viktor net opgehaald van het kdv daar hebben ze voor het eerst een niet zo happy viktor gehad ze zeiden ook hij is normaal lekker vrolijk maar nu huilen na de fles en hij was erg moe. nu thuis ook aan het huilen nu net gelukkig in slaap gevallen. ik hoop dat het even zo goed blijft gaan.
tamtam heb t gelezen miss geul thnx voor het plaatsen, herken veel dingen uit het lijstje dus ze zit denk ik midden in de 12 weken sprong.. hoop dat t snel over is! vervelend dat viktor vandaag een beetje uit zn doen is!
het kan bij viktor meerdere oorzaken hebben: sprong,kramp fruit ui potje of het verse fruit. ik denk het laatste want vanmiddag vers fruit gegeven een halve peer dus de rest van de dag even geen fruit en morgen ook maar niet.
Mila voelt zich best goed, ondanks de prikjes van vanmorgen. heeft gewoon vrij normaal gedronken en had een uurtje 37.8 en nu zakt het alweer en schommelt het tussen de 37.4 en 37.6. Reageert dus gelukkig niet te erg op haar 2e prikjes... zo trots....
chelleke gelukkig heeft mila niet echt last van de prikjes. hier slaapt viktor nog steeds, ik leg hem maar na de volgende voeding in bed en houd het even in de gaten vind hem er niet zo lekker uitzien, morgen gaat hij wel naar de opvang maar ik als hij huilerig is moeten ze mij bellen dan haal ik hem op, want dan vind ik het zielig voor hem. ik weet niet wat er is tot nu toe geen koorts ofzo maar zometeen weer even checken en dan verschoon ik meteen zijn luier.
Miss geul: wat vervelend dat Viktor uit zijn doen is. Lekker voor hem dat hij nu slaapt. Begrijpelijk dat je hem op wilt halen bij de opvang als hij zo huilerig is. MoesCH: sprongetje van 12 weken kan best pittig zijn. Extra lastig hé als je er dan nog eentje hebt rondlopen. Leuk apothekersassistente Chelleke: wat fijn dat Mila tot nu toen nog geen last heeft van de prikjes..... Sefanja: hoe is jou drukke weekend geweest? Nu aan 't bijkomen? Morgen laatste dagje vrij en dan woensdag en donderdag werken. Ik vind het gewoon spannend haha. Y slaapt lekker in de box al een hele stap want normaal slaapt ze niet in de avonduren. Straks in bad en dan flesje en de nacht in. Morgen naar de kinderfysio maar volgens heeft de osteopaat het aardig losgemaakt.
Ja 2012mama ik doe ook slaapdiensten, wij hebben geen nachtdiensten... Onze cliënten worden door middel van afluister systeem beluistert, als er iets is worden wij wakker gebeld.. lekker hoor dat je kinderen in de nacht niet wakker worden, ik ben het gewend om 's nachts eruit te gaan. Dat had voor zwangerschap ook al, maar heb ik af en toe momenten dat ik wens om een keer nacht door te kunnen slapen... hoe was de familie dag? En hoe gaat het nu met kaj? onrust al weer over? yasminmoeder Actief? De laatste vind ik het heel erg rustig... Ik ben van origine een mei mama, daar ben ik ook erg actief. vruchtje Hier gaat alles zijn gangetje... Paar onrustige nachten gehad, maar dat komt doordat Neva om 22.00 uur al in slaap valt en niet wakker wordt voor 00.00 uur voeding, met als resultaat dat zij midden in de nacht wakker wordt... En gefrustreerd duim probeert te zuigen, dan geef ik haar de speen en valt zij weer in slaap... Qua drinken gaat hier hetzelfde als bij jullie... Ik ben geleidelijk aan afbouwen met Omneo om over te stappen naar A.R. Vandaag voor het eerst AR gebruikt, maar Neva huilt zowat hele dag (misschien mede door niet toegeven aan haar slaap)... Ik hoop dat ze nu minder last krijgt van reflux... Ze drinkt verder goed... Hopelijk dat reflux met de medicijnen snel over gaat bij je meissie... De circus heb ik zien staan, was het leuk? Hij staat daar echt ieder jaar... Ik vraag mij af of het programma ieder jaar anders is, weet jij dat? Ik lees dat jij as woensdag weer moet werken, je zit er een klein beetje tegen op. Dat heb ik alle begrip voor... In augustus ga ik weer werken, kan aan de ene kant niet wachten om weer in dagelijkse ritme te komen maar aan de andere kant laat je je dochter achter... Augustus zijn Neva en ik ruim 4 maanden dag in dag uit samen geweest... Langzaam aan ga ik eraan wennen om meisje achter te laten bij schoonzus en schoonmoeder, de eerste keer vond ik dat heel moeilijk maar ik heb mijzelf sterk gehouden... één ding scheelt, ze is in hele goede handen bij schoonzus en schoonmoeder... Maylin is onrustig tamtam hoe komt dat? Ik zie je steeds typen dat je een slechte nacht heb gehad , dat Maylin weer in de nacht is gekomen... Hoe geven jullie haar de fles? Op haar kamer, in het donker? Ga jij zulke nachten nog wel trekken? en dan doordeweeks de bouwvakkers over de vloer? Volgens mij ben jij einde dag kapot... Ik hoop dat Maylin snel verandering in dag/nacht ritme brengt, krijg jij ten minste je rust terug die jij zo hard nodig heb. miss geul Ben je nog lekker uiteten geweest? Kiezen jullie restaurant uit dat kindvriendelijk is of zijn jullie met zijn 2en uiteten geweest? Vakantie voor herhaling vatbaar moesch? Waar waren jullie ook alweer naar toe gegaan, ben ik alweer vergeten (stom van mij)... Was het kindvriendelijk? Nieuwe baan, wat spannend... Heb je er zin in? Het zal even doorbijten zijn, maar uiteindelijk zal je het wel even lekker vinden als je weer van huis bent en mag werken.. Je weet een beetje hoe het werkt, kindje achterlaten... Je hebt het tenslotte al eerder mee gemaakt, dat maakt niet dat niet moeilijk is maar voor ons is het de eerste keer *slik slik* Over een nieuwe baan gesproken, hoe was jou sollicitatie gesprek verlopen tamtam? Beetje goede indruk achter gelaten? Correctie, ik lees verderop dat je as donderdag pas het gesprek heb. Laat je het ons weten hoe het is verlopen? Het gevoel wat jouw man heeft, is volgens mij man eigen... Dat gevoel heeft mijn man dus ook... In het weekend is hij vaak de klos, ik ben altijd vroeg wakker dan ga ik naar beneden... Ik hoor beneden onze dochter al huilen maar ik ga niet naar haar toe, want ze ligt bij ons op kamer... Mijn man wordt best snel wakker, dat zeg ik dan ook tegen hem... Dan is hij toch wel een beetje trots op zichzelf... ik mag het afkloppen dat ik nog geen nachten heb gehad waarin ik lang met Neva bezig ben zoals ik lees bij yasminesmoeder... Ik voed 's nachts, daarna laat ik haar boeren en valt zij weer in ledikant in slaap... Ik open twee tabblad yasminesmoeder, op de ene tabblad lees ik en in het andere tabblad typ ik mijn tekst... Zo weet ik wie wat schrijft, wanneer en hoe laat... Wat heb je liever vruchtje Dat Y minder drinkt, ontspannen is en alles binnen houdt of dat zij normale hoeveelheid binnen krijgt en onrustig is... Ze groeit goed en geeft je volle luiers, kortom geen zorgen maken... Hebben je ouders het naar hun zin gehad op vakantie miss geul, lekker gewokt? En goed dat je het als prettig heb ervaren zo met een baby uit eten, maar dat kan ook een ommekeer zijn bij een volgende keer... Nog leuke herinneringen geschoten, foto's genomen om de dag niet te vergeten? Hoe was het verder met de schade experts? Wat fijn dat manlief de nachtvoeding deed tamtam, alleen jammer dat jij er ook wakker van moet worden. Verder wel een goede nacht gemaakt? Bedoel je niet een verstopping van de traanbuis Moesch? Dat wordt vaak voor het eerst opgemerkt bij baby's tussen 3 en 12 weken. Dat verdwijnt vanzelf wanneer je kleine ongeveer 6 maanden oud is Of eerder als je ouder geleerd heb hoe je het gebied boven de traanbuis met een vingertop zachtjes moet masseren. Weet je hoe je het moet doen? Anders kan je hierop kijken, Verstopte traanbuis bij zuigelingen - Aandoeningen - dokterdokter.nl, Daar staat omschreven wat jij zelf kan doen... En hoe je moet masseren. Als het niet vanzelf verdwijnt gaat een oogarts of de kno arts de traanbuis soms openmaken met een dunne sonde... Maar dat is voor latere zorg... Let op dat de verstopping er niet voor zorgt dat er een infectie van het traanzak ontstaat Oorbelletjes komen pas bij ons binnen als onze dochter zelf kan aan geven dat zij oorbellen wilt hebben... Neva rolt af en toe om van buik naar rug, meestal in andere omgeving en niet bij ons thuis.. Alsof vreemde ogen dwingen... Hoe gaat het met Mila chelleke? veel last van haar prikjes? Ik lees dat ze eigenlijk heel goed doet, wat super voor je meid. Noem je huilen vervelend moesch? Ik noem het " iets willen vertellen" ... Tuurlijk begrijp ik dat het vermoeiend is, vind ik ook weleens als onze kleine meid de hele huilt maar om het vervelend te noemen... Baby's hebben idd een sprongetje met 12 weken. Mentale sprongen van je baby in het eerste jaarOei ik groei " oei ik groei" kan je ook als applicatie op telefoon downloaden, moet je eenmalig bedrag betalen en android hebben (gratis voor Iphone)... Maar wel interessant... Lief dat je ernaar vraagt vruchtje.. Het weekend was gezellig druk, alleen onrustige nachten... Neva last van haar reflux, de laatste dagen veel mondjes en zuur spugen... Wij proberen overstap te maken van Omneo naar AR, maar bij nader inzien duurt het nog een kleine maand dat Neva fruithapje mag, dan vraag ik mij af waar ik goed aan doe... Stalling erg leuk maar ook hele leuke stalling kosten... Ik ga nu bij een stal staan waar ik met kind en paard kan wandelen, km ver... Wat wil ik nog meer... Uhm wat heb ik nog meer gedaan, laat mij even denken... Zaterdag heeft manlief puin gereden, heb ik met onze kleine meid rustig aan gedaan... Om 13.30 uur naar verjaardag, oma vriendin was vervelend phoehee en dat voor een vrouw van 95 jaar oud... 's avonds niets gedaan...
@ Sefanja: Wat zielig dat Neva zo'n last heeft van haar Reflux. Dat is wel fijn dat je met Neva en je paard kunt wandelen. We geven Maylin de fles op haar kamer met een schemerlamp aan. Vanavond om 19.00 uur Maylin de laatste fles gegeven. Nu is het afwachten wanneer ze weer komt.
@ Sefanja: Ik begrijp heel goed dat MoesCH het soms best vervelend kan vinden als haar miesje zo veel huilt. Hiermee bedoelt ze echt niet dat ze haar kleintje vervelend vind. Denk eerder dat ze t gewoon moeilijk vind omdat ze zich dan zo machteloos voelt... ze heeft ook nog een 2e kindje rondlopen immers... Je zult t vast niet verkeerd bedoeld hebben, maar het kwam wel even zo over.... Denk dat we allemaal wel weten dat ze met huilen iets duidelijk willen maken, alleen is het dan de kunst en ervaring om je kleintje te begrijpen en soms lukt dat gewoon niet, of kun je hem of haar niet helpen en dat is dan heel moeilijk als moeder .......
Nou, Sefanja, ik denk niet dat je letterlijk kan interpreteren 'dat huilen vervelend' is. Het kán ook strontvervelend zijn. Dat neemt niet weg dat Moesch ook wel wéét het de enige communicatiemanier is, vervelend is het alsnog. En als het lang aanhoudt of je bent moe, dan is het gewoon strontvervelend. Maar dat maakt je kind niet strontvervelend.. 't Gaat goed met Ventje. Hij heeft de hele dag geslapen want hij heeft twee dagen opa en oma vermaakt. We waren een weekendje logeren bij ze. Was erg gezellig.
Nou dames, kom maar op met die vuurdoop... Dan kunnen wij weer normaal doen tegen elkaar... Zie het niet anders verwijt dat ik zo heb opgeschreven, mag ik ook mijn mening erover geven zonder de vuurdoop... Het is heus niet kwetsend bedoeld, wie heeft er nog beklaag geef die dan aub...
Sefanja; natuurlijk bedoel je het ook niet kwetsend, dat weet ik ook wel. Het komt alleen een beetje belerend op me over en daar reageer ik op.
@ Sefanja: We doen toch gewoon normaal... denk alleen dat sommige mensen het niet zo fijn vinden op de manier waarop je soms reageert, maar dat wil niet zeggen dat we t persoonlijk betrekken.... Het is super lief dat je ons zo goed wil helpen en zo antwoord geeft op al onze vragen, maar vaak zijn mensen die hun vragen stellen gewoon onzeker over situaties ( ik zelf iig wel) en als iemand dan een antwoord met een eigen mening geeft kan dat soms wel nog meer onzekerheid te weeg brengen.. Ik spreek nu voor mij zelf hoor... vind je hartstikke aardig, maar wordt soms ook wel onzeker van de antwoorden wat je geeft of de manier waarop je informatie op Zp zet... Het is dan net alsof die manier de juiste is en als ik dan een andere manier heb om iets te doen dan wordt ik weer onzeker of ik het dan wel goed doe....
Dan zou je dat wel met een vriendelijker toon kunnen doen... Daarom vind ik sms,- msn ed. vervelend, wat je typt kan op vele manieren geïnterpreteerd worden en als je met elkaar in gesprek ben, face to face, komt het heel anders over... Ik wil alleen zeggen, dat ik het anders zou verwoorden.. Wederom, dat ben ik...
@ Sefanja: Ik weet niet of je bovenstaand berichtje op mij bedoeld of tegen Unox, maar ik vind dat ik het netjes en eerlijk verwoord heb.... ik beschuldig niemand ik geef alleen mijn gevoel weer.. als ik je daarmee kwets dan is dat niet mijn bedoeling..... eerlijkheid duurt het langst...
Moesch, hier nog geen fruithapjes, wachten tot minimaal 4 mnd. Jullie meisje moet dus echt bijkomen van de vakantie? Vermoeiend he, een huilend kindje. Miss Geul, vervelend dat Viktor uit zn doen is! Hopelijk morgen weer beter! Vruchtje, succes morgen bij de Fysio. Heb je al zin in werken? Sefanja, nee, onrust nog niet over. Ligt al wel weer vanaf 19.00u in zn bedje te slapen. Hier vandaag ook een onrustig mannetje. Kaj huilde en spuugde veel, wilde niet zoveel alleen zijn, alleen op schoot. Soms wel lastig hoor! wel merk ik dat ik daar nu minder goed tegen kan, juist omdat Kaj zo makkelijk is. Finn had heel vaak een onrustige dag (reflux, benauwdheid) en daarbij ervaarde ik het totaal niet als vermoeiend, nu ervaar ik dat sneller zo..
Weet je hoe vaak ik typ dat je je hart moet volgen of dergelijks... Weet je hoe vaak ik schrijf dat ik alleen uit verhalen en eigen ervaringen dingen opschrijf en dat ik dat ook benoem... Weet je hoe vaak, nou laat maar... Het is een zere been die je geraakt heb... Hoe aardig je mij ook vind... Onzekerheid, dat heb ik ook en hoe...
Mja, en dat geldt andersom ook Sefanja. Formuleren is idd heel belangrijk als je alleen maar op geschreven taal kan afgaan. Ventje slaapt alweer lekker in zijn eigen bedje. Strak instoppen werkt hier als een tiet, dan is ie zo in dromenland. Lekker hoor.. de slaapkop.
Denk dat we dit onderwerp beter kunnen sluiten , het wordt erg persoonlijk en dat is niemands bedoeling......