April 2012 mama's deel I

Discussie in 'De mama's' gestart door juultjeT, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Chelleke: hopelijk is mila snelle weer de oude....

Moesch: hopelijk was het kraanwater de boosdoener. Vervelend donderdag prikjes. y heeft er weinig last van gehad gelukkig

Tamtam: jammer dat wakker maken later op avond geen zin heeft. Hopelijk laat ze er steeds meer uren tussen

sefanja: hoe is jullie nacht gegaan ? Circus was super leuk. Geen idee hoe vaak ze voorstelling aanpassen eigenlijk

2012mama:!lekker nachtje hebben jullie weer gehad:)

2. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    2012mama huishouden is gedaan, huiswerk niet, heb viktor opgehaald ik miste hem.:D fijne rommeldag voor jou lees ik.

chelleke wat rot dat mila zo een last heeft van de bijwerkingen.
    hopelijk voelt ze zich snel weer toppie.

moesch hopelijk merk je snel verschil!
    veel succes donderdag met de prikjes.

vruchtje hoe ging het bij de fysio?

hier een goede dag, viktor ging goed op de opvang maar toch lekker vroeg opgehaald. morgen naar de tandarts en meteen maar weer naar mijn schoonouders, en dan lekker winkelen met mijn schoonmoeder.

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ja de kleine wilde flesje dus vandaar nu even verder.

Bij de fysio was het eigenlijk heel positief. We merkten zelf al verbetering van de behandelingen bij de osteopaat. Nek kan ze nu veel beter en soepeler bewegen:). De fysio zag eigenlijk geen afplatting aan het hoofdje, heel fijn dus. We hebben wat tips en oefeningen gekregen en mogen over een maandje weer terugkomen. Ze verwacht ook dat dat dan gelijk de laatste keer is. De belangrijkste oefening is haar benaderen vanaf haar "niet voorkeurshouding" hetzelfde met speeltjes etc. Al heeft ze eigenlijk alleen maar haar voorkeur tijdens het slapen.

4. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    vruchtje wat een super nieuws dat haar hoofd niet afgeplat is.
    en gelukkig volgende keer waarschijnlijk voor het laatst.

en goede oefening ik let er ook op met viktor licht aan zijn niet voorkeurszijde en speeltjes ed ook aan die zijde.

5. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    Goede dag,

Hier vannacht een onrustige nacht maar mag niet klagen... Neva een beetje last van haar buikje, vermoedelijk vanwege opbouw naar andere voeding. Ze heeft een deel van de nacht bij mij gelegen.. Ontlasting zag er meteen anders uit, kleur gelig.

vruchtje een lekkere nacht, zo te lezen.. Hoe was het bij de fysio en de kapper?

Vind je het moeilijk om morgen weer aan werk te gaan? En je kiddo's te moeten missen?

Neva en ik hadden een date met vriendin... Wij zijn naar Noordwijk geweest en hebben daar een hapje gegeten, daarna heeft Neva voor het eerst in haar bedje geslapen... Welgeteld een kwartier, maar dat is toch weer een kwartier... Trotse moeder...

Is ook wel weer fijn om naast je kind wakker te worden of niet 2012mama... Wakker geworden door je andere zoon, nou mooie tijd... Leuke dag gehad met oud collega? Verloopt voorbereidingen naar wens?

Arme Maylin, tamtam heeft zij last van haar schimmel? Heeft zij naast roodheid ook blaasjes, wondjes of schilfering? Is het een anti gist creme wat jij hebt gekregen? Eigenlijk maakt dat ook niet uit, zolang het maar snel over gaat... Want volgens mij moet dat enorm jeuken....

Arme jij en arme meid... De kleine toch last gekregen van haar prikje? Wat fijn dat jij haar voor de nacht een zetpil heeft gegeven, je zou zeggen dat zij daar een hele nacht op zou kunnen slapen op uitzonderingen na ;)... Van 02.00- 09.00 uur geslapen, toch een ruk... Vanmorgen nog niet helemaal fit, de dag vordert is zij alweer een beetje de oude?

Wat aardig van miss geul dat ernaar gevraagd wordt. Boven tekst en uitleg over hoe mijn nacht is verlopen... Neva is een vechtertje, hoe moe zij ook is... Ze wil niet slapen, wat ik ook aanbiedt... Dan niet en maar wat geprikkeld in box of bij mij liggen... Morgen heb ik maar afspraak af gezegd en rustdag ingepland... 's avonds alleen eters... Zelf een beetje lui, maar komt goed.

Goed dat je oorzaak van je misselijkheid denkt te weten en dat jij je sportprogramma daarop heb aangepast... Daar kan ik nog wel een puntje aan zuigen, goed naar het lichaam te luisteren...

Neva heeft mij niet laten slapen 2012mama en dat geeft ook niet, zoals eerder genoemd ben ik gebroken nachten gewend al voor mijn zwangerschap, toch zou het weleens fijn zijn als ik een nacht door zou kunnen slapen... Ik zou officieel deze week moeten werken, maar ik heb drie weken vakantie erachter aan geplakt want anders raak ik mijn vakantie uren nooit kwijt... Ik werk 32 uur en pak zo nu en dan een extra dienst wanneer het ons uit komt...

Hoe vaak gaat Viktor naar opvang miss geul, kan daar zijn draai een beetje vinden? Zie je in gedrag verschil tussen daar en thuis? Dat hoor ik weleens van andere mama's.

Dat is goed bericht vruchtje verbetering en geen afplatting meer... Aan de hand van de tips en oefeningen zal dat alleen nog maar beter worden...

6. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    sefanja, viktor staat voor 3 middagen en 1 hele dag ingeschreven.
    ik breng hem wel bijna elke dag al is het maar voor 3 of 3 uurtjes behalve als we andere plannen hebben dan houd ik hem nu nog thuis.

als ik ga werken gaat hij 5 dagdelen:
    ma middag
    di ochtend en middag
    do middag
    vr middag

woensdag ben ik vrij dus dan hoeft hij niet naar de opvang.

wat rot van je nacht, kan je niet vragen aan je man om het een keer te doen zodat jij kan door slapen?
    wat heerlijk nog 3 weken vakantie

7. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ Vruchtje: Wat fijn dat het hoofdje niet afgeplat is.

@ 2012mama: Fijn dat het met Kaj beter gaat

@ Chelleke: Zielig he van prikjes hopelijk voelt ze zich snel beter.

@ Sefanja: Balen van je nacht hopelijk vannacht beter. Ik weet niet of het anti gist creme is als het maar helpt idd. Ze heeft er geen last van gelukkig.

Hier een raar dagje wat flessen betreft.
    Ze heeft om 2.45 uur, 8.00 uur, 12.45 uur, 17.10 uur en zo de laatste fles. Om 17.10 uur heeft ze maar 70 cc gedronken, op zich ben ik daar blij om, want anders kwam de laatste fles heel laat uit. Wil haar eigenlijk standaard tussen 19.00 uur en 20.00 uur op bed proberen te leggen. Ze heeft ook maar 790 cc gedronken vandaag, maar goed ze zal er wel genoeg aan hebben.
    Ik ga haar de fles geven.

8. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    ik kan niet doorslapen, hoe graag ik dat ook wil..
    van kinds af heb gebroken nachten, ik ben ervan bewust als ik in de nacht bijna wakker wordt, de één valt in een diepe slaap en ik word echt wakker...

Mijn man heeft zijn slaap harder nodig dan ik... Ik kan ook niet uitslapen, heb ik mijzelf mee... Ik krijg dan hoofdpijn.

9. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Hier nog steeds een huilerige baby... nog steeds 37.6 en zakt niet.. zo zielig... heeft nu over 4 flesjes 670cc gehad dus hoop dat ze de laatste leeg drinkt maar dat zal wel niet....
    Is t normaal dat ze er 2 dagen last van kunnen hebben?? De vorige keer was het de zelfde avond nog voer..... Moet ik me zorgen maken??

10. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    Sommige baby's hebben een week last van verhoging/ koorts na een prik, mijn kinderarts zegt dat je daar geen zorgen over hoeft te maken... Houd alleen in de gaten dat ze voldoende vocht binnen krijgt, was zijn advies naar mij...

11. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    hoe lang duurt de 12 weken sprong ongeveer?
    mn dochtertje kan ineens niet meer zelf inslapen en huilt alleen maar als ze moe is.... weet niet wat te doen, voorheen viel ze overal zelf in slaap..

12. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    @ Sefanja: JA dat zei mijn K.a. idd ook, maar ik krijg momenteel niet meer vocht toegediend dan ik haar nu gegeven heb... Ze zou in principe nu 800cc gedronken moeten hebben maar daar heeft ze 670cc van op..... Hoop dat ze zo gaat slapen want ze is echt heel verdrietig en huilt ook echt met dikke tranen...

13. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    @ MoesCh: gemiddeld een weekje.... Bij Mila was t na 5 dgn over..

14. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
  15. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Chelleke, zou me geen zorgen maken hoor..komt idd vaker voor dat ze er wat langer last van hebben.

Moesch, heel herkenbaar...Kaj is ook helemaal anders momenteel. Kan ook niet zelf slapen, ligt nu beneden in de kinderwagen, de laatste keer dat hij daarin beneden sliep was toen ie een maandje was.
    Kaj is ook erg huilerig. Hoop snel weer mn eigen vrolijke Kaj te hebben:)

Hier dus een "rare" Kaj. Hij slaapt al vanaf 17.00, normaal doet hij dat nooit...heeft zich om 19.00 ook niet gemeld voor een flesje, dus ligt nu nog beneden in de kinderwagen.
    Ik wacht rustig af wanneer hij wakker word en geef dan zn flesje...

16. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    las gister je reactie over verstopte traanbuis..
    ik heb het geprobeerd te masseren maar het blijft zitten.. tis echt een bobbeltje in dr linker bovenooghoekje.. ik heb geen idee of ik het goed masseer.

17. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    tamtan geen touw aan vast te knopen.

sefanja hoe komt het dat je van jezelf gebroken nachten hebt?

chelleke meid nog steeds last wat rot ik hoop dat mila morgen weer helemaal zichzelf is.

sefanja inderdaad leuk om te lezen.
    ik denk soms dat viktor mij wel herkend maar lees daar dat hij mij nog niet herkent.

moesch en 2012mama wat een gedoe met die sprong daar kijk ik dus niet naar uit. hopelijk is die sprong snel over.

hier waren de tijden:
    5.00-9.00-11.00-13.00-18.00-20.00.
    nu ligt hij klaar wakker op mijn schoot te kletsen dus laat hem maar even liggen, dan hoop ik dat hij vermoeid wordt en vannacht lekker slaapt.

morgen naar de tandarts en daarna winkelen met schoonmoeder.
    dus ik kom niet of even snel online denk ik.

18. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    chell: een weekje is wel erg lang zo haha! bij mn zoontje nooit iets gemerkt van de sprongetjes!

2012mama bij jou dus ook zoontje uit zn ritme.. hopelijk is hij ook snel weer de oude kaj!

19. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Volgens mij hebben wel meer kindjes nu een onrustige periode.... volgens oei ik groei zitten ze nu ook in de hangerige periode en volgt daarna t sprongetje..... maar het kan ook te maken hebben met het weer hoor... wij worden er zelfs depri van laat staan die kleintjes...

20. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hier ook overdag meer huilen en moeilijk of niet in slaap kunnen komen. Even een lastige fase voor kindjes en voor ons helemaal als je er nog één hebt rondlopen.....

Deel Deze Pagina