vruchtje houden zo hopelijk. ik hoop dat als ze goed geslapen heeft ze weer haar goede humeur terug heeft.
@ Miss Geul: Wat goed van Viktor! @ Vruchtje: Arme Y hopelijk morgen een betere dag. Vandaag heeft Maylin 4 flessen gehad: 2.45 uur 200 cc 8.00 uur 155 cc 13.00 uur 200 cc 18.15 uur 175 cc Manlief had haar om 18.15 uur eerst 135 cc gegeven ik was boodschappen aan het doen en toen ik terug kwam huilde ze, ze was helemaal overstuur. Uiteindelijk maar 60+2 bij gemaakt en daar heeft ze 40 cc van gedronken nu ligt ze te slapen. Vanavond ga ik haar om 22.30 uur nog wakker maken voor een fles kijken hoe dat gaat.
Tamtam: ziet er goed uit je schema. Ik hoop dat ze lekker doorslaapt. Missg: goed joh van Viktor Ik ben blij dat y eindelijk slaapt op mijn schoot. Ze heeft een slechte dag heb écht met haar te doen. Morgenochtend naar osteopaat ik ben benieuwd
Even kort, heb een onverwachte slaapdienst, dus duik nu mn bedje op t werk in. Kids vanmiddag om 15.00 weggebracht naar gastouder, vriendlief ze om 17u gehaald en de avond gedaan en brengt ze om 7u morgenochtend daar weer, en ik haal ze dan om 12u weer daarwerg. Reageer morgen even weer
@ Vruchtje: Hoe is je nacht gegaan? Hopelijk slaapt Y vandaag beter overdag. Succes bij de osteopaat @ 2012mama: Hoe is de slaapdienst gegaan? Hier Maylin gisteravond om 22.20 uur uit bed gehaald om de fles te geven volgens mij is ze niet wakker geweest. Ze had 120 cc gedronken daarna was ze te diep in slaap. Toen kwam ze om 4.45 uur weer, dus later als dat ik haar niet wakker maak alleen jammer dat Danian om 3.00 uur begon te huilen en om 3.45 weer toen lag hij zelfs met deken en al op de grond. Toen manlief en ik naar bed gingen lag hij op de grond te slapen en hebben we hem maar in bed gelegd. Dus al met al toch een gebroken nacht. Om 7.20 uur er maar uitgegaan, want je weet nooit hoelaat de bouwvakkers voor de deur staan, maar tot nu toe is het rustig. Vanmiddag bij een vriendin en haar dochtertje van 1 op visite. Manlief heeft na vandaag 4 weken vrij, dus kunnen we de nachten afwisselen ook al wordt ik wel wakker. Hij heeft vanavond nog een barbecue van zijn werk. Gisteren middag onze nieuwe keuken uitgekozen. We krijgen een standaard keuken, met blad, met kraan en wandtegels. De kleuren mochten we dus uitzoeken. We hebben ook wat extra's gedaan en daar moet je extra voor betalen of in de huur laten opnemen. Foto staat op Facebook. We willen waarschijnlijk ook een vaatwasser en daar moet nog een aansluiting voor gemaakt worden. Ook moet de hele vloer er uit. We krijgen daar ook een vergoeding voor, dus we kunnen de vloer aanpassen aan de keuken. Voor de renovatie van de rest van het huis krijgen we ook een vergoeding. We moeten beneden nieuwe gordijnen aanschaffen, want wat we nu hebben hangt aan het kozijn en dat kan bij de nieuwe kozijnen niet. We wilden toch nieuwe gordijnen, dus dat komt goed uit, maar vind het wel lastig, want de zon schijnt recht op onze woonkamer, dus in de zomer is het erg warm en nu hebben we er iets voor hangen wat de zon en warmte tegen houdt, dus dat wil ik eigenlijk wel weer, maar wat?
vruchtje succes bij de osteopaat. mama2012 hoe was je slaapdienst? was dat de 1ste na je bevalling? tamtam wat vervelend weer een gebroken nacht. gelukkig manlief even vrij dan kan hij in de nachten helpen maar ook overdag zodat jij anders kan bijslapen. hier ook een gebroken nacht. viktor kwam 2.30-6.00-8.30hij heeft sinds zijn fruithapje gelukkig nergens last van, alleen ik wel nu dagelijks poepluiers ipv 2 of 3 per week viktor vind het ook erg lekker, gister om 5 uur onrustig draaien de fles slecht pakken, de borst slecht pakken(ik was even weg dus geen fruithap mee) nee ik kom thuis zet hem in de kinderstoel en dan gaat hij lachen en kletsen en als hij zijn fruit hapje ziet nog meer lachen met geluid. en weer een half potje op. het is echt een mannetje met een eigen wil. oja ik krijg vandaag te horen of ik kan blijven werken bij mijn werkgever of niet mijn contract wordt vandaag besproken om half 2. ik ben best een beetje zenuwachtig maar niet zo erg als normaal omdat ik voor beide scenario's een plan heb: blijven werken kdv brengen en mijn best doen op mijn werk weg moeten vergoeding aanvragen en thuis genieten van mijn zoon! ik heb intussen vrede met allebei de opties. we wachten het maar af!
Miss Geul: Fijn zeg dat Viktor goed reageert op het fruithapje. Spannende dag dus vandaag. Wel fijn dat je met allebeide beslissingen tevreden bent en je voor allebei ook al een oplossing hebt. Maylin heb ik net de 2e fles gegeven ze huilde nog niet, maar 5,5 uur ertussen vind ik toch lang zat anders wordt het vanavond wel heel laat. Ze komt dus waarschijnlijk ook op 4 flessen uit vandaag de laatste tussen 20.00 uur en 21.00 uur dan ga ik haar ook niet meer wakker maken als het goed is slaapt ze dan 8 uur achter elkaar. Ga de laatste fles dan ook 210+7 aanbieden kijken wat ze daarvan drinkt. Mijn vriendin belde net af daar ga ik nu maandag heen, dus we blijven lekker thuis met dit weer.
@sefenja dat kan hier niet van toepassing zijn dat de fles ineens makkelijker is.. want ze krijgt al vanaf week 1 de fles... en t is nu zo ze hapt wel maar draait dan meteen weer weg... hapt aan draait weg... kwam er nu achter dat ze diaree heeft ( had het bijna tegen me hoofd aanzitten bah:S) maar t was net water, heb ik weer dus op vrijdagmiddag... net voor t weekend, als t na t weekend niet over is dan maar weer naar de HA, misschien wat slechte melk ofzo, of kunnen ze nu ookal een buikgriepje oplopen met alleen bv?? ze blijft wel goed drinken, komt vaker als normaal dus daar ben ik wel blij mee en temp is 37.3 dus dat is wel goed.. ohja vriendlief heeft de komende 8 wken weer werk als vrachtwagenchauffeur!!!
Neva gisteren bij cb geweest. Ze weegt 4480, bijna 700 gram in gewicht gegroeid. Lengte 56.5. Ruim 5 cm groter... Ze heeft wat koorts, is wat huilerig en slaapt wat meer door de ronde 2 prikjes... Flessen mogen naar 4 (dus grotere) maar gezien Neva nog steeds vraagt om 5 á 6 voedingen per dag en die 150 +5 nog niet bij elke voeding opdrinkt, blijf ik die 150 ml aanbieden... Reflexen prima en ze kletste volop. Neva mag naar ziekenhuis radiologie voor heupfoto, het hoeft niet... verwijzing gekregen tamtam kan je overdags niet weg van huis, bij je ouders of anderen op bezoek. Ik zou ook helemaal gek worden als ik de hele dag in het geboor zit, daarnaast kan ik niet tegen omgeving waarin veel troep ligt dan wordt ik helemaal gek... tip haal je keuken uit Duitsland, de helft goedkoper... Of heb je je keuken al gevonden? Heb je het drinken nog met kinderarts besproken? Of ga je nu echt alleen voeding geven als Maylin erom gaat vragen... keurig toch, die tijden en flessen... Toch maar 5 flessen? Is het Maylin niet dat spookt dan is het Danian wel... lekker dat je man vier weken vrij heeft, na vandaag... Gaan jullie nog wat leuks doen, op vakantie? Of huis renoveren.. miss geul Dat had dus ook verkeerd kunnen aflopen en van de bank afvallen... Maar tuurlijk ben je trots dat hij zichzelf op zijn zij naar buik heeft weten te krijgen... Knappe Viktor... balen van je gebroken nacht. Je weet nu wat je moet doen als Viktor onrustig is, fruithapje geven... Mag je nou blijven bij werkgever? toi toi toi... vruchtjeach gossie, hoe komt dat? Ze zal wel kapot zijn geweest om toch in je armen in slaap te vallen, is dat zo gebleven? hoe is het bij osteopaat gegaan? 2012mama je hoeft geen slaapdiensten te draaien... Hoe ging het bij gastouder? fidel misschien is de speen niet goed meer... Dat zou ook kunnen... Neva is sinds kort heel beweeglijk met haar hoofd tijdens fles, net Stevie Wonder Wat fijn dat je man de komende 8 weken onder de pannen zit met werk
@ Miss Geul fijn dat hij het goed doet met het fruithapje. Hij is er zeker vroeg bij @ TamTam balen dat je toch een gebroken nacht hebt gehad wel fijn dat je vriend nu vrij is. @ 2012mama hoe ging je nacht? @ Fidel wat fijn voor je vriend. En idd mischien en anderen speen voor op het flesje pakken. @ Stefanja grote meid word Neva en als ze nog voldoende heeft aan 150 zou ik het ook zo laten. @ Vruchtje wat vervelend dat ze niet haar dag had ze is in ieder geval bij je in slaap gevallen. Vandaag cb geweest voor de 2de ronde prikken en Mali is nu dus 5100 gram en 56cm echt een kleine beer Ook zij mag naar 4 flessen maar ook hier is 150 nog voldoende. Ze mag wel over 2/3 weken met fruit beginnen want daar is ze echt aan toe eerst naar de dietist en dan beginnen. En ik heb gelukkig een nieuwe baan was mijn baan kwijt geraakt tijdens mijn zwangerschap en nu weer snel een nieuwe. Ga 32 tot 36 uur werken (man werkt partime) Zal meteen even een foto showen van ons vrolijke meisje
@ Fidel: Zul je net zien zo voor het weekend. Gelukkig heeft ze geen koorts. Goed in de gaten houden en hopelijk is het snel over. Wat super dat je vriend weer werk heeft! @ Sefanja: Mijn ouders wonen 100 km verder op, dus daar kan ik niet heen, mijn schoonouders wonen op loopafstand, maar zijn ook vaak weg en mijn schoonmoeder werkt nog. Heb wel een vriendin dichtbij wonen die ook thuis is en daar zou ik vanmiddag heen gaan, maar ze belde af. De bouwvakkers stoppen rond 14.30 uur en dan ga ik meestal weg. 's Ochtends ben ik het liefste gewoon thuis. Met de troep valt het nu nog mee gelukkig. We krijgen een standaard keuken aangeboden, maar mogen zelf de kleuren uitzoeken, de tegels en de kraan en eventueel extra's toevoegen maar dat moet je zelf betalen. Foto staat op facebook. Nee ik heb niks besproken nu ik haar voed wanneer zij er om vraagt gaat het goed. Vandaag heeft ze om 4.45 uur, 10.15 uur, 15.00 uur en dan tussen 19.30/20.00 uur en dan maak ik haar nog wakker voor de 5e fles. We gaan niet op vakantie, maar wel dagjes weg, maar dan hoop ik dat het weer wel beter wordt, want dit is niks. Volgende week zijn ze nog een week bezig met renoveren en dan is het bouwvak vakantie dus hebben we 4 weken rust ook erg fijn. @ Vogeltje: Mali dus ook al aan de fruit hap wat worden ze dan snel groot he. Fijn dat je weer een baan hebt. Mooie foto's hoor van je meisje. Hier gelukkig een rustig dagje wat boren betreft alleen vanmorgen even verder lekker rustig. Ik heb volgende week donderdag een gesprek voor caissière bij de Sligro hopelijk wordt dat wat dan heb ik een hoop zorgen minder.
Hallo, Per toeval kwam ik op dit forum terecht. Ik was op zoek naar "mama's van april 2012".. Ik hoop dat ik me bij jullie forum mag aansluiten. Ik probeer zo in mijn profiel wat info te zetten maar hier alvast kort iets over mij: Op 25 april ben ik bevallen van Yasmine. Het gaat goed, heb nog verlof en hoef pas eind augustus weer te gaan werken. Ik werk in het onderwijs.
Welkom Yasminesmoeder, hoe is de bevalling gegaan en hoe zwaar en hoe lang was ze bij de geboorte? Geef je borst of Flesvoeding?
Even een kort berichtje van hier. We moesten 11 juli naar het cb en Tim is flink gegroeid; hij weegt nu al 6,5 kg de dikke beer! Heeft wel wat last van de prikjes gehad helaas. Met mij gaat het even niet zo goed. Erge last van de bijwerkingen van de nieuwe medicijnen. Zowel lichamelijk als geestelijk... Ben de komende dagen niet veel online, moet eerst mezelf even weer vinden. Hopelijk tot snel!
vogeltje Ik geef naar behoefte, daar kan geen richtlijn tegen op... Het enige wat ik in achterhoofd houdt is het minimale en maximale per dag... Als Neva dagenlang onder het minimale zit, in gewicht en lengte langzaam groeit... Dan zou ik mij pas een beetje zorgen gaan maken... grote kleine meid die Mali. Wat een heerlijk poppetje.. Neva en Mali gaan gelijk op... Ik geef af en toe al paar hapjes van fruithap, de ene fruithap vind Neva lekkerder dan de anderen.. gefeliciteerd met je nieuwe baan... tamtam die foto's heb ik gezien... Ik zit ook liever thuis in de ochtend, lekker rustig aan kunnen doen... Balen dat vriendin afbelde, hoelang gaan bouwvakkers bij jou aan de gang? yasminesmoeder welkom en gefeliciteerd... ik ben natascha, op 14 april bevallen van dochter Neva. zij is 4.5 week te vroeg geboren.. Alles gaat goed... jojo flinke knaap, gaat het nu wel weer wat beter met hem? Zorg goed voor jezelf, dat is het belangrijkst en wij begrijpen dat je even niet online kan zijn...