekt. Je kan het proberen met Maylin, om haar eerder op bed te leggen en wakker maken voor de fles... Wie weet doet zij het daar beter op... Gebroken nachten sloopt je uiteindelijk, dus dan kan je stil blijven of op zoek gaan naar oplossingen en het laatste doe je... Ik ga nu met nichtje naar mijn moeder. Er wordt een pakket geleverd en mijn moeder is aan het werk... Wat wij daarna gaan doen, is nog de vraag... Waarschijnlijk weer op zoek naar stalling voor merrie...
sefanja meestal vecht viktor wel maar op een stillen manier door te kletsen, te bewegen en ga zo maar door, maar nooit door zo te brullen zoals gister.
hier een goede dag, stevig ouderschap is net weg, ze komen over 3 maanden weer. ik liep nergens tegenaan dus ja daar geen echt hulpvraag in. ik kon meer ,zeggen over hoe geweldig mijn zoon is ze vond mij wel erg sterk hoe ik alles maar even doe. ze vroeg over het douchen als ik samen douche of mijn vriend hem dan afdroogt, dus uitgelegd als ik samen douche dat ik hem dan op de bank afdroog en aankleed en tegen de tijd dat hij klaar is ben ik ook bijna droog en kan ik mij aankleden. en zo nog meer dingen ze had erg veel bewondering voor ons maar ik zie er nu nog geen meerwaarde aan!
@tamtam wij geven Tim om 19 uur een 'kleine' fles 150/5 en dan om 22.30 uur een fles van 180/6. Als wij om 19 uur een gewone fles geven drinkt hij die om 22.30 uur niet leeg en red de nacht dan ook niet. Tim werd vanacht ook gierend wakker! Hij had het zo warm, deken afgetrokken en hij viel meteen weer in diepe slaap. Het is toch niet goed als kindjes het te warm krijgen? @sefanja Tim heeft het gelukkig erg naar zijn zin op de crèche. Gedraagt zich eigenlijk net als thuis. Eet goed en poept zichzelf daar er altijd helemaal onder. Beide keren dat hij er is geweesr was het raak Alleen ik zit met schuld gevoel omdat ik het gewoon lekker vind dat hij een dagje er niet is .. Ik lees verhalen van moeders die huilend hun kind achterlaten en ik sta van binnen te juichen. Ik voel me daardoor zo slecht, ik vind het zelf van mezelf geen normale reactie omdat ik dit nooit had verwacht. Ik moet toch aan de antidepressiva... Heb voor 2 weken medicatie gekregen. Ander soort dan in het begin en mag de diazepam nog zeker 2 weken ernaast blijven gebruiken om de eerste 2 weken door te komen (dan zijn de bijwerkingen het ergst). En ik mag mijn slaapmedicatie ook houden.. Over 2 weken weer een afspraak. En om het helemaal leuk te maken heb ik me nieuwe iPhone laten vallen.. Hele scherm kapot, kost even 100 euro! Dus heb even flink lopen janken! Rotdag.... Morgen weer naar het cb, ben echt benieuwd hoe zwaar Tim is want ik vind het nu al zwaar om hem te tillen !
Jojo, voel je niet schuldig. Je komt zo even aan de broodnodige tijd voor jezelf toe. Zonder die tijd zou je het waarschijnlijk nog een stuk moeilijker hebben! En als Tim het prima naar zijn zin heeft dan is er toch niks aan de hand? Ik heb ook ervaring in het slikken van antidepressiva. Ik slikte Citalopram. Het klinkt alsof de dosering misschien iets teveel van het goeie is geweest als je er angstig van werd. Fijn dat je nu iig slaapmedicatie kan houden. Nu maar hopen dat je je gauw weer wat beter voelt! Ik heb mijn eerste depressie geahd toen ik 18 jaar was. DAarna door blijven sukkelen maar pas sinds de onderliggende oorzaken zijn aangepakt (ADD + schildklierafwijking) gaat het echt goed. Men was bij mij ook bang voor een mogelijk PND maar door verloskundige en mijn vriend goed in de gaten gehouden. Hij vraagt soms ook expliciet of ik 'gewoon moe' ben of dat er meer aan de hand is. Prima.. ik kan gelukkig eerlijk zijn naar mezelf toe. Ik hoop echt dat je je gauw beter voelt want dat zwarte gat is 1 ding, maar de schuldgevoelens naar iedereen toe vond ik nog het ergste. Er komt een einde aan, echt.
Sefanja; ik weet niet of een vitaminetekort het probleem is. Ik slik een mulitivitamine extra, heb nu vitamine B erbij en van vitamine b12 kan ik inmiddels geen tekort meer hebben ik ga elke dag wel even naar buiten maar 't is niet echt spectaculair ofzo.. Zoon is niet lang of zwaar voor zijn leeftijd. Hij zit qua lengte nét ietsje boven de gemiddelde lijn en met zijn gewicht er nét ietsje onder. Prima dus.
jojo ik heb ook niet staan huilen hoor dus alle reacties zijn normaal. ik mis hem wel want ik doe niet expliciet veel als hij er niet is ik probeer alles te doseren. ik hoop dat deze medicatie helpt en je hoeft je nooit schuldig te voelen naar anderen. als jij happy bent is je kind happy en als jij die rust in huis nodig hebt om happy te zijn heeft hij de opvang nodig om happy te zijn.
@ Jojo: Je hoeft je echt niet schuldig te voelen hoor. Tim doet het daar goed dan is het toch goed dat je even tijd voor jezelf hebt. Danian gaat op woensdagmiddag naar de opvang en daar kijk ik ook altijd naar uit even tijd met Maylin en kan ik extra rusten niks mis mee. Wat k*t van je telefoon kan me voorstellen dat je even moest huilen gewoon laten gaan. Het is idd niet goed dat ze het te warm hebben. Vind het ook lastig nu wat ik haar in bed aan moet doen. Ze slaapt nu in een romper korte mouw, pyjama en een laken om, maar die trapt ze wel af. Ze voelt niet koud of te warm, dus het zal wel goed zijn.
Zoon slaapt in een romper zonder mouwen en een tshirtje met een katoenen slaapzak (dubbel katoen). Dan nog een lakentje erover. Meestal word ik in de loop van de nacht een keer soort van wakker en dan gooi ik er nog wel eens een enkel katoenen wiegdeken overheen.
Y slaapt in een romper met lange mouw en slaapzak van katoen. Het is nog erg warm in haar kamer 25 graden. Krijg de warmte er niet uit terwijl we zelfs een rolluik hebben. jojo: je niet schuldig voelen meis. Die dag heb jij gewoon even voor jezelf nodig en dat is toch helemaal niet erg of abnormaal. Dat staat ook los van je DNP mensen die dat niet hebben, hebben die dag af en toe net zo hard nodig. Als jij die dag voorjezelf hebt gehad kun je er waarschijnlijk weer met meer kracht tegen aan kijken. Fijn dat je zo goed onderbehandeling bent en des te sneller kan je er weer uitkomen. Wat zijn jouw kenmerken van een pnd als ik vragen mag? Meer interesse als je het niet wilt vertellen of het moeilijk vindt uiteraard alle begrip voor. Moet je ook binnenkort aan het werk of blijf je dan nog even in de ziektewet? Tamtam: ook al weer een nachtvoeding dus. Hmm Y.ara heeft er ook weer zin in in een fles s'nachts. Heb gelijk weer hoofdpijn overdag, maar ja heb het er natuurlijk met liefde voor over al slaap ik wel liever door. Is Danian nog lang ondeugend geweest? Die van mij wel grrrrr Hier een vermoeiende dag met onze peuterpuber. Hij haalt af en toe het bloed onder mijn nagels vandaan. Gelukkig maar dat het met Y veel beter gaat sinds we naar de osteopaat zijn geweest. Ze slaapt heerlijk overdag (daarvoor nauwelijks) en huilt stukken minder. Een happy mama dus.
@ Vruchtje: Danian heeft zijn momenten. Hij heeft ook met de buurkinderen gespeeld, dus had ik even rust Wel fijn dat Y in ieder geval weer een vrolijk meisje is. Maylin draait ook beter haar hoofdje naar rechts als ze op haar buik ligt, dus daar heeft het in ieder geval voor geholpen. We moeten morgen weer heen.
dat is toch heel fijn miss geul dat je geen hulpvraag heb en dat stevig ouderschap over drie maanden pas terug komen? Wat zal het je een goed gevoel geven dat zijn bewondering geven over hoe jij alles doet.. Mooier kan het niet worden en ga vooral zo door... He jojo zolang Tim daar alles onder poept en plast, zal jij er weinig last van hebben... Daar heb jij hem stiekem op getraind of niet... Schuldgevoel, kop op... Het is voor alle partijen wel goed als jij ook even tijd voor jezelf neemt, dat is niet egoistisch en je hoeft er niet voor te schamen dat je het lekker vind om even het rijk voor je alleen te hebben... je krijgt weer energie om volop tegenaan te gaan en jouw zoon heeft er meer profijt van... Het lijkt mij heel pittig, al die medicatie gebruik. Succes morgen op consultatie bureau... unox En bloedonderzoek? wat komt daar uit? vruchtje arme jij met zo'n peuterpuber, ik hoor af en toe verhalen van mijn schoonzus over haar peuterpuber... Osteopaat werpt zijn/ haar vruchten dus goed af, das heel fijn om te lezen...
Om 18.00 uur Maylin een fles gegeven en op bed gelegd wel met het gordijn open in de hoop dat ze zelf nog komt voor de volgende fles anders maak ik haar om 21.30 uur wakker. Wel fijn nu tijd voor mezelf Danian ligt er ook net in.
Maylin wil niet slapen, dus heb haar maar weer mee naar beneden genomen. Straks maar weer een fles en dan naar bed.
Hier een dame die alleen op schoot wilt slapen ook niet heel handig haha kan ik nog geen kant op......
Oh zielig hè sefanja zo machteloos ben je dan. Troosten is dan het enigen wat je kunt doen. Hier om 20:30 laatste fles gehad nu slaapt ze. Heel benieuwd of ze vannacht komt of morgenochtend. Ze regelt nu steeds dat haar laatste flesje eerder komt
Dames, vraagje: Mila haar kamertje is 23 graden. Momenteel slaapt ze in een romper met korte mauw en verder niets.... is dit te koud?
@ Sefanja: Arme Neva @ Vruchtje: Hopelijk een goede nacht voor jou @ Chelleke: Ik heb Maylin in een pyjama en een romper onder een laken(die trapt ze vaak wel af)ik weet niet hoe warm het op haar kamer is. Ik kijk een beetje hoe ik slaap. Maylin wilde om 20.30 uur niks drinken ze zat nog te vol zat ook maar 2,5 uur er tussen, dus ik heb haar weer mee naar beneden genomen en ga haar om 22.00 uur de fles geven.