Tam: hoe was t bij fysio. Al verbetering moet je nog een keer terug? En succes vanmiddag bij de osteopaat. Hopelijk zit je dan niet weer met voeding te kl*te. Lastig is dat altijd afspraken en voedingen.
Miss g: vervelend dat je zo moe bent. Neem vooral goed je rust. Sefanja: die nachten zijn we zeker al een week of 7/8 niet gewend. Hopelijk een fase dit was de 3e nacht fidel: gelukkig geen spruw. Krijgt ze flesje voor als jij er niet bent? Vervelend knap dat je niet zo snel opgeeft en aan de bel trekt om alles eruit te halen wat erin zit
Sefanja, vandaag viel er ook weinig van de prikjes bij kaj te merken. Fijn hoor! Miss Geul, jij ook zo moe? Heb er vandaag ook last van, terwijl ik ook goede nachten heb...hopelijk morgen weer beter. Tamtam, niet aanvallend bedoeld hoor, maar waarom ben je zo bang dat ze honger krijgt en gaat gillen? Snap wel dat het vervelend is hoor, maar denk dat anderen het ook wel snappen dat ze dan even gaat huilen. En ik zou gewoon overal voeden hoor..doe ik ook. Bij de fysio zou ik 5 min eerder heen gaan en dan de fles daar evt in de wachtkamer geven, als je echt denkt dat ze het niet volhoud, en anders net na de afspraak, evt ook weer daar in de wachtkamer.
vruchtje ik ga vanavond lekker op de bank liggen met mijn knulletje ernaast denk ik. hier een primeur, en ik weet het is te vroeg qua maanden maar aangezien mijn kleine man overal op bijt en kauwt hebben we vandaag een 1ste fruithapje gegeven. we hebben peer gegeven een potje(ik heb geen staafmixer)hij zit nu vrolijk en voldaan in de kinderstoel naast de box rond te kijken en te lachen. ik twijfelde eerst ook, maar gister had ik het erover met mijn schoonmoeder en die bood het aan bij 2\3 maanden en mijn zus bij 3 maanden en mijn vriend die zei ook ja als hij het wilt dan eet hij het als hij niet wilt dan laat die dat wel merken. ik had een potje peer fruit, ik heb een half potje aangeboden die eigenlijk voor 4 maanden is en alles wat ik aanbood ging op ik ben zo trots op mijn kleine grote man. morgen de andere helft van de pot. groetjes wendy
zo dat is op tijd miss geul en ieder kind ontwikkeld zich in zijn eigen tempo hoor.. hier ook wel eentje die van alles al in der mond stopt.. maar ik wil liever echt nog even een maandje wachten.. ieder zijn keuze, ik zelf kreeg ook al met 3 maanden fruithapjes hoor!!! wees er wel op verdacht dat de darmen hier wel op kunnen reageren!!!
@ 2012mama: Ik hou gewoon niet van huilende kinderen Ik weet ook wel dat het soms even moet. Na die tijd daar voeden is idd ook nog een optie, maar het is goed gegaan vandaag. @ Miss Geul: Wat leuk het eerste fruithapje al gehad. Reageerde hij er niet op met zijn darmpjes? Maylin zit ook constant op haar handjes te sabbelen, maar ik wacht tot 4 maand en ik denk nog wat langer bij Danian ben ik met fruit begonnen met bijna 5 maand en groente 2 weken later. @ Vruchtje: De fysio zag wel iets verbetering. Ik kon aan hem merken dat hij het niet zo leuk vond dat ik naar de osteopaat was geweest, want hij zegt dat het komt dat Maylin moeilijk naar rechts kijkt, omdat het minder ontwikkeld is terwijl de osteopaat toch echt zegt dat er iets vast zat in haar nekje en dat dacht ik ook. Hij zei zo iets als dat ze elkaar niet in de weg moeten gaan lopen, maar dat is niet het geval. Moet nu over 3 weken weer naar de fysio om te kijken hoe het gaat en over 2 weken voor de laatste keer naar de osteopaat. De osteopaat kon ook merken dat het allemaal wat losser was en Maylin liet ook meer toe. Ze had om 12.50 uur een fles gehad 165 cc en om 18.30 pas weer toen heeft ze ook 200 cc gedronken. Heb haar ook meteen in bed gelegd en nu laat ik haar gewoon zelf komen ben erg benieuwd hoe het gaat vannacht.
MissGeul, leuk! Fruithapjes zijn zo grappig in het begin! Fidel; als ik het zo lees komt het me heel bekend voor. het patroon van aanhappen, loslaten, gillen en moeilijk doen aan de borst. Bij ons lag het aan een overproductie en een heftige toeschietreflex. Ik kreeg als tip om 1 borst per keer te geven om de productie iets af te remmen. Op eigen initiatief ben ik daarbij muntthee gaan drinken (van verse munt) want dat schijnt ook iets te remmen. Ventje is nu een stuk tevredener en drinkt ook rustiger. Hij heeft wel zijn dagen waarop ie onrustig is maar dat is dan maar zo. Het is echt stukken minder dan het was. Evt kan je voor het voeden de ergste druk er af halen maar het gevaar bestaat dat je er toch teveel uit kolft waardoor je een overproductie creëert of in stand houdt. Houd goed in je achterhoofd dat borstvoeden een proces van vraag en aanbod is. Als Willemijn te weinig bij je kan krijgen zal ze gaan regelen net zolang tot het weer in balans is.
fidel hier vanavond geen reactie va de darmen waargenomen, ook zijn buik voelt rustig. tamtam ik hoop dat je nu ook mag door slapen. unox het was zeker grappig , hij ging heel vaak lachen als de lepel eraan kwam, helemaal geweldig.
@unox bedankt voor de tip, ik geef standaard 1 borst, andere gaat nog steeds moeizaam, dus het is nog steeds borst fles borst fles borst fles, alleen als ze rustig is en ik ook ontspannen ben dan proberen we de slechte kant weer, maar is ze te onrustig dan is deze zo weer gesloopt, deze wordt dus eigenlijk alleen gekolft Munthee lastig dat lust ik echt niet, daar ga ik van over me nek en dat lijkt me ook niet de bedoeling.. we modderen nog even een week zo door en als t niet beter wordt dan denk ik dat ik nog contact op neem met een lactatiedeskundige.. baad t niet dan schaad t niet!!
Zo is dat Fidel! Lastig hoor, ik weet hoe onzeker je er van kan worden, zo maar ineens. Ik hoop voor je dat het gauw weer over is!
Tamtam, fijn hoor, dat het goed is gegaan! Even je draai erin vinden he? Ben erg benieuwd hoelaat Maylin zich weer meld, Laat je het weten? Miss Geul, das mooi optijd! Vond hij het lekker? Hier lekker met de beentjes omhoog. Kaj vandaag geen last gehad van zn prikjes, en lag om 19.30 in zn bedje..daarna niet meer gehoord. Vriendlief was laat thuis dus Finn lag er om 20.00 in, ook direct lekker gaan slapen.
fidel lastig is dat, het enige nadeel van bv die onzekerheid 2012mama hij genoot ervan. hier slaapt viktor gelukkig, hij heeft 1 uur wakker in bed gelegen, liggen kletsen en rond kijken en toen toch in slaap gevallen gelukkig, nu eens kijken hoe laat hij komt.
Hier kwam Maylin om 2.45 uur, dus dik 8 uur tussen de voedingen. Heb haar een volle fles gegeven 200 cc en die ging ook leeg misschien beter om minder te geven zodat ze overdag meer gaat drinken en uiteindelijk die nacht fles laat vallen? Wat denken jullie? De 2e heeft ze 155 cc van gedronken. Ik wil proberen om later uit te komen met de laatste fles, maar weet niet of dat gaat werken, maar we zullen zien anders op tijd naar bed(wat ik elke avond zeg en niet doe) Wat een bagger weer bah Volgens buien radar wordt het vanmiddag droog. Het is nu wel lekker rustig om ons huis dat is weer een voordeel.
Tamtam: ik heb gisteren juist de osteopaat gebeld om te vragen of wij ook kinderfysio kunnen inschakelen en hij zei dat dat heel goed kon. Ze werken elkaar niet tegen. Morgen er weer heen dan met hem overleggen over of kinderfysio nodig is Gisteren laatste fles om 21:30 en ze kwam pas weer om 8 uur. Finn ook pas 8 uur dus allemaal lekker uitgeslapen. Finn isnu naar kdv. Mijn laatste dagje een op een met y. Volgende week weer werken snik snik mis mijn kids al bij de gedachten
tamtam wat vervelend dat ze toch vannacht kwam, nu kan ik je hand schudden vruchtje wat heerlijk dat je mocht uitslapen. ik mocht vannacht ook een voeding doen, 3.00 en daarna 7.00. ik had de laatste voeding om 20.00 gegeven en hij lag tot 21.30 wakker daarna in slaap gevallen tot 3.00. viktor is wel vrolijk vandaag en lekker aan het ontdekken vandaag. groetjes wendy
tamtam Maak je er druk om? of weet je het even niet meer? Zoja, bel anders een kinderarts, die weet meestal meer dan huisarts of consultatie bureau... Hoe is het gisteren nog verlopen met de flessen? Heeft ze gistermiddag nog goed geslapen? heeft zij tussen die tijden alleen maar geslapen tussen 12 en 18 uur Als ik ergens heen ga, geef ik vaak van te voren of vlak erna de fles... Ik heb altijd voeding mee als ik onderweg ben... vervelend dat niemand kan oppassen... vruchtje Ik weet niet of het aan het weer ligt of dat het een periode is, maar ze groeien en hebben goede plasluiers. Dat is het belangrijkst toch? Peuterpubers, je kan ze soms achter het behang plakken... Adem in, adem uit... Het is maar een periode, zeg ik dan maar... Maar het zou fijn zijn als deze periode snel voor bij is en dat rust weer terug gekeerd. Ben je gisteren nog bijgekomen? Finn nog naar zijn zin gehad bij oma? wat heb heerlijk kunnen slapen vannacht... het zal even wennen zijn om weer aan het werk te gaan, vooral om je kinderen niet om je heen te hebben.. miss geul onverwachts op bezoek bij schoonouders? was het leuk? Jij bent van de laatste tijd, zo moe... Neem je niet teveel hooi op vork of krijg je wel voldoende vitaminen binnen? Wat zal jij supertrots zijn op je mannetje, zijn eerste fruithap... Ik heb Neva een paar keer paar happen gegeven, maar bij de eerste potje bleef het binnen, bij het andere spoog zij alles eruit... vroeger kregen ze het al bij 6-8 weken, nu drie maanden en zeggen ze dat maag er nog niet tegen kan... hier om 05.00 uur voeding en daarna 09.30 uur...laatste voeding was 20.00 uur, om 21.30 uur viel zij in slaap... heb haar laten slapen, kwam dus vanochtend om 05 uur, maar mama onrustig geslapen... misschien door wachten op neva wanneer zij zou komen.. fidel Gelukkig geen spruw... Ik heb dat vaker gehoord... Als baby's eenmaal aan fles zijn gewend (ander zuigtechniek) pakken zij borst niet zo snel meer... 2012mama wat fijn dat Kaj geen last heeft van zijn prikjes.. je hebt lekkere avond voor jezelf gehad dus...
@ Sefanja: Ik ben al een stuk rustiger dan gisteren. Ik geef nu pas voeding als ze er om vraagt(Huilen) Door de herrie rond ons huis slaapt ze boven wat minder maar nu ligt ze in de wipstoel te slapen. Nee hoor ze is ook wakker geweest tussen 12.00 uur en 18.00 uur. Gisteren heeft ze dus om 18.30 uur de laatste fles gehad en toen kwam ze 's nachts om 2.45 uur weer. Vanavond ga ik haar nog wakker maken voor een fles kijken of dat werkt. Pff krijg gewoon hoofdpijn van dat geboor. Denk dat ze even pauze hebben het is rustig. Heb mijn oordopjes al in de aanslag. Eind van de middag gaan we onze nieuwe keuken uitzoeken altijd leuk.
miss geul ik weet niet wat de oorzaak is van die vermoeidheid. ik denk ook de spanningen van afgelopen week die eruit komen. spanning van die wateroverlast, stevig ouderschap huisbezoek begin van de opvang. los van elkaar allemaal gewone dingen maar zo bij elkaar vond ik het best heftig. achetraf had ik mij geen zorgen hoeven maken over het stevig ouderschap want het viel reuze mee en hoefde ik mij ook geen zorgen te maken over de opvang viktor doet het super goed. vanmorgen schrok ik, ik had viktor gebadderd en had hem afgdroogd op de bank, en ik wil zijn kleding pakken(van de bankleuning) en zie hem zwaaien met armen en benen en opeens ligt hij op zijn zij, de bank loopt iets af dus dan is het makkelijker maar hij draaide echt van zij buik naar zijn zei ik mijn vriend roepen, ben helemaal trots!!!
Hier een meisje die niet haar dag heeft, zielig weer. Ze drinkt stuk minder en kan slaap niet vatten uiteraard wel moe. Zelfs bij mij valt ze niet inslaap en normaal altijd vrij snel.