April 2012 mama's deel I

Discussie in 'De mama's' gestart door juultjeT, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    tamtam fijn dat jij hebt kunnen bijslapen.
    dan voel je je vandaag vast een stuk beter.
    nu dus afwachten wat maylin doet nu je haar niet meer wakker maakt.

2. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Goedemorgen!

Hier gisteren een super leuke dag gehad. Erg mooi weer, en Finn heeft zich super vermaakt. Vooral de botsauto's en achtbaan waren populair!
    Ook Kaj vond het erg leuk.
    Gisteravond gewoon lekker om 7u op bed gegaan en geslapen tot vanochtend 7u. Toen flesje en daarna lekker gespeeld in de wipstoel en box. Ook heeft hij lekker gelachen om Finn. Kaj reageerd erg enthousiast op Finn, zo leuk om te zien.
    Doen andere kindjes dat ook?
    Finn is nu naar het kdv en ik ben de puinzooi (ach valt mee) van gisteren aan het opruimen. Kaj ligt lekker te slapen.
    Verder nog even boodschappen doen straks en verder geen plannen.

Vruchtje, wat leuk, samen naar het circus!
    Ik maak me niet druk om de hoeveelheid fv, maar kijk naar voldoende plasluiers, en of kaj tevreden is. kreeg dat advies ook op het cb.
    Miss geul, ik denk dat wakker houden echt niet werkt...zou ik dus niet doen.

Moesch, fijn dat de vakantie leuk was! Wat voor werk ga je doen?

Yasminesmoeder, ik reageer altijd met het kladblok op mn laptop erbij, schrijf daarop dan en dan kopieer ik het.

Miss geul, waarom leg je hem in de box en niet op bed? gewoon nieuwsgierigheid hoor.
    is de schadeexpert al geweest?

Tamtam, fijn zeg, zo'n nacht!
    Wij zijn idd ook zo begonnen, 19u een fles en dan maar zien...alleen werd Kaj eigenlijk gelijk pas om 7u weer wakker.

3. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    ik leg hem in de box om overdag meer contact te hebben omdat hij sinds nacht 1 al in zijn eigen bed ligt bind ik overdag meer met hem, zo kan ik inhaken op zijn 1ste hongersignalen.
    hij ligt alleen in de nacht in zijn eigen bed als ik hem begin van de avond in bed leg dan wordt hij 2 uur wakker heb ik ook geprobeerd namelijk.

fijn dat gister zo een succes was. veel succes met puinruimen vandaag.

4. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    thnx lady's! ga werken in een apotheek als apothekersassistente!

@vruchtje slaaptijden verschillen maar is meestal tussen 22u en 23u.. ze sliep tijdens de vakantie dan wel door tot half 8 (half 7 van hier)..
    hier is t weer de oude tijd van 7u in de ochtend..
    ze krijgt 4 flesjes van 150/5 en 1 van 180/6.. die gingen op vakantie allemaal op.. maakte de flesjes met bronwater..
    nu we weer terug zijn laat ze steeds wat staan in de flesjes en het flesje van 180/6 laat ze zeker 50cc van staan..
    ook huilt ze weer erg veel s'avonds.. dit deed ze op vakantie helemaal niet meer..
    begin nu te denken dat het miss door het kraanwater komt... haar ontlasting was vandaag ook weer wat groen..

verder zijn we gister ff met dr naar de hap geweest omdat ze een bult op dr linkeroog heeft.. tegen het neusje aan, aan de bovenkant.. en ook een klein pigmentvlekje op dr buikje sinds n 2 weken...
    bult bleek een verstopte traanklier te zijn.. die moet ik nu proberen weg te masseren en anders vrijdag ff terug naar de ha..
    pigmentvlekje was niks..
    ik vind t eerlijk gezegd wel eng, ik had voor ik naar de hap ging gegoogled en toen kwam ik op allemaal nare dingen uit.. ben bang dat t toch iets anders is terwijl de arts er zeker van was dat het een verstopte traanklier is.. maar ik ben dan ook wat hypochonder denk ik:(

dames die een dochtertje hebben,, denken jullie al aan oorbelletjes? ik wil ze eigenlijk nu wel al laten zetten,, maar mn man vind het zielig hahah!

rollen jullie kindjes al om? hier nog niet.. ze heeft t tijdens onze vakantie wel 1 keer gedaan maar sindsdien niet meer..
    ze haat t ook op dr buik.. ze kijkt dan ff rond en dan zet ze het op een krijsen!

5. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    moesch misschien even proberen om ook hier even kraanwater te geven om te kijken of het huilen minder wordt?

als je het niet vetrouwd waarom ga je dan niet eerder je huisarts zodat die er nog een keer naar kijkt.

viktor probeert het volop soms lukt het wel maar vaak nog niet.

6. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ 2012mama: Fijn dat het gezellig was gisteren. Ja de puinhoop er na is altijd wat minder.
    Maylin is ook altijd Danian aan het volgen zo leuk.

@ Moesch: Kan me voorstellen dat je je wat zorgen maakt, maar de HA zal het wel weten toch. Fijn dat het pigmentvlekje niks was. Dat ze minder drinkt kan aan het kraanwater liggen ik zou het in de gaten houden. Maylin rolt nog niet. Oorbelletjes hebben we nog niet over na gedacht vind haar nu zo wie zo nog te klein.

7. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    ja denk er ook over om hier ook bronwater te proberen!

we hebben donderdag een afspraak bij het cb voor de 2e spuitjes.. laat dan ook gelijk de cb arts er naar kijken..
    volgens mn man is het al iets verminderd door het masseren maar ik zie dat niet..

8. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw

ja het was ook al een oudere man die arts.. dus ik denk wel dat die het wel goed gezien heeft.. hij heeft er aan gevoeld en naar gekeken en toen zei die gelijk van ja, dat is een verstopt traankliertje.. ik heb toen nog n keer gevraagd of hij het zeker wist.. en toen zei hij ja..
    volgens mn man moet ik er niet aan denken en weet de arts t beter.. maar blijf me toch zorgen maken!

dat denk ik ook idd, dat het door het kraanwater komt.. ik laat dr nog een dagje wennen, als t zo blijft ga ik denk ik bronwater proberen en donderdag sowieso ff naar het cb!

9. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Goeie morgen dames.Ik heb jullie de afgelopen dagen een beetje verwaarloos, maar ik heb de hele week gewerkt en do, vrij za en gisteren bezoek gehad... dadelijk komt er nog een vriendinnetje langs.... zo komt er weken niemand en zo heb je iedere dag je hut vol.

Hoe is t met iedereen?
    Vanmorgen met Mila naar de K.A. geweest voor haar 2e prikjes.... ze huilde niet.. en 2 seconde na de prikjes kijkt ze mij aan en zet ze het op een schateren :)...
    Ze woog nu 6550gram en de lengte werd geschat op 65-66cm ( misschien iets meer), maar mevrouw kon niet stil liggen... half september wordt ze weer gewogen en gemeten dus dan zullen we t wel zien.
    Nu maar hopen dat ze geen verhoging/koorts krijgt.... vorige keer had ze 38.5... we zien t wel. Maak me er niet te druk over..... mocht de koorts boven 39.5 blijven en zakt hij niet met een zetpilletje dan moeten we 24 uur per dag de kinderarts bellen ( op zijn gsm nog wel) en dan komt hij naar hier, vertrouwd hij t dan niet neemt ie haar mee naar het ziekenhuis in Heinsberg... ( echt een geweldige kinderarts)

@ MoesCH: welcome back.... heerlijke vakantie gehad lees ik :) kom je weer terug in de regen:) Gefeliciteerd met je nieuwe baan

10. yasminesmoeder

13 jul 2012
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo iedereen,

Hier een goede nacht gehad, en vanochtend kwam gezellig een vriendin op bezoek.

Vruchtje: Ik hoef pas eind augustus weer te gaan werken. Heb nog een tijdje onbetaald verlof opgenomen om wat langer bij ons kleintje te zijn. Ik merk dat ik totaal nog niet denk aan werken, heb er totaal geen behoefte aan!

Miss geul: wat leuk dat je al fruithapjes geeft. ik denk er soms ook over na, Yasmine heeft al vaak haar hele hand in haar mondje, en ze kijkt de hele tijd naar ons als we eten. Wat heb jij als eerste gegeven? En heb je uit een potje of maak je het zelf?

2012mama: Wat een gezellige dag heb je gehad, leuk hoor. Goeie tip trouwens van het kladblok, werkt erg handig!

Moesch:Goed dat je ook advies vraagt aan het CB! Lijkt me dat een HA het wel weet maar je kan er beter nog iemand naar laten kijken!

Ik ga zo even mijn huis opruimen, en dan nog boodschappen doen. Wat gaat zo'n dag toch snel!

11. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    2012mama: fijn dat jullie familiedag geslaagd was. Finn zich dus ook lekker vermaakt....

Moesch: ik zou gewoon water koken of bronwater gebruiken. Hier merken we ook altijd verschil. Zielig als ze weer meer huilt. Oorbellen krijgt ze als ze er zelf om gaat vragen. Duurt dus nog wel even

tamtam: lekker dat je er niet uit hoefde vannacht.

chelleke: hopelijk krijgt mila geen last van haar prikjes. Ze is weer mooi gegroeid

miss g: lekker uit eten geweest. Fijn dat viktor zo makkelijk was

yasminesmoeder: raar hè hoe snel de tijd voorbij gaat. Fijn dat je nacht goed was

All: vanochtend naar huisarts geweest voor moeilijk en pijnlijk drinken. Ze vermoeden toch echt verborgen reflux. Daardoor slokdarm geïrriteerd. Nu medicijn gekregen. Hopelijk werkt het snel

12. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    @ MoesCh: Wij geven Mila idd ook oorbelletjes als zeer zelf om vraagt... ik vind het ook mega schattig om t nu al te doen, maar ik wacht toch braaf totdat ze t zelf wil...

13. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    moesh ik ben benieuwd hoe het bij het cb gaat, veel succes daar donderdag

chelleke fijn dat het zo geod gaat en druk druk druk heb je het er maar mee. dat is echt een betrokken ka zeg!

yasminesmoeder ik ben begonnen met potjes peer elke dag een half potje en dat ging goed, gister een heel potje peer dat ging super en vandaag een echt peer gepureerd en die wou hij nu niet maar normaal krijgt hij eind middag\begin avond zijn fruithap en nu was het 12.00 dus misschien ligt het daaraan, ik probeer het vanavond nog even want ik geef liever vers fruit.

vruchtje wat vervelend dat ze jullier er zo lang mee hebben laten lopen want je bent er toch al vaker voor naar de dokter geweest?

hier net wezen sporten maar dat ging niet zo lekker, ik had 11.00 de borst gegeven en stond 13.00 op de crosstrainer maar het deed pijn aan mijn borsten en ik werd misselijk nu even op de bank en ga zo maar effe wat huishouden doen.

14. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    miss geul al begonnen met fruithapjes zo te lezen.. wie is er nog meer begonnen met hapjes?
    ik wil er nog ff mee wachten, maar begin dan eerst met groentehapjes ipv fruithapjes.. heb begrepen dat ze na het proeven van fruithapjes soms dan geen groentehap lusten omdat fruit natuurlijk zoeter is.. bij mn zoontje ook eerst met groentehap begonnen en pas vanaf 5 maanden en niet eens elke dag, pas vanaf 6 mnd elke dag.. maar hij kreeg BV..
    nu met flesvoeding denk ik wel eerder dan 6 maanden te beginnen..

15. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    meeste wachten dus nog ff met oorbellen.. bij ons word t eigenlijk altijd heel vroeg al gedaan.. heb er niet eens aan gedacht om er mee te wachten tot ze er zelf om vraagt.. ik w8 in ieder geval eerst nog de 2e prikjes af en kijken hoe t met haar oogje gaat... daarna zie ik wel wanneer we ze laten zetten.. ik vind t kei schattig bij babytjes!!

16. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    hier vandaag trouwens een vervelend babytje.. gister ook al..
    heel de dag huilen en erg weinig slapen..
    ze heeft vandaag nog maar 1 slaapje gedaan.. de rest van de dag alleen maar huilen.. erg vermoeiend.. heb nog een kereltje rond lopen die ook aandacht nodig heeft en dan nog het huishouden.. kom nergens aan toe zo..
    hebben ze rond de 3 maanden een sprongetje??

17. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    Hey meiden,

Zo ben hier al heerel lang niet geweest, zag ook nieuwe namen langskomen, welkom!!

Oorbellen: wij hebben bij Neomi gaatjes laten schieten toen ze ehh ik dacht 1 jaar was, of 1.5 weet het ff niet meer haha.maar sinds een maandje hebben we ze eruit gehaald, want ze ging ze er zelf uithalen en zei dan dat ze ze in dr mond had gestopt?!!.....bij hel kleine babietjes vond ik t zelf niet zo mooi, pas als ze ook een beetje mooie haren hebben enzo hahahah.

Missgeul leuk dat jullie zijn. Wezen uiteten, stoet dat je dan zo de borst geeft,zou ik echt niet durven.hoe is t met het huis?

Moesch welkom terug in ons natte kikkerlandje :)

18. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    @ anoniempjuh.. mn dochtertje heeft wel al veel haar:p
    ow dat is idd eng als ze zegt dat ze ze in haar mond stopt!!
    ik w8 er nog ff n paar weken mee denk ik..

en idd, wat een weer zeg hahaha.. heb t echt koud:$

19. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ Moesch: Ik heb je een prive berichtje gestuurd:)
    Ze hebben met 12 weken een sprongetje, dus daar kan ze goed last van hebben.

@ Vruchtje: Hopelijk werken de medicijnen snel

@ Miss Geul: Vervelend dat je zo misselijk werd goed je even je rust neemt

@ Chelleke: Mila is net zo zwaar als Maylin alleen een stukje langer.
    Hopelijk krijgt ze geen last van de prikjes. Wat fijn zeg zo'n kinderarts.

20. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    moesch wat vervelend dat je meissie zo onrustig is met veel huilen
    de volgende sprong is er.
    12 weken na uitgerekende datum uit zich door:
    - vaker huilen
    - vaker op schoot willen
    - slechter eten
    - vaker eenkennig
    - klampt zich stevig aan je vast
    - zoekt extra lichaamscontact tijdens voeden.
    - slaapt slechter
    - zuigt vaker op de darm
    - is minder beweeglijk
    - maakt minder geluidjes

ano hoe gaat het bij jou?
    ik had zowel viktor als mijn borst wel onder een hydrofiel doek dus niemand die was ziet, kreeg wel een paar afkeurende blikken merkte ik, maar die negeerde ik. het huis is weer op orde gelukkig.

groetjes wendy

Deel Deze Pagina