April 2012 mama's deel I

Discussie in 'De mama's' gestart door juultjeT, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Manlief belde net dat hij de hele dag nog wel druk is:x
    Moet nog wel naar de stad om voeding te halen voor Maylin. Normaal haal ik die hier in het winkelcentrum maar het was er niet meer. Hij zou zorgen dat hij om 16.30 uur thuis is.
    Zo maar op de bank liggen dan.

2. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    2012mama ik hoop voor jou op mooi weer morgen.

tamtam wat vervelend dat je man niet op kan passen, hopelijk laten je kids je even slapen zo meteen. ook nog naar de stad zat je al helemaal niet op te wachten balen zeg..

hier de boodschappen in huis nu het huishouden afmaken het staat al te luchten want die vriendin is allergisch voor katten dus even de ergste kattenharen en lucht verwijderen.

3. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Uiteraard toen ik net lekker op de bank lag werd Maylin wakker, dus fles gegeven. Zo meteen poging 2

4. yasminesmoeder

13 jul 2012
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    tamtam: ik hoop dat je een beetje slaap hebt kunnen krijgen! Vervelend dat je man weg is, hoop dat hij snel weer thuis is.

Miss geul: Gefeliciteerd met je vaste contract, knap hoor!!! Zal vast wel een opluchting zijn.
    Ik combineer inderdaad bv en fv, maar kolf nog niet. Ik geef kunstvoeding erbij. Ik hoef pas eind augustus weer aan het werk, dus dan begin ik met kolven. Heb wel al een paar keer gekolfd, om te zien hoe het ging.

Ons dochtertje heeft goed geslapen: van 21.30 tot 6.15: Dit gebeurt niet zo vaak, normaal komt ze rond 400 uur. Vond het wel lekker om even bij te slapen, en daarna is ze ook weer gaan slapen!

Wat is dit een actief onderwerp, erg leuk. Zaten jullie eerst in een ander onderwerp te schrijven? was namelijk wel benieuwd naar bevallingen, houdt me de laatste tijd erg bezig maar kon in dit onderwerp weinig terug vinden!

5. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
  6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    #2566 vruchtje24, 15 jul 2012
    Laatst bewerkt: 15 jul 2012
    Wat een rust hier.......

Miss G: nog gefeliciteerd met je contract voor onbepaalde tijd:D. Ik wist niet ook verder niet dat fruithapje al mocht voor de 4 maanden?!

yasminesmoeder: lekker nacht heeft je dochtertje gemaakt. Vandaag weer zo'n goede nacht

tamtam: is je man nog laat thuisgekomen en heb je nog kunnen rusten gisteren overdag? Hoe is je nacht gegaan hopelijk heb je een beetje kunnen bijtanken.

Sefanja: lekker druk weekend dus. Lukt het allemaal een beetje?

Gisteren had Y weer veel last met drinken. Je hoorde het dan helemaal door haar buik lopen (lastig uitleggen) begon dat keihard te huilen en duurde dan even voordat ze weer rustig werd. Toen begonnen we opnieuw en weer hetzelfde liede zo zielig:(. Als het vandaag nog zo gaat bij iedere voeding bellen we morgen de huisarts en willen we echt eens weten wat dit is want het is niet normaal. Desnoods sturen ze ons maar door. Mijn moederinstinct voelt dat dit niet oké is. Mijn meisje kan niet eens rustig genieten van haar flesje. Overdag ook erg weinig daardoor gedronken. Gisteren laatste fles 21.45 en toen kwam ze om 5:00 uur. Logisch als ze minder drinkt dat ze eerder komt.......

Gisteren met mijn man en Finn naar het circus geweest. Echt super leuk:). Even één op één met hem is ook leuk. Voor het eerst dat we oppas hebben gevraagd eigenlijk ook raar ze is al 3 maanden haha, maar eerder was het nog niet nodig. Mijn moeder pastte op super mensje daar laat ik mijn kids goed bij achter.

Ik begin nu af te tellen a.s. woensdag weer werken:( ook donderdag. Werken opzich vind ik wel leuk hoor, maar mijn kindjes weer missen na 4,5 maand thuis te zijn geweest en ze continue om me heen te hebben gehad zal wel even zwaar en wennen zijn. Ach dat ritme moet er ook gewoon weer even in komen. Gelukkig heb ik de luxe 24 uur te kunnen werken.

7. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ Vruchtje: Manlief was om 16.00 uur thuis en toen moest ik naar de stad. Heb wel op de bank gelegen maar niet meer geslapen.
    Kan me voorstellen dat je er tegen op ziet om te gaan werken. Maar is denk ik ook wel even van wat anders dan alleen mama zijn.

Hier weer een bagger nacht:(
    Manlief zou de laatste voeding(22.15 uur) en de nachtvoeding doen.
    Ik lag er om 22.00 uur in.
    Om 3.00 uur kwam Maylin, dus dat wakker maken voor de laatste fles is nu te laat geweest(zat nu 4 uur tussen de andere 2 keren 3 uur)
    Manlief fles gegeven en ik was nog wakker toen hij terug, hij ging liggen en sliep weer.
    Ik hoorde Maylin jengelen, dus ik er heen speen gegeven, maar die wilde ze niet. Bij ons in bed was ook niet goed. Ze was klaar wakker.
    Uiteindelijk met haar op haar kamer gaan zitten en een beetje gewiegd om 4.45 uur is ze eindelijk in slaap gevallen. Heb weer wat tranen gelaten. Heb ik de nachtvoeding niet kan ik er nog uit:x Danian begon ook om 5.00 uur weer te huilen daarna heb ik nog geslapen tot 7.00 uur.
    Manlief ligt nog in bed en als hij er uit komt(maak hem om 10.00 uur wakker) dan ga ik er weer in.
    Morgen beginnen de bouwvakkers weer om 7.00 uur en 's middags slapen zit er denk ik ook de hele week niet in als ze ook bij ons in huis komen.
    Ik weet echt niet hoe het straks moet als ik weer ga werken. Dit hou ik niet vol.

8. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    vruchtje op de potjes staat 4 maanden, volgens het cb 6 maanden maar viktor geniet er nu al van en heeft geen rare ontwikkelingen.

als je het niet vertrouwd inderdaad naar de ha en doorgestuurd worden is dan alleen maar goed dan kijken ze er goed naar want dat ze pijn heeft bij drinken is niet goed!

wel leuk nar het circus en gelukkig een goede oppasmoeder;)

dat is inderdaad aftellen geblazen voor je werk ik snap wat je bedoelt je bent nu gewend om je kids om je heen te hebben.

tamtam oh wat vervelend is het misschien een idee om even langs het cb te lopen met de vraag wat je kan doen? even hulp inschakelen om de oorzaak proberen te achterhalen want dit lijkt mij ook voor niet gezond maar die kleine meid houd zo geen dag en nacht ritme over denk ik....

hier ook een rommelige nacht:
    23.00 laatste voeding toen kwam hij 4.00 daarna 7.00- en toen 9.00 nu ben ik vermoeid op de laptop en hij licht in dromenlanden mijn vriend heeft er ook niets van mee gekregen.
    vanavond uit eten dus ik hoop dat het goed gaat komen, het valt mij wel op dat als we in de avond weg zijn geweest dat hij vaker doorslaapt als wanneer we in de avond thuis zijn, hij ligt dan in de box ook al te slapen. zo ik hem wakker moeten houden thuis, dat lijkt mij zo zielig wat denken jullie?

9. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    hey hey!!
    hier weer terug van vakantie!
    het was heerlijk, we hebben echt genoten!! de kinderen deden het hartstikke goed en het weer was heerlijk!
    dochtertje heeft nergens last van gehad gelukkig, ook niet van de hitte.. flesjes gingen gelukkig ook goed leeg!~

nu weer thuis en weer ff in ons oude ritme komen hahah!

verder begin ik 30 juli ook aan mijn nieuwe baan.. 3 dagen in de week van 9 uur.. lijkt me wel ff zwaar om de kindjes achter te laten maar aan de andere kant heb ik er ook weer zin in!

hoe gaat ie verder hier met iedereen?

10. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ Miss Geul: Het CB kan weinig doen denk ik. Normaal is ze 's nachts niet zo wakker hoor en slaapt ze gewoon na de fles weer verder.
    Balen van je nacht.
    Maylin slaapt volgens mij ook langer door als ze overdag minder slaapt, maar ga haar niet wakker houden dat lijkt mij niet goed.

@ Moesch: Welkom terug. Wat fijn dat alles goed ging.
    Wat goed dat je een baan hebt. Wat is het voor werk?

Hier van 10.00 uur tot 13.30 uur op bed gelegen dat doet een mens goed.
    Waarschijnlijk ga ik donderdag tot er met zaterdag naar mijn ouders alleen kan ik even bijtanken.
    Dan rij ik na de sollicitatie door naar Emmen.
    Moet mijn ouders nog even bellen, maar dat is vast geen probleem.
    Manlief vind het wel eng, want hij is bang dat hij 's nachts niet wakker wordt van Maylin. Ik lag naast de deur, maar gisteren heb ik hem naast de deur gelegd en nog moest ik hem wakker maken. Ik zei al als ze hard genoeg huilt wordt je wel wakker en dan is het maar te hopen dat Danian niet wakker wordt.
    Maylin drinkt vandaag kleine flessen, maar dat doet ze eigenlijk altijd als ze de dag ervoor veel heeft gehad dan trekt ze het weer recht zeg maar.

11. yasminesmoeder

13 jul 2012
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij lag het gewoon aan de nacht; lijkt wel of iedereen een moeilijke nacht heeft gehad. Ons dochtertje sliep om 22.30 en kwam om 4.00 uur: Op zich hartstikke lekker maar daarna kwam ze echt niet meer in slaap. Om 5.15 heb ik mijn man gewekt, en die heeft haar genomen. Kon ik weer gaan slapen. Vanochtend kon hij lekker uitslapen. Bleek dat ze nog een half uur wakker was geweest, en daarna pas gaan slapen.

Iemand zei iets over wakker houden 's avonds: Dit hebben wij ook een tijdje gedaan, zodat ze 's nachts wat door ging slapen. We gingen dan veel met haar kletsen en spelen. Leek wel iets te helpen, ze slaapt wat langer door.

Tamtam: Lijkt me allemaal erg vermoeiend zeg, je hebt je rust wel nodig! Hoop dat je wat kan bijtanken. Duurt de verbouwing nog lang?

En iemand schreef ook dat ze weer moest gaan werken aankomende donderdag (toch?) Succes alvast, lijkt me behoorlijk wennen.

Goh, ik wil wel veel reageren maar merk dat ik soms niet weet wie wat heeft geschreven! Nog last van zwangerschapsdementie;) of is dit normaa? :(

12. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ Yasminesmoeder: Jullie dus ook al zo'n spook nacht. Hopelijk eenmalig
    De renovatie is nog deze week en dan 4 weken rust gelukkig. Daarna nog een week of 5 a 6.
    Hier geen last van een slecht geheugen. Je kan ook de bladzijde er naast houden waar je op wil reageren kun je het meteen terug zien dat doe ik ook vergeet je ook niks:)

13. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    moesch fijn dat de vakantie goed ging en wat leuk een nieuwe baan wat ga je doen?

tamtam gelukkig heb je een oplossing gevonden om even bij te kunnen tanken, hopelijk gaat het allemaal lukken.

yasminesmoeder dank je wel voor de ervaring over het wakker houden, ik leg hem na de voeding altijd terug in de box en na een uur zelfstandig spelen valt hij als een blok in slaap.

wat vervelend ook jij een rommelige nacht.
    hopelijk eenmalig.

14. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Moesch: welcome back:). Wat fijn dat alles allemaal goed is gegaan op vakantie. Je was toch 4 wk weg? Niet normaal hoe snel de tijd voorbij gaat. Wat zijn jouw flestijden en slaapt ze (nog) door?

Yasminesmoeder: hmm ook al rommelnachtje blijft vermoeiend hè. Moet jij straks weer werken of ben je thuismama?

Miss g: ik denk ook dat slaappatroon niet te beïnvloeden is. Vindt hij zijn fruit lekker of kijkt hij beetje vies erbij?

2012mama: hoe is de familiedag gegaan ?

Tamtam: goeie keus om even bij je ouders tot rust te komen. Door langdurig weinig slaap kun je er zelf nog aan onder door gaan.

Hier alles weer rustig bij y met drinken. Ze drinkt wel een stuk minder gemiddeld 140cc x 5= 700cc is dat erg? Ze zal nu ongeveer 5900 gram wegen. Neem aan dat ze drinken wat ze nodig hebben. Luiers zijn goed vol dus dat hou ik in de gaten

15. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ Vruchtje: Fijn dat Y weer rustig drinkt. Ze drinken echt wat ze nodig hebben. Maylin zit nu op 690, maar daar komt nog de fles van 21.30 uur bij.

Maylin was weer helemaal overstuur toen we haar in bed legden om 18.30 uur. Ik had eerst 150+5 gegeven, maar dacht dat dat misschien niet genoeg was dus nog 70 cc bijgemaakt en die ging ook leeg. Daarna begon ze wel weer te huilen, maar speen gegeven en is ze in slaap gevallen. Ze doet dit elke avond, dus misschien ook de dag verwerken.
    Heb mijn ouders gebeld en ik kan daar terecht, dus rij donderdag na mijn sollicitatie meteen door.
    Moet zeggen dat ik er echt naar uit kijk ff tijd voor mezelf en 2 nachten goed slapen.
    Maylin heeft al een paar dagen luieruitslag. We smeren er bepathen op en ik dacht dat het minder werd, maar vanmiddag had ze gepoept, ook heel dun, en toen bloede het zelfs een beetje, dus denk dat ik toch maar naar de HA ga. Ze lijkt er geen last van te hebben gelukkig.

16. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Tamtam: Wat fijn en verstandig dat je even voor jezelf kiest en gaatbijslapen. Spannend ook hoor je sollicitatie maar komt vast goed.

yara slaapt nu lekker voor het eerst niet bij ons op schoot, erg fijn je handen vrij te hebben:)

17. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    vruchtje gelukkig is y weer rustig met drinken.
    ze drinken volgens mij idnerdaad wat ze nodig hebben, tenminste bij bv is dat zo dus dan zullen ze dat met fv toch ook zelf kunnen regelen denk ik.
    fijn dat je even ja handen vrij hebt.

tamtam gelukkig kan je terrecht bij je ouders, ik hoop dat je een goede sollicitatie en daarna lekker bijslapen geniet van die rust, zodat je er daarna weer met volle kracht tegen aan kan.
    vervelend die luieruitslag ik hoop dat het snel overgaat.

hier was een super leuke dag\avond.
    mijn ouders kwamen terug van vakantie en dan gaan ze altijd uit eten en mijn pa vroeg of wij erbij wilden zijn, dus we zijn gezellig naar een wok theater geweest. ik wist niet dat het zo makkelijk was met een baby uit eten, toen iedereen het voorgerecht nam zat ik viktor de borst te geven, tijdens het hoofdgerecht lag hij lekker te kletsen en rond te kijken en bij het nagerecht sliep hij. daarna naar mijn oma haar huis gegaan voor de koffie nou dat vond mijn oma zo leuk ze heeft viktor zijn fruithapje gegeven en zat helemaal te glunderen. het was zo wie zo een verrassing voor vele want alleen mijn vader wist dat wij daar waren nou de oma's en opa hebben genoten van viktor van het kletsen, het lachen en hij was heel veel gegroeid vertelden ze.

nu nog even een drankje en dan slapen, viktor ligt al lekker in bed, die was veel wakker dus hopelijk slaapt hij vannacht door.

groetjes wendy

18. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    vruchtje, viktor geniet van zijn fruithapje hij haalt zijn vuist vaak uit zijn mond en zijn mond wijd open en zit nog lang na te smakken.

19. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    goede morgen dames,

hier heeft vitkor een goede nacht gehad hij sliep om 22.00 en werd 00.30 van een mega poep luier en sliep daarna tot 6.00.
    alleen ik lag klaar wakker in bed van 23.30-2.00 en kon daarna slapen tot 6 uur gelukkig nog en beetje geslapen.
    zo meteen komt de schade expert en dan kan ik daarna weer de deur uit nu wachten want hij zou tussen 8-12 uur komen.
    viktor ligt weer lekker te slapen.

20. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ Miss Geul: Das minder dat je wakker hebt gelegen. Gelukkig liet Viktor je daarna wel slapen.

Hier ook heerlijk geslapen. Manlief deed de nachtvoeding en Maylin kwam om 2.15 uur daar werd ik wel wakker van, maar manlief er uit gestuurd en ben weer in slaap gevallen. Danian begon ook weer te huilen, maar ook toen is manlief er uit gegaan. Maylin kwam om 6.15 uur weer en die heb ik bij ons in bed de fles gegeven. Om 7.00 uur moesten we eruit, want de bouwvakkers zijn er weer. Zelfs Danian heeft tot 7.00 uur geslapen dat is lang geleden.
    Manlief is de auto naar de garage aan het brengen voor de APK en hij moet straks nog naar de HA. Morgen moet ik met Maylin heen voor de luieruitslag.
    Wij gaan Maylin niet meer wakker maken voor een fles, want ze slaapt daarna nog maar 4 uur, dus we geven haar tussen 19.00 uur en 19.30 uur een fles en dan laten we haar zelf komen.

Deel Deze Pagina