April 2012 mama's deel I

Discussie in 'De mama's' gestart door juultjeT, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Waarom beginnen sommige al met fruithapje?

2. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    #2542 tamtam78, 13 jul 2012
    Laatst bewerkt: 13 jul 2012
    @ Jojo: Je knul is net zo zwaar is Maylin. Eerst aan jezelf denken we zien je wel weer.
    @ Sefanja: Nu eerst 2 weken dan 4 weken rust en dan nog 3 weken ongeveer met de renovatie en dan nog 2 weken met de keuken, maar ze zijn niet alleen met ons huis bezig ook met de andere huizen in het blok.

3. yasminesmoeder

13 jul 2012
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    #2543 yasminesmoeder, 13 jul 2012
    Laatst bewerkt: 13 jul 2012
    Dank je wel voor het hartelijk welkom!

Tamtam78: De bevalling ging erg snel! Ik kreeg lichte weeeen om 6.30 uur, die werden om 6.55 uur heftiger. Om 7.55 uur verloskundige gebeld. Om 8.30 uur nog een keer haar gebeld, ze kwam om 9.05 en om 9.45 uur was Yasmine geboren! Ze woog bij de geboorte 3360 gram en was 51 cm. Nu is ze al 5560 gram en 61,5 cm.

Vruchtje24: Dank je wel, we wilden graag een internationale naam, zodat alle familieleden het kunnen uitspreken. We zijn namelijk een multi-culti gezin! Zag dat jouw kindje ook begint met een Y, dat is toevallig!

o ja, vergeten te vertellen. Ik geef bv en fv, omdat ik niet genoeg melk heb. Wil wel proberen zo lang mogelijk bv te geven, we zetten door ;)

Sefanja: dank je wel!

Ik ben me al druk aan het inlezen, echt leuk om eindelijk iets gevonden te hebben waar iedereen in dezelfde maand een baby heeft gekregen. Leuk om zo ervaringen te delen :)

4. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ Yasminesmoeder: Dat is idd een snelle bevalling, maar alles is dus wel goed gegaan? Was je over tijd?

Ik ben dus Tamara ben 7 April bevallen van een dochter Maylin. Ben ingeleid met 40+2, omdat ze het vermoeden hadden dat ze al vrij zwaar was(stond onder controle ivm zwangerschapssuiker)Ze was 4300 gram en 53 cm lang.
    Nu is ze 6500 gram en 61,5 cm.
    Ik heb ook nog een zoontje van 3 jaar.

5. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    tamtam ik hoop dat je een goede nacht hebt.
    ik hoop dat het gaat lukken bij de sligro.

fidel wat vervelend dat willemijn zich niet zo goed voelt met diarree enzo. wel fijn dat je man komende 8 weken werk heeft.

sefanja ik zat erbij toen hijd at op de bank deed, het draaien later op de dag was in de box, ik leg hem niet zonder toezicht op de bank omdat ik weet dat hij aan het oefenen is met draaien;)

wat groeit neva goed zeg echt super. wel vervelend dat ze last heeft van haar prikjes hopelijk voelt ze zich snel beter.

vogeltje wat super dat je een baan hebt gevonden, wanneer ga je beginnen?
    wat groeit mali goed zeg en ook al zo een leuke beer:D

yasminesmoeder welkom, en gefeliciteerd met yasmine.
    heb je een goede zwangerschap en bevalling gehad?
    ik ben wendy op 27 april bevallen van mijn kerngezonde zoon van 7340 gram en 51 cm na 41 weken zwangerschap.
    knap dat je bv en fv combineert dat is aardig intensief hoor ik vaak met vaak kolven ed.

jojo beterschap meid voor jou en tim!

vruchtje omdat viktor tekenen vertoont dat die er klaar voor is zoals zijn handen opeten, overal op bijten incl. mijn borsten happen als mijn vriend of ik wat eten en ook miepen en als er iets bij zijn mond komt hapt hij ernaar.

hier vandaag te horen gekregen dat ik een contract heb voor onbepaalde tijd..... ik ga werken ma,di,do,vrij van 14.30-17.30
    woensdag onder voorbehoud vrij alleen als ik nodig ben wordt ik opgeroepen, in de schoolvakantie werk ik dan 2 dagen per week dus dat is ook lekker. op deze manier kan ik thuis moederen in de ochtend en avonden en kan ik ook werken en onder de mensen zijn. hier ben ik mega blij mee. ze zijn erg tevreden met mij, ze verlengen eigenlijk geen contracten meer er is een uitzondering voor mij gemaakt:D

6. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ Miss geul: Wat goed dat je een contract hebt voor onbepaalde tijd gefeliciteerd!

Hier een beroerde nacht.
    Maylin wakker gemaakt voor een fles om 22.25 uur daarna ben ik ook naar bed gegaan, maar kon niet in slaap komen.
    Om 1.30 uur kwam manlief thuis en toen had ik nog niet geslapen. Om 4.00 uur kwam Maylin. Daarna sliep ik bijna weer begon Danian weer om 5.30 uur te huilen. Daarna nog tot 7.30 uur kunnen slapen toen stond Danian weer naast ons bed. Manlief ligt nog te slapen terwijl hij meer heeft geslapen als mij.
    Hij had al tegen zijn broer gezegd dat hij feest had, dus of ze wat later konden beginnen.
    Heb echt het gevoel soms dat ik alles alleen moet doen ik moet maar doorgaan hoe moe ik ook ben.
    Ik baal er zo van dat ik altijd wakker wordt van Maylin, want tot dat zij niet door slaapt doe ik dat dus ook niet.
    Slaap wordt mij niet gegund en ik heb het zo nodig.
    Ik ga ook van mijn man eisen dat hij op tijd terug is zodat ik kan slapen vanmiddag.
    Ik vraag me ook af hoe het straks moet als ik ga werken en ik zulke nachten hou.

7. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Goedemorgen!

Tamtam, balen van jullie nacht weer, en dan vooral die van jou! Hopelijk vandaag even bijslapen.
    Met Maylins flessen gaat het nu wel beter of niet?
    Manlief nu vakantie?

Miss Geul, super van je contract!

Sefanja, snap even je reactie "je hoeft geen slaapdiensten te draaien" niet...ik heb juist zelf aangegeven dat ik die er ook bij wil doen. Zo maak ik lekker veel uurtjes, waardoor ik weer meer tijd heb om bij mn jongens te zijn.
    Neva is lekker gegroeid. Heeft ze nu nog last van de prikjes?

Vogeltje, zo, lekker gegroeid zeg Mali! En ook al beetje fruithap..

Jojo, beterschap!

Yasminesmoede, welkom! Ik ben 2012mama, en ben op 11 april bevallen via ks van ons 2e zoontje, Kaj. Ons andere zoontje Finn wordt volgende week maandag 3 jaar.
    Kaj woog bij de geboorte 3460gr en was 49 cm lang. Inmiddels is Kaj 6100gr en 62cm.
    Ik geef fv.

Vruchtje, hoe gaat het daar? Lekker weekend samen?

Fidel, beterschap voor Willemijn.
    fijn dat manlief weer ff werk heeft.

8. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Sorry voor mn late reactie.
    Gisteren dus uit de slaapdienst gekomen. Ging erg goed. Heb goed geslapen ook...daarna jongens opgehaald en boodschappen gedaan. Morgen hebben we familiedag. Plan is om naar de Waarbeek te gaan en daarna te grillen bij ons thuis. Wij moeten het organiseren, maarja...even afwachten wat de weergoden doen!

Kaj is beetje onrustig. Nacht ging goed, maar gistermiddag verdrietig. Wel lekker om 19u op bed gelegd en dus tot 7u geslapen.
    Nu ook wat onrustig. Erg stinkende poep, wat krampjes...
    Misschien nog naweeen van de prikjes, het feit dat ik er niet was of sprongetje..weet het niet. Hopelijk snel weer wat beter.
    Flessen en slapen gaan gewoon wel goed gelukkig.

Wat betreft bijvoeding. Finn kreeg met 4mnd bijvoeding. Hij vond het zo lekker dat hij gelijk groente en fruit kreeg. Met Kaj wilde ik wachten tot na turkije, dan is hij ruim 5mnd, maar denk niet dat we dat gaan redden. Hij is nu al een goede eter en denk dat hij binnenkort wel toe is aan iets nieuws...ach kijk gewoon naar hem, en begin wanneer hij eraan toe is.

Ga nu opruimen, schoonmaken en de grill voorbereiden, dus lekker bezig vandaag...

9. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

4 jan 2007
    1.263
    0
    0
    Noord-brabant
    @ Stefanja ik vind voeden ook geen richtlijn ik kijk ook naar haar behoefte en zorg en wel voor dat het minimale gehaald wordt.

@ Yasminemoeder welkom ik ben op 5 april bevallen van dochter Mali met 37 weken dmv inleiding. Ze was 2220gram en 41cm. geef fv.

@ Vruchtje en 2012mama Mali krijgt nog geen fruithpap ze mag daar mee beginnen al we bij de dietist zijn geweest en tegen de tijd dat we daar zijn geweest is ze bijna 4 maanden. De reden dat ze mag beginnen is omdat de KA zegt dat het juist omdat ze kma heeft het beter is omdat als ze later begint de kans op meer voedselallerieen groter is en vanwege haar reflux.

10. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ 2012mama: Ja de flessen gaan stukken beter:)
    Ja manlief is nu 4 weken vrij.
    Hopelijk heb je mooi weer morgen in ieder geval veel plezier.
    Wat zielig dat Kaj wat uit zijn doen was/is.
    Gelukkig drinkt en slaapt hij wel goed.
    Finn dus ook al vroeg aan de fruit en groente als ze er aan toe zijn waarom niet.

Manlief is nu weg en zou proberen vroeg thuis te zijn.
    Hij is met zijn broer meegereden, dus kan ook niet zelf weggaan dus ik ben benieuwd. Anders ga ik wel weer op de bank liggen met oordopjes en gaat Danian maar tv kijken of spelen

11. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    goedemorgen april mama's

Wat een k*t weer, vinden jullie niet? Hier vannacht flinke onweer/ bliksem en regenbuien...En last van vliegtuigen die laag overvliegen, ze vliegen van hun route af... Ze mogen hier niet over vliegen, vanwege geluidsoverlast.

Neva is weer de oude, ze heeft geslapen van 22.00 uur tot 04.00 uur en daarna door tot 09.00 uur... Eigenlijk zoals gewoonlijk. Ze was druk met haar handen bezig en had honger.. Vannacht weinig geplast met als resultaat vanochtend nat bedje (voor het eerst)... Arme meid, ik hoop niet dat zij er lang in heeft gelegen.

Hier een redelijk druk weekend...
    Mijn man is puin wegbrengen naar gemeente werk... Daarna gaan wij boodschappen doen en naar een verjaardag.. Morgen heeft mijn vader een tennis wedstrijd (finale), als het droog is gaan wij kijken. Inde middag afspraak bij een potentiële stal voor Tinka...

miss geul pak van mijn hart... Leuk om te horen dat de baby's nu allemaal bezig zijn om zich om te rollen en op vuistjes te sabbelen ed...

Neva is weer de oude... Bedankt voor je reactie

Contract voor een onbepaalde tijd, gefeliciteerd... Nu garant op een vaste baan, dat in deze tijd... Helemaal top... Jij bent het waard om een contract te verlengen...

tamtam Arme jij, dat is je tweede nacht op rij waarin je slecht geslapen hebt. Ik deel soms mee met je gedachte, eigenlijk alleen wanneer ik moe en geprikkeld ben..

Groot gelijk dat je vanmiddag nog even je bed in ga duiken, als je man niet op tijd terug komt zou ik de kinderen daar heen brengen en weer terug naar huis rijden om naar bed te gaan... Je hebt je slaap hard nodig... En zeker als het een afspraak die met elkaar gemaakt is...

2012mama oh Sorry :), zal daar wel overheen hebben gelezen dat jij die er wel bij wilde hebben. Wat fijn dat je goed heb geslapen, meestal sliep ik beter op werk dan thuis, whahaha.

Familiedag, ik hoop dat je lekker weer gaat krijgen, in ieder geval droog... Of is het binnen? groot familie? Jullie moeten het organiseren, maar nog niet gedaan?

Kon je achterhalen waarom Kaj verdrietig was gisteren? Misschien is hij niet lekker door idd van de prikkies... Ze kunnen er zeker een week last van hebben, zei mijn huisarts.

12. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    tamtam vervelend ik hoop dat je man thuis is want op deze manier ga je er zelf niet beter van worden en is je lont ook erg kort denk ik zo.
    waarom gaat je man er in de nacht niet uit?

2012mama fijn dat je slaapdienst goed ging, ik herken die gedachte van dat is geld verdienen en je jongens slapen dan toch veel dus dan kan jij lekker werken. wel vervelend dat kaj nu niet zo lekker is wel gelukkig dat hij goed drinkt, even wennen dat mama hem niet naar bed brengt, uit bed haalt en weg brengt naar de gastouder.

vogeltje waarom die dietiste? wegens de kma of reflux?

hier de hele nacht doorgeslapen gelukkig.
    nu heb ik lekker kunnen douchen en hij is in bad geweest en vandaag nog een ronde kraambezoek;)
    vrienden vanuit de andere kant van nederland komen langs en zijn zelf 3 maanden zwanger dus dat is ook erg leuk.
    ze hebben hem al wel gezien want zij was jarig vorige maand maar omdat wij weekenden weg zijn geweest en zij het begin van haar zwangerschap beroerd was en een katten allergie heeft en wij 2 katten hebben we het even uitgesteld.

dus even mijn huis weer opruimen en schoonmaken en goed luchten.

groetjes wendy

13. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    sefanja dat klinkt inderdaad als een druk weekend.
    gelukkig neva weer de oude. maar komt ze altijd om 4 uur, vind je da=t niet vermoeiend? en een nat bedje wat vervelend voor haar inderdaad ik hoop inderdaad dat het niet te lang duurde voor je wakker was maar dan had ze denk ik wel gaan gillen hoor als het te lang duurde.

geniet van je weekend en neem je rust tussendoor ook voor neva

14. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    een goede nacht, wat fijn...
    Druk druk druk, maar voor een goed doel... Je krijgt kraambezoek van vrienden die je een tijdje niet hebt gezien... Wat zullen jullie het over zwangerschappen en baby's hebben als zij 3 maanden zwanger is... Veel plezier

15. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    Ze komt altijd tussen 04.00- en 06.00 uur, maar meestal rond 04.00 uur... Ik vind het niet vermoeiend, maar hoop wel dat zij doorslaapt als ik weer ga werken.. Ik heb 23 augustus mijn eerste slaapdienst...

16. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ Sefanja: De kinderen daar heen brengen is geen optie, want ze zijn daar druk met spullen over verhuizen en in elkaar zetten en ze hebben daar ook niks.
    Klinkt idd als een druk weekend. Veel plezier

@ Miss Geul: Manlief heeft nu 4 weken vrij, dus zal er nu wel regelmatig uit gaan. Normaal moet hij er om 5.15 uur al weer uit en hij moet rijden, dus daarom ga ik er uit door de weeks. Ik wordt er altijd wakker van en moet hem wakker maken, dus soms dan denk ik kan ik net zo goed zelf gaan. Het duurt altijd even voordat ik weer slaap, dus ben ook meestal nog wakker als hij weer in bed kruipt. Vorige week ben ik 's ochtends langer blijven liggen, maar daar wordt ik ook niet beter van. Ik hoop dat Maylin snel tot een uurtje of 6 gaat slapen en dat Danian ook minder gaat dromen.
    Gezellig dat er vrienden langs komen veel plezier.

17. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    En ik ben gebroken nachten gewend, al voor en tijdens zwangerschap om het uur wakker, dat maakt niet dat ik in de ochtend niet moe ben... Maar dat is snel over na huishouden doen... En 's avonds ga ik tussen 22.00- 24.00 uur naar bed...

18. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    respect meiden, ik ben blij dat viktor af en toe doorslaapt zoals vannacht dan kan ik er daarna een paar dagen tegen aan anders red ik het niet.

19. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Vogeltje, oke, dus eerst dietist. Wel opvallend trouwens, hier mn neefje ook aan de pepti voor kma, en hun kregen juist het adies om na 6mnd te beginnen met bijvoeding.
    Sefanja, hier ook veel onweer gehad..en nu alleen maar regen...wordt er moe van!
    Doe jij ook slaap/nachtdiensten?
    Hier ook denk ik rustiger op het werk dan thuis, al gaat dat thuis ook steeds beter. Finn wordt eigenlijk nooit meer snachts wakker, en Kaj heeft dat eigenlijk nooit gedaan.
    Inprincipe morgen buiten, hebben wel een alternatief, maar das echt 2e keus...
    We gaan morgen met 12 volwassenen en 7 kids. Ieder jaar organiseert iemand anders het, dit jaar zijn wij aan de beurt.
    Ik denk dat Kaj onrustig was door een combi van prikjes en dat ik een nacht weg was...ook hij moet wennen, en meestal doe ik hem naar bed en manlief Finn..
    Miss Geul, lekker geslapen dus, fijn!
    Tamtam, hier ga ik er ook altijd uit hoor voor de kids, vind het niet erg, maarja, als je al erg vermoeid bent is het soms net teveel he...
    Hopelijk vanmiddag nog een rust!
    Ik zou er ook niet goed over kunnen als Kaj veel wakker zou zijn, ben mn slaap ook hard nodig. Wel ga ik regelmatig rond half 10 mn bedje in, even bijslapen.

20. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ 2012mama: 21.30 uur naar bed is normaal voor mij. Nu krijgt Maylin nog een laatste fles tussen 22.00 uur en 22.30 uur, maar die kan manlief ook geven.
    Ik slaap normaal genoeg uren, maar dat gebroken slapen kan ik slecht tegen ook omdat ik moeilijk weer in slaap kom en daar blijf ik last van houden tot dat Maylin door gaat slapen.
    Ik had hetzelfde met Danian en dat duurde tot 9 maand ik hoop het nu toch echt niet.

Deel Deze Pagina