vastplakken aan de luier? hier geen last van... wat lief van je ooms en tante... die nachten wen je uiteindelijk wel aan, althans hier wel.... 's nachts zorg ik voor Neva, ik ben een makkelijker slaper... voor mijn zwangerschap had ik al eeuwen gebroken n88, dat is mijn ritme gewordem
Thaqnks Sefanja... ik durf het niet zo goed, maar van de andere kant... als ze honger heeft meld ze zich vast wel toch???
daar heb je gelijk in... ik zou mijn kleine ook niet wakker maken als het 's nachts slaapt... straks wennen zij daar aan en krijg je juist gebroken n88... Ze komen vanzelf en je kleine krijgt voldoende binnen... geen zorgen
kv sorry geen ervaring mee. luiers: ik had geen last van plak luiers alles ging erdoorheen met als gevolg elke 3 uur een schoon pakje en heel veel was, nu kruidvat luiers en dan geen last van. foto's wat een schatjes heeft iedereen en wat een fotogenieke kinderen. fidel wat lief van je oom en tante echt geweldig. chelleke dat lijkt me wel dat als ze honger heeft dat ze komt. hier is viktor weer erg onrustig, normaal ligt hij rustig boven op de bank, nu was hij veel aan het trappelen en jammeren. en vragen om eten, nu heb ik hem de borst gegeven en in bed gelegd. ik laat hem even 10 minuten huilen en ga dan weer kijken. wat hard verscheurend.
Hier geen problemen met de pampers.... ben nu wat gratis luiers van de etos aan het opmaken, maar wat een verschrikkelijke dingen... gebruik ze echt voor als ik tussen door een keer extra verschoon, want vind die dingen nog stugger en erger dan mijn kraamverband..... bah..... een echte afrader dus.... Vind trouwens de luiers van bumbies ook wel te doen... ( jan linders verkoopt deze)...
miss geul Heb jij weleens geprobeerd hem op zijn buik te leggen... Neva was vanmiddag ook enorm van slag, eenmaal op haar was zij stil....
fidel ik merkte vandaag wat je bedoeld, want de pamper plakte vandaag inderdaad vast aan de billen misschien omdat de ontlasting anders word hier zijn de kruidvat luiers goed te doen, pampers vind ik niets en bumbies heb ik voor de volgende maat, we zijn nog zoekende. sefanja ik leg hem op zijn buik op mijn buik maar in bed durf ik dat niet ivm wiegendood dat zou eerder op zijn buik gebeuren, ik weet het niet maar ik vind het een enge gedachte. hier liep het weer anders: we zijn geen boodschappen wezen doen maar naar een verjaardag geweest van een kind van 1 eerst gebeld hoe druk het was en het was goed rustig nou oke dan komen we langs, en daarna bij mijn ouders gegeten en nog wat gedronken. we zijn nu net thuis viktor ligt in bed te slapen en lijkt tevreden, hij hield iedereen voor de gek vanavond iedereen dacht dat hij honger had maar zodra hij bij mij lag ging hij slapen, nu al een moederskind hij was aan het sabbelen op alles, was aan het zoeken naar melk bij anderen en was vreselijk aan het huilen. maar nu heb ik hem net de borst gegeven en alles gedaan zoals altijd voor het slapen en hij lag vredig in zijn bed toen ik naar de woonkamer ging.
Je zou het in eerste instantie overdag op zijn buik leggen, in jouw bijzijn.. Dan kan jij hem in de gaten houden... Neva is nu drie weken oud, draait zelfstandig haar hoofd... Ze ligt echt niet met haar neus in de kussen of dergelijk... Ik begrijp dat het idee eng is, maar af en toe op de buik leggen is goed voor ze... Goed voor de nek spieren...
Hoi dames, Paar daagjes niet geweest maar het viel me mee wat ik bij moest lezen. Probeer het ook wel te houden,maar hoef hier geen een moeder uit te leggen dat je af en toe niet weet waar je de tijd vandaan moet halen! Nu zit ik Thijm te voeden en kan mooi even tussendoor reageren! @speen: ik heb een aantal Keer de vraag gelezen welke Speen geschikt is voor gulzig drinken/verslikken! Via de difraxsite kun je spenen krijgen waar je Zelf een gaatje in kan prikken! Ik heb een consulent om advies gevraagd en kreeg er zelfs 2 gratis opgestuurd! Dus proberen waard! Daarnaast kreeg ik ook de dentalspeentjes (voor verslikken) maar vind deze echt niet fijn voor Thijm! Hij zelf ook niet en ze gaan nog best snel Daarnaast werkt hier de johannesbroodpitmeel super! @pampers: ik heb alleen pampers en kruidvat geprobeerd! Pampers bevallen super, niet 1 x doorgelekt! Kruidvat vind ik stug en niet zacht voor de billetjes! @nachten: de laatste 3 nachten heeft Thijm zich voorbeeldig gedragen. Normaal meldde hij zich rond 4.00 maar afgelopen keer pas om 5.30/6.00 en vanmorgen Zelfs 6.30. Laatste fles heeft hij dan om 23.30 uur gehad. Dus dat is echt fijn en hoop dat hij dit ritme vasthoudt Hier gaat alles goed! Mag eindelijk donderdag weer autorijden want ben het echt beu! Het begint nu weer wat drukker te Worden net kraamvisite van de mensen die wat langer gewacht hebben! eigenlijk verder weinig bijzonders. @naomi: hoe gaat het met jou en en kleine? Hebben volgensmij al een tijdje niks van je gelezen( niet verplicht voelen hoor maar vroeg het me af) hopelijk gaat alles goed en geniet je lekker van je gezinnetje @josephine: ik weet niet of je het forum nog leest maar hoe gaat het bij jullie? Ook lekker aan het genieten? Fijne zondag allemaal
Goedemorgen allemaal Hier weer een goede nacht gehad vertrouwen is wel weer terug Ze heeft gelukkig ook nergens meer last van zo fijn. Hooguit krampjes maar welke baby heeft daar niet last van. Gistermiddag met zijn 4-en naar de kermis geweest. Finn vond het helemaal geweldig zo heerlijk je kind zo te zien genieten. Y lag heerlijk in de wagen de slapen door alles heen Troela: lekkere nachten joh hopelijk houdt hij dat ritme inderdaad vast. Vraagje: ligt jullie kind af en toe als het wakker is in de box en zo ja hoelang ? En misschien domme /rare vraag maar is toch niet zielig haar even 10/15 minuten geen aandacht te geven als ze in box ligt? Ben zo onzeker nog meer als bij zoonlief toendertijd. Straks kraamvisite vanmiddag ook ben het soms zat al die visite herkenbaar ? Fijne zondag allemaal
@ Troela: Wat fijn dat Thijm zulke goede nachten maakt. Dan kun jezelf ook goed slapen @ Vruchtje: Maylin ligt hier ook wel is wakker in de box en we geven haar ook niet altijd aandacht hoor dan ligt ze mooi om zich heen te kijken. Fijn dat jou nachten ook weer beter gaan. @ Pampers: Die gebruik ik niet vind ze niet fijn. Gebruik Bumblies en die bevallen prima @ Foto's: Zag mooie kindjes voorbij komen. @ Chelleke: Als ze honger heeft meld ze zich vast wel. Hier ook een goede nacht gehad. In het weekend doet manlief de nachtvoeding. Ik had Maylin om 22.00 uur nog een fles gegeven daarna kwam ze om 2.30 uur en toen om 7.15 uur. We moesten haar om 22.00 uur wel wakker maken en dronk ze dus maar 70 cc, dus ik was bang dat ze eerder zou komen, maar viel dus mee. Ze drinkt de meeste flessen van 130 cc leeg. Johannesbroodpitmeel wel geprobeerd, maar ze moet er veel te veel moeite voor doen om het eruit te krijgen. Heb de 3 standen speen gebruikt en stand 2 van Advent en bij allebei valt ze snel in slaap, dus ik ben er mee gestopt. Vandaag nog geen plannen
troela Gelukkig wordt hier niet zoveel af gekletst, je hoeft niet ver terug te lezen... In een andere topic, ben je er een halve dag niet, kan je 30 pagina's bij lezen... Dit is soms niet te doen terwijl je wel graag bij wil blijven... Lekker dat Thijm zich in de nachten voorbeeldig gedraagt.. Hier ook wel ritme in de nacht, Neva krijgt fles om 00.00 uur en meldt zich tussen 03.30- 04.00 uur en daarna tussen 07.30- 08.00 uur... auto rijden Waarom zou jij geen auto mogen rijden? Ivm bevalling? Ik heb ook nog niet gereden, maar dat komt omdat mijn man nog vrij is en met ons overal heen gaat... Woensdag sta ik er alleen voor... Dat zal even wennen zijn... vruchtje Ieder jonge baby heeft last van krampjes, dat kan tot drie maanden blijven... Hoe reageert de oudste op de baby? Ik zie het helemaal voor mij, de oudste aan het genieten en jij met een grote glimlach op je gezicht... Wat een voldoening dan weer he? huilen Je zou best wel je kleine even laten huilen als het geen lichamelijke oorzaak heeft zoals honger, pijn, vieze luier, darmkrampjes of dat hij zich verveelt of aandacht wilt... Je kan aan het huilen wel horen of er iets aan de hand is... Een paar minuten wachten, kan dus best... Mijn voorkeur gaat echter uit naar troosten om geborgenheid te geven, naar mijn interpretatie hoeven zij dan minder vaak te huilen... Anti-huil Top 5 1. Babys die veel huilen, blijken het beste te gedijen bij rust en regelmaat. Probeer een vast dagritme aan te houden met vaste tijden van eten en slapen en houd het aantal prikkels beperkt. 2. Als je alles hebt gedaan om je baby te kalmeren, is er niets op tegen om je baby in zijn bedje te leggen en even te laten huilen. Ga elke vijf minuten wel even kijken om te weten dat hij niets mankeert, zonder je baby op te pakken. 3. Probeer te ontspannen. Haal diep adem, neem een douche, bel je vriendin, luister naar je lievelingsmuziek. Bedenk dat iedere baby uiteindelijk stopt met huilen. 4. Babys kunnen, en doen dat ook regelmatig, lange periodes huilen, zonder dat dit kwaad kan, behalve dat ze hun ouders van streek maken. 5. Babys die veel aandacht krijgen als ze huilen, leren minder goed om ook op andere manieren te communiceren. Met name babys vanaf een half jaar huilen wel eens om aandacht te krijgen. Let op wanneer je kind rustig is, zich goed vermaakt of op een leuke manier aandacht vraagt. Geef hem juist op die momenten aandacht en complimentjes. visite Als je visite af en toe beu bent, vraag dan om een andere keer langs te komen... Dat jij even tijd door wil brengen met je gezin zonder iemand anders erbij te hebben... Anderen zouden dit wel kunnen begrijpen... tamtam Wat lekker dat jouw man de weekend nachten jullie baby voedt.. Maar kan jij wel rustig door slapen? Ik word wakker van minst geringste geluid dat Neva maakt... Mijn man daar en tegen wordt wat moeilijker wakker... Ik voed Neva ook in de nacht, zeker geen problemen mee. Hier een onrustige twee helft van de nacht, voor het eerst... Neva heeft om 04.00 uur haar voeding gekregen... Na het voeden laat ik haar 15 minuten op mijn schouder liggen om te boeren, maar meestal lukt het haar niet... Dit gaat uiteindelijk dwars zitten... Vanochtend na voeding over gegeven, in bed verdroogt.. Daarna een uur wakker gelegen, echt zielig... Wij gaan vandaag naar mijn paard, eindelijk... Mijn paard wordt tijdelijk door een ander verzorgt... Ik mis haar enorm..
Goedemorgen meiden (bijna middag alweer hihi) Sefanja leuk jij ook een paard dus!! Ik ook en zie hem naar me zin veel te weinig de laatste tijd, hopelijk wordt het straks beter. Vruchtje fijn dat het weer beter gaat met jullie meisje! Fijn te lezen dat de meeste hier aardige nachten hebben! Ik mag meestal ook niet klagen! Lekker is dat! luiers, Ik gebruik ook pampers, lekken niet door maar soms wel plakken.
sefanja, ik leg hem overdag vaak op zijn buik op mijn borst en nu ligt hij op mijn been op zijn buik, en dan is hij rustig. veel plezier bij je paard, ik snap dat je bent gaan missen en handig die tips, ik ben inderdaad ook echt van de geborgenheid vooral als een kind net 1 week is dan vind ik laten huilen zo zielig. troela fijn die nachten en inderdaad het is erg druk met een kind. vruchtje fijn dat je het vertrouwen in jezelf terug krijgt. tamtam een heerlijke rustige zondag zo als ik het hoor. fijn zo een goede nacht. viktor net in bad gedaan, en nu ligt hij op zijn buik op mijn arm of schoot afwisselend. hij blijft erg winderig en onrustig dus ik hoop snel een volle poepluier te hebben.
Dames even een snel vraagje, heb nl bezoek : Mila heeft in haar nekje in een plooi zeg maar een klein smetplekje... ruikt ook een beetje. ik heb er sudocreme opgedaan, is dit goed of kan ik beter iets anders erop doen?
Het was weer een luxe vannacht! We hebben geslapen van half 1 tot 6!! Tis weer papa-dag vandaag. Dit keer is Jeroen niet met Jonna gaan zwemmen, maar ze zijn naar Monkey Town in Hilversum. Lekker klimmen en springen. Ilona slaapt gelukkig nu .maar moet nu wel een flesje. De rest van de dag lekker rustig. Sefanja Wat een mooi meisje! Chelleke Ik zou de laatste fles idd wat vervroegen. Lekker mee gaan met wat je meisje aangeeft. Ze drinken wat ze s nachts missen er overdag wel weer bij. Dus kwa voeding blijft ze gelijk. Jonna had ook erg smetplekjes ivm dikke huidplooien. We hebben bewust geen sudo creme gebruikt omdat dat juist blijft klonten en dus erger kan worden. Wij hebben bepantane gebruikt en dun op gesmeerd. We gebruikten ook nog iets anders, maar kan even niet op de naam komen. Troela Wat super dat die flessenspeen zo goed werkt en JBP. Vruchtje Hier ligt Ilona ook in de box als ze wakker is hoor. Niet zo heel lang. Ze ligt ook wel eens op de grond op een oud dekbed. Kan ze lekker om zich heen kijken en dan leggen we haar ook even op haar buik zodat ze goed kan oefenen om haar hoofd om hoog te houden.
hey meiden, ff een vraagje.. mijn dochtertje krijgt nu friso standaard.. hierdoor spuugt ze veel minder als toen ze BV kreeg.. maar ze blijft nog wel een beetje spugen.. zouden jullie zomaar overstappen op friso comfort of nutrilon omneo? of eerst overleggen met cb? ik heb eigenlijk ook wel spijt dat ik niet direct nutrilon standaard heb genomen ipv friso.. nutrilon heb ik bij mn zoontje ook gebruikt.. maar ben bang dat als ik nu overstap op nutrilon dat ze dan krampjes krijgt ofzo.. volgende week afspraak staan voor het aanvragen van een paspoort.. hoop dat ie op tijd klaar is.,. gister foto's wezen maken, maar de kleine meid wou niet wakker worden en ze moeten met de oogjes open op de foto.. dus nu ga ik komende week alleen terug met haar.. ga dan net voor een voeding.. hoop dan dat ze dr ogen open maakt haha.. vruchtje, hier ligt ze ook wel eens alleen in de box zonder dat ze aandacht krijgt.. zolang ze om zich heen kijkt en niet huilt is t toch prima? ook in de ochtend in haar bedje,, als ik dr de fles heb gegeven en geboerd dan leg ik dr terug in haar wiegje.. en dan blijft ze ook om zich heen kijken en geluidjes maken.. ik laat dr dan gewoon liggen en probeer nog wat te slapen.. als ze huilt pak ik dr bij me in bed op mn buik.. sefanja.. hier duurt boeren ook erg lang.. soms boert ze meteen en soms heb ik dr 15min op mn schouder en heeft ze nog niet geboerd... ze gaat dan ook spugen! ik leg dr op dr zij in haar wiegje zodat ze niet stikt of verslikt in haar spuug.. ik vind t zo zielig als ze dan ook helemaal nat word van dr spuug.. dus ook geregeld verschonen in de nacht! ankje, heerlijk zo'n nacht! hoop dat onze kleine dat ook snel gaat doen hahah! miss geul.. zielig dat jullie mannetje zoveel last van krampjes heeft.. mijn zoontje had dat ook heel erg! ons meisje heeft in de avond ook wel last van krampjes maar niet zo extreem als bij mn zoontje! gewoon lekker bij je pakken dan! hier heeft mn man de fles om kwart voor 1 vannacht gedaan.. om half 3 begon ze wat te huilen dus proberen te rekken met speentje.. om half 5 uiteindelijk flesje gehad.. en om 8u weer! hoop dat ze snel naar 1 voeding in de nacht gaat en dan gewoon weer in de ochtend n fles! ik bied nu ook 120+4 in de laatste fles aan.. soms drinkt ze t leeg maar meestal niet.. soms krijgt ze 90+3 al met moeite leeg.. zouden jullie t zo laten of dan een speentje nummer 2 proberen en dan 120+4 geven om de 4u? zodat ze t sneller leeg heeft en niet in slaap valt?
vruchtje, nee tuurlijk is dat niet erg meid.hier ligt Daan wel langer in de box zonder dat ie aandacht krijgt hoor, als wij aant eten zijn bijv of iets anders, zolang ie niet huild ist prima toch!! chelleke, je moet t vooral goed schoonmaken en droog houden na het bad enzo.en sudocreme of talcpoeder oid lijkt mij prima.zulke plekjes krijgen ze ook snel onder de oksels! ankje leuk zo'n papadag, hoe vaak doen jullie dat?
Thanks Ano en Ankje... tis echt een flinke plek, maar ik zie dat ze het rondom haar hele nekje wat rood heeft in die plooitjes... en dat terwijl ik t echt goed droog houd.... voel me echt zo'n waardeloze mamma nu he omdat ik weet dat die plekjes echt wel pijn doen... germ arm meiske...
chelleke, ik zou de sudo creme gebruiken en even aankijken, oja en kleding aanpassen lage kleding zodat de nek misschien meer lucht. ik snap je gevoel dat je een slechte moeder bent maar uit al je verhalen komt duidelijk naar voren dat je een goede moeder bent en die onzekerheid blijkt heel normaal zo voelde ik mij ook bij de navelstreng ontsteking van viktor, en met zijn kramp. ankje wat lekker zo een lange nacht, en leuk zo een papa dag en wat doet hij dan leuke dingen zeg. moesch sorry ik durf het niet te zeggen van de flessen, ik geef op afroep bv dus ik zou zeggen kijk naar je kind, maar ik weet niet of dat dat ook zo werkt met de fv. ik ga morgen proberen een foto te laten maken. hier is de visite weg, vlak voor het bezoek een flinke poepbroek dus hij was rustig maar net weer alleen wat gele vocht dus er zit nog een verstopping ik hoop dat het snel voorbij is, nu ligt hij op bed hopelijk even te slapen..